En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick träffa läkaren också, har ont till och från. Har troligen minst en brusten cysta som läckt vätska i buken och det gör visst ont när det skvalpar.

Inte farligt och försvinner på sikt.

Hon tyckte vi skulle vänta en mens innan försök men då blir det blir det inte så mycket att hoppas på... Som om det skulle ta sig på en gång ändå!

10 dagar avklarade med provera och ingen mens i sikte, dock mensvärk. Sist fick jag mensen på dag 7. Men kuren är i sig tio dagar och sen brukar den komma inom 3-4 dagar. Antar den hade en tillfällig sinnesförvirring förra gången.

Jag är på dag 6. Har ikväll och i morgon bitti kvar, sen invänta mens. Om den kommer som den ska efter avslutad kur (d.v.s. som girasol skriver 3-4 dagar) så är jag bara ett par dagar efter i cykeln. Borde ju annars ha fått mens idag eller imorgon.

Hoppas att medicinen funkar som det ska nu, så att jag får gå på labprover och spolning!

Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Amk BIM 30/5 -27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret
ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6, 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. -38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Brukar ju inte få så mycket mer utslag än såhär, borde kanske börjat igår. Kanske justerar datumet lite men om jag tolkar smärtan och placringen av den på vänster sida rätt så är det ÄL. Gynekologen kund tyvärr inte se äggstocken pga myomet.

Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Amk BIM 30/5 -27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre:Terolut t.o.m. 3.6. mens 6.6?, labb+HSSG vecka 24, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6, 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. -38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Kanintant: Väntar på försvunnen mens.... - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
floggingmolly: ÄL 18/5 BIM 4/6 - 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Amk: BIM 30/5 - 27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
Mois: ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret:
Rhinos: ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre:Terolut t.o.m. 3.6. mens 6.6?, labb+HSSG vecka 24 - försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis: äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Thera: BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Testade nu ikväll och minus. Kan nog konstatera att jag inte är gravid. Så nu väntar jag snällt på att mensen ska dyka upp. Tänkte samtidigt passa på att njuta av ett (eller flera) glas vin i veckan när jag äntligen är klar med min utbildning. Och så kan vi träna inför nästa månad ;) Känns ganska skönt, så vi hinner landa lite och hitta lite normalitet i våra liv efter veckopendling i 3 år. Dessutom så är chansen större att jag är i bra form för att tävla med pållen i höst om vi kan vänta iaf en månad till.

Brukar ju inte få så mycket mer utslag än såhär, borde kanske börjat igår. Kanske justerar datumet lite men om jag tolkar smärtan och placringen av den på vänster sida rätt så är det ÄL. Gynekologen kund tyvärr inte se äggstocken pga myomet.
Det där tolkar jag som positivt. Visst är det testlagret? Jag fick aldrig starkare än så på dom. Jag kompletteringstestade med både Apotekets och Clear Blue och fastän de båda skrek positivt blev resultatet på testlagret som du visar på bilden.

Så jump on the man ;)

Mvh Miks

Testade igen nu ikväll och.... plus!

Så jäkla galet. Drygt 1,5 år sedan vi började försöka och så plötsligt, när vi inlett fertilitetsutredning och jag preciiiiis köpt ett föl, så har det tamejtusan blivit någonting levande inuti mig. Livets oförutsägbarhet...

Det där tolkar jag som positivt. Visst är det testlagret? Jag fick aldrig starkare än så på dom. Jag kompletteringstestade med både Apotekets och Clear Blue och fastän de båda skrek positivt blev resultatet på testlagret som du visar på bilden.

Så jump on the man ;)

Mvh Miks

Nej en ny variant från Tradera, så det är första Stickan jag testar. Mannen är inte hemma än :meh:

Så jäkla galet. Drygt 1,5 år sedan vi började försöka och så plötsligt, när vi inlett fertilitetsutredning och jag preciiiiis köpt ett föl, så har det tamejtusan blivit någonting levande inuti mig. Livets oförutsägbarhet...

Jag tvivlar på att mannen går med på att köpa ett föl för att det ska ta sig här :p

Grattis!

Grattis!!! :banana:

Då har ju du bevisat det vi visste, slappna av och köp djurbebis så tar det sig! :p

Nu velar jag själv mellan föl, valp eller kattunge..

Men wow! Grattis! När testade du negativt sist? Hur många dagar efter äl var det nu?
Grattis grattis!

Se!! Jag hade rätt!! Denna tråden kommer bli underlag för forskningen "köp häst och och bli gravid!" :D :D

(grattis!! ;) )

Oj vad roligt @Amk ! Tusen grattis! Det var ni värda! Perfekt för den lille att börja smygsitta på fölisen om sisådär 3-4 år! Vilket lyckoföl!

Mvh Miks

Nej en ny variant från Tradera, så det är första Stickan jag testar. Mannen är inte hemma än :meh:
Ah ok! Jag tycker alla stickor ser likadana ut :o

Du får vara redo när han kommer helt enkelt! Du kan ju förvarna honom med ett sms om att det ska gympas ikväll :)

Mvh Miks

Tack för alla grattis kära ni! Vi är jätteglada och funderar samtidigt på om detta verkligen händer. Tyvärr (?) blir det ingen fölis, jag känner att det räcker med en överaktiv häst sedan när/om vi har jobb, småbarn, hund, häst och höns... Jag hade själv en frånvarande förälder som barn och tänkte inte gå i de fotspåren själv. Synd med en så underbar fölis, men allt har sin tid.

Du får lägga ut bild/länk till annons, så någon annan här kan köpa den. Det kanske är något med just DEN fölisen som gör att man blir gravid? *spinner vidare på mer att forska i* :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 603
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset