En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Galet så segt det här är.

Trodde inte jag skulle tänka så mkt på det här med snart första BF men ack så fel jag hade. Bra att jag inte jobbar den helgen iaf. Den här omgången tror jag inte blir samma sak, det finns ju ingenting att ta på, till skillnad på första vändan då det faktiskt fanns något på VUL med hjärta :-/

Trodde inte jag skulle tänka så mkt på det här med snart första BF men ack så fel jag hade. Bra att jag inte jobbar den helgen iaf. Den här omgången tror jag inte blir samma sak, det finns ju ingenting att ta på, till skillnad på första vändan då det faktiskt fanns något på VUL med hjärta :-/
:( Beklagar verkligen.

Väldigt ledsamt! Förstår att det känns tungt!

Kram Miks

Så envis din kropp är då @robl :mad: Håller tummarna att det dyker upp ett plus i slutändan och inte mens :up:

Mmm, hoppas jag också.. Får hoppas på plus imorgon redan isåfall, vankas tjejkväll o utgång imorgon kväll, så mens eller pluss hade ju varit bra ;)

@Kanintant
Mmm, det är rätt drygt.. Har fått lite mensvärkar som försvinner fort, sen kommer det lite molvärk i sidorna och sen lite stick o sen mensvärk igen.. Springer på toa tusen gånger om dagen för "nu är mensen här".. men icke :/

Åh, håller tummarna.. Då kanske du plussar närsom :) hoppashoppas!

Jag känner med dig :(
Kram!

@lil-sis Så ledsamt att höra, och jag hoppas verkligen att ni får en graviditet snart efter allt vad ni gått igenom. Snacka om att det skulle vara en efterlängtad unge!

Själv testade jag negativt imorse, så det är bara kroppen som har lust med en lång cykel denna gång. Brösten har varit jättesvullna i flera dagar nu, så måtte mensen komma snart så de får krympa tillbaka till sin "sportmodell". När jag först insåg att "Jäklar, jag skulle ju kunna vara gravid den här månaden" blev jag faktiskt lite irriterad- jag ska ju kolla på ett magiskt föl imorgon! Så nu känns det som ett utmärkt läge att inte vara gravid, och definitivt som en bra tröst denna helg. Just nu är jag nog mer inställd på häst än bebis.

@lil-sis Så ledsamt att höra, och jag hoppas verkligen att ni får en graviditet snart efter allt vad ni gått igenom. Snacka om att det skulle vara en efterlängtad unge!

Själv testade jag negativt imorse, så det är bara kroppen som har lust med en lång cykel denna gång. Brösten har varit jättesvullna i flera dagar nu, så måtte mensen komma snart så de får krympa tillbaka till sin "sportmodell". När jag först insåg att "Jäklar, jag skulle ju kunna vara gravid den här månaden" blev jag faktiskt lite irriterad- jag ska ju kolla på ett magiskt föl imorgon! Så nu känns det som ett utmärkt läge att inte vara gravid, och definitivt som en bra tröst denna helg. Just nu är jag nog mer inställd på häst än bebis.

Jag har lagt ett skambud på ett nytt russ :angel:

Hej alla :) Var på en liten tripp till storstan hela dagen och kvällen igår, så inget Buke.... Testade superdupernegativt igår morse, men det var ju på äl+12. Förra gången jag plussade (extremt svagt) var på äl +17 typ ;) Så jag tänkte prova varannan dag nu tills mensen kommer.... Stay tuned ;)

Fölungar råder bot på det mesta! Och russ, jag har själv börjat sukta efter ett till min lille. Underbara hästar! :love:

8 dagar till BIM för mig, eller mer, hade ju ÄL något senare.

Känner mig totalt ogravid (autocorrect: ograciös, men det stämmer iofs också... :cool:)

Om jag känner efter riktigt noga kanske jag anar en molvärk i tjejmagen (hatar det ordet!), samt att jag är väldigt trött.

Fast jag är riktigt duktig på att framkalla diverse symtom och trötthet är rätt normalt också.

Så ja, vi får se. Har redan börjat snegla på de där testerna. Och jag som aldrig förstått varför inte folk kan hålla sig från att testa åtminstone till att mensen är sen. :angel:

Fölungar råder bot på det mesta! Och russ, jag har själv börjat sukta efter ett till min lille. Underbara hästar! :love:

8 dagar till BIM för mig, eller mer, hade ju ÄL något senare.

Känner mig totalt ogravid (autocorrect: ograciös, men det stämmer iofs också... :cool:)

Om jag känner efter riktigt noga kanske jag anar en molvärk i tjejmagen (hatar det ordet!), samt att jag är väldigt trött.

Fast jag är riktigt duktig på att framkalla diverse symtom och trötthet är rätt normalt också.

Så ja, vi får se. Har redan börjat snegla på de där testerna. Och jag som aldrig förstått varför inte folk kan hålla sig från att testa åtminstone till att mensen är sen. :angel:

Haha känner igen mig i det mesta. Denna gången kommer jag att kunna hålla mig till BIM iaf, eller efter om den inte kommer som den ska (är iväg på semester, så det är inte mkt till val). Testade dagen innan BIM sist och det var en evig väntan tills dess! Jag har ändå följt denna tråden och allas väntande, men blev ändå lite tagen på sängen över hur livet helt plötsligt kretsade kring detta. Hoppas på att jag kan chilla lite mer framöver eller allra helst att det tar sig nu då ;)

@lil-sis förstår att det känns tungt.. Beklagar verkligen! Hoppas på att det får komma i ordning för er snart så att det äntligen kan bli er tur!

Puttar upp listan.

Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Amk BIM 30/5 -27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret
ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. -38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Underbart! Kommer denna tråd förvandlas till "titta vilken fin häst jag köpte när jag inte blev gravid!"?
Nej nej, denna tråden kommer blir beviset i studien "När kvinnor slappnar av och slutar "jaga" en graviditet - då blir de gravid omedelbart! Alla kvinnor i studien som köpte en häst/hund var inom 1 månad gravida"

:D

Nej nej, denna tråden kommer blir beviset i studien "När kvinnor slappnar av och slutar "jaga" en graviditet - då blir de gravid omedelbart! Alla kvinnor i studien som köpte en häst/hund var inom 1 månad gravida"

:D
Det hade ju varit något! Följt av trådar som "vad i hela friden gör jag av tretton hästar nu när jag har foglossning" och " är det vettigt att rida in unghäst när man är höggravid?".... Hade underbara (?) kollegor på jobbet som också tipsade om adoption, för alla de kände som adopterat (OBS! Hela TVÅ par!) hade sedan fått biologiska barn....

Mina russ är dock inga barnponnyer så jag måste ju ha minst en shettis också :D

Ingen Äl i sikte. Jag hoppas den skyndar sig lite annars blir det bara ett försök i sommar.

Här har ingen mens kommit och inga symptom heller på varken det ena eller det andra. 16 dagar efter oskyddat sex. Hur länge ska man vänta att testa för att vara mer eller mindre säker på att det inte är något? Ville inte hålla på att testa i flera dagar men om mensen inte kommer på flera dagar till så vill man ju ändå kolla om det är något eller inte.

Här har ingen mens kommit och inga symptom heller på varken det ena eller det andra. 16 dagar efter oskyddat sex. Hur länge ska man vänta att testa för att vara mer eller mindre säker på att det inte är något? Ville inte hålla på att testa i flera dagar men om mensen inte kommer på flera dagar till så vill man ju ändå kolla om det är något eller inte.

Omöjligt att veta när man inte vet om man är låghormonare eller inte och befruktning kan ju ha skett lite senare än väntat och det kan ju ha tagit någon dag eller så innan ägget fäste också.

En vecka till skulle jag testa iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 617
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar