En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det minus idag och fortfarande ingen mens. Kanske kroppen ändå inte kommit igång efter spiralen..? Nu väntar jag till mensen kommer eller om jag mot för modan skulle få massa gravidsympton.

@Kanintant Jäkla kroppar! Här är det mycket mindre blod, har ännu inte blivit som en riktig mens och nu börjar det,kanske, avta. Kom inte ens särskilt mycket efter löprundan precis.
Och molvärk i livmodern, inga kramper.
Den som lever får se!

@Kanintant Jäkla kroppar! Här är det mycket mindre blod, har ännu inte blivit som en riktig mens och nu börjar det,kanske, avta. Kom inte ens särskilt mycket efter löprundan precis.
Och molvärk i livmodern, inga kramper.
Den som lever får se!

Ja det är skumt. Fast jag känner inga som helst symptom så det kändes inte som det skulle bli ett plus heller. Men hade varit bra om jag fick lite koll på var sjutton i cykeln jag befinner mig. Om det inte blir något vill jag iaf ha min mens så jag vet att allt är igång som det ska.

Hm skumt, hade du testat ?

Ja det är skumt. Fast jag känner inga som helst symptom så det kändes inte som det skulle bli ett plus heller. Men hade varit bra om jag fick lite koll på var sjutton i cykeln jag befinner mig. Om det inte blir något vill jag iaf ha min mens så jag vet att allt är igång som det ska.

Hm skumt, hade du testat ?

Nope, Jag ska testa imorgon på äl+12. För tidigt egentligen, men ändå. Sen blir det ett test till på onsdag, ja, om inget händer innan dess. Jag hoppas det tar sig snart, jag är inte ett dugg sugen på att vara höggravid på sommaren. En kik i "Somamrföräldrar"-tråden så blev jag avskräckt! :D

Här är det BIM imorgon, och kroppen beter sig ungefär som vanligt. Ingen värk någonstans, utan det som hänt är att brösten blivit kanonstora igen (precis som i förra cykeln innan mens) och att jag varit jäkligt trött de senaste dagarna. Men, jag är inne i en av de mest intensiva jobbperioderna så det kan lika gärna bero på det. Förmodligen dags för mens igen alltså, och det positiva i det är att jag på söndag ska åka och titta på ett nyfött litet föl som kanske blir min. Jag har nog bestämt mig för att köpa en häst till, och trivs ju väldigt bra med den livsstil jag har även om det hade varit jättehärligt med barn.

Om en vecka är det dags för återbesök på sjukhuset, och då får vi veta resultaten av spermaprovet och mitt blodprov. Spännande!

@Amk Håller tummarna att mensen håller sig borta. Låter mysigt med att titta på föl!

Jaha, nu har jag knip i äggstocken på höger sida igen, som äl-värk...efter att inte känt ett dugg på ett par dagar. Förvirrad kropp? Ingen mens idag, bara flytningar. Ingen som helst mensvärk heller. Känner lite molande i brösten men dom är inte ömma att ta på, kan ju vara tecken på att mens är på gång.

Jaha! Alltså, jag velar mellan att testa redan imorgon (cykeldag 31) och på söndag, innan jag råkar åka och köpa ett föl....

Jag har de senaste två månaderna haft cykler på 28 dagar, och dessförinnan 30, 31 dagar som oftast. Så det kan fortfarande komma mens vilken dag som helst utan att den är särskilt sen, och jag tar nog hellre en mens än ett minus om du förstår hur jag menar?

Men innan jag åker på söndag morgon bör jag nog testa mig. Kroppen känns fin, stabil, och brösten är inte så ömma längre även om de är lika stora som innan. Hade PMS-humör tis-ons men har varit glad sedan dess. Svårt att gissa vare sig bu eller bä...

@Amk Och jag är tvärtom! Jag tar hellre ett minus och ställer in mej på mens än att mensen kommer och attackerar utan att jag är beredd. Vad olika det kan vara!

Jag håller tummarna för en liten Amk-bebis!

Mvh Miks

Nu har jag inte riktigt hängt med i tråden på nån dag :)
Ingen som har plussat eller ska testa snart?

Själv är mensen fortfarande borta o inget pluss igår när jag testa.. är på bim+6 så känner att det är kört denna månaden.. vill bara få mens nu så allt blir normalt ;)

Nu har jag inte riktigt hängt med i tråden på nån dag :)
Ingen som har plussat eller ska testa snart?

Själv är mensen fortfarande borta o inget pluss igår när jag testa.. är på bim+6 så känner att det är kört denna månaden.. vill bara få mens nu så allt blir normalt ;)

Men vad drygt. Jag är typ på BIM + 2, men får ta det med en nypa salt då jag inte har riktig koll. Ingen mens i sikte iaf. Tror jag ska testa på söndag morgon om inte mensen kommit till dess.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 630
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V