En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bim+4 idag, ingen mens i sikte.. hade lite ont i nedre delen av magen igår och idag känns det lite från o till, fast inte mensvärk utan lite obehag känsla :/
Fattar inte vad kroppen håller på med!!

Hjälp :nailbiting: 9-10 dagar efter äl nu, och blödde plötsligt när jag gick ut för att släppa ut hästar för en stund sedan. Men ingen mensvärk (inte mer än jag haft sedan äl, dvs, lite känningar), och det blöder inte mer (ännu!), bara lite ljusa spottings.

Nidblödning? Känns det som "lagom tid"?

Har en cykel på c:a 35 dagar nomalt, i höstas låg det dock runt 30 (Vinter/sommar-mode? ;)). Blödde senast 25:e-28:e april (tidigt mf) och fick som sagt inte utslag på äl stickor förrän den 18:e maj, för tio dagar sedan.
Enligt appen borde jag ha mens på lördag (den räknar ju från senaste blödning), enligt min lutealfas (17 dagar) och senaste äl så om exakt en vecka.

Nu blev det jobbigt det här! (Ja, man kan ju vänta och se också, men buke är mycket bättre!)
Håller tummarna för en nidblödning.

Ha bara i bakhuvudet (så att du inte blir för besviken) att missfall kan ställa till det med cyklerna för en. De kan bli både längre och kortare + att lutealfasen kan bli lite annorlunda.

Behöver absolut inte bli så men det kan som sagt vara bra att ha i bakhuvudet :)

Bim+4 idag, ingen mens i sikte.. hade lite ont i nedre delen av magen igår och idag känns det lite från o till, fast inte mensvärk utan lite obehag känsla :/

Kan ägglossningen varit senare denna månaden?

Så gör vi också, följer inte slaviskt utan gör det som är enkelt, mest för skojs skull och för att se om det funkar. Sambon backade när jag föreslog amningsinlägg i ull i kalsongerna för att värma pungen. :cool:

Skämt åsido, viktigast är ändå att det tar sig överhuvudtaget!

Vad roligt! Självklart är det viktigast att det tar sig överhuvudtaget, men det är spännande o se om man kan påverka :)

Tack!
Kan man få mensvärks-känsla också?
Har inte speciellt ont, det mest känns lite...

Sjukt störigt det här!

När jag blev gravid med sonen (mycket oplanerat efter 3 månaders förhållande) så var min mens sen, så vi vart ju lite oroliga och åkte in till stan för att köpa test.

Sen på väg hem i bilen fick jag världens mensvärk och sa till pojkvännen att "åh, tur, nu kom mensen.."

Men det kom inget, bara ett plus på stickan en stund senare.. ;)

I övrigt hade jag inga som helst symtom, men det var nog lite för att jag inte hade en tanke på att jag kunde vara gravid.

Så visst är det vanligt med "mensvärk" i början.

Mjaha, jag får nog ställa in mig på mens. Vi får se om det här går över, men det är blod och slem, typ. Uack.
Dock inte så speciellt mycket.

Jaja, vi får se helt enkelt, och annars på det igen med förhoppningsvis vettig cykel!

Har bett om tid hos gynekolog på vårdcentralen för att diskutera borttagning av myomet.

Såg ett typ lika stort som mitt bli uttaget på "Sjukhuset" idag och det gick ju... Nu trodde de att det var en tumör innan op men ändå.

Woooh! Myom är inte heller något man ska bildgoogla på! Just sayin!

Att jag aldrig lär mej!
Ostmackan som jag satt och tuggade på är inte alls lika mumsig längre...

Mvh Miks

Helt OT men jag skrattar fortfarande när jag tänker på det och måste dela med mig!

Visade dottern 2 år, en bild på en bullterrier i morse (en av mina vänner hade lagt ut en bild av sin hund på instagram). Jag frågade dottern om hon visste vad det var för något. Hon fundera länge, länge och jag fråga henne en gång till. Tillslut sa hon "Bä". Alltså trodde hon det var ett får :rofl: Färgen var ju rätt i alla fall ;) Hon är så säker annars på djur och vi har ju hund själva och hon träffar olika hundar ofta, men det där på bilden tyckte hon inte likna en hund tydligen haha!

Haha! @FengurLaugar I warned you! Jag älskar att bildgoogla men ibland hade jag behövt en personlig censur! Typ "Du har skrivit i "Myom", är du verkligen helt säker på att du vill se bildresultatet när du äter ostmackor?" Det skulle ju varit praktiskt!

Mvh Miks

Woooh! Myom är inte heller något man ska bildgoogla på! Just sayin!

Att jag aldrig lär mej!
Ostmackan som jag satt och tuggade på är inte alls lika mumsig längre...

Mvh Miks

Det är ju bara en muskelknuta.
En enorm visserligen men ändå.

Stjälkat myom för att vara exakt ;)

Har du testat något mer?

Här har inte kommit någon mens idag iaf, och känns inte som det är på gång heller.

Alltså hur ska man egentligen räkna?

Jag hade äl-känning (som jag tror iaf, värk i äggstockarna), 14-15/5. Men om jag skulle vara gravid så blev jag det i så fall 16 eller mest troligt 17/5. Ska jag då räkna BIM 14 dagar efter första äl-känningen eller dagen vi hade sex (men om det tagit sig då borde det ju egentligen varit äl då och inte 14-15)?

Och om jag i så fall har BIM idag, kan jag då lika gärna testa ikväll som imorgon bitti, skulle det göra stor skillnad?

Ja, kanske. Har aldrig haft riktigt koll på det men enligt appen så skulle jag haft mens i lördags.. men dom är ju inte så säkra o gå efter kanske ;)
Det brukar ju bli säkrare om man har hållit på ett tag och fungerar bäst om man har regelbunden mens.

Vad man kan göra är att prova älstickor för att kolla om man har ägglossning.

@Kanintant det vettigaste är att räkna enligt sin vanliga cykellängd, helst den längsta. Har man dock alltid oregelbundna cyklar så får man utgå efter sin lutealfas, om man vet hur lång den är.

Alltså hur ska man egentligen räkna?

Jag hade äl-känning (som jag tror iaf, värk i äggstockarna), 14-15/5. Men om jag skulle vara gravid så blev jag det i så fall 16 eller mest troligt 17/5. Ska jag då räkna BIM 14 dagar efter första äl-känningen eller dagen vi hade sex (men om det tagit sig då borde det ju egentligen varit äl då och inte 14-15)?

Och om jag i så fall har BIM idag, kan jag då lika gärna testa ikväll som imorgon bitti, skulle det göra stor skillnad?
Nej egentligen inte men det brukat vara en fördel att testa med morgonurinet.

14 dagar efter äl hade jag testat om jag har oregelbunden mens eller så långt som den längsta cykeln varit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 625
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar