En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Kanintant

Ja, fast för nån månad sen hoppas den över en månad, så kanske är det den gör igen :/

@Tora ja, jag tänker lite mens eller pluss, inte något mellanting...

Ajdå, på så vis. Hoppas denna månade inte är en sån månad då utan att den är sen av rätt anledning.

Jag känner mig super-ogravid. Men känner inte det minsta mensvärk än iaf, hoppas den håller sig borta.

Ajdå, på så vis. Hoppas denna månade inte är en sån månad då utan att den är sen av rätt anledning.

Jag känner mig super-ogravid. Men känner inte det minsta mensvärk än iaf, hoppas den håller sig borta.

Ja, vi får väl se..
Men hur fungerar det om mensen hoppar över, får man äl o så ändå? Tänkte jag vill ju inte skjuta upp försöken en månad ;)

Håller tummarna för dig :) test på torsdag va?

Ja, vi får väl se..
Men hur fungerar det om mensen hoppar över, får man äl o så ändå? Tänkte jag vill ju inte skjuta upp försöken en månad ;)

Håller tummarna för dig :) test på torsdag va?

Ja de tär ju frågan, jättedålig på sånt.

Tack :) Ja på torsdag får det bli :) Imorgon går dagen fort för då är jag bortrest hela dagen, skönt ;). Hoppas ngt litet symptom dyker upp, nu känns det som att det skulle vara helt omöjligt att det blir ett plus. Det var ju så himla längesen jag hade mens (men har har pyttelite blodblandar och pyttelite värk med spiralen) men jag tycker nog att det borde börja kännas att det är på gång om den tänker komma som imorgon.

@Blueberry heja, heja ;)
Vi har också gymvecka!
Kör ni varje dag eller?

Vi funderar på att prova den där shettles metoden, får väl hem och läsa på lite ;)

@Blueberry heja, heja ;)
Vi har också gymvecka!
Kör ni varje dag eller?

Vi funderar på att prova den där shettles metoden, får väl hem och läsa på lite ;)

Vi gymmar nog i alla fall varann dag, det beror lite på när andan faller på :)
Har ingen koll alls på några metoder eller tester eller nåt, tänker än så länge att kroppen borde fatta grejen. Vi har ju inte aktivt försökt mer än en eller två gånger förut.

Gymma på @Blueberry! Såg på listan att vi ligger väldigt nära varandra i våra cyklar, så det blir en del gymmande för oss också till helgen. Sambon veckopendlar så satsar alla våra kort på lördag och söndag ;).

@em-pirre Vilken service! Blir glad över att höra att det går framåt för er. Vad gör Dydgogesteron för något?

Vad konstigt, @robl! Fast hade själv en liknande cykel som du förra mensen. Mensen var två dagar sen, men hoppas såklart att du är låghormonare och att du plussar snart :).

@Rhinos Det är ett syntetiskt hormon som är väldigt likt progesteron. I sverige brukar man väl ge Provera? Det ska sätta igång mensen, eftersom jag misstänker att jag annars får vänta 14 dagar extra på den. Och eftersom labbproven och gynundersökningnen ska göras på vissa dagar i menscykeln hade vi fått vänta onödigt länge.

Bättre såhär. Nu har jag tagit första tabletten av 14 (2 per dag i en vecka)!

@Rhinos Det är ett syntetiskt hormon som är väldigt likt progesteron. I sverige brukar man väl ge Provera? Det ska sätta igång mensen, eftersom jag misstänker att jag annars får vänta 14 dagar extra på den. Och eftersom labbproven och gynundersökningnen ska göras på vissa dagar i menscykeln hade vi fått vänta onödigt länge.

Jag har ingen aning om vad som brukar skrivas ut i Sverige, men det stämmer säkert att det är Provera :). Vad skönt att slippa den onödiga väntan.
Finns det en ökad chans att du kan bli gravid nu efter första spolningen? Om du inte vill svara när jag frågar så är det helt ok, kan inte så mkt om det nämligen.

Vissa menar att det kan vara lättare efter en spolning. Dock beror det ju alltid på varför man inte blivit gravid tidigare. Vi ska ju kolla den andra äggledaren och följa upp hur, när eller om äggblåsor mognar och släpper.

Men illamående säger ju ingenting om hur det kommer att gå, så det är bara onödigt att spekulera i. Oro finns ju där ändå och oro är inre bra för någon.

Illamåendet kan ju komma och gå och ska man behöva oroa sig när det släpper?

Det finns ju vissa kriterier för när illamående kommer och när det normalt slutar, för mig slutade det aldrig.. Liksom man säger att det är "säkert" efter vissa veckor vilket ju inte stämde för mig :(

Det finns ju vissa kriterier för när illamående kommer och när det normalt slutar, för mig slutade det aldrig.. Liksom man säger att det är "säkert" efter vissa veckor vilket ju inte stämde för mig :(

Det är ju det som är hela grejen, det finns inga garantier och att de allra allra flesta graviditeter slutar bra om de överlever v12 hjälper ju inte det lilla fåtal där det går dåligt ändå.

Jag är glad att mina har barkat fel tidigt, jag tror det blir tyngre ju längre tid man hinner vara gravid.

Det är ju det som är hela grejen, det finns inga garantier och att de allra allra flesta graviditeter slutar bra om de överlever v12 hjälper ju inte det lilla fåtal där det går dåligt ändå.

Jag är glad att mina har barkat fel tidigt, jag tror det blir tyngre ju längre tid man hinner vara gravid.

Vi har en granne som fick missfall ett par veckor innan BF. Fy sjutton säger jag bara :(. Väldigt tungt. De fick iaf ytterligare ett barn något år efter som det gick bra med tack och lov.

Vi gymmar nog i alla fall varann dag, det beror lite på när andan faller på :)
Har ingen koll alls på några metoder eller tester eller nåt, tänker än så länge att kroppen borde fatta grejen. Vi har ju inte aktivt försökt mer än en eller två gånger förut.

Vi kör inte heller tester. Shettles metoden går ut på att påverka könet. För vår del är det mest på skoj. Vi har en dotter och skulle nu önska en pojke, men blir så klart glada bara vi blir gravida. Vi följer inte till "punkt o pricka" utan tar de delar som passar oss här och nu så får vi se vad det blir av det hela.

Vi kör inte heller tester. Shettles metoden går ut på att påverka könet. För vår del är det mest på skoj. Vi har en dotter och skulle nu önska en pojke, men blir så klart glada bara vi blir gravida. Vi följer inte till "punkt o pricka" utan tar de delar som passar oss här och nu så får vi se vad det blir av det hela.

Så gör vi också, följer inte slaviskt utan gör det som är enkelt, mest för skojs skull och för att se om det funkar. Sambon backade när jag föreslog amningsinlägg i ull i kalsongerna för att värma pungen. :cool:

Skämt åsido, viktigast är ändå att det tar sig överhuvudtaget!

Japp, jag käkar provera sedan i fredags morse... Börjar bli lite lät småilsk nu. Hej pms, svullna bröst och svullen mage. Lite aning av mensvärk. Förra gången fick jag mens på dag 7 dvs tre dagar innan kuren var slut. Ovanligt men händer tydligen hos en del. Återstår att se hur det blir denna gången.

Hah, välkommen i klubben (eller kanske det var jag som gick med i din klubb eftersom du börjat före mig ;) )

Hjälp :nailbiting: 9-10 dagar efter äl nu, och blödde plötsligt när jag gick ut för att släppa ut hästar för en stund sedan. Men ingen mensvärk (inte mer än jag haft sedan äl, dvs, lite känningar), och det blöder inte mer (ännu!), bara lite ljusa spottings.

Nidblödning? Känns det som "lagom tid"?

Har en cykel på c:a 35 dagar nomalt, i höstas låg det dock runt 30 (Vinter/sommar-mode? ;)). Blödde senast 25:e-28:e april (tidigt mf) och fick som sagt inte utslag på äl stickor förrän den 18:e maj, för tio dagar sedan.
Enligt appen borde jag ha mens på lördag (den räknar ju från senaste blödning), enligt min lutealfas (17 dagar) och senaste äl så om exakt en vecka.

Nu blev det jobbigt det här! (Ja, man kan ju vänta och se också, men buke är mycket bättre!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 621
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar