En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ikväll blev det fullt utslag på ÄL-testet, så nu blir det sexstopp ett tag. Sexade igår förmiddag, så vi hoppas att några simmare överlever.

Har även kört Lactal ett tag nu för att försura miljön i mufflan då tjejspermier klarar sur miljö bättre.

Men känner jag mig själv rätt lär jag bli otålig och strunta i det där med Shettles rätt fort om det inte tar sig.
Jag är inte så jätteinsatt i den Shettlesmetoden. Mest bara läst om den lite i förbifarten så du får gärna rätta mig om jag har fel:)

Men att sänka phvärdet gör man väl främst genom att äta "rätt" slags produkter?

Lactal är ju annars inte att rekommendera alls om man försöker bli gravid för det sänker phvärdet rejält och inte bara lite för att gynna en viss typ av spermier.

Hoppas det är så för mig också :)
För typ 1 år sen så fick jag ert tidigt missfall, inget vi planerat ute hade glömt ngt piller här o var o så vips va jag gravid.. men då testa jag (vad jag tror) på bim dagen o fick "gravid 1-2 veckor" ..

Så kan det skilja sig från grav-grav, eller pruducerar man hcg i samma takt i alla sina graviditeter?

@robl Känner du av något? Jag har egentligen inga tydliga symptom mer än att det moler i magen och flytningarna, sen tycker jag att jag känner mig lite uppblåst i nedre delen av mage sedan en vecka tillbaka. Allt det kan ju dock bero på något annat eftersom spiralens uttag säkert förändrar en del symptom innan mens och äl. Men det känns iaf inte som det är mens på gång.

När ska du testa nästa gång?

@robl Känner du av något? Jag har egentligen inga tydliga symptom mer än att det moler i magen och flytningarna, sen tycker jag att jag känner mig lite uppblåst i nedre delen av mage sedan en vecka tillbaka. Allt det kan ju dock bero på något annat eftersom spiralens uttag säkert förändrar en del symptom innan mens och äl. Men det känns iaf inte som det är mens på gång.

När ska du testa nästa gång?

Ja o nej, ibland känns det som om mens är på g, o ibland känns det konstigt, lite små stick typ..
funderar också på om det kan va för att jah slutat med ppiller som kroppen är lite märklig.
Men jag hoppas ju såklart på ett sent + ..

jag tänkte testa imorgon om inte mensen har dykt upp. När är det dags för dig o testa? :)

Nu sorterar jag oss i ordning:

Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Amk BIM 30/5 -27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret
ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket

Ja o nej, ibland känns det som om mens är på g, o ibland känns det konstigt, lite små stick typ..
funderar också på om det kan va för att jah slutat med ppiller som kroppen är lite märklig.
Men jag hoppas ju såklart på ett sent + ..

jag tänkte testa imorgon om inte mensen har dykt upp. När är det dags för dig o testa? :)

Ja man får bara tåla sig. Idag känns det ingenting men har varit ute på en härlig tur på ena pållen, väldigt skönt efter allt plugg hela förra veckan :).

Ja jag vet inte, jag borde få mens senast torsdag. På torsdag är jag dock iväg hela dagen så därför tänkte jag testa fredag morgon om ingen mens kommit innan dess.

Hm, såg datumen nu, det är på onsdag jag är iväg hela dagen, då kanske det blir torsdga morgon jag testar...beror på hur tålmodig jag är :p

Och jag vill bara gråta :cry:
Att bli bemött av en barnmorska som inte förstår varför kort cykel/8 dagar mellan äl och mens kan bli problem, gör mig väldigt förvånad. När hon sedan bemöter mitt problem med

"unga kvinnor stressar ofta alldeles för mycket, slappna bara av så sköter oftast naturen sitt. Den är ganska finurlig vet du;) "

Ja, då vill jag bara gråta:(

Menmen, idag är jag lugnare, var lite jobbigt igår när det var nytt...
Kommer göra ett försök innan jag letar upp någon privat i varje fall :)

Man får se det positivt, tar det inte sig nu, så har jag riktigt stor chans att bli gravid i juli, då hinner jag med två äl den månaden ;)

Jag har en hel bunt med progestereonvagitorier du kan få.... När man gjort ivf så ska man ta dom mellan äggåterföringen fram till gravtest just för att stödja processen. Jag är extremt känslig mot hormoner och lutinus tål jag inte, däremot crinone (skillnaden är att man tar lutinus tre gånger om dagen och crinone en och lutinus ger något högre koncentration i blodet.. den skillnaden gör att det slår över med kraftiga biverkningar för mig)
Så go ahead, du får dom gärna om du vill ha dom.

Uppdaterar...
Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Amk BIM 30/5 -27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08

Blåbäret
ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket
Girasol: Käkar Provera i 10 dgr för beräknad ÄL 18/6, 3e försöket ivf. -38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Ja man får bara tåla sig. Idag känns det ingenting men har varit ute på en härlig tur på ena pållen, väldigt skönt efter allt plugg hela förra veckan :).

Ja jag vet inte, jag borde få mens senast torsdag. På torsdag är jag dock iväg hela dagen så därför tänkte jag testa fredag morgon om ingen mens kommit innan dess.

Hm, såg datumen nu, det är på onsdag jag är iväg hela dagen, då kanske det blir torsdga morgon jag testar...beror på hur tålmodig jag är :p

Åh testa på torsdag :) är så nyfiken :)

Jag är inte så jätteinsatt i den Shettlesmetoden. Mest bara läst om den lite i förbifarten så du får gärna rätta mig om jag har fel:)

Men att sänka phvärdet gör man väl främst genom att äta "rätt" slags produkter?

Lactal är ju annars inte att rekommendera alls om man försöker bli gravid för det sänker phvärdet rejält och inte bara lite för att gynna en viss typ av spermier.

Nja, dels är det väl genom att äta rätt, sen är väl Lactals hela syfte att rätta till ph-värdet i slidan genom mjölksyra, samma som finns i en del intimtvålar. Är man då basisk blir man surare.

Sen rekommenderar de inte att man använder det när man försöker skaffa barn aktivt, så jag körde några doser i god tid innan. Men det är inget som är farligt, däremot försurar den ju som sagt miljön vilket kan sätta ned fertiliteten något.

Jag har en hel bunt med progestereonvagitorier du kan få.... När man gjort ivf så ska man ta dom mellan äggåterföringen fram till gravtest just för att stödja processen. Jag är extremt känslig mot hormoner och lutinus tål jag inte, däremot crinone (skillnaden är att man tar lutinus tre gånger om dagen och crinone en och lutinus ger något högre koncentration i blodet.. den skillnaden gör att det slår över med kraftiga biverkningar för mig)
Så go ahead, du får dom gärna om du vill ha dom.
Jättesnällt! Visade sig att jag dock fick 10 dagar mellan äl och mens, så förhoppningsvis ska det inte vara några problem. Tar det inte sig på 1-2 månader så tar jag dock gärna emot dem :-)

Hur gick det med din äl @lil-sis? Blev det något eller det var falskt alarm? (tänker på att du fortfarande har hormon kvar i kroppen)

Ingen ägglossning förstås men jag är typ brunstig :p

Det är mest troligt ett utomkveds som kroppen klarade av på egen hand. Det är ju lite trist. Men vi försöker fram till slutet på juli om operationstid är i september. Typ två gånger som mest borde det bli.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 614
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar