Togs det blodprov sedan för att kolla att ägglossning verkligen skett?Inte omöjligt men hade det för.. 2-3 mån sen. Var för 1½ mån sen och kollade mig och var ägg på g. Så borde haft ägglossning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Togs det blodprov sedan för att kolla att ägglossning verkligen skett?Inte omöjligt men hade det för.. 2-3 mån sen. Var för 1½ mån sen och kollade mig och var ägg på g. Så borde haft ägglossning
Jag är inte så jätteinsatt i den Shettlesmetoden. Mest bara läst om den lite i förbifarten så du får gärna rätta mig om jag har felNu ikväll blev det fullt utslag på ÄL-testet, så nu blir det sexstopp ett tag. Sexade igår förmiddag, så vi hoppas att några simmare överlever.
Har även kört Lactal ett tag nu för att försura miljön i mufflan då tjejspermier klarar sur miljö bättre.
Men känner jag mig själv rätt lär jag bli otålig och strunta i det där med Shettles rätt fort om det inte tar sig.
Hoppas det är så för mig också
För typ 1 år sen så fick jag ert tidigt missfall, inget vi planerat ute hade glömt ngt piller här o var o så vips va jag gravid.. men då testa jag (vad jag tror) på bim dagen o fick "gravid 1-2 veckor" ..
Så kan det skilja sig från grav-grav, eller pruducerar man hcg i samma takt i alla sina graviditeter?
@robl Känner du av något? Jag har egentligen inga tydliga symptom mer än att det moler i magen och flytningarna, sen tycker jag att jag känner mig lite uppblåst i nedre delen av mage sedan en vecka tillbaka. Allt det kan ju dock bero på något annat eftersom spiralens uttag säkert förändrar en del symptom innan mens och äl. Men det känns iaf inte som det är mens på gång.
När ska du testa nästa gång?
Ja o nej, ibland känns det som om mens är på g, o ibland känns det konstigt, lite små stick typ..
funderar också på om det kan va för att jah slutat med ppiller som kroppen är lite märklig.
Men jag hoppas ju såklart på ett sent + ..
jag tänkte testa imorgon om inte mensen har dykt upp. När är det dags för dig o testa?
Och jag vill bara gråta
Att bli bemött av en barnmorska som inte förstår varför kort cykel/8 dagar mellan äl och mens kan bli problem, gör mig väldigt förvånad. När hon sedan bemöter mitt problem med
"unga kvinnor stressar ofta alldeles för mycket, slappna bara av så sköter oftast naturen sitt. Den är ganska finurlig vet du "
Ja, då vill jag bara gråta
Menmen, idag är jag lugnare, var lite jobbigt igår när det var nytt...
Kommer göra ett försök innan jag letar upp någon privat i varje fall
Man får se det positivt, tar det inte sig nu, så har jag riktigt stor chans att bli gravid i juli, då hinner jag med två äl den månaden
Ja man får bara tåla sig. Idag känns det ingenting men har varit ute på en härlig tur på ena pållen, väldigt skönt efter allt plugg hela förra veckan .
Ja jag vet inte, jag borde få mens senast torsdag. På torsdag är jag dock iväg hela dagen så därför tänkte jag testa fredag morgon om ingen mens kommit innan dess.
Hm, såg datumen nu, det är på onsdag jag är iväg hela dagen, då kanske det blir torsdga morgon jag testar...beror på hur tålmodig jag är
Jag är inte så jätteinsatt i den Shettlesmetoden. Mest bara läst om den lite i förbifarten så du får gärna rätta mig om jag har fel
Men att sänka phvärdet gör man väl främst genom att äta "rätt" slags produkter?
Lactal är ju annars inte att rekommendera alls om man försöker bli gravid för det sänker phvärdet rejält och inte bara lite för att gynna en viss typ av spermier.
Gäller ju att han kan producera båda sorterna också
Åh testa på torsdag är så nyfiken
@Blueberry Ääh, jag som sorterat listan i ordning enligt BIM! Jag tycker BIM är mer spännande
Jättesnällt! Visade sig att jag dock fick 10 dagar mellan äl och mens, så förhoppningsvis ska det inte vara några problem. Tar det inte sig på 1-2 månader så tar jag dock gärna emot dem :-)Jag har en hel bunt med progestereonvagitorier du kan få.... När man gjort ivf så ska man ta dom mellan äggåterföringen fram till gravtest just för att stödja processen. Jag är extremt känslig mot hormoner och lutinus tål jag inte, däremot crinone (skillnaden är att man tar lutinus tre gånger om dagen och crinone en och lutinus ger något högre koncentration i blodet.. den skillnaden gör att det slår över med kraftiga biverkningar för mig)
Så go ahead, du får dom gärna om du vill ha dom.
Hur gick det med din äl @lil-sis? Blev det något eller det var falskt alarm? (tänker på att du fortfarande har hormon kvar i kroppen)