En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lika mycket som de som inte har ont i brösten eller har andra känningar.

Jisses!
Hade BIM 15/5 men ingen mens. Den natten drömde jag att jag testade mig och var ett + .. fyra gånger! FYRA olika drömmar som alla involverade ett graviditetstest :o Helt stört. Testat mig men inget plus. Klurar på antingen sen mens (igen) eller antingen låghormonare så inte får utslag för får inte utslag på ÄL test heller.
Är du säker på att du har ägglossning då?

Jo, jag vet ju det :P men enligt cb så ska det ju vara 99% säkert på bim dagen.. men klart, man hoppas ju ända till mensen kommer :)

Jag testade negativt med CBs digitala test på bim samt bim +5. Först på bim +10 fick jag positivt så bara mensen inte kommer finns set hopp!

Dock så brukar det vara så att om man mår väldigt illa så är det ett bra tecken. Och exakt så var det för mig, mådde super med första som slutade i mån 4 och spydde hela vägen med andra som resulterade i ett litet. Det har väl med hormonerna och styrkan på dem att göra

Och var har jag skrivit det? Att man skall oroa sig om man inte mår illa?

På sidan 40. Du mådde inte illa och det slutade i missfall. Du mådde jätteilla och det blev en liten bebis. Du kan inte alls se hur det kan uppfattas av den som är gravid och inte mår illa?

Mvh Miks

Denna gång var jag den som drog upp diskussionen från början att jag inte mår illa och det får mig att fundera i banorna om stark graviditet mm.
Rent förnuftsmässigt vet jag att många mår jättebra och andra mår apdåligt och att det inte har något med slutresultatet att göra. Men sedan kommer mina hjärnspöken upp pga uttalande som "jag mådde prima och fick missfall, gången efter kräktes jag och fick en bebis". Förnuftet är inte alltid den starkaste rösten hos mig.

Jag tog faktiskt ett nytt test imorse får jag väl erkänna :o Än så länge ökar iaf mina hCG nivåer för jag fick ett plus denna gång också, lite snabbare och lite starkare.

Mamma mådde varken illa eller hade foglossning med vare sig mig eller min bror har hon berättat för mig. Hon var inte mindre gravid för det, eller hade problem med oss när vi var i magen.
Hoppas det går i arv :)

Köpte clearblue digital idag (som visar plus eller minus, inte antal veckor), det var det enda som fanns att välja på. Det visade minus. Stod att man skulle använda morgonurin, jag höll mig 4-5 timmar och tog nu ikväll/em.

Köpte två tester och tänkte vänta med det andra till BIM eller efter BIM. Fortfarande "knip", stick i magen hela dagen, inte så mycket men man känner det lite hela tiden. Även idag kom massor (ursäkta igen för detaljerna) seg, trådig flytning vid ett tillfälle, mkt skumt. Men jag vet å andra sidan inte hur min kropp beter sig utan hormonspiral.

Hoppas det går bra för er andra :)

Nu ikväll blev det fullt utslag på ÄL-testet, så nu blir det sexstopp ett tag. Sexade igår förmiddag, så vi hoppas att några simmare överlever.

Har även kört Lactal ett tag nu för att försura miljön i mufflan då tjejspermier klarar sur miljö bättre.

Men känner jag mig själv rätt lär jag bli otålig och strunta i det där med Shettles rätt fort om det inte tar sig.

Kan det inte vara ägglossning som har hoppat igång då efter uttaget av spiralen? Eller tänker jag tokigt nu? @Kanintant

Ja alltså jag funderar ju på om det skulle kunna vara det. Grejen är ju att jag haft regelbunden äl med spiralen, jag vet inte exakt var i cykeln jag ligger och hur lång den är men vet att jag typ en gång i månaden känt av äl och att jag kände samma sak dagen efter jag plockat ur spiralen vilket borde stämma ganska bra. Hade inte haft menskänning på ca 2 veckor när jag tog ut spiralen (gjorde cellprov veckan innan och fick kallelse så därför var jag uppmärksam på ev mens). Så i så fall skulle jag ha två äl efter varandra utan mens emellan... Men känner inte riktigt igen hur det känns. Vid äl har jag bara känning i ena äggstocken på ena sidan. nu känns det längre ner, i livmodern som det känns, och mitt i, inte bara på ena sidan. Men äl skulle ju kunna kännas annorlunda efter spiralen är ute.

Ja jag avvaktar helt enkelt, tror jag vänta till fredag att testa om inte mens kommit, då är det 14-15 dagar sedan vi hade sex så då bör det ju mensen dykit upp innan om den tänker komma.

Rikliga flytningar är en "biverkning" vid graviditet annars, jag har aldrig så mycket äckliga, kletiga och slemmiga flytningar som när jag är gravid, i övrigt är det tack och lov en bristvara.

Rikliga flytningar är en "biverkning" vid graviditet annars, jag har aldrig så mycket äckliga, kletiga och slemmiga flytningar som när jag är gravid, i övrigt är det tack och lov en bristvara.

Ja jag funderar om det kan vara det. Jag blev nästan lite chockad igår över hur kraftigt det var och likadant idag. Kan inte minnas jag haft så mycket innan jag satte in spiral heller. Får se hur det känns närmaste dagarna.

Sexstopp? Det gör väl inget om man gymmar lite i samband med ÄL heller, eller?

Nja, vi tänkte ju göra ett par försök, mest för skojs skull, med Shettles-metoden. Han hävdar ju att man kan styra könet på ett eventuellt barn genom att exempelvis sänka ph-värdet i slidan, äta vissa saker eller ha sex vid vissa tidpunkter.

För en flicka ska man inte ha sex för nära ÄL, eftersom pojkspermierna är snabbast men inte överlever så länge, medan flickspermierna klarar ett par dagar i slidan innan ägget kommer.

Men vi får se, som sagt är det absolut viktigaste ett friskt barn, eller ett barn överhuvudtaget!

Jag testade negativt med CBs digitala test på bim samt bim +5. Först på bim +10 fick jag positivt så bara mensen inte kommer finns set hopp!

Hoppas det är så för mig också :)
För typ 1 år sen så fick jag ert tidigt missfall, inget vi planerat ute hade glömt ngt piller här o var o så vips va jag gravid.. men då testa jag (vad jag tror) på bim dagen o fick "gravid 1-2 veckor" ..

Så kan det skilja sig från grav-grav, eller pruducerar man hcg i samma takt i alla sina graviditeter?

Jag har varit gravid 5 gånger (1 abort, 3 missfall och en bebis) och de första två gångerna visste jag att jag var gravid innan bim. Mådde illa och kände mig supergravid. Fick plus på testet innan jag ens hann kissa på det typ ;) det här var ca 10 år sedan.

De senaste åren har jag haft två missfall och en fullgången graviditet och alla tre gångerna har jag testat negativt flera dagar efter bim. Inte haft några känningar alls första veckorna.

Så ja, det kan förändra sig.

Nja, vi tänkte ju göra ett par försök, mest för skojs skull, med Shettles-metoden. Han hävdar ju att man kan styra könet på ett eventuellt barn genom att exempelvis sänka ph-värdet i slidan, äta vissa saker eller ha sex vid vissa tidpunkter.

För en flicka ska man inte ha sex för nära ÄL, eftersom pojkspermierna är snabbast men inte överlever så länge, medan flickspermierna klarar ett par dagar i slidan innan ägget kommer.

Men vi får se, som sagt är det absolut viktigaste ett friskt barn, eller ett barn överhuvudtaget!

Gäller ju att han kan producera båda sorterna också ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 601
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand