En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågar inte hoppas riktigt på att det är något eller att jag överanalysera, känns lite för bra om det skulle gå på första försöket.

eller är det mensvärk iaf :/ Men tycker inte riktigt det känns så. I så fall borde ju mensen dyka upp ganska omgående, typ imorgon, för nu känns det ganska mycket. Ja det är bara att tåla sig och se hur det är imorgon.

@Kanintant
Du har BIM om 4 dagar ca va? (28??)
Har du tagit något test ännu? Om nej, hur länge ska du vänta? :D

Alltså jag hade ju tänkt vara så himla cool och vänta till efter bim men det enda jag tänkt på sista dagarna är hur tidigt man kan testa :p Vi bor ute på vischan och ica i samhället kan man ju inte köpa på om man inte vill berätta för hela världen så hittills har jag lyckats hålla mig i skinnet.

Imorgon ska jag dock in till stan och tänkte nog köpa ett test även om det är tidigt, det är 9 eller 10 dagar efter gymmande imorgon beroende på om första dagen blev något även om vi avbröt...jag är ju rädd vi blev en dag sena där men så vet jag ju inte exakt när mitt äl var men jag vet vilka två dagar jag hade äl-värk.

Har dock inte sagt till sambon att jag ev misstänker något, tror han blir megastressad då :p. Så jag tänkte testa i smyg imorgon em, blir det inget så väntar jag några dagar till och blir det något så får jag berätta. Undra om dom har på city gross? Spelar det någon roll vilken man köper?

Testa på morgonen, mest koncentrerad urin då och större chans att det visar plus tidigt :)
(kan du inte hålla dig så se till att inte ha kissat på minst 4 timmar i varje fall)

Olika tester är olika känsliga. Läs på dem så tror jag det står där :) (annars kan säkert någon annan svara på det här)

Vet faktiskt inte om de har tester i vanliga butiker. Jag har alltid köpt på apoteket när jag köper "dyrtester".

Testa på morgonen, mest koncentrerad urin då och större chans att det visar plus tidigt :)
(kan du inte hålla dig så se till att inte ha kissat på minst 4 timmar i varje fall)

Olika tester är olika känsliga. Läs på dem så tror jag det står där :) (annars kan säkert någon annan svara på det här)

Vet faktiskt inte om de har tester i vanliga butiker. Jag har alltid köpt på apoteket när jag köper "dyrtester".

Jo morgonen är väl bäst men tänkte att på måndag är ju sambon och jobbar så det vore roligare att testa imorgon om det är så att det skulle vara positivt, hade känts bra med honom på hemmaplan. Får försöka hålla mig istället :p Tänkte man kan köpa två stycken på en gång så har man ett om några dagar om det behövs, eller till nästa månad.

Det verkar finnas på ica och så, frågan är vilka sorter dom har. Men det kanske inte spelar så stor roll.

Håller tummarna för alla som hoppas Tant Röd håller sig undan! :up:

Nu har jag testat med fyra ÄL-stickor (morgon/kväll idag och igår) och de visar ett lika svagt streck allihopa. Min ÄL borde vara imorgon så jag fattar inget.

Kanske började jag testa för sent. Har iofs misstänkt att min ÄL kommer tidigt i cykeln då sonen blev till när vi körde på säkra perioder med hjälp av appen Period Tracker.

Då kan det eventuellt varit så att jag hade ÄL när vi var i New York, så dyker det upp en pojke som heter Brooklyn så vet ni varför. :cool:

Blåbäret ÄL 6/5 BIM 20/5
Kanintant ÄL 14/5 (?) BIM 28/5 (?) - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Amk BIM 30/5 -27 år, försökt i ca 14 månader, inga barn.
em-pirre: BIM 3/6 snart 29, försökt i snart 10 månader, inga barn.
floggingmolly ÄL 18/5 BIM 4/6 27, (28 i september), tredje försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Thera BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Mois ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08
Rhinos ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Robl ÄL 3/6 BIM 17/6
Vilse ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket

@robl Håller tummarna att det förvandlas till ett plus om några dagar. Är ju ett gott tecken att mensen inte kommit än iaf.

Jag har haft värk hela kvällen nu, inte all som mensvärk utan det känns som äl-värk ungefär. Sitter inte mitt i livmodern utan till höger, tror dock inte det är ända uppe i äggstocken utan lite längre ner än vid äl. Lite mer som stickande värk än molande...känner inte riktigt igen det.

När borde jag testa igen? Måndag-tisdag? :)

Åh, låter spännande :) håller tummar o tår för dig!

@Thera Det vanligaste är att man har 14 dagar mellan ägglossning och mens. Det finns ju de som har kortare och längre. Mitt tips är att du fortsätter testa ett par dagar till. Min ägglossning har vissa månader blivit "försenad" och kommit en vecka efter förväntan med resultatet att mensen också var en vecka sen. Då var det skönt att veta vad som hände i kroppen.

Mvh Miks

När borde jag testa igen? Måndag-tisdag? :)

Åh, låter spännande :) håller tummar o tår för dig!

Om jag varit du och mensen håller sig borta hade jag nog testat typ varannan dag :p

Tack :) Det fortsatte kännas som igår kväll hela natten och även nu på morgonen men inte så mycket. Igår kväll på toa trodde jag nästan mensen kom men det visade sig vara (ursäkta detaljerna) en himla massa,seg flytning, tror nästan aldrig jag haft så mycket. Ingen mens idag heller än så länge.

För dig kanske det är nog om detta nu men hur är det för alla gravida som läst vad du skrivit och nu ska gå runt och oroa sig så fort de inte är illamående?

Förlåt men jag begriper inte hur man tänker om man går in och skriver en sån där sak, eller ja, om man nu tänker överhuvudtaget.

Lika mycket som de som inte har ont i brösten eller har andra känningar.

Jisses!

@Kanintant Mitt barn tog sig på första. Det kändes nästan oförskämt, men två veckor efter att vi bestämt oss för att försöka så satt vi där med ett positivt graviditetstest. Så nog händer det också :)

@Kanintant Mitt barn tog sig på första. Det kändes nästan oförskämt, men två veckor efter att vi bestämt oss för att försöka så satt vi där med ett positivt graviditetstest. Så nog händer det också :)
Det är ju så man önskar att det är för alla! Tänk vad enkelt det skulle vara då. Alla kunde planera så att det passade med plugg, jobb och vad det nu månne vara. Superpraktiskt! :)

Mvh Miks

Hade BIM 15/5 men ingen mens. Den natten drömde jag att jag testade mig och var ett + .. fyra gånger! FYRA olika drömmar som alla involverade ett graviditetstest :o Helt stört. Testat mig men inget plus. Klurar på antingen sen mens (igen) eller antingen låghormonare så inte får utslag för får inte utslag på ÄL test heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 601
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand