En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har ingen mens kommit och inga symptom heller på varken det ena eller det andra. 16 dagar efter oskyddat sex. Hur länge ska man vänta att testa för att vara mer eller mindre säker på att det inte är något? Ville inte hålla på att testa i flera dagar men om mensen inte kommer på flera dagar till så vill man ju ändå kolla om det är något eller inte.

När hade du bim?

Jag har varken fått mens eller plussat men har dock ganska så "ont" (lite konstiga stick, lite värk osv) i tjejmagen. Prata med en på 1177 som sa att man bör inte gå med det längre än ett par dagar så hon tyckte jag skulle ringa gyn imorgon. Så jag får väl se vad hon säger :)

När hade du bim?

Jag har varken fått mens eller plussat men har dock ganska så "ont" (lite konstiga stick, lite värk osv) i tjejmagen. Prata med en på 1177 som sa att man bör inte gå med det längre än ett par dagar så hon tyckte jag skulle ringa gyn imorgon. Så jag får väl se vad hon säger :)

Den 28:e tror jag. ska nog köpa test imorgon när jag ändå ska in till stan. Så kan jag testa på tisdag, då är det ju iaf typ BIM +6.

Skumt för din del, du har ju ändå lite mer koll på din cykel och så än mig.

När hade du bim?

Vad är tjejmagen? Livmodern?

Vad är tjejmagen? Livmodern?
Jag räknar tjejmagen som allt det som finns typ 1dm under naveln. Jag känner både ägglossning och mens väldigt tydligt och då är det liksom i tjejmagen. Typiskt en sån grej som killar inte har. Undrar vad män egentligen har där nere...

Mvh Miks

Första gången jag kom i kontakt med ordet "tjejmagen" var när min pappa tittade på mig i tidigtonår och undrade om jag hade ont i magen eller i tjejmagen. Han undrade helt enkelt om det var mensvärk eller vanligt magknip :D

Bara en liten parentes så där utan något större syfte :p

Här händer inte mycket på det kroppsliga planet. Fortfarande ingen mens, fortfarande jättesvullna bröst. Hoppas att den kommer så snart det bara går. Jag har haft lite stickningar på vänster sida av tjejmagen, men det har kommit och gått. Dag 33 idag i cykeln, så inget jättemärkligt egentligen.

Däremot händer det mycket på det djuriska planet- igår köpte jag mig ett föl! Det gulligaste, vackraste lilla föl som finns ska bli mitt. Jihoooo!

@Amk Jag tror det är obligatoriskt att visa bilder på söta djurbäbisar i den här tråden! Det är ju allmänt bevisat att folk blir gravida när de skaffar hundvalpar och sånt så det är bara att bring it on! In med fölisbild! :angel: :love:

Mvh Miks

3.2 idag så jag borde få gå hem nu...

De andra proven visar låga nivåer på plasmajärn och transferrinmättnad.

Kanske inte så underligt att jag alltid är trött?

Då äter jag ändå tillskott ett par dagar i veckan.

Kan nog påstå att ägglossning är i full gång. Vill typ bara äta kakdeg och ligga.
(Tänker därför att det är bäst att jag gör det.)

Det blev inte så mycket gymmande under helgen trots allt, vi har haft fullt upp med andra aktiviteter och varit helt slut under lediga stunder. Nu är jag verkligen inte den som gnäller om "projekt bebis 2015" flyttas fram, men kan samtidigt känna en viss frustration eftersom det är han som har velat ha barn en ganska lång tid, och jag som nyss har insett att jag inte kan förhala det längre och börjat vänja mig vid tanken – och nu när jag väl är med på tåget så känns det som att det är väldigt lite verkstad helt plötsligt. :cautious:

Det blev inte så mycket gymmande under helgen trots allt, vi har haft fullt upp med andra aktiviteter och varit helt slut under lediga stunder. Nu är jag verkligen inte den som gnäller om "projekt bebis 2015" flyttas fram, men kan samtidigt känna en viss frustration eftersom det är han som har velat ha barn en ganska lång tid, och jag som nyss har insett att jag inte kan förhala det längre och börjat vänja mig vid tanken – och nu när jag väl är med på tåget så känns det som att det är väldigt lite verkstad helt plötsligt. :cautious:

Livet har en tendens till att komma emellan...

Livet har en tendens till att komma emellan...

Ja, det har ju det.
Och så himla typisk att det inte bara går att trycka på beställningsknappen och så kommer storken och levererar på utsatt tid...

Men jag känner mest att "HALLÅ!? JAG KAN INTE FIXA OCH TA ANSVAR FÖR ALLT!"
Vill han bli pappa så får han väl ta sitt ansvar och befrukta mig, punkt slut. Jag kan liksom inte göra så mycket på egen hand i det här fallet.

Ja, det har ju det.
Och så himla typisk att det inte bara går att trycka på beställningsknappen och så kommer storken och levererar på utsatt tid...

Men jag känner mest att "HALLÅ!? JAG KAN INTE FIXA OCH TA ANSVAR FÖR ALLT!"
Vill han bli pappa så får han väl ta sitt ansvar och befrukta mig, punkt slut. Jag kan liksom inte göra så mycket på egen hand i det här fallet.

Du, den där beställningsknappen hade jag också önskat mig. Hållt på sen 28:e februari för att vara exakt, och det känns som att livet är "on hold". Va fasen, gör mig gravid eller gör mig INTE gravid så jag vet vad jag har att spela med!
Karln däremot får väl tummen upp, förutom att han tycker det är lika störigt som jag att det tar tid och att man ska vänta och bla bla bla. Funderade starkt på att strunta i det i helgen och åka jorden runt istället.

Här är jag på äl+15 nu, negativt igår och ska testa igen imorgon, och har inga symtom förutom JORDENS STÖRSTA munsår. Slår allt. Inte för att jag vet om det är ett symtom, ens. Jag vet bara att det gör ont, och jag ser ut som jag har böldpest i ansiktet.
Frågan är ju om det kan varit mens jag hade förra vecka, flera dagar för tidigt om bara 1.5 dygn? Varför inte, liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 616
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar