En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack båda två :)

@vilse Jag köper gärna på ebay om det inte tar hundra år innan man får det. Vill du PM:a vad säljaren hade för användarnamn? Vet liksom inte ens vad det heter på engelska men det lät bra det du hittat ;)
Kan ta upp till tre veckor tror, beror vem de skickar med. Har du bråttom så beställ från ebay, men även några från testlagret :)

Jag kör testlagret eller Tradera. Tradera går snabbast och är billiga men testlagret tycker jag är lättare att tolka när man är "nybörjare" :D

Jag kör testlagret eller Tradera. Tradera går snabbast och är billiga men testlagret tycker jag är lättare att tolka när man är "nybörjare" :D

Ja det blir nog testlagret iaf, känns smidigt och inte superdyrt. Men ska avvakta någon vecka till iaf och se om mensen kommer, vi har ju ingen superpanik.

Kanintant: Väntar på försvunnen mens.... - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
em-pirre: Labb 9/6 HSSG+kontroll 18/6 - försökt i snart 10 månader, inga barn.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
Thera: BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Mois: ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08
Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos: ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis: äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Vilse: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Girasol: Beräknad ÄL 18-19/6, 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Floggingmolly ÄL 16/6 BIM 3/7 - 27, (28 i september), fjärde försöket. Inga barn sen innan.

Mensen kom precis som den skulle efter avslutad Terolutkur. Satte in mina bokade tider i listan. Labb på måndag morgon, och sedan gyn 18.6 med vul, genomgång av labb och eventuell HSSG.

Mensvärk, eller känns ungefär som det iaf, hela dagen men ingen tillstymmelse till mens. Får se om den dyker upp imorgon, fortfarande något öm i brösten.

Undrar vad din kropp tänker hitta på för något bus egentligen :) börjar bli lite spännande det här :D

(Hoppas du inte tar illa upp!)

Ja men alltså man undrar ju. Det började med värk i äggstocken idag på fm, var ute och red över 3 h så det var mindre skönt och sedan under dagen har det flyttat sig långt ner till livmodern och mol ganska mycket hela tiden.

Det låter ju lovande i alla fall! De två gånger jag missat äl har jag inte haft några symtom alls. Ingen molvärk, inga ömma bröst. Dessutom har det kännts som om brösten nästan skrumpnat.

Det låter ju lovande i alla fall! De två gånger jag missat äl har jag inte haft några symtom alls. Ingen molvärk, inga ömma bröst. Dessutom har det kännts som om brösten nästan skrumpnat.

Om det skulle vara något måste jag vara låghormonare eller också har jag haft äl betydligt senare än jag trott. Testa mig ju i måndags som var BIM + 21 typ... (eller 17 dagar efter sex) och det var väldigt minus. Men om det är mensvärk jag känner idag borde väl mensen komma senast imorgon? Eller hur länge innan kan man ha mensvärk? Har ju dålig koll på det nuu när jag inte haft någon mens i princip.

BIM + 21 typ... (eller 17 dagar efter sex)
BIM + 21? Har det blivit feltryckt? Annars tror jag nog du kan räkna med att det inte tagit sig denna gången/du inte haft äl när du trott.
Även som låghormonare så tror jag man plussar inom 14 dagar efter beräknad mens tyvärr...

(dock kan du ju haft äl senare som sedan tagit sig. Så hade jag varit dig hade jag nog fortsatt testa med jämna mellanrum ;) (både med äl test och gravtest)

Fast nu läste jag igen, BIM + 21, och samtidigt 17 dagar efter sex (och beräknad äl antar jag). Då tar jag förgivet att du skrivit fel, så då kan du bortse från det jag skrev ovan :p

BIM + 21? Har det blivit feltryckt? Annars tror jag nog du kan räkna med att det inte tagit sig denna gången/du inte haft äl när du trott.
Även som låghormonare så tror jag man plussar inom 14 dagar efter beräknad mens tyvärr...

(dock kan du ju haft äl senare som sedan tagit sig. Så hade jag varit dig hade jag nog fortsatt testa med jämna mellanrum ;) (både med äl test och gravtest)

Ja men eller hur, det borde ju visat sig i måndags i så fall.Hade ju som äl-känning för ett tag (typ 1 vecka sedan?) sedan med massor (ursäkta) flytningar i 2-3 dagar och värk i ena äggstocken.

Då finns det ju fortfarande chans. Dock låter det ju som om du hade äl för ca en vecka sedan (också??), så det är bara att fortsätta testa ;) (kanske fått två äl denna månaden, = kanske tvillingar? ;) ;) ;) )

Då finns det ju fortfarande chans. Dock låter det ju som om du hade äl för ca en vecka sedan (också??), så det är bara att fortsätta testa ;) (kanske fått två äl denna månaden, = kanske tvillingar? ;) ;) ;) )

två äl på samma månad låter ju lite väl bra ;). *asg* ja men då kan vi köra en tredje också så kan vi ta trillingar på samma gång, så är vi färdiga sedan :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 583
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 083
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset