En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick min mens precis punktligt i torsdag.. :down: Bara försöka igen..!
Ska iaf vara glad att mensen är punktlig och verkar ha ägglossning som jag ska.. Man ska vara glad för det lilla i livet :)
Just nu ligger jag utslagen och dåsig i soffan, har legat inlagd på sjukhus i två dagar, fick en böld i yttreblygläppen som tillslut var stor som en pingisboll som sjukhuset ville öppna upp under narkos och tömma, de var oroliga för att jag skulle få blodförgiftning eller någon annan allvarlig infektion i kroppen annars, fick komma hem igår kväll sent, så jag är fortfarande trött efter narkosen antar jag..
Hoppas att såret läcker fort så man kan börja nuppa i tid :p

Uppdaterar listan!

Kanintant: Väntar på försvunnen mens.... - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
em-pirre: Labb 9/6 HSSG+kontroll 18/6 - försökt i snart 10 månader, inga barn.
Thera: BIM 8/6 - 32 år, första försöket, son född 2011.
Mois: ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08
Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos: ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis: äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Vilse: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Girasol: Beräknad ÄL 18-19/6, 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Floggingmolly ÄL 16/6 BIM 3/7 - 27, (28 i september), fjärde försöket. Inga barn sen innan.
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 (?) BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, 6e försöket. Inga barn sen innan.

Här är läget som igår. Ont (eller ja, inte jätteont men så man känner det) ganska långt ner i livmodern hela dagen och några stick riktigt långt ner (läs: så långt ner man kan komma om man säger så :angel:). Känns fortfarande inte som mensvärk. Ingen mens syns till. Det är ju nästan så man skulle testa imorgon iaf om inte mensen dykt upp då, skulle det vara konstig mensvärk jag har så borde den väl komma imorgon tycker jag. :confused:

Fick min mens precis punktligt i torsdag.. :down: Bara försöka igen..!
Ska iaf vara glad att mensen är punktlig och verkar ha ägglossning som jag ska.. Man ska vara glad för det lilla i livet :)
Just nu ligger jag utslagen och dåsig i soffan, har legat inlagd på sjukhus i två dagar, fick en böld i yttreblygläppen som tillslut var stor som en pingisboll som sjukhuset ville öppna upp under narkos och tömma, de var oroliga för att jag skulle få blodförgiftning eller någon annan allvarlig infektion i kroppen annars, fick komma hem igår kväll sent, så jag är fortfarande trött efter narkosen antar jag..
Hoppas att såret läcker fort så man kan börja nuppa i tid :p

Men hu vad läskigt och smärtsamt det låter, hoppas det läker fort som attan nu :)

@Rosen-Knoppen Aaaaaj! Låter verkligen typiskt okul! Hur har du kunnat gå! Och ha byxor! :confused::o:eek:

Krya på dej snabbt nu! Typ 10 dar på dej att läka! Annars är det bara på med plåster :angel::D

Mvh Miks

Min mens är skum, kom på att det var så förra gången också med provera. Den kom plötsligt och rikligt men kom av sig fort och Censur för känsliga - inga slemhinnebitar med. Jag är ju van att blöda enormt och käka cyklokapron (tranexamsyra) 8 tabletter per dag och ha ganska mycket slemhinna med ut. Det har jag inte behövt nu, ändå har jag haft mer mensvärk än vad jag normalt har.
Märkligt att vara på dag 3 och inte blöda ett smack.

Kan också konstatera efter första sprutan med menopur -den svider rätt ordentligt då jag tar den. Gonal F känns inte alls.

Om det skulle vara något måste jag vara låghormonare eller också har jag haft äl betydligt senare än jag trott. Testa mig ju i måndags som var BIM + 21 typ... (eller 17 dagar efter sex) och det var väldigt minus. Men om det är mensvärk jag känner idag borde väl mensen komma senast imorgon? Eller hur länge innan kan man ha mensvärk? Har ju dålig koll på det nuu när jag inte haft någon mens i princip.

Jag har väldigt oregelbunden mes -alltid haft. Tog upp det med min gynläkare att vissa gånger -då den är extremt sen dvs någonstans mellan 45-70 dagar cykel (får oftast mellan 32-40). Då har jag ofta mensvärk och pms som känns i vanlig tid dvs nån vecka innan jag närmar mig dag 32. Hon sa att kroppen/hormonerna kan fastna i det läget och då har man verkligen pms från dess tills man får mens i regel har man då inte heller haft någon ägglossning de gånger det blir så.

Om det är så för dig vet jag inte, men för mig stämmer det med vad hon sa.

@Rosen-Knoppen Aaaaaj! Låter verkligen typiskt okul! Hur har du kunnat gå! Och ha byxor! :confused::o:eek:

Krya på dej snabbt nu! Typ 10 dar på dej att läka! Annars är det bara på med plåster :angel::D

Mvh Miks
Nää gå har jag knappt kunna göra..! Ont är bara förnamnet! :down:
Men blir så orsäker hur jag ska hålla rent såret, fick liksom inga riktlinjer eller nåt innan jag blev utskriven så ska ringa till avdelningen imorgon där jag var inlagd och fråga hur jag ska göra med allt..
Vill ju som sagt att allt ska läka fort så bebisfabriken kan fortsätta :o
vi missar nämligen nästa ägglossnings period för då är jag på Island så vill inte missa denna också! :banghead:

Idag kom mensen. Väldigt punktligt iaf i förhållande till äl. Känns som ett bra tecken :)

em-pirre: mens 6/6?, labb+HSSG vecka 24 - försökt i snart 10 månader, inga barn.
Rosen-Knoppen: ÄL 22/5 (?) BIM 5/6 - 25 (26 i September) år, femte försöket. Inga barn sen innan.
lil-sis: äl typ 3/6 (gissar jag), BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Girasol: Beräknad ÄL 18-19/6, 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)

Floggingmolly ÄL 16/6 BIM 3/7 - 27, (28 i september), fjärde försöket. Inga barn sen innan.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan

@Girasol jag har också haft lite annorlunda mens nu efter Terolutkuren. Ingen direkt mensvärk, ganska riklig blödning (som vanligt) men jag tycker att det var mer slemhinna än vanligt. Är nu på dag 2 eller 3, beroende på ifall man räknar första dagen med spottings, ochjag tycker att det minskat rejält nu.

Dock har jag överraskat mig själv med att vara känslig och lättsårad. Har fått påminna mig själv om att mina känslor inte är riktig äkta, utan en biverkning. Då har det gått över och jag har kunnat vara mig själv.

Labbprov imorgon! Får stiga upp tidigt, för proven ska tas före kl 10 på morgonen, och man ska ha varit vaken i minst 3 timmar. Får köa till labben också, så måste vara där i god tid, helst före kl 9.

Hm... nu får ni ursäkta detaljer igen. Pyttelite brunblandad flytning på morgonen, sen en rejäl ridtur och pyttelite brunblandat igen, inget blod än. Skumt. Men kanske inte så underligt första mensen efter uttag eller så börjar det forsa imorgon istället. Nu ska jag bespara er från fler detaljer :angel:.
Har iaf beställt äl-stickor och grav.-stickor :) Sa till sambon att han inte behöver bli hysterisk/stressad för att jag vill ha lite koll men han var faktiskt helt cool med det, kändes skönt. Jag sa till honom att vi ju inte har någon panik men att om det skulle strula så är det bra att man haft koll så man inte måste vänta onödigt länge att få hjälp.

Tack! Det känns bra att saker händer. Vet dock inte riktigt vad jag ska hoppas på för resultat, men vill åtminstone veta var vi står.

Det får hemskt gärna vara nåt fel ifall det är väldigt lätt att fixa (och går fort). Samtidigt är det ju jobbigt ifall det är nåt väldigt komplicerat (typ eh, vi hittar inte din livmoder).

Tack! Det känns bra att saker händer. Vet dock inte riktigt vad jag ska hoppas på för resultat, men vill åtminstone veta var vi står.

Ja men precis, få lite svar. Hoppas dom hittar ett superenkelt fel som är lätt som en pannkaka att fixa så att ni får plus supersnabbt sen :).

em-pirre: labb 9/6, HSSG + kontroll 18/6, försökt i snart 10 månader, inga barn.
lil-sis
: äl typ 3/6 BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn

Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Floggingmolly
ÄL 16/6 BIM 3/7 - 27, (28 i september), fjärde försöket. Inga barn sen innan.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan

Jag tror jag har fått med ändringarna nu när jag sitter vid en dator :p

Och här kom min mens alldeles punktligt. Nya tag nästa månad, kanske kör vi lite närmare ÄL nästa gång, denna gången slutade vi sexa 4-5 dagar innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 574
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 077
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar