En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
em-pirre: labb 9/6, HSSG + kontroll 18/6, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Mois: ÄL 30/5 BIM 12/6 - 30 år, andra försöket. Dotter född 2011-08
Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Rhinos: ÄL 2/6 BIM 16/6 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
lil-sis
: äl typ 3/6 BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Vilse: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Girasol: Beräknad ÄL 18-19/6, 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Floggingmolly ÄL 16/6 BIM 3/7 - 27, (28 i september), fjärde försöket. Inga barn sen innan.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011.

em-pirre: labb 9/6, HSSG + kontroll 18/6, försökt i snart 10 månader, inga barn.
lil-sis
: äl typ 3/6 BIM 17/6 - 33, försökt typ 14 månader, två X som resultat, inga barn
Girasol: Beräknad ÄL 18-19/6, 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011

Plockar bort mig på obestämd tid efter en helg med diskussioner i familjen. Vi blir lite för knäppa av det här ;)
Vi får se vad som sker! Lycka till alla :)

lil-sis
em-pirre: HSSG, labbsvar + kontroll 18/6, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011

Idag träffade jag kompisen som är gravid. Och kände mig bara sååå avundsjuk att jag är tvungen att häva ur mig det här. Glad för henne och hennes sambos skull - absolut!! Men sjukt avundsjuk. Allt går bra för dem, vad de än gör. Varför det när det känns som hela världen är emot mig? :arghh:

Beräknad ÄL idag, haft "symptom" hela veckan, men fortfarande ingen stegring på testerna... :(
Jävla skit, räcker det inte med att cyklen klabbar/blivit kortare, ska ÄL variera också!?
Får hoppas där är en rejäl stegring imorgon fm...

Idag träffade jag kompisen som är gravid. Och kände mig bara sååå avundsjuk att jag är tvungen att häva ur mig det här. Glad för henne och hennes sambos skull - absolut!! Men sjukt avundsjuk. Allt går bra för dem, vad de än gör. Varför det när det känns som hela världen är emot mig? :arghh:

Åhhh känner så igen mig.. Har två väldigt nära vänner som väntar barn exakt samma vecka.. 1 dag i mellan bara..
Oh hur jäkla glad jag än är för deras skull så kan jag inte låta bli att känna en sting av avund och ledsenhet när vi ses..
I helgen var vi hos den ena kompis ett helt gäng och dom satt där och jämförde magar och symtom osv och det gjorde så oont i hjärtat.. :arghh:
Slutade med att jag satt ute på altanen med en annan vän för att jag tyckte det var så "varmt" inne, orkade helt enkelt inte sitta där och se..
Och bägge blev gravida av en slump utan att försöka och här har vi försökt i snart mer än ett halvår och ändå händer inget, när ska våran tur komma liksom..
Jaja jag får tänka att jag åtminstone sitter och planerar en resa till Filippinerna och ska resa runt.. Någonting kul att se fram emot :up:

Mitt gamla russ fick gaskolik igår, låg när jag kom hem från jobbet :(

Så jag fick ringa efter sambons ena son och gravida sambo. Och igår var jag inte ett dugg avundsjuk! Iofs är jag mina hormoner alltid i fas nästan hela vägen mellan Äl och mens så det var ett bra tillfälle :)

Ponnyn går på ridbanan och ser pigg ut men har inte bajsat så nu ska hon börja äta.

Själv så har jag mått illa två morgnar på raken men det beror mest troligt på vädret.

Just nu är jag faktiskt rätt pepp på att få operationen först men det går ju i vågor det där, minst sagt!

Jag har helt släppt tanken på att bli spontangravid. Noll stress, men inte är det ju roligt ändå inte. Nu väntar jag bara på vad gyn har att säga nästa vecka... Tur att jag har en semestervecka just då.

Om allt går som tänkt så borde jag ju ha äl på midsommar. Får se hur det ser ut på vul.

Jag har också en sån vän.
Räkmacka genom hela livet.
Galet trevlig är hon också så man kan ju inte tycka illa om henne :p
Ska kalva i juli.

Jag har helt släppt tanken på att bli spontangravid. Noll stress, men inte är det ju roligt ändå inte. Nu väntar jag bara på vad gyn har att säga nästa vecka... Tur att jag har en semestervecka just då.

Om allt går som tänkt så borde jag ju ha äl på midsommar. Får se hur det ser ut på vul.

Även om jag blivit gravid utan hjälp än så länge så känns uttrycket "spontant" ganska eh långt från verkligheten :p

Ja man kan väl inte kalla det spontant, nej :D

Fördelen med att ha utebliven äl nu som då är att man med gott samvete kan dricka vin när man vill :)

Nu har mina äl-stickor kommit :). Ska man gardera sig och räkna på kortast tänkbara cykel, 21 dagar och börja på dag 6 eller ska man vänta någon dag till?

Kl.
Jag har landat i Spanien och känner att Åhh här ska det njutas! Semester! :love:
Var lite orolig att det inte skulle bli så mycket nuppandes den här veckan (ÄL-vecka) i och med att vi delar lägenhet tillsammans med svärmor och svägerska men jag blev glatt överraskad av att rummen skiljs åt utav ett badrum och det inte alls är lyhört! :up:
Och operations såret har börjat läka fint, så om jag nu inte får bada, får jag roa mig på andra sätt :angel:

Här sk det liggas!! :o:D

Ni som testar med äl stickor, hur länge brukar ni testa plus?
Igår testade jag plus för första gången, sen testade jag på em, i morse, och nu ikväll. Tänkte jag skulle se när det trappades ner, men istället så ser jag att alla 4 testen är lika mycket plus?! Dvs, alla är starkare än kontrollstrecket.
Kan inte minnas att det var så förra gången, är det vanligt att man plusar så många timmar i streck? Och när kan man beräkna att ägget släpper?
Känns i varje som om det inte blir något denna gången, sexade i torsdags och fredags, 3-4 dagar innan beräknad äl, men som då visar sig bli 4-5 dagar äl, ännu ännu mer om nu ägget fortfarande inte släppt :crazy: :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 574
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 077
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar