En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle nog ringt och pratat med mvc, det man kan göra är att kontrollera hcg halten med blodprov varannan dag eller sa och se om det ökar eller inte.

Jag hade ett missfall i somras, i slutet av v.7 men graviditeten hade avstannat tidigare. Började med bruna flytningar i en vecka sen kom mer blod men blödde mindre än vid en vanlig mens, däremot länge. Hade egentligen bara riktigt ont i en dag. Pa mig kontrollerade dom iaf Hcg värdet direkt vid misstanke om missfallet, första veckan kontrollerades det var tredje dag och sen varje vecka till det var nere pa noll. Nu bor jag iof inte i Sverige sa det är kanske annat i Sverige.

Det är olika från ställe till ställe och gång till gång. Jag har testat alla varianter typ.

Har fått tid för VUL nästa torsdag.

Tog ett gravtest idag som visar positivt men svagare än i onsdags. Visserligen eftermiddagskiss men jag tänker att det inte borde spela superstor roll i vecka 5+4.

Känns rätt kört. Vill bara blöda ut allting och kunna släppa det här..

Mitt senaste prolaktinvärde var normalt. Har idag skickat övriga provsvar från sjukhuset till IVF-kliniken. Alla de proverna var normala. Får se om det blir ett blodprov till som kollar om mitt immunförsvar är överaktivt (mycket troligt eftersom jag har Mb Crohns).
Ska ha mens imorgon eftermiddag, hoppas den är punktlig som den brukar.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Pratade med kvinnokliniken som tagit över ärendet i Västervik och de känner väl ungefär likadant. De har lyckats få fram en adress och bad mig skicka ett brev där vi begär ut fullständig journaler från vår utredning samt fråga vart remissen tagit vägen.

De har varit i kontakt med IVO och kollar vad de kan göra och om det kan vara aktuellt med en anmälan.

Får se hur det blir framöver, grejer händer iallafall vilket känns bra.

Pratade med kvinnokliniken som tagit över ärendet i Västervik och de känner väl ungefär likadant. De har lyckats få fram en adress och bad mig skicka ett brev där vi begär ut fullständig journaler från vår utredning samt fråga vart remissen tagit vägen.

De har varit i kontakt med IVO och kollar vad de kan göra och om det kan vara aktuellt med en anmälan.

Vilken soppa :banghead:

Usch vilket onödigt krångel!

Min mens är två dagar sen, brukar nästan veta på timmen när den ska komma. Mensvärk from hell idag....
Hade räknat med mens nu och vara av med den till semestern om 1,5 veckor :cautious:. Med min tur blir det väl MF (om det inte är så att den bara är sen av nån anledning) på solsemestern :down:.

Och där började det...gissar på ett tidigt MF då jag tog ÄL-sticka häromdagen och den var relativt stark (för att vara innan mensen). Skönt det i alla fall för då lär det vara avklarat till semestern.

Nu visar gravtest negativt. Känns skönt, som att jag verkligen kan gå vidare nu, trots att jag fortfarande blöder.

Men verkligen! Jag har inte haft särskilt ont och det blödde bara rejält i två dagar. Nu är det som en vanlig mens och jag känner ingenting. Är VÄLDIGT glad för det!
Beklagar att det inte blev något men skönt att det än så länge verkar vara ett okomplicerat missfall. Det är jobbigt nog med missfall i sig men skall det då hålla på och krångla och dra ut på tiden så kan det bli riktigt jobbigt :(

Var inte det lite segt i början när du tog gravtest? Tog lite tid innan det blev positivt?

Beklagar att det inte blev något men skönt att det än så länge verkar vara ett okomplicerat missfall. Det är jobbigt nog med missfall i sig men skall det då hålla på och krångla och dra ut på tiden så kan det bli riktigt jobbigt :(

Var inte det lite segt i början när du tog gravtest? Tog lite tid innan det blev positivt?

Jo jag tog ett test den 4 som var negativt. Den 9e var det svaaagt positivt och den 11e tydligt men inte starkt positivt. Därefter ökade det inte.

Men, med första barne var det också svaga test så jag tänkte inte mer på det. Däremot hade jag nada gravidsymtom.

Jo jag tog ett test den 4 som var negativt. Den 9e var det svaaagt positivt och den 11e tydligt men inte starkt positivt. Därefter ökade det inte.

Men, med första barne var det också svaga test så jag tänkte inte mer på det. Däremot hade jag nada gravidsymtom.
Den där uteblivna ökningen är ju tyvärr ett tydlig tecken på att något kan vara fel :(

Undra om dom som gör gravtest och älstickor är medvetna om hur på många olika sätt de kan användas på :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 760
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 495
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?