En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den där uteblivna ökningen är ju tyvärr ett tydlig tecken på att något kan vara fel :(

Undra om dom som gör gravtest och älstickor är medvetna om hur på många olika sätt de kan användas på :D

Det är ju lätt att säga med facit i hand, men jag hade en känsla av att något var fel. Jag kände mig inte gravid och jag tänkte på missfall hela tiden.

Haha alltså jag vill inte tänka på hur mycket pengar jag lagt på gravtest genom åren. Fy tusan.

Det är ju lätt att säga med facit i hand, men jag hade en känsla av att något var fel. Jag kände mig inte gravid och jag tänkte på missfall hela tiden.

Haha alltså jag vill inte tänka på hur mycket pengar jag lagt på gravtest genom åren. Fy tusan.
Det suger det där med missfall :(

Det där till att bara använda ett gravtest för att kolla om man är gravid eller inte är för amatörer :cool: :rofl:

Men verkligen! Jag har inte haft särskilt ont och det blödde bara rejält i två dagar. Nu är det som en vanlig mens och jag känner ingenting. Är VÄLDIGT glad för det!

Vad tråkigt :( Men som du själv och andra har sagt så verkar det ju gå så "bra" det nu kan gå med missfall.

Båda gångerna jag har fått missfall har jag haft ägglossning efter som att missfallet varit en mens. Sonen är ett resultat av sådan ägglossning. Så det kan "kicka igång" direkt. Om man är mentalt med på det är såklart en annan sak :)

Själv smyger jag lite här i tråden i bakgrunden. En liten tvåa framåt slutet av året vore inte helt fel ;)

Här känns det mest segt, börjar bli sådär väldigt många som blir gravida och "ploppar" ut barn runt omkring nu... Bland annat en kompis som fick barn precis härom dagen, har varit tillsammans med sin partner i ungefär ett år:cool:
Känner mig allmänt värdelös och som att det aldrig nåååågonsin kommer att ta sig.
Men det kommer väl en vacker dag när jag minst anar det är avslappnad och allt det där:meh:

Här känns det mest segt, börjar bli sådär väldigt många som blir gravida och "ploppar" ut barn runt omkring nu... Bland annat en kompis som fick barn precis härom dagen, har varit tillsammans med sin partner i ungefär ett år:cool:
Känner mig allmänt värdelös och som att det aldrig nåååågonsin kommer att ta sig.
Men det kommer väl en vacker dag när jag minst anar det är avslappnad och allt det där:meh:
Avslappnad i all ära men har ni provat med sex?

:D

Eller så kommer det en dag via IVF och du är stressad som attan.
Det finns många eller.... ;)

Skämt å sido, hoppas det inte dröjer alltför länge. Den där känslan att alla andra utom en själv lyckas få barn är rätt jobbig.

Tack! Jag känner mig märkligt nog rätt så över det. Däremot är jag väldigt rädd för hur en framtida graviditet blir. Kommer inte kunna njuta alls känns det som.

Hur länge har ni försökt?
Fem månader så det är ju egentligen inte hela världen. Dock har vi bestämt oss långt innan, bara väntat på att saker ska bli klara som utbildning osv. Så det känns som en evighet, speciellt när så många runt omkring verkar bli med barn hur lätt som helst:meh:

ÄNTLIGEN!

"Hej
Har glädjen att meddela att papper nu kommit från Prunnar.
Remiss kommer att skickas härifrån så snart jag fått betalningsförbindelsen påskriven./
sekreterare, gynmott Västervik."

De hade ringt men missade det så ska ringa upp imorgon. Väldigt nyfiken på om de pratat med honom och vad han sa ska gudarna veta. Hoppas han hade en bra förklaring, typ dödssjuk.

Det enda som känns bittert är att om remissen hade kommit in som den skulle gjort hade de 60 dagarna vart gjorda första veckan i februari :( Ska fråga när jag ringer kvinnokliniken i Västervik om de vet hur det fungerar, om det räknas från när den skrevs eller om det är nya 60 dagar som gäller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 504
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar