En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på när jag kan tänkas få ägglossning igen om om vi då ska försöka direkt igen. Vad jag förstår så rekommenderas en vänta en mens för att kunna datera graviditeten lättare? Hjälper ju inte mig i och med min något märkliga menscykel.

Blöder inte längre. Räknas missfallet som en mens? Hur vanligt är det att få ägglossning som vanligt efter missfall?

Så många frågor! :arghh:

Stickor ;)

Jag skulle inte vänta "bara för att".

Funderar på när jag kan tänkas få ägglossning igen om om vi då ska försöka direkt igen. Vad jag förstår så rekommenderas en vänta en mens för att kunna datera graviditeten lättare? Hjälper ju inte mig i och med min något märkliga menscykel.

Blöder inte längre. Räknas missfallet som en mens? Hur vanligt är det att få ägglossning som vanligt efter missfall?

Så många frågor! :arghh:
När vi gjorde ivf behövde vi inte vänta in en vanlig mens efter missfallet utan vi körde på. Så svårt är det inte att datera en graviditet i början. Relativt lika växande fram till vecka 18. Däremot behöver man vara lite mer exakt om man ska göra kubtest eftersom nackspalten försvinner efter ett tag.

Men om du är som jag som knarkade gravtester så lär du ju inte missa en graviditet med någon större marginal ;)

När vi gjorde ivf behövde vi inte vänta in en vanlig mens efter missfallet utan vi körde på. Så svårt är det inte att datera en graviditet i början. Relativt lika växande fram till vecka 18. Däremot behöver man vara lite mer exakt om man ska göra kubtest eftersom nackspalten försvinner efter ett tag.

Men om du är som jag som knarkade gravtester så lär du ju inte missa en graviditet med någon större marginal ;)

Och det är ju lätt löst med ett tidigt VUL (alltså att hamna rätt om man vill göra kub).

Och det är ju lätt löst med ett tidigt VUL (alltså att hamna rätt om man vill göra kub).

Kub hoppar vi nog den här gången också. Men jag kommer antagligen vara betydligt mer nojig vid en framtida eventuell graviditet så det lär bli några vul! En fick ju tid hos studentgyn supersnabbt!

Kub hoppar vi nog den här gången också. Men jag kommer antagligen vara betydligt mer nojig vid en framtida eventuell graviditet så det lär bli några vul! En fick ju tid hos studentgyn supersnabbt!

Ja de är bra :)

Annars är även gyn på Vårdcentralen centrum/Familjedoktorerna bra. Och lätt att boka tid hos. :D

Idag är det mest bruna/rost färgade flytningar. Jag har inga som helst gravidkänningar. Igår kom det bara brunt på pappret, inget i trosan. Jag har testat positivt på äl tester i fyra dagar. Det stämmer inte med min vanliga äl. Är det någon som vet varför det är så? Inga äl känningar heller i äggstockar som jag brukar kunna kånna av.

Har varit och hälsat på vänner i helgen som precis fått en liten bebis. Inte alls avundsjuk.:cautious: Inte alls mysigt.:meh: Gjorde inte alls att jag tycker att det faktiskt kan bli ett plus snart.:angel:

Idag är det mest bruna/rost färgade flytningar. Jag har inga som helst gravidkänningar. Igår kom det bara brunt på pappret, inget i trosan. Jag har testat positivt på äl tester i fyra dagar. Det stämmer inte med min vanliga äl. Är det någon som vet varför det är så? Inga äl känningar heller i äggstockar som jag brukar kunna kånna av.

Vilken dag i cykeln är du på? Ta ett gravtest?

Säger som @Energi. Funderat på att ta ett gravtest?

Vi såg ett par idag, den ena med stor gravidmage. Jag säger till sambon:
"Ååååh vad dom ser lyckliga ut!"
"Nä"
"Vadå nä? Vi var ju jättelyckliga iaf"
"Nä"
"Vadå nä??"
"Du grät. Konstant. För allt!"

Minns icke. Det kan alltså inte ha hänt. :D
:rofl: :rofl:

Nä så är de ju! Vilket är väldigt väldigt ledsamt! Men när man påbörjar behandling har man förhoppningsvis som målbild en bebis!
Det är klart man har den målbilden, annars skulle man ju inte börja med behandling.
Dock är det ju vanskligt att säga att belöningen kommer när man fått barnet, eftersom alla inte kommer dit.
Snarare skulle man väl säga om...

Det är klart man har den målbilden, annars skulle man ju inte börja med behandling.
Dock är det ju vanskligt att säga att belöningen kommer när man fått barnet, eftersom alla inte kommer dit.
Snarare skulle man väl säga om...
Nej det finns ju verkligen inga garantier. För de flesta betyder ju plus på Stickan ett barn- men det gör det ju desto tuffare för alla som trots allt jobb och kämpande inte når den där belöningen.

Nej det finns ju verkligen inga garantier. För de flesta betyder ju plus på Stickan ett barn- men det gör det ju desto tuffare för alla som trots allt jobb och kämpande inte når den där belöningen.

Jag tror det är hemskt viktigt att vara medveten om att det inte alltid går. Och ha en plan dels för hur man hanterar det och dels var man drar sin egen gräns, när man slutar försöka.

Min klinik har statistik som säger att ca 60% får ett barn i slutändan hos dem men det säger ingenting om hur många försök det tagits i snitt.

Ja som sagt de är ju ett val man gör själv för oss var de självklart att ta förgivet att vi skulle få ett barn, vi är dessutom i ett läge där vi inte heller får adoptera så det var inte heller ett alternativ! Hade de inte gått och vi inte hade fått ett barn hade vi fått bearbeta det då, vilket självklart kan hända, jag är av den inställningen att det finns många barn som behöver oss, oavsett om de är biologiska eller inte

Ja som sagt de är ju ett val man gör själv för oss var de självklart att ta förgivet att vi skulle få ett barn, vi är dessutom i ett läge där vi inte heller får adoptera så det var inte heller ett alternativ! Hade de inte gått och vi inte hade fått ett barn hade vi fått bearbeta det då, vilket självklart kan hända, jag är av den inställningen att det finns många barn som behöver oss, oavsett om de är biologiska eller inte
Nu vet jag inte om du bara formulerar dig väldigt klumpigt eller om du verkligen menar att det är ett val?

Öh nej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
239 549
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar