En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vet jag inte om du bara formulerar dig väldigt klumpigt eller om du verkligen menar att det är ett val?

Öh nej.

Hon menar nog att det är ett val att ha inställningen att det tillslut ska gå bra, eller att från början ha som ett alternativ att det kanske aldrig går vägen. Det är nog väldigt annorlunda vad som passar en bäst :)

Edit var visst tvåa på bollen :)

Har ingen aning om förväntad mens nu efter missfallet. Om en ska räkna själva missfallsdagen när klumparna kom ut så var beräknad ägglossning igår. Räknar en från första blödningen så var den för en dryg vecka sedan.

Vi får se. Vi orkade ligga i typ 3 minuter igår så nu måste vi vila en månad för att orka ligga igen :D

Fick en akuttid hos gynd då jag fick en störtblödning för ett par dagar sedan. Inget såg onormalt ut på vare sig äggstockar eller livmoder vid ultraljud. Fick lämna blodprog och då förhöjt hcg värde så fortsatta uppföljningsprover tills dess att nivån sjunker. Vi pratade även om min hypoterios. Jag fick mycket info om min sjukdom som jag tidigare inte vetat. Jag är för tillfället dåligt inställd på levaxin och ska så fort mitt hcg värde är normalt påbörja ny uppföljning på ths prover. Jag är bara så sjukt orolig att min husläkare ska missa nått då han uppenbarligen missat ge mig informationen om att det påverkar både min fertilitet, förmåga att behålla graviditet och även foster vid en graviditet. Ju mer jag läser om det ju mer komplex verkar sjukdomen vara. och ju mer jag läser, ju mer inser jag hur mycket min husläkare missat att informera mig om. Och ju desto mer orolig blir jag att han ska missa några prover. Inte bara ths utan andra prover som var viktiga när man hade hypoterios.

@Visma Så himla tråkigt att han missat att informera om viktiga delar :( Blir så förbaskad på dessa läkare ibland. När du tar om tsh proverna går det att be om att ta om alla prover och även fråga om det finns andra prover och värden man kan kolla av?

Den försvunna remissen är nu äntligen skickad! Ska ringa RMC imorgon och se om den kommit in samt fråga hur det blir med de 60 dagarna i väntekön om de räknas från när remissen skrevs eller om det är från nu när remissen kommer in.

Lite ot. Men så olika man ser på självklarheten att få barn. En bekant till mig blev gravid i januari i år men hon planerar att göra en abort för hon vill inte ha ett barn fött så sent på året.
Höll på att lappa till henne...

Jag vet faktiskt inte. Jag försöker läsa mig till själv nu vad det är för prover som bör tas. Men jag hoppas att han har koll på vad som bör ses över när jag talar om för honom att vi planerar att bli gravida så förutsättningarna blir optimala :)

Ni som kör med Ovuwiev, vad tycker ni om appen efter uppdateringen? Jag är inte så förtjust!!! Nån som provat bättre app?

Fick en akuttid hos gynd då jag fick en störtblödning för ett par dagar sedan. Inget såg onormalt ut på vare sig äggstockar eller livmoder vid ultraljud. Fick lämna blodprog och då förhöjt hcg värde så fortsatta uppföljningsprover tills dess att nivån sjunker. Vi pratade även om min hypoterios. Jag fick mycket info om min sjukdom som jag tidigare inte vetat. Jag är för tillfället dåligt inställd på levaxin och ska så fort mitt hcg värde är normalt påbörja ny uppföljning på ths prover. Jag är bara så sjukt orolig att min husläkare ska missa nått då han uppenbarligen missat ge mig informationen om att det påverkar både min fertilitet, förmåga att behålla graviditet och även foster vid en graviditet. Ju mer jag läser om det ju mer komplex verkar sjukdomen vara. och ju mer jag läser, ju mer inser jag hur mycket min husläkare missat att informera mig om. Och ju desto mer orolig blir jag att han ska missa några prover. Inte bara ths utan andra prover som var viktiga när man hade hypoterios.

Vilka tänker du på då?
Prover alltså.

Pratade med RMC idag. 60 dagar gäller från när remissen kommer in.
Den borde komma in nästa vecka och då har 60 dagar gått i mitten av april. När man väl blir kallad hur lång tid tar det innan man drar igång med IVF då? Närmsta mensen efter mitten av april är början av maj. När brukar de ha semesterstängt?
Är inställd på att vi inte kommer komma igång förrän i höst men hoppas att det händer grejer när vi väl blir kallade och hinner ett försök innan semesterstängningen.

Pratade med RMC idag. 60 dagar gäller från när remissen kommer in.
Den borde komma in nästa vecka och då har 60 dagar gått i mitten av april. När man väl blir kallad hur lång tid tar det innan man drar igång med IVF då? Närmsta mensen efter mitten av april är början av maj. När brukar de ha semesterstängt?
Är inställd på att vi inte kommer komma igång förrän i höst men hoppas att det händer grejer när vi väl blir kallade och hinner ett försök innan semesterstängningen.

Har för mig att de hade semesterstängt i juli förra året. Jag hade ca 1 månad från första besök till äggplock. Om jag minns rätt gick de igenom hur allt går till med sprutor och äggplock mm först besöket och så körde man igång så fort mensen kom. Jag körde kort protokoll.

Har för mig att de hade semesterstängt i juli förra året. Jag hade ca 1 månad från första besök till äggplock. Om jag minns rätt gick de igenom hur allt går till med sprutor och äggplock mm först besöket och så körde man igång så fort mensen kom. Jag körde kort protokoll.

Då håller jag tummarna för att det blir så för oss. Hinner med två cykler innan semesterstängningen isf. Men men. Först ska vi få bekräftat att remissen kommit in.

Haha alltså jag fattar inte....

DSC_1304_zpsd6oztof9.jpg

Idag är det bevisligen positivt men hur kommer det sig att jag på första testet (CD 12) till och med fjärde testet (CD15) har lika starka test. Och sen CD 16 testade jag två ggr (de som är utskjutna) är svagare och även CD 17 testade jag två ggr och även de visar en minskning. Och sen idag (CD 18) smäckar jag till med solklart positivt :cool: Varför är ökningen så ojämn?

Hade äggviteflytningar CD15 men det har jag lärt mig att de kan jag inte lita på.

Haha alltså jag fattar inte....

DSC_1304_zpsd6oztof9.jpg

Idag är det bevisligen positivt men hur kommer det sig att jag på första testet (CD 12) till och med fjärde testet (CD15) har lika starka test. Och sen CD 16 testade jag två ggr (de som är utskjutna) är svagare och även CD 17 testade jag två ggr och även de visar en minskning. Och sen idag (CD 18) smäckar jag till med solklart positivt :cool: Varför är ökningen så ojämn?

Hade äggviteflytningar CD15 men det har jag lärt mig att de kan jag inte lita på.
Säker på att du inte är gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
239 549
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar