Ha ha ha! Det var min första tanke ocksåSäker på att du inte är gravid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha ha ha! Det var min första tanke ocksåSäker på att du inte är gravid?
Skönt att det verkar ordna sig med remissen! Hoppas att de bedömer och bokar tid för er snabbt nuDen försvunna remissen är nu äntligen skickad! Ska ringa RMC imorgon och se om den kommit in samt fråga hur det blir med de 60 dagarna i väntekön om de räknas från när remissen skrevs eller om det är från nu när remissen kommer in.
Lite ot. Men så olika man ser på självklarheten att få barn. En bekant till mig blev gravid i januari i år men hon planerar att göra en abort för hon vill inte ha ett barn fött så sent på året.
Höll på att lappa till henne...
Säger som dom andra, är du säker på att du inte är gravid? Jag fick positivt utslag på ältest 4dagar innan det gick att testa med gravtest.Haha alltså jag fattar inte....
Idag är det bevisligen positivt men hur kommer det sig att jag på första testet (CD 12) till och med fjärde testet (CD15) har lika starka test. Och sen CD 16 testade jag två ggr (de som är utskjutna) är svagare och även CD 17 testade jag två ggr och även de visar en minskning. Och sen idag (CD 18) smäckar jag till med solklart positivt Varför är ökningen så ojämn?
Hade äggviteflytningar CD15 men det har jag lärt mig att de kan jag inte lita på.
Säker på att du inte är gravid?
Ha ha ha! Det var min första tanke också
Skönt att det verkar ordna sig med remissen! Hoppas att de bedömer och bokar tid för er snabbt nu
Angående den bekanta, innan vi började försöka tänkte jag också att "den tiden på året hade ju passat bättre att vara gravid osv." Men nu skiter jag fullständigt i det, är bara glad om det tar sig någon gång. Otroligt frustrerande då med dem som bara tar för givet att det ska gå snabbt och enkelt varje gång 
Säger som dom andra, är du säker på att du inte är gravid? Jag fick positivt utslag på ältest 4dagar innan det gick att testa med gravtest.
Haha ja det är jag hade mens helt normalt i tid, den flöt på helt normalt och var helt normalt jävligt riklig så mja, har inte testat men det känns osannolikt.
JÄTTESKÖNT! Verkligen. Äntligen. Men den tiden prunnar sumpat för oss gör mig en smula bitter
Ja alltså så tänkte jag också när vi började försöka men jag hade ju aldrig kunnat göra abort för att jag inte vill ha ett barn i december Hennes plan var att bli gravid om tre månader för det passade bättre. Men har flera i min omgivning som säger att de ska börja försöka en viss månad för då föds barnet i rätt månad. Brukar kolla på de lite under lugg men säger inget. Det är oerhört provocerande. Det är ingen självklarhet att bli gravid och inte på första försöket.
Ja jo men det är jag nog säker på. Förutom att jag hade så pass starkt utslag CD 12 och ojämn stegring är det ju som vanligt. Men mens och allt senast var som vanligt Får väl testa om mensen dröjer nästa gång nu. Men har ju haft äggviteflytningar och vattniga flytningar. Och om dagens test skulle vara positivt för grav är det 10 dagar innan mens (om jag hade äl CD 12)
Jag fick utslag på ältest 7-8dagar före mens. Positivt gravtest 2dagar före.Haha ja det är jag hade mens helt normalt i tid, den flöt på helt normalt och var helt normalt jävligt riklig så mja, har inte testat men det känns osannolikt.
JÄTTESKÖNT! Verkligen. Äntligen. Men den tiden prunnar sumpat för oss gör mig en smula bitter
Ja alltså så tänkte jag också när vi började försöka men jag hade ju aldrig kunnat göra abort för att jag inte vill ha ett barn i december Hennes plan var att bli gravid om tre månader för det passade bättre. Men har flera i min omgivning som säger att de ska börja försöka en viss månad för då föds barnet i rätt månad. Brukar kolla på de lite under lugg men säger inget. Det är oerhört provocerande. Det är ingen självklarhet att bli gravid och inte på första försöket.
Ja jo men det är jag nog säker på. Förutom att jag hade så pass starkt utslag CD 12 och ojämn stegring är det ju som vanligt. Men mens och allt senast var som vanligt Får väl testa om mensen dröjer nästa gång nu. Men har ju haft äggviteflytningar och vattniga flytningar. Och om dagens test skulle vara positivt för grav är det 10 dagar innan mens (om jag hade äl CD 12)
Angående att börja i en speciell månad för att barnet ska födas i "rätt tid" så tänker jag som så att någonstans måste man ju börja. Vi valde att börja i maj 2016. Nu tog det sig på andra försöket för oss, men hade det inte gjort det utan tagit väldigt lång tid och vi fått ett decemberbarn så hade ju såklart barnet varit lika älskad för det. Är själv född i december och fram tills dess att jag fyllde 20 tyckte jag att det var ganska jobbigt dock, så ville, om jag kunde, skapa andra förutsättningar för mitt eget barn om vi vill ha fler barn är det ju inte säkert att det tar sig lika fort, det är ju alltid ett lotteri!
Jag fick utslag på ältest 7-8dagar före mens. Positivt gravtest 2dagar före.
Gör det!Hade visst 8 test kvar så kan ju fortsätta att följa denna väldigt intressanta cykel med två stegringar
Jag har läst om folk som fått veta att de väntar det ena eller det andra könet och hur de då känner att de inte vill ha barnet.Skönt att det verkar ordna sig med remissen! Hoppas att de bedömer och bokar tid för er snabbt nu
Angående den bekanta, innan vi började försöka tänkte jag också att "den tiden på året hade ju passat bättre att vara gravid osv." Men nu skiter jag fullständigt i det, är bara glad om det tar sig någon gång. Otroligt frustrerande då med dem som bara tar för givet att det ska gå snabbt och enkelt varje gång 
Jag fattar inte varför ni genast tänker gravid om @Monifa s tester. Negativt alla gånger utom vid äl. Att det går lite upp och ner är inget konstigt. Negativt är negativt liksom.
Det är nog inte alltid så exakt. Jag tycker att de ser väldigt tydligt negativa ut, förutom äl-dagen som ungefär ser positiv ut.Jag tror inte heller jag är gravid. Men jämför jag de fyra första testen med dagens ser jag knappt någon skillnad, jag trodde som sagt att de var positiva tills jag tog dagens test. Och det undrar jag vad det beror på. Har dessutom vita torra flytningar idag.
Du får gärna dela med dig. Alltid lika spännande med "udda" resultatHade visst 8 test kvar så kan ju fortsätta att följa denna väldigt intressanta cykel med två stegringar
Det är nog inte alltid så exakt. Jag tycker att de ser väldigt tydligt negativa ut, förutom äl-dagen som ungefär ser positiv ut.
Teststrecket kan ju bli ännu starkare, nu är de ju bara ungefär lika starka.
Flytningar och sånt ska man nog inte lägga någon större vikt vid. Känner du vilken sida du lossar på? Jag kan känna redan någon dag innan om jag trycker mot äggstocken, alltså ungefär precis ovanför ljumsken.
Du får gärna dela med dig. Alltid lika spännande med "udda" resultat
Mina äl-test brukar också se ut så där. Alltid två streck, upp och ner i styrka på tesrstrecket men när det väl blir positivt är det inget snack om saken. Men det är inte alltid teststrecket blir starkare än kontrollstrecket.
Jag tolkar det som att din stegring är nu och inget annat
Nu tittar jag bara från mobilen och då ser det ut som om det som är allra överst och det som är allra längst ner är tydligt positiva. Kanske syns det tydligare från en dator?Jag fattar inte varför ni genast tänker gravid om @Monifa s tester. Negativt alla gånger utom vid äl. Att det går lite upp och ner är inget konstigt. Negativt är negativt liksom.