En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har smygit lite i bakgrunden här ett tag men känner nu att jag måste få gnälla av mig lite. Vi slutade med skydd för ca ett år sedan, i samband med min konisering. Med en sambo som veckopendlat har det inte blivit några direkta seriösa försök och inget har hänt än sålänge. Nu har sambon bytt jobb och kommer inte längre att veckopendla. Vi ska nu försöka lite mer seriöst. Även om våra förutsättningar inte är optimala (jag precis börjat plugga, sambon precis bytt jobb) så vill vi inte vänta. Livet är inte perfekt men blir det någonsin det? Blir det någonsin rätt tillfälle om man ska vänta? Nej har vi svarat oss själva. Jag vill börja NU! Men så är det ju den här mensen.. normalt blöder jag i ca 7 dagar. Nu har jag fasiken haft mens i snart två veckor! Hur är det ens möjligt lixom? Är det ett tecken från ovan eller vad är det här :p så fort det här eviga blödandet tar slut så ska det jäklar i mig liggas!

Jag har smygit lite i bakgrunden här ett tag men känner nu att jag måste få gnälla av mig lite. Vi slutade med skydd för ca ett år sedan, i samband med min konisering. Med en sambo som veckopendlat har det inte blivit några direkta seriösa försök och inget har hänt än sålänge. Nu har sambon bytt jobb och kommer inte längre att veckopendla. Vi ska nu försöka lite mer seriöst. Även om våra förutsättningar inte är optimala (jag precis börjat plugga, sambon precis bytt jobb) så vill vi inte vänta. Livet är inte perfekt men blir det någonsin det? Blir det någonsin rätt tillfälle om man ska vänta? Nej har vi svarat oss själva. Jag vill börja NU! Men så är det ju den här mensen.. normalt blöder jag i ca 7 dagar. Nu har jag fasiken haft mens i snart två veckor! Hur är det ens möjligt lixom? Är det ett tecken från ovan eller vad är det här :p så fort det här eviga blödandet tar slut så ska det jäklar i mig liggas!
Det kan inte ha varit ett tidigt missfall?

Annars, med tanke på din historia, kanske det vore bra att kontakta gyn för kontroll :)

Den tanken har slagit mig men jag har tänkt bort den lika fort igen..

Jag har en tid hos gyn om två veckor för cellprovtagning så jag hoppas verkligen jag slutat blöda då! Om inte, så kanske jag kan ha kvar den tiden fast till ett besök. Det är ca två till tre veckors väntetid hos gyn i min lilla by på tidsbokning om man inte söker akut. Och det kan det väl inte vara? :p jag mår bra i övrigt tycker jag.

Den tanken har slagit mig men jag har tänkt bort den lika fort igen..

Jag har en tid hos gyn om två veckor för cellprovtagning så jag hoppas verkligen jag slutat blöda då! Om inte, så kanske jag kan ha kvar den tiden fast till ett besök. Det är ca två till tre veckors väntetid hos gyn i min lilla by på tidsbokning om man inte söker akut. Och det kan det väl inte vara? :p jag mår bra i övrigt tycker jag.
Jag hade absolut gjort det cellprovet och även talat om problemet för gyn.

Kanske du kan ringa och prata med dom?

Två till tre veckors väntetid till gyn är ju jättebra :up:

Har inte orkat skriva eller läsa i tråden på länge nu.. men får jag hoppa in med lite uppgivet gnäll ?
Jag misstänker att båda (!) svägerskorna är gravida... :crazy:
Bägge satt och pratade bebisnamn nu ikväll när vi sågs och det var ett evigt "det namnet har vi på vår namnlista, det namnet är jättefint och det och om vi får en flicka ska hon heta blabla och om det blir en pojke så ska han heta det eller det" :banghead::banghead::banghead::cry::crazy::cry:

Båda veeeeet att vi vill ha barn men att det inte funkar... jag kanske är konstig men jag tycker det är så himla okänsligt av dom...

Har inte orkat skriva eller läsa i tråden på länge nu.. men får jag hoppa in med lite uppgivet gnäll ?
Jag misstänker att båda (!) svägerskorna är gravida... :crazy:
Bägge satt och pratade bebisnamn nu ikväll när vi sågs och det var ett evigt "det namnet har vi på vår namnlista, det namnet är jättefint och det och om vi får en flicka ska hon heta blabla och om det blir en pojke så ska han heta det eller det" :banghead::banghead::banghead::cry::crazy::cry:

Båda veeeeet att vi vill ha barn men att det inte funkar... jag kanske är konstig men jag tycker det är så himla okänsligt av dom...
Jag tänker att det kan vara braatt säga till. Typ kan vi prata om nåt annat eftersom det är väldigt jobbigt för mig då jag inte lyckats bli gravid.

Imorgon ska vi på ett första besök för starten på vår utredning för att kanske kunna se varför vi inte har lyckats få till någon graviditet än (1,5 års försök nu). Det känns både nervöst och spännande!
Det blir en tidig morgon och ett par timmar på plats med olika besök och väntetider... :)

Alla mina prover har varit normala hittills, så IVF-kliniken ska skicka en remiss på ett blodprov som kollar om min kropp har ett överaktivt immunförsvar. Kommer ta det måndag om två veckor, sen är det några veckors väntan på provsvar och sen kanske vi äntligen kan komma igång och få hjälp.

Alla mina prover har varit normala hittills, så IVF-kliniken ska skicka en remiss på ett blodprov som kollar om min kropp har ett överaktivt immunförsvar. Kommer ta det måndag om två veckor, sen är det några veckors väntan på provsvar och sen kanske vi äntligen kan komma igång och få hjälp.
Sammanfatta barntillverkning i ett ord: Väntan :crazy: :wtf:

allt såg bra ut hos både mig och sambon så direkt efter nästa eller nästnästa mens (beroende på när de har tid) så väntar en äggledsspolning samt ultraljud, om det också ser bra ut så får vi sätta upp oss på väntelistan till IVF då... just nu 7-8 månader väntetid där...
skönt att inget verkar vara fel, men jobbigt att det inte fungerar ändå :(
Nåja, har ägglossning imorgon (som de också kunde se på ultraljudet idag) så bara att fortsätta försöka :)

allt såg bra ut hos både mig och sambon så direkt efter nästa eller nästnästa mens (beroende på när de har tid) så väntar en äggledsspolning samt ultraljud, om det också ser bra ut så får vi sätta upp oss på väntelistan till IVF då... just nu 7-8 månader väntetid där...
Nåja, har ägglossning imorgon (som de också kunde se på ultraljudet idag) så bara att fortsätta försöka :)
Det är den där väntetiden alltså :rage:

Men kanske skönt att något händer i alla fall och att man har något att räkna ner till.

Bor man bra till där det finns flera kliniker i närheten, eller kan tänka sig att åka till annan IVF-mottagning så ska man ju kunna åberopa vårdgarantin.

Ja fy väntan är frultansvärd och när man är igång med ivf fortsätter den eviga väntan! Väntan på ägglossning väntan på sprutstart väntan på att veta på om några blivit befruktade och sen väntan på att få testa Men vet ni vad när man ligger där på bb med jordens finaste varelse på bröstet då glömmer man den eviga fruktansvärda väntan!!

Funderar på när jag kan tänkas få ägglossning igen om om vi då ska försöka direkt igen. Vad jag förstår så rekommenderas en vänta en mens för att kunna datera graviditeten lättare? Hjälper ju inte mig i och med min något märkliga menscykel.

Blöder inte längre. Räknas missfallet som en mens? Hur vanligt är det att få ägglossning som vanligt efter missfall?

Så många frågor! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 504
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar