En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad jobbigt. Håller tummarna.

Vad man kan göra för att kolla själv är att använda Clearblue graviditetstest med veckoindikator.

Ja skitjobbigt. Hade på ett sätt varit skönt (missförstå mig rätt) om det bara hade varit ett uppenbart missfall liksom.

Jag har beställt 8 rfsustickor så jag kan kolla om det sjunker. Gör det inte det så tänkte jag kanske ringa mvc eller nåt.

Förlåt för att jag tjatar och ältar, den här ovissheten tar knäcken på mig.

Under förmiddagen och eftermiddagen har det som sagt kommit brunt blod, aldrig i bindan utan bara i pappret.

Under kvällen ljust, ljust rosa flytningar. Ingen smärta på hela dagen.

Om det är missfall, ska jag förvänta mig mera blod? Finns det hopp fortfarande? Jag blir galen!

Förlåt för att jag tjatar och ältar, den här ovissheten tar knäcken på mig.

Under förmiddagen och eftermiddagen har det som sagt kommit brunt blod, aldrig i bindan utan bara i pappret.

Under kvällen ljust, ljust rosa flytningar. Ingen smärta på hela dagen.

Om det är missfall, ska jag förvänta mig mera blod? Finns det hopp fortfarande? Jag blir galen!
Nu fick inte jag nåt tidigt missfall utan ett MA i vecka 12 resp. 11 med foster som dött i vecka 7 så tänkte att storleksmässigt är det ju relativt likt, men mitt förlopp var slemmigt blod på enbart pappret när jag var på toa till att börja med. Sen hade jag väldigt ont och blödde otroligt mycket första gången, lite mildare andra men det gick inte att ta miste på att en graviditet skulle ut. Så sålänge det inte kommer klumpar och rikligt med blod skulle jag inte ge upp hoppet, även om jag förstår hur du känner.

Nu kom det lite ljust blod när jag gick i trappan för första gången idag..
Ingen kan svara dig. Det kan vara helt normalt eller ett missfall eller ett MA.

Jag fick lite rosa flytning i samma vecka. På VUL i 7+0 såg man att graviditeten avstannat just då.

Det enda du kan göra är att vänta.

Ingen kan svara dig. Det kan vara helt normalt eller ett missfall eller ett MA.

Jag fick lite rosa flytning i samma vecka. På VUL i 7+0 såg man att graviditeten avstannat just då.

Det enda du kan göra är att vänta.

Jag fattar att ingen kan säga VAD det är, men det har jag inte heller efterfrågat.

Jag fattar att ingen kan säga VAD det är, men det har jag inte heller efterfrågat.
Jag menar bara att folk kan ha exakt samma symtom som du men ändå med helt olika utgång. Det är rätt vanligt att folk genast berättar att de minsann blött si och så mycket och de har fött friska barn. Det är ju jättetrevligt och så att folk vill trösta och stötta men sanningen är ju att det också kan vara missfall eller MA. Våra symtom och våra historier säger ingeting om ditt tillstånd. Vi kan bara vänta och hoppas.

Jag menar bara att folk kan ha exakt samma symtom som du men ändå med helt olika utgång. Det är rätt vanligt att folk genast berättar att de minsann blött si och så mycket och de har fött friska barn. Det är ju jättetrevligt och så att folk vill trösta och stötta men sanningen är ju att det också kan vara missfall eller MA. Våra symtom och våra historier säger ingeting om ditt tillstånd. Vi kan bara vänta och hoppas.

Ja, men det jag undrar är om jag bör förvänta mig mer blod om det är missfall och om/när jag ska höra av mig till någon och i så fall vem.

Är svagare gravtest en tydlig indikation på att det är ett missfall, om det blir starkare, vart ska jag ringa?

Jag har aldrig varit med om det här och jag vet inte vad jag ska göra. Jag fattar att ingen kan spå om utgången men jag vill veta vad jag ska göra.

Ja, men det jag undrar är om jag bör förvänta mig mer blod om det är missfall och om/när jag ska höra av mig till någon och i så fall vem.

Är svagare gravtest en tydlig indikation på att det är ett missfall, om det blir starkare, vart ska jag ringa?

Jag har aldrig varit med om det här och jag vet inte vad jag ska göra. Jag fattar att ingen kan spå om utgången men jag vill veta vad jag ska göra.

Blir testet svagare är det sannolikt mf.

Ring barnmorskemottagningen (mvc) på måndag.

Vänta. Du ska vänta och andas. Antingen kommer det igång som ett missfall eller så fortsätter det sÅh är eller så slutar det. Vänta någon vecka innan du ber om ul för just nu ser de ändå inget.

Åh jag vet precis hur du har det. Har haft två missfall och en son där jag hade små blödningar under graviditeten.

Det finns väl egentligen tre scenarion:

1) Det är inget missfall utan graviditeten fortsätter. Det är relativt vanligt att blöda under en graviditet. En gång eller under hela graviditeten. Det kan bero på en mängd olika saker.

2) Det är ett missfall och det kommer snart komma igång med mer blödningar. Jag hade ett missfall i vecka 6 och det var inte värre fysiskt än en vanlig mens, förutom att det även var klumpar. Det tyckte min BM var att blöda lite under ett mf. Hennes definition av "mycket" var att man blödde igenom en binda på en timme. (Ingen aning om ifall detta är "sanningen", utan vad hon sa)

3) Det blir ingenting mer än det du nu har blödit men det är ändå ett missfall. Det konstaterar de isf hos mvc med ultraljud. Kroppen behöver då hjälp att sätta igång missfallet. Alternativen är tabletter eller skrapning. Tror att tabletter är vanligast i v 6.

Precis som det har konstaterats innan är det svårt att avgöra såhär tidigt vad det är. Om du gör ett ultraljud och de inte ser ett hjärta är det inte säkert att det är missfall. Men ring till MVC och berätta så får de avgöra om de ska kolla med en gång eller avvakta lite.

Svagare gravtest är ett tecken på missfall eftersom hcg stiger snabbt i början på en graviditet. Men om du ska testa så måste du nästan använda samma sorts test för att kunna jämföra. Clearblue med veckoindikator är väl de allra tydligaste.

Hoppas det var någon hjälp iaf. Jag håller verkligen tummarna att det ska gå vägen!

Senast ändrad:
Jag skulle nog ringt och pratat med mvc, det man kan göra är att kontrollera hcg halten med blodprov varannan dag eller sa och se om det ökar eller inte.

Jag hade ett missfall i somras, i slutet av v.7 men graviditeten hade avstannat tidigare. Började med bruna flytningar i en vecka sen kom mer blod men blödde mindre än vid en vanlig mens, däremot länge. Hade egentligen bara riktigt ont i en dag. Pa mig kontrollerade dom iaf Hcg värdet direkt vid misstanke om missfallet, första veckan kontrollerades det var tredje dag och sen varje vecka till det var nere pa noll. Nu bor jag iof inte i Sverige sa det är kanske annat i Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 760
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 495
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?