En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aaaning om när BIM är den här gången i och med att förra cykeln var på 100+ dagar. Inte jättestor chans dock för vi har bara fått till det en gång :D

Vi har pratat om att pröva den där progesteronkrämen. Någon som gjort det?

Ingen aaaning om när BIM är den här gången i och med att förra cykeln var på 100+ dagar. Inte jättestor chans dock för vi har bara fått till det en gång :D

Det har skrivits om det tidigare i förra tråden om jag minns rätt. Testa att göra en sökning på det? Minns tyvärr inte vilka som testade :)

Har provat i tre cykler utan att märka skillnad på nåt vis, tänkte jag skulle få lättare pms men nä.

Min svägerska är heeelt övertygad om att hon blev gravid med och fick behålla sitt andra barn (missfall tidigare, när de väl lyckats befrukta ägg) tack vare krämen.
Hon hade dock bekräftat hormonfel.

Happ. Något förhöjt prolaktinvärde, ska ta om det och ska, enligt läkaren, försöka vara avslappnad och vila dagen innan så jag mår så bra som möjligt.
Är dock rädd att det är mina antidepressiva som är orsaken, de kan tydligen ge förhöjda värden. I så fall sitter vi i moment 22 igen, då jag behöver mina mediciner för att fungera.
Men men, ska försöka ta en sak och dag i taget. Men det känns som jag föll en smula igen :(.

Happ. Något förhöjt prolaktinvärde, ska ta om det och ska, enligt läkaren, försöka vara avslappnad och vila dagen innan så jag mår så bra som möjligt.
Är dock rädd att det är mina antidepressiva som är orsaken, de kan tydligen ge förhöjda värden. I så fall sitter vi i moment 22 igen, då jag behöver mina mediciner för att fungera.
Men men, ska försöka ta en sak och dag i taget. Men det känns som jag föll en smula igen :(.

❤️

Ringde rmc i lkpg idag, ingen remiss hade kommit.
Ringde kvinnokliniken i Kalmar, fanns ingen remiss eller några undersökningar i journalerna.
Ringde kvinnokliniken i Oskarshamn, de sa samma och inte heller hade prunnar skickat papperskopia på remissen till kvinnokliniken (hon sa att de brukar göra det och han sa att han skulle göra det om det blev problem).
Hon i Kalmar skulle prata med sin enhetschef om vad man kunde göra och hon i Oskarshamn skulle bena i det för hon tyckte det lät jättemärkligt att allt skulle gått upp i rök när de gick i pension.

Jag kan med ord inte beskriva hur förbannad jag och ledsen. Vi har gjort en full utredning för IVF, inga fel funna. Och inga bevis finns på det än så länge. Kan likaväl köpa en hund till istället. Hur satans svårt ska det vara?

Ringde kvinnokliniken i Kalmar, fanns ingen remiss eller några undersökningar i journalerna.
Ringde kvinnokliniken i Oskarshamn, de sa samma och inte heller hade prunnar skickat papperskopia på remissen till kvinnokliniken (hon sa att de brukar göra det och han sa att han skulle göra det om det blev problem).
Hon i Kalmar skulle prata med sin enhetschef om vad man kunde göra och hon i Oskarshamn skulle bena i det för hon tyckte det lät jättemärkligt att allt skulle gått upp i rök när de gick i pension.

Jag kan med ord inte beskriva hur förbannad jag och ledsen. Vi har gjort en full utredning för IVF, inga fel funna. Och inga bevis finns på det än så länge. Kan likaväl köpa en hund till istället. Hur satans svårt ska det vara?
Men vilken soppa :crazy:

Hoppas dom får ordning på det.

Men fick du inte med dig ett enda papper? Var har labbproverna gjorts? Finns det inta elektroniska journaler? Nånstans har han ju skrivit upp allt efter era besök.

Men va irriterande!! De låter ju helt galet :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 485
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård