En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så i princip skulle jag kunna ringa gyn i Kalmar och be de skicka remissen? Alla prover är tagna och allt är i sin ordning.

Men testar att skicka en egen remiss så får vi se.
Ja, ring och informera om läget. Har de samma journalsystem så ser de remissen och kan skriva ut den och skicka den.

Annars kan du skriva egenremiss.

Enligt riktlinjerna inom min region dateras remissen och vårdgarantin gäller från den dagen den är skriven, så har de samma riktlinjer blir ju datumet lite tidigare :) Lycka till!

Ja, ring och informera om läget. Har de samma journalsystem så ser de remissen och kan skriva ut den och skicka den.

Annars kan du skriva egenremiss.

Enligt riktlinjerna inom min region dateras remissen och vårdgarantin gäller från den dagen den är skriven, så har de samma riktlinjer blir ju datumet lite tidigare :) Lycka till!

Jäkla jul bara. Men får ta tag i det där efter nyår när allt öppnar igen. Hoppas det är så i mon region också :)

Så i princip skulle jag kunna ringa gyn i Kalmar och be de skicka remissen? Alla prover är tagna och allt är i sin ordning.

Men testar att skicka en egen remiss så får vi se.

Ja om inte journalen är spärrad av någon anledning. Kan de se den och kan se att remiss är skickad så bör de kunna skicka den igen nu när den inte har kommit fram.

Vågar man köpa ett Testa tidigt-test och testa imorgon bitti?

Dag 23 av, enligt OvuView 26 dagar, men lite osäkert.

Mina senaste cykler har varit på: 29, 29, 25, 25, 28, 25, 25, 25, 25, 24, 26, 28, 26, 27, 26, 26, 23, 25 dagar.

Vågar man köpa ett Testa tidigt-test och testa imorgon bitti?

Dag 23 av, enligt OvuView 26 dagar, men lite osäkert.

Mina senaste cykler har varit på: 29, 29, 25, 25, 28, 25, 25, 25, 25, 24, 26, 28, 26, 27, 26, 26, 23, 25 dagar.

Våga kan man såklart :) sen hade jag kanske inte tolkat resultatet 100%igt i o m att det är lite tidigt (om det är blankt)

Våga kan man såklart :) sen hade jag kanske inte tolkat resultatet 100%igt i o m att det är lite tidigt (om det är blankt)
Är det blankt så är det som föregående månader... Det hade dock varit en lite rolig julklapp OM det mot förmodan skulle vara positivt.:)
Har känt en, för mig, ny känsla för en vecka sedan, som små stick i livmodern/äggstockarna. Å andra sidan så har jag haft ungefär alla symptom på att vara gravid tidigare utan att vara det. :cautious:

@Monifa Såvitt jag vet så kan du skriva egen-remiss till alla avdelningar och vårdinrättningar. Vi skickade egen till rmc i skåne och kom till oerhört snabbt. Så hoppas det fungerar för er också!

Jäkla jul bara. Men får ta tag i det där efter nyår när allt öppnar igen. Hoppas det är så i mon region också :)
Som de andra säger så finns ju din remiss i något dator/journalsystem även om just den kliniken lagt ner så den ska gå att få tag på! Nu vet jag inte hur det ser ut med journalsystemet just i Kalmar/Kronoberg-trakten där jag gissar att du bor, men det ska absolut gå att lösa!

God jul på er! :)

Här hade jag räknat med BIM nu på måndag eller tisdag i nästa vecka. I torsdags fick jag plötsligt en blödning, den varade dock bara under förmiddagen?! Inget mer sedan dess, jag tog ett gravtest igår som var negativt. Så nu vet jag varken in eller ut. Har aldrig varit med om en sådan blödning innan... Har hört talas om att det kan komma en mindre blödning när mensen borde kommit när en blivit gravid, men eftersom det inte syntes något på testet så är det väl bara att vänta på att mensen kommer "på riktigt":(

Som de andra säger så finns ju din remiss i något dator/journalsystem även om just den kliniken lagt ner så den ska gå att få tag på! Nu vet jag inte hur det ser ut med journalsystemet just i Kalmar/Kronoberg-trakten där jag gissar att du bor, men det ska absolut gå att lösa!

Japp så börjar nog där efter nyår och ringer till Kalmar för att be de skicka remissen på nytt. Hoppas att rmc sen utgår från när den skrevs och börjar räkna där ifrån och inte från när de nu får in den.

Ang din blödning, är nog bara att vänta o se tråkigt nog. Håller tummarna!
Jag ska ha mens imorgon men inga tecken på att den kommer eller att jag skulle vara gravid. Brukar ha ömma och svullna tuttar innan mens men inget sånt.

God jul Anna här får du lite mens. Känner mig inte alls som en misslyckad människa bland alla barn och gravida på julfirandet.

Tyckte det räckte med att remissen kom bort. Hade inte skiten kunnat komma imorgon som den "skulle".

God jul Anna här får du lite mens. Känner mig inte alls som en misslyckad människa bland alla barn och gravida på julfirandet.

Tyckte det räckte med att remissen kom bort. Hade inte skiten kunnat komma imorgon som den "skulle".
Nä fyy! Kunde hu som sagt väntat en dag iaf... På mitt jobb är det också jättemånga som är gravida nu, det är inte alls jobbig att se alla magar överallt :(

De är så himla typiskt!! Och så ledsamt när de blir sådär, jag lider med dig!

Nä fyy! Kunde hu som sagt väntat en dag iaf... På mitt jobb är det också jättemånga som är gravida nu, det är inte alls jobbig att se alla magar överallt :(

Ja det är verkligen påfrestande.
Har ett par stycken i min omgivning som verkligen haft sånt himla flyt. Köpt fint hus, renoverat, gift sig och sen gravida. Men man vet ju aldrig såklart, de kanske kämpat jättelänge. Men det provocerar.

På jobbet med :down: Som en smärtsam påminnelse dagligen.

Men 2017, då hoppas jag att denna tråd blir tom och att vi allihopa får vara gravida eller ha småknoddar på julafton.

Jaha, dag 28 nu, ska mensen komna borde den göra det idag. Har legat mellan 26-28 dagar nu hur länge som helst. Brukar alltid komma på förmiddagen.
Ett liiiiite hopp tänds men vågar verkligen inte tro att det är något, kroppen har väl bara bestämt sig för en cykel på typ 30 dagar istället :(

Jaha, dag 28 nu, ska mensen komna borde den göra det idag. Har legat mellan 26-28 dagar nu hur länge som helst. Brukar alltid komma på förmiddagen.
Ett liiiiite hopp tänds men vågar verkligen inte tro att det är något, kroppen har väl bara bestämt sig för en cykel på typ 30 dagar istället :(
Håller tummar och tår för dig!!

Håller tummen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 480
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård