En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag har fattat för så blöder det ofta mycket om något sitter fast och inte kommer ut. I mitt fall kommer det ut mer klumpar än blod..
Nja det har jag hört är ännu värre :wtf: med tanke på hur mycket jag plågas vid en vanlig gynundersökningen så tror jag inte jag pallar ens när dom ska sätta bedövningen..

Har aldrig blivit sövd, hur mår man av det efteråt?

Jag mår fint.
Eller jag är ju alldeles trött men mår inte illa eller något sådant.

@_Zacke_ när jag gjorde en skrapning var det en välsignelse att bli sövd. Jag är inget fan av vården, sjukhus, nålar osv . Men det var en lättnad att bli lite sömnig och senare vakna upp lite yr när allt var klart. Jag var yr och trött resten av dagen men själva skrapningen var för mig en bättre upplevelse än att försöka blöda ut allt hemma.

@_Zacke_ när jag gjorde en skrapning var det en välsignelse att bli sövd. Jag är inget fan av vården, sjukhus, nålar osv . Men det var en lättnad att bli lite sömnig och senare vakna upp lite yr när allt var klart. Jag var yr och trött resten av dagen men själva skrapningen var för mig en bättre upplevelse än att försöka blöda ut allt hemma.

Jo om jag tänker vilken jävla pest dom senaste månaderna har varit så är ju egentligen en sovstund rätt lindrigt. Men är rädd att jag får panik när dom ska söva ner mig.. Nu när jag kämpat med det här sen jag började ta provera för 2 veckor sen så hoppas jag ju ändå att det ska ha gjort nytta och inte varit helt i onödan..:(

Man brukar få åka hem en liten stund efteråt va?

Jo om jag tänker vilken jävla pest dom senaste månaderna har varit så är ju egentligen en sovstund rätt lindrigt. Men är rädd att jag får panik när dom ska söva ner mig.. Nu när jag kämpat med det här sen jag började ta provera för 2 veckor sen så hoppas jag ju ändå att det ska ha gjort nytta och inte varit helt i onödan..:(

Det beror på hur pigg du är men samma dag, ja :)

Jag har aldrig gjort en skrapning men ett mindre ingrepp under lättnarkos vilket jag misstänker att det är frågan om när det gäller skrapning också. Ville man så kunde man få lugnande innan fast det behövde inte jag. När de söver en är det bara som om man somnar snabbt. Mådde inte ett dugg illa när jag vaknade och var inte ens trött (givetvis körde jag inte bil hem ändå, jag hade fixat skjuts).

Ingen mer blödning sen i Torsdags.. Ibland kan det "mola" lite grann längst ner i magen. Är ändå grymt nervös för gynbesöket på onsdag :( vill så gärna att allt ska vara över så man kan gå vidare nu.

Första mötet på ivf-kliniken klart. Jag har hopp igen. Läkaren var jättegullig. Hon tror att det kan vara mitt immunförsvar som är för aktivt (och det vet vi ju det är pga min Crohns). Vi väntar in lite provsvar och ev får det bli ett till, så skulle vi höras per telefon.
Det kändes inte som mitt mående är ett hinder för att få hjälp.

Jag är inne i en deppad över att inte kunna få egna barn sväng, jätte dumt jag vet jag har en fantastisk son borde vara nöjd där men nä, jag är så sjukt avundsjuk på de som har lätt att bli gravida tänker på alla stackars barn som ingen bryr sig om och alla barn där julen kommer bli fruktansvärd, folk som skaffar barn med idioter osv osv ibland är livet bara orättvist :banghead:

Hoppas humöret är bättre hos er så lagom till jul! :)

• Gilla
Reactions: Ray
Ringde rmc i Linköping för att se om våran remiss kommit in (skickad för en månad sedan) men de hade inte fått in den. Och inte kan jag kontakta den gyn som skickat remissen för han har gått i pension :( får vänta till efter jul o nyår och ta tag i det då (hoppas den kommit in då) men vart vänder jag mig? Kalmar som är närmsta gyn? Hur gör man när en remiss försvunnit på vägen och gynekologen är okontaktbar?

Känns skit just nu :cry: den skulle ju kommit in nu! Dagarna skulle ju ha börjat räknats ner!

Ringde rmc i Linköping för att se om våran remiss kommit in (skickad för en månad sedan) men de hade inte fått in den. Och inte kan jag kontakta den gyn som skickat remissen för han har gått i pension :( får vänta till efter jul o nyår och ta tag i det då (hoppas den kommit in då) men vart vänder jag mig? Kalmar som är närmsta gyn? Hur gör man när en remiss försvunnit på vägen och gynekologen är okontaktbar?

Känns skit just nu :cry: den skulle ju kommit in nu! Dagarna skulle ju ha börjat räknats ner!
Nej vad tråkigt! :( Men kan du inte omgående skicka in en egen-remiss? För då kommer den ju in direkt.

Jag är inne i en deppad över att inte kunna få egna barn sväng, jätte dumt jag vet jag har en fantastisk son borde vara nöjd där men nä, jag är så sjukt avundsjuk på de som har lätt att bli gravida tänker på alla stackars barn som ingen bryr sig om och alla barn där julen kommer bli fruktansvärd, folk som skaffar barn med idioter osv osv ibland är livet bara orättvist :banghead:

Hoppas humöret är bättre hos er så lagom till jul! :)
Det är alltid en sorg att inte kunna få dom barn man vill ha. Sorgen är lika stor om det så är första barnet eller tionde barnet. :(

Däremot kan man kanske finna tröst i eventuella tidigare barn. :)

Kan inte hitta något om att man kan skicka egen remiss till rmc i lkpg däremot står det att det är krav på remiss. Kan inte ringa och fråga för nu har de stängt fram till efter nyår.

Det är väl bara att skicka, så visar det sig när dom öppnar om dom godkänner den.

Ring kliniken som skickade remissen och be dem skicka den igen. Den bör finnas kvar i systemet även fast din gyn pensionerats!

Ring kliniken som skickade remissen och be dem skicka den igen. Den bör finnas kvar i systemet även fast din gyn pensionerats!
Problemet är att hela kliniken är stängd för han var enda gynekologen där, testade ringa idag i hopp om att det fanns nått telefonnummer för nödsamtal eller mail. Men inget, bara att kliniken nu är stängd för att prunnar gått i pension och att man skulle vänta sig till Kalmar eller Västervik som är närmast istället :(

Problemet är att hela kliniken är stängd för han var enda gynekologen där, testade ringa idag i hopp om att det fanns nått telefonnummer för nödsamtal eller mail. Men inget, bara att kliniken nu är stängd för att prunnar gått i pension och att man skulle vänta sig till Kalmar eller Västervik som är närmast istället :(

Remissen bör ändå finnas i din journal så de enheter som tar över bör kunna hjälpa dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 757
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 478
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård