Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur vet du att det inte tagit sig?Här är mensen beräknad till onsdag. Ser fram emot den, vet att det inte tagit sig och det är jäkligt drygt med bröstvårtor som gör svinont Sämsta symptomet på mens helt klart.
Hur vet du att det inte tagit sig?
9 rör blod lämnade för diverse koller idag. Läkaren sa att han bör få svar om 2-3 veckor.
Sambon har kontaktat en privat ivf-klinik här i Sverige och förklarat våra problem med kvarskrivning mm. Vi var absolut välkomna och dom kommer ringa mig för fler frågor nån gång i början av nästa vecka . Känner mig så lättad att jag gråter. Tänk om oturen är på väg att vända, tänk om vi äntligen får hjälp .
Ja det kommer vi få göra. Man kan dock prata med arbetsgivaren om bruttolöneavdrag. Har inte så stor koll på vad det är, men det blir billigare i så fall.Håller alla tummar och tår! Hoppas ni får en tid snabbt När ni går privat, får ni finansiera det själva då eller hur fungerar det?
(själv känner jag mig lättad över att slippa produktionsligga sen det blev klart att vi skulle bli skickade till RMC i Lkpg)
Ja det kommer vi få göra. Man kan dock prata med arbetsgivaren om bruttolöneavdrag. Har inte så stor koll på vad det är, men det blir billigare i så fall.
Men vi har ju räknat med att få betala utomlands ändå, då känns det enklare att betala och åka till en klinik 7 mil bort bara.
Blir mest rädd att de ska neka hjälp pga min depression, men tänker berätta att senaste omgången är ju pga missfallen.
Ja, tänk att kunna ligga för att man vill - inte för att man måste
Sambon säger att de vill nog ha pengar så de nekar nog inte . Hoppas han har rätt.Kan de neka även privat?
Ja att åka utomlands behöver nödvändigtvis inte bli billigare om man räknar med missad lön för de dagar man behöver vara borta, resa t o r, boende etc.
Heeeelt fantastiskt. I vårat fall genererade det mindre snusk än normalt, båda behövde nog en månad utan prestationskrav. Jag behövde det iallafall
Jag tror som din samboSambon säger att de vill nog ha pengar så de nekar nog inte . Hoppas han har rätt.
Får väl se när de ringer nästa vecka, men på honom lät det som vi skulle få komma på ett första besök förhoppningsvis innan jul och jag skulle få remiss till min vc för blodprov.
Man kan dock prata med arbetsgivaren om bruttolöneavdrag. Har inte så stor koll på vad det är, men det blir billigare i så fall.
Bruttolöneavdrag innebär att arbetsgivaren betalar fakturan och drar sedan av fakturabeloppet från din bruttolön, dvs du får betala fakturan med oskattade pengar och slipper därmed en hel del skatt (och får mindre pension).
Var äntligen hos privatgyn idag där det konstaterades att det fanns rester kvar efter missfallet. Egentligen kunde det vara aktuellt med skrapning men i första hand skulle jag äta en kur med Provera för att se om det rensas ut då. Hur brukar man må av dom tabletterna? Jag är redan på gränsen till psykbryt.. Deppig, nojig och i kombination med migrän som kommer och går och illamående/yrsel(vilket gyn trodde var hormonellt).
Fick alla tänkbara biverkningar av Provera...när jag inte åt dem (alltså de dagar under behandlingen som var tablettfria).Kände ingenting av provera.
Fick alla tänkbara biverkningar av Provera...när jag inte åt dem (alltså de dagar under behandlingen som var tablettfria).
@_Zacke_ Det är väldigt individuellt om man påverkas negativt och det är få som mår så dåligt som jag. Jag skulle ändå inte vilja vara utan allt det goda som kom tack vare behandlingen. Jag hade en kropp som verkligen inte fungerade innan och har även reagerat väldigt starkt på andra hormonförändringar, så jag verkar vara väldigt känslig för sånt.
Med tanke på att du redan mår dåligt och din kropp verkar behöva en liten putt åt rätt håll så skulle jag i ditt läge testa. Du kan alltid avbryta (i samråd med Gun/Prun) om det blir för jobbigt.
Tror jag redan fått hela registret av biverkningar... Men eftersom det verkar som att alternativet är skrapning så tänker jag kämpa på..