En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är mensen beräknad till onsdag. Ser fram emot den, vet att det inte tagit sig och det är jäkligt drygt med bröstvårtor som gör svinont :rage: Sämsta symptomet på mens helt klart.

Hur vet du att det inte tagit sig?

Har alltid ont i brösten innan mens :) Klart att 110% säker kan jag inte vara, men lägger man till när vi hade nupp i förhållande till ägglossning så nää :D

Förra gången ökade tuttarna från G till J i kupa ;) så de lever sitt egna liv kring mens, helt klart.

Äntligen ler lyckan mot oss, om än lite på avstånd. Var på årligt besök hos magläkaren idag. Vi pratade lite om mina mediciner/min sjukdom/mina missfall. Och på fredag, när det är medicindags igen, ska jag få lämna lite blodprover på saker som kan orsaka missfall :bump:, bla koagulationsfaktorer och glutenkänslighet (om jag minns rätt). Känns så jäkla bra. Ett litet steg i rätt riktning.

Sambon är dessutom mer taggad än nånsin på utredning för oss bägge. Det kostar inte mer än vad han tjänar på en helg säger han och tycker det är en bagatell (det är typ en halv månadslön för mig).

9 rör blod lämnade för diverse koller idag. Läkaren sa att han bör få svar om 2-3 veckor.
Sambon har kontaktat en privat ivf-klinik här i Sverige och förklarat våra problem med kvarskrivning mm. Vi var absolut välkomna och dom kommer ringa mig för fler frågor nån gång i början av nästa vecka :bump: . Känner mig så lättad att jag gråter. Tänk om oturen är på väg att vända, tänk om vi äntligen får hjälp :nailbiting: :bump: .

9 rör blod lämnade för diverse koller idag. Läkaren sa att han bör få svar om 2-3 veckor.
Sambon har kontaktat en privat ivf-klinik här i Sverige och förklarat våra problem med kvarskrivning mm. Vi var absolut välkomna och dom kommer ringa mig för fler frågor nån gång i början av nästa vecka :bump: . Känner mig så lättad att jag gråter. Tänk om oturen är på väg att vända, tänk om vi äntligen får hjälp :nailbiting: :bump: .

:banana: Håller alla tummar och tår! Hoppas ni får en tid snabbt :) När ni går privat, får ni finansiera det själva då eller hur fungerar det?

(själv känner jag mig lättad över att slippa produktionsligga sen det blev klart att vi skulle bli skickade till RMC i Lkpg)

:banana: Håller alla tummar och tår! Hoppas ni får en tid snabbt :) När ni går privat, får ni finansiera det själva då eller hur fungerar det?

(själv känner jag mig lättad över att slippa produktionsligga sen det blev klart att vi skulle bli skickade till RMC i Lkpg)
Ja det kommer vi få göra. Man kan dock prata med arbetsgivaren om bruttolöneavdrag. Har inte så stor koll på vad det är, men det blir billigare i så fall.
Men vi har ju räknat med att få betala utomlands ändå, då känns det enklare att betala och åka till en klinik 7 mil bort bara.

Blir mest rädd att de ska neka hjälp pga min depression, men tänker berätta att senaste omgången är ju pga missfallen.

Ja, tänk att kunna ligga för att man vill - inte för att man måste :banana:

Senast ändrad:
Ja det kommer vi få göra. Man kan dock prata med arbetsgivaren om bruttolöneavdrag. Har inte så stor koll på vad det är, men det blir billigare i så fall.
Men vi har ju räknat med att få betala utomlands ändå, då känns det enklare att betala och åka till en klinik 7 mil bort bara.

Blir mest rädd att de ska neka hjälp pga min depression, men tänker berätta att senaste omgången är ju pga missfallen.

Ja, tänk att kunna ligga för att man vill - inte för att man måste :banana:

Kan de neka även privat?

Ja att åka utomlands behöver nödvändigtvis inte bli billigare om man räknar med missad lön för de dagar man behöver vara borta, resa t o r, boende etc.

Heeeelt fantastiskt. I vårat fall genererade det mindre snusk än normalt, båda behövde nog en månad utan prestationskrav. Jag behövde det iallafall :p

Kan de neka även privat?

Ja att åka utomlands behöver nödvändigtvis inte bli billigare om man räknar med missad lön för de dagar man behöver vara borta, resa t o r, boende etc.

Heeeelt fantastiskt. I vårat fall genererade det mindre snusk än normalt, båda behövde nog en månad utan prestationskrav. Jag behövde det iallafall :p
Sambon säger att de vill nog ha pengar så de nekar nog inte :p. Hoppas han har rätt.
Får väl se när de ringer nästa vecka, men på honom lät det som vi skulle få komma på ett första besök förhoppningsvis innan jul och jag skulle få remiss till min vc för blodprov.

Sambon säger att de vill nog ha pengar så de nekar nog inte :p. Hoppas han har rätt.
Får väl se när de ringer nästa vecka, men på honom lät det som vi skulle få komma på ett första besök förhoppningsvis innan jul och jag skulle få remiss till min vc för blodprov.
Jag tror som din sambo :)

Man kan dock prata med arbetsgivaren om bruttolöneavdrag. Har inte så stor koll på vad det är, men det blir billigare i så fall.

Bruttolöneavdrag innebär att arbetsgivaren betalar fakturan och drar sedan av fakturabeloppet från din bruttolön, dvs du får betala fakturan med oskattade pengar och slipper därmed en hel del skatt (och får mindre pension).

Bruttolöneavdrag innebär att arbetsgivaren betalar fakturan och drar sedan av fakturabeloppet från din bruttolön, dvs du får betala fakturan med oskattade pengar och slipper därmed en hel del skatt (och får mindre pension).

Aha tack för förklaring de har jag också funderat på :)

@hemlig härligt att det verkar finnas en lösning!

BIM imorgon, har inga symtom överhuvudtaget. Förra månaden hade jag ju dock massa symtom utan något plus. Så det är väl bara att vänta och se... :crazy:

Var äntligen hos privatgyn idag där det konstaterades att det fanns rester kvar efter missfallet. Egentligen kunde det vara aktuellt med skrapning men i första hand skulle jag äta en kur med Provera för att se om det rensas ut då. Hur brukar man må av dom tabletterna? Jag är redan på gränsen till psykbryt.. Deppig, nojig och i kombination med migrän som kommer och går och illamående/yrsel(vilket gyn trodde var hormonellt).

Var äntligen hos privatgyn idag där det konstaterades att det fanns rester kvar efter missfallet. Egentligen kunde det vara aktuellt med skrapning men i första hand skulle jag äta en kur med Provera för att se om det rensas ut då. Hur brukar man må av dom tabletterna? Jag är redan på gränsen till psykbryt.. Deppig, nojig och i kombination med migrän som kommer och går och illamående/yrsel(vilket gyn trodde var hormonellt).

Kände ingenting av provera.

Kände ingenting av provera.
Fick alla tänkbara biverkningar av Provera...när jag inte åt dem (alltså de dagar under behandlingen som var tablettfria).

@_Zacke_ Det är väldigt individuellt om man påverkas negativt och det är få som mår så dåligt som jag. Jag skulle ändå inte vilja vara utan allt det goda som kom tack vare behandlingen. Jag hade en kropp som verkligen inte fungerade innan och har även reagerat väldigt starkt på andra hormonförändringar, så jag verkar vara väldigt känslig för sånt.
Med tanke på att du redan mår dåligt och din kropp verkar behöva en liten putt åt rätt håll så skulle jag i ditt läge testa. Du kan alltid avbryta (i samråd med Gun/Prun) om det blir för jobbigt.

Fick alla tänkbara biverkningar av Provera...när jag inte åt dem (alltså de dagar under behandlingen som var tablettfria).

@_Zacke_ Det är väldigt individuellt om man påverkas negativt och det är få som mår så dåligt som jag. Jag skulle ändå inte vilja vara utan allt det goda som kom tack vare behandlingen. Jag hade en kropp som verkligen inte fungerade innan och har även reagerat väldigt starkt på andra hormonförändringar, så jag verkar vara väldigt känslig för sånt.
Med tanke på att du redan mår dåligt och din kropp verkar behöva en liten putt åt rätt håll så skulle jag i ditt läge testa. Du kan alltid avbryta (i samråd med Gun/Prun) om det blir för jobbigt.

Tror jag redan fått hela registret av biverkningar... Men eftersom det verkar som att alternativet är skrapning så tänker jag kämpa på..:down:

Jag har haft en tuff period och tvekat om ens relationen ska fortsätta. Beslutet är nu fattat att relationen ska fortgå, allt känns bra och längtan efter barn är stark! Det jag gärna vill ha hjälp med från er i tråden är vilka undersökningar och behandling ni gått igenom innan beslut om IVF? Jag har varit hos privatgynekolog och gjort följande:
*Haft samlag på "rätt" tidpunkt i ett år och fyra månader.
*Blodprover med hormonvärde och ämnesomsättning där allt var u a.
*Vaginalt ultraljud där allt var u a.
*Ätit Proverakur dag 15-26 i tre månader för att få bukt med spottings, vilket verkar ha hjälpt hittills.

Kan man göra någon mer undersökning/koll innan man kör igång med IVF? Läst att några spolat äggstockarna tillexempel. Vad kan jag mer be om? Gynekologen jag var hos menade på att det inte finns några mer kontroller att göra. Mannen gjort hemmaspermakoll som var u a och har gjort en annan kvinna gravid.

Jag tror inte vi är berättigade till IVF eftersom jag har barn sedan tidigare och vi har inte varit sambos på pappret i ett år. (Längre förhållande dock). Jag fyller 36 nästa år och det känns som att det börjar bli brådis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 450
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar