Jag har haft en tuff period och tvekat om ens relationen ska fortsätta. Beslutet är nu fattat att relationen ska fortgå, allt känns bra och längtan efter barn är stark! Det jag gärna vill ha hjälp med från er i tråden är vilka undersökningar och behandling ni gått igenom innan beslut om IVF? Jag har varit hos privatgynekolog och gjort följande:
*Haft samlag på "rätt" tidpunkt i ett år och fyra månader.
*Blodprover med hormonvärde och ämnesomsättning där allt var u a.
*Vaginalt ultraljud där allt var u a.
*Ätit Proverakur dag 15-26 i tre månader för att få bukt med spottings, vilket verkar ha hjälpt hittills.
Kan man göra någon mer undersökning/koll innan man kör igång med IVF? Läst att några spolat äggstockarna tillexempel. Vad kan jag mer be om? Gynekologen jag var hos menade på att det inte finns några mer kontroller att göra. Mannen gjort hemmaspermakoll som var u a och har gjort en annan kvinna gravid.
Jag tror inte vi är berättigade till IVF eftersom jag har barn sedan tidigare och vi har inte varit sambos på pappret i ett år. (Längre förhållande dock). Jag fyller 36 nästa år och det känns som att det börjar bli brådis.
Vi var inte skrivna på samma adress "i flera år" och det frågades det inte efter heller.
Sambon har barn sedan tidigare men det handlar om era gemensamma, inte tidigare kullar. Dvs helsyskon finansierar inte landstinget.
Jag lämnade blod, gjorde några VUL och sambon lämnade spermaprov (typ onödigt eftersom vi ju blivit gravida även på egen hand.)