En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men fick du inte med dig ett enda papper? Var har labbproverna gjorts? Finns det inta elektroniska journaler? Nånstans har han ju skrivit upp allt efter era besök.

De i Kalmar sa att han antagligen hade ett annat journalsystem för han var privat.
Men han sa att han skulle skicka över remissen till Oskarshamn som är närmsta kvinnoklinik och att jag skulle kontakta de om det blev trassel. Och de säger att han brukar göra det.

Ja remissen räknar jag med finns. Hos honom. Hoppas att Oskarshamn ringer imorgon och säger att de fått tag i alla papper och att de kan skicka remissen nästa vecka :( Att journalen inte skulle finnas i landstingets system är för mig obegripligt och kan knappast tillhöra vanligheten :crazy:

Ja, jag tror inte att journalerna är borta men jag förstår inte varför de inte syns från landstingets journalsystem.
Har de samma system? Jag tänker att det vanliga är att olika utförare har olika system för journalhantering och måste skicka journalkopior till varandra för att ta del av innehåll.

Har de samma system? Jag tänker att det vanliga är att olika utförare har olika system för journalhantering och måste skicka journalkopior till varandra för att ta del av innehåll.

Nä precis, det är det dom inte har.
Men han skulle ha skickat journalerna och remissen till oskarshamns kvinnoklinik innan han stängde ihop. Precis som han sa att han skulle göra om det blev problem kring remissen.
Hade vart betydligt enklare om han faktiskt hade gjort det också...

Nä precis, det är det dom inte har.
Men han skulle ha skickat journalerna och remissen till oskarshamns kvinnoklinik innan han stängde ihop. Precis som han sa att han skulle göra om det blev problem kring remissen.
Hade vart betydligt enklare om han faktiskt hade gjort det också...
Men jösses vilken röra! Dock verkar det osannolikt att han är den enda som har just sitt journalsystem. Speciellt om det var en liten mottagning. Det är dyra grejer och oftast har ju landstinget ett system och de privata ett annat, så någon någonstans borde ju komma åt även hans journaler. Du kan ju inte heller vara den enda patienten som berörs av detta?
Här i Skåne har vi ett centralarkiv (eller ja digitala motsvarigheten till arkiv) som har ALLA journaler och patienter kan vända sig dit för kopior. Något sådant kanske finns hos er med?
Hoppas verkligen det löser sig! Så himla trassligt :(

Men jösses vilken röra! Dock verkar det osannolikt att han är den enda som har just sitt journalsystem. Speciellt om det var en liten mottagning. Det är dyra grejer och oftast har ju landstinget ett system och de privata ett annat, så någon någonstans borde ju komma åt även hans journaler. Du kan ju inte heller vara den enda patienten som berörs av detta?
Här i Skåne har vi ett centralarkiv (eller ja digitala motsvarigheten till arkiv) som har ALLA journaler och patienter kan vända sig dit för kopior. Något sådant kanske finns hos er med?
Hoppas verkligen det löser sig! Så himla trassligt :(
Väntar spänt på att Oskarshamn ska ringa tillbaka idag. Nej jag är högst troligt inte den enda. Fattar inte hur han bara kunde stänga ihop utan att göra färdigt sitt jobb. Säger ju sig självt att journalerna ska finnas tillgängliga någonstans, rmc i lkpg lär ju vilja läsa provsvar och resultat av undersökningarna.

Hur lång tid efter missfall visar det positivt? När ska jag börja testa för att se om det blir svagare? Vad gör jag nu?
Hur vet jag om det är missfall? Har haft huggande smärtor vid några tillfällen under dagen samt mensvärk. Blödde cirka en tesked färskt blod för cirka en timme sen och efter det inget mer.

Hur lång tid efter missfall visar det positivt? När ska jag börja testa för att se om det blir svagare? Vad gör jag nu?
Hur vet jag om det är missfall? Har haft huggande smärtor vid några tillfällen under dagen samt mensvärk. Blödde cirka en tesked färskt blod för cirka en timme sen och efter det inget mer.
Det kan vara positivt i 2-4 veckor, beroende nog lite på hur långt gången man är och således hur mycket Hcg som finns i kroppen. Dock brukar strecket minska i styrka successivt.

Vilken röra @Monifa - håller tummarna att det löser sig snart.
Känner mig lite mer optimistisk nu. Vilket fantastiskt bemötande från Oskarshamns kvinnoklinik :love: De ringde upp som de lovade och hade vart i kontakt med nått samlingsarkiv där alla journaler tydligen ska hamna. Men hen som hade hand om arkivet var inte där idag men så fort Oskarshamn hade fått tag i dem skulle de kontakta oss. Hon var väldigt tydlig med att det här är prioriterat och att det ligger på skrivbordet men om vi undrar något är det bara att ringa.

Har blött tre gånger nu. Aldrig så pass mycket att det kommer något i bindan utan bara på pappret när jag torkar mig. Inga klumpar, bara klarrött och sista blödningen lite mer rosa. Smärtan har lugnat sig till mild mensvärk.

Jag fattar att det är omöjligt att svara på vad det betyder men jag är så himla ledsen och orolig. Kastas mellan hopp och förtvivlan. Hur vet man om det är missfall? När och hur kan man kolla så allt står rätt till om nu blödningarna försvinner?

Har blött tre gånger nu. Aldrig så pass mycket att det kommer något i bindan utan bara på pappret när jag torkar mig. Inga klumpar, bara klarrött och sista blödningen lite mer rosa. Smärtan har lugnat sig till mild mensvärk.

Jag fattar att det är omöjligt att svara på vad det betyder men jag är så himla ledsen och orolig. Kastas mellan hopp och förtvivlan. Hur vet man om det är missfall? När och hur kan man kolla så allt står rätt till om nu blödningarna försvinner?
Så länge det inte kommer igång och blöder ordentligt tycker jag verkligen du ska hålla hoppet uppe! Hur långt gången är du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 651
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 733
· Visningar
239 485
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård