En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är ditt sätt att uttrycka dig, som jag uppfattar som svepande, som jag reagerar på. Det jag menade med avslutningen är din ambivalens kring var du ska placera måste. Vad ditt uttrycksätt säger om dig, om det säger något, vet jag inte.

Varför är det uppenbart att koppenspåret är en död ände? Varför skulle inte en ulv ha kunnat normalisera koppens kommentar?

Är min reaktion kraftig? Jag lyfter bara på alla stenar jag ser.

Jag såg att ordet måste kom två gånger - en felskrivning helt enkelt.

Klart att det kan vara en ulv som normaliserat kommentaren. Jag har inte påstått annat heller .

För mig är det spåret rätt dött - finns liksom inget särskilt att hänga upp det på, för mig hade det nog varit lite mer intressant om Koppen varit ond
 
Jo men jag ville spela enhörning ;)

always-be-yourself-fb-cover.jpg
 
:confused: Varför skulle jag vilja bli misstänkt när jag lägger en udda röst på DL1? Och varför är det bara jag och ingen av de andra som la en udda röst på DL1 som "vill bli misstänkta"? Och vad skulle jag vilja bli misstänkt för? :confused:
Jag fick ingen ordning alls på de som var misstänkta före DL, den enda som jag möjligtvis reagerade på var @quarter4ever men jag är inte övertygad om att hon är ond, hon spelar lika märkligt ibland som god och de goda vill man behålla. Samma sak med Koppen, jag vet att jag alltid tycker att Koppen är ulvig, så jag vill inte hänga på det drevet heller. Utöver det var det @cirkus som hade fått röster när jag röstade, och jag hade faktiskt inte riktigt hittat något som var ulvigt på henne alls...

Det var de tre som hade fått röster på sig när jag var tvungen att rösta, ingen av dem kände jag mig riktigt bekväm med att lägga en röst på, alltså valde jag någon helt annan. Och nu gör det att du tror att "jag vill bli misstänkt?" Då är det mer intressant varför du valde att lägga en röst på en god och dessutom den rösten som blev utslagsgivande.
Frågan är om du är en god som tyckte att Koppen skrev ulvigt eller en ulv som hoppades på att du skulle kunna bli en i strömmen men när det inte blev så försöker vända blicken mot de som la udda röster istället?


Det är inte udda rösten jag tycker är konstig utan motiveringen.

Det jag menar med att "vill bli misstänkt" så utgår jag på hur jag tänkte i förra leken när jag var ulv. Jag gick ut med inställningen om att det är inte hela världen om jag blir misstänkt. Så därför funderar jag på om du vågar chansa på att göra något skumt bara för du inte behöver hitta onda?

Min röst utslagsgivande? Jag var väl nummer två på koppen? Visst hade någon annan också två röster då? Sedan var det rätt många kvar att rösta när jag gjorde det.

Du behöver inte rösta på någon som riskerar att åkta ut men att rösta på någon för att det är kul . Det undrar jag syftet med.
 
@Artline Du var väl trea på Koppen? Sitter på mobilen med dålig täckning så kan inte leta fram listan men det var väl Cirkus, jag och du som röstade på Koppen och i den ordningen?
 
@Mirtai Det har du helt rätt i. Jag ska ärligt säga att jag inte hade någon koll alls. :o

Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

någon missat att rösta? trodde glömmerallt först, men det var fel, vi var 21 från början. lilltess har hoppat av och får det till 19 röster? eller?


Koppen 3
Mirtai 3
quarter4ever 2
cirkus 2
asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1
 
"Gick åt en annan god"

Hur vet du det?

När jag citerade och svarade på det inlägget så tolkade jag det som att Snurrfian menade att hon gissade att lyan trodde attlynchningen igår stod mellan två goda? Men ett förtydligande kanske vore bra!

(jag lyckas alltid svara mig själv i stället för att förtydliga i ursprungligt inlägg...)
 
@Dentaku

Nu kommer jag inte ihåg vad jag skrev i röstmotiveringen men det är den fetade meningen som gjorde att jag röstade på koppen

@Dentaku

Du har inte svarat på detta va? Jag känner väl mest att jag tycker att du bara läste halva mitt svar. Tycker du fortfarande att jag sa emot mig själv?

Förutom det så tycker jag väl inte att rösten på mig var skum..
 
"Gick åt en annan god"

Hur vet du det?
Jag vet ingenting, men det var min gissning. Men nu slår det mig att det inte riktigt är så enkelt för lyan, vilket käket av enhörningen visar, koppen hade kunnat vara ond utanför lyan de kan inte vara helt säkra på att någon är god bara för att den inte är med i lyan. Så ulvarna borde vara väldigt försiktiga med vilka de röstar ut också, nu har de visserligen lyckats käka en av de onda utanför lyan men det är väl en kvar?
 
Jag vet ingenting, men det var min gissning. Men nu slår det mig att det inte riktigt är så enkelt för lyan, vilket käket av enhörningen visar, koppen hade kunnat vara ond utanför lyan de kan inte vara helt säkra på att någon är god bara för att den inte är med i lyan. Så ulvarna borde vara väldigt försiktiga med vilka de röstar ut också, nu har de visserligen lyckats käka en av de onda utanför lyan men det är väl en kvar?

Diamanda är kvar, och skulle de käka henne förlorar en älva en röst nästa lynch. Samma om någon är med och röstar ut henne.
 
@Dentaku

Du har inte svarat på detta va? Jag känner väl mest att jag tycker att du bara läste halva mitt svar. Tycker du fortfarande att jag sa emot mig själv?

Förutom det så tycker jag väl inte att rösten på mig var skum..

Din motivering var: "Dels för den skumma kommentaren om LenaH och för att rösten på cirkus kändes som en hämd röst som en ond hade gjort för att rädda sig själv ifrån misstankar."

Så ja, jag tycker att motiveringen motsade det du tidigare skrivit, även om det kanske bara var så att den var luddigt formulerad. Att det var en av de röster som fällde Koppen gör att du står kvar på listan över folk jag håller lite extra koll på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp