En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att jag trodde att Koppen och Sedna var lyakompisar och Koppen var god? Jag byggde ju min teori om Sedna på att hon skulle ha försökt skydda Koppen.

Om du trodde att jag och Koppen satt i lyan ihop så förstår jag inte varför du röstade på mig när Koppen redan hade flera röster, och jag ingen. Hur tänkte du?
 
Aha.
Nej, de lär ju inte ha varit kompisar i lyan.

Jag tycker mig se att flera har skyddat Koppen eller i allafall normaliserat den ödesdigra kommentaren - och uppenbarligen är ingen av dom i lyan med just Koppen.

Själv så måste känner jag också att jag måste börja om lite.

Lär inte ha varit kompisar i lyan?
Det är ju ett faktum att Koppen inte satt i lyan.

Bäddar du för en teori i nästa lynch att normaliserandet av Koppens kommentar döljer ulv(ar)?

Det smått intressanta tycker jag är din avslutning, måste du börja om lite eller känner du att du måste börja om lite. Hur mycket vet du egentligen? ;) Det här var ju första DL, är det inte nu det egentligen börjar?
 
Nja, kunde inte se om du skämtade eller inte då du inte använde någon smiley. Fånigt jag vet men teorier har skrivits bara pga de skrev god med stort G :p
Egentligen lite oviktigt men det är lite fascinerande. Du menar alltså att jag seriöst övervägde att en katt var/är vidskeplig och därför fräser på svarta katter och det slog dig inte att det kunde vara skämt?

Oavsett vilket är jag nyfiken på vad som är skumt med viskepliga katter i ulvspelssammanhang?
 
Det är något med denna röst som inte känns bra. Som om hon vill bli misstänkt.
:confused: Varför skulle jag vilja bli misstänkt när jag lägger en udda röst på DL1? Och varför är det bara jag och ingen av de andra som la en udda röst på DL1 som "vill bli misstänkta"? Och vad skulle jag vilja bli misstänkt för? :confused:
Jag fick ingen ordning alls på de som var misstänkta före DL, den enda som jag möjligtvis reagerade på var @quarter4ever men jag är inte övertygad om att hon är ond, hon spelar lika märkligt ibland som god och de goda vill man behålla. Samma sak med Koppen, jag vet att jag alltid tycker att Koppen är ulvig, så jag vill inte hänga på det drevet heller. Utöver det var det @cirkus som hade fått röster när jag röstade, och jag hade faktiskt inte riktigt hittat något som var ulvigt på henne alls...

Det var de tre som hade fått röster på sig när jag var tvungen att rösta, ingen av dem kände jag mig riktigt bekväm med att lägga en röst på, alltså valde jag någon helt annan. Och nu gör det att du tror att "jag vill bli misstänkt?" Då är det mer intressant varför du valde att lägga en röst på en god och dessutom den rösten som blev utslagsgivande.
Frågan är om du är en god som tyckte att Koppen skrev ulvigt eller en ulv som hoppades på att du skulle kunna bli en i strömmen men när det inte blev så försöker vända blicken mot de som la udda röster istället?
 
godmorgon!
så ingen undrar vart jag tog vägen igår så kraschade internet nån gång efter röstningen,
men då blev det ju iaf tyst på mig.....
Har begränsat med tid idag , har en häst som ska besiktas och förhoppningsvis gå igenom
men ser ju att det kommit några med funderingar om mig och även andra efter röstningen igår, ska försöka hinna bemöta de flesta, men måste dra iväg inom en tim och sedan är jag inte tillbaka förrän em, förutsatt att jag är kvar i leken då.
 
Jag förstår fortfarande inte det kloka i att rösta på någon man misstänker mindre bara för att den man tycker är mest misstänkt har många röster.

Dock har jag efter två lekar lärt mig att man inte ska lyncha någon pågrund av det.

Naturligtvis ska man rösta på den man misstänker - men hur många har någon de verkligen misstänker vid DL1? De enda som faktiskt vet något då är ju ulvarna, och de har stor nytta av att kunna styra lynchningen genom att kunna antingen bara hålla sig i kulisserna om det står mellan två goda eller låta någon enstaka röst vara den som fäller avgörandet om det står mellan en ond och en god.

Fortsättningsvis i leken håller jag mer med dig men som jag skrev i inlägget handlar det framför allt om DL1.
 
Har inte hunnit läsa efter i eftermiddags någon gång (och det jag läste tom då var inte helt fokuserat. Men detta inlägg är det enda jag reagerade över när jag läste leken förut, något med det skaver, typ jo, givetvis redigerade jag det för att få till en rolig pun, men ja... Därför: Mammas röstar på quarter4ever

Hade jag kunnat formulera det bättre hade jag gjort det direkt, men jag kan åtminstone utveckla hur jag menar. :) jag läste igenom leken tidigare och detta var det enda jag tyckte ens var det minsta mer utstickande än blaha när jag fem i dl tänkte tillbaka på leken. För att sätta fingret på varför det sticker ut för mig var väl att det är så uppenbart att det var redigerat ("le" i "lek" utbytta till stjärnor på två ställen) att det skulle kunna vara en förberedelse till påhitt av teori om det skulle behövas. Å andra sidan är det isf onödigt att dra upp det innan? Eller så är q4 bara mer pryd och gillade inte att det var ett sexskämt? Nej jag vet inte, men som sagt var det vad jag reagerade mest på just då.

Jag tyckte det var roligt med din redigering, såg den först inte , men när jag gjorde det så ville jag bara skämta tillbaka och visa att jag noterat att du gjort det.
Pryd är jag inte, utan det var tom så att jag tyckte det var ganska så roligt:)

Nu var det första DL och alla famlar efter något , vad som helst, att kunna rösta om
men att av allt jag skrev igår, så var det detta som stack ut mest?
Men du kanske inte hunnit läsa igenom hela leken, det verkar ju onekligen som du hade ont om tid.
 
Lite tankar kring röstningen

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus

Koppens röst ser ut som en typisk hämndröst, hade vi inte vetat bättre (koppen bekräftat god) skulle man kunna tro att det antingen är det eller tidigt försök av en ulv att styra rösterna mot koppen istället för en ond.

19.52 Mirtai röstar på Koppen

Samma fenomen som ovan, men här vet vi att koppen är god, kan det vara en älva som tidigt försöker styra upp en aning? Jämna ut det så att cirkus inte leder röst statistiken?

21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen

Kan även här vara en älva som vill ha kvar cirkus, lite risky - inte typiskt ulvbeteende men sedan när beter sig ulvar som ulvar ska göra ;).

21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai

Här kommer andra rösten på Mirtai, det kan vara någon ulv som lanserar en ny kandidat för lyncha eller en god (eller ond utanför lyan) som oaanandes gör det samma?

En notering, nu börjar det bli en del röster, ju längre in i röstningen dess mer vet den röstande om utgången. Snart är det tydligt att de som lägger röster inte har för avsikt att delta i en utröstning om det blir en uddaröst

21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai

Här kommer tredjerösten på Mirtai, nu vet vi att Koppen var god. Detta kan tyda på att Q inte är i lyan, onödigt att lägga upp en ond för eventuell lottning eller att Q är i lyan och inte direkt bryr sig om vem av Koppen och Mirtai som åker ut. Eller på något helt annat och jag är fel ute. Q drar sig inte för att få sin röst lite extra granskad åtminstone.

Här har vi än mer meningslösa röster" sannolikheten att någon ska få röster så det betyder något minskar för var röstande när man lägger uddaröster

21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00 Mammas röstar på quarter4ever

Nu har säkerligen Mammas haft ont om tid, men om hon har en extra röst kan hon lagt upp Q för lottning tillsammans med koppen och Mirtai, det låter lite långsökt (men vad är inte det ;) ) men Q fick sin andra röst så inte omöjligt.
 
:confused: Varför skulle jag vilja bli misstänkt när jag lägger en udda röst på DL1? Och varför är det bara jag och ingen av de andra som la en udda röst på DL1 som "vill bli misstänkta"? Och vad skulle jag vilja bli misstänkt för? :confused:
Jag fick ingen ordning alls på de som var misstänkta före DL, den enda som jag möjligtvis reagerade på var @quarter4ever men jag är inte övertygad om att hon är ond, hon spelar lika märkligt ibland som god och de goda vill man behålla. Samma sak med Koppen, jag vet att jag alltid tycker att Koppen är ulvig, så jag vill inte hänga på det drevet heller. Utöver det var det @cirkus som hade fått röster när jag röstade, och jag hade faktiskt inte riktigt hittat något som var ulvigt på henne alls...

Det var de tre som hade fått röster på sig när jag var tvungen att rösta, ingen av dem kände jag mig riktigt bekväm med att lägga en röst på, alltså valde jag någon helt annan. Och nu gör det att du tror att "jag vill bli misstänkt?" Då är det mer intressant varför du valde att lägga en röst på en god och dessutom den rösten som blev utslagsgivande.
Frågan är om du är en god som tyckte att Koppen skrev ulvigt eller en ulv som hoppades på att du skulle kunna bli en i strömmen men när det inte blev så försöker vända blicken mot de som la udda röster istället?
Varför just Mammas av alla utan röster? Hur tänkte du kring övriga, fanns det ingen du hade reagerat på, på något sätt?

För om jag förstod det rätt reagerade du inte på Mammas heller, utan röstade pga hennes inaktivitet, eller?

Nu vet jag inte riktigt vad det var Artline reagerade på, jag kan inte se varför man skulle lägga en röst för att medvetet dra på sig misstankar, oavsett roll i den här leken, och att lägga en uddaröst är i sig inget konstigt i det läget, det är motiveringen jag tycker var väldigt svag i det läget.
 
:confused: Varför skulle jag vilja bli misstänkt när jag lägger en udda röst på DL1? Och varför är det bara jag och ingen av de andra som la en udda röst på DL1 som "vill bli misstänkta"? Och vad skulle jag vilja bli misstänkt för? :confused:
Jag fick ingen ordning alls på de som var misstänkta före DL, den enda som jag möjligtvis reagerade på var @quarter4ever men jag är inte övertygad om att hon är ond, hon spelar lika märkligt ibland som god och de goda vill man behålla. Samma sak med Koppen, jag vet att jag alltid tycker att Koppen är ulvig, så jag vill inte hänga på det drevet heller. Utöver det var det @cirkus som hade fått röster när jag röstade, och jag hade faktiskt inte riktigt hittat något som var ulvigt på henne alls...

Det var de tre som hade fått röster på sig när jag var tvungen att rösta, ingen av dem kände jag mig riktigt bekväm med att lägga en röst på, alltså valde jag någon helt annan. Och nu gör det att du tror att "jag vill bli misstänkt?" Då är det mer intressant varför du valde att lägga en röst på en god och dessutom den rösten som blev utslagsgivande.
Frågan är om du är en god som tyckte att Koppen skrev ulvigt eller en ulv som hoppades på att du skulle kunna bli en i strömmen men när det inte blev så försöker vända blicken mot de som la udda röster istället?

Vad menar du här (min fetning)? Att du inte vill hänga på drevet på koppen som verkade på gång kan jag relatera till, men vilket annat drev vill du inte hänga på, ingen av de övriga har fått mer än en röst och att kalla en röst ett drev är klart till att överdriva.

Så här såg röstlistan ut när du röstat.

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus

19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
 
Varför just Mammas av alla utan röster? Hur tänkte du kring övriga, fanns det ingen du hade reagerat på, på något sätt?

För om jag förstod det rätt reagerade du inte på Mammas heller, utan röstade pga hennes inaktivitet, eller?

Nu vet jag inte riktigt vad det var Artline reagerade på, jag kan inte se varför man skulle lägga en röst för att medvetet dra på sig misstankar, oavsett roll i den här leken, och att lägga en uddaröst är i sig inget konstigt i det läget, det är motiveringen jag tycker var väldigt svag i det läget.

Av den enkla anledningen att jag saknar @Mammas för att jag gillar henne, så jag hoppades att en röst på henne skulle sätta lite fart på henne. ;)
 
Hur kan en andraröst vara en strömröst? Strömröster är väl ändå när det kommer många fler röster på en och samma person, inte när det enbart handlar om ett fåtal.

Du är ju inte inne nu så du kan inte svara varför det är så himlans misstänkt att lägga en andraröst på en person. Du tycker att Mirtais röst på Koppen är knepig, men Koppens hämndröst var det inte. Varför? Nu var ju Koppen inte ond, men jag undrar ändå varför en ren hämndröst är mer accepterat som en andraröst, än när någon röstar på en deltagare som den verkligen misstänker?

Jag förstår inte alls teorin vari det skumma skulle ligga i att "följa" någon annans röst, som du uttrycker det.

Du gör ju det i allra högsta grad själv, med en tredjeröst på Mirtai. Du kan ju vara ond för den delen, men om du är god kanske du förstår var jag vill komma.
Så har ont om tid måste strax åka
Har tagit ut lite citat både från mig och andra som jag hoppas ska kunna visa att jag tidigt funderade mycket över just detta med att två olika spelare så snabbt fick två röster var:
Med min (ytterst) ringa erfarenhet så har det varit ett litet mönster i de 3 lekar jag varit med i att två snabba, tidiga röster startar ett drev, och ofta har det varit den andra rösten som gör det.
Och det var det mest misstänkta jag såg igår förutom koppens lilla olycksaliga kommentar. Men den hade jag släppt lite efter jag kom på att den faktiskt lika gärna kunde vara en fråga om en ond specialroll såväl som en god.
Jag var heller inte ensam om att fundera över just Mirtai, så därför hamnade mina ögon på henne, och då höll jag med om att hon vände ifråga om koppen på ett sätt jag inte riktigt hängde med i.
I de andra lekarna jag varit med i har det kommit upp någon gång att Koppen kan hämndrösta oavsett roll, därför fann jag att det kan förklara hennes snabba röst på cirkus.
Mirtais andra röst fann jag därmed lite mer skum.
Om cirkus hade jag igår inget som jag fann misstänkt, så för mig var det inte aktuellt att lägga rösten där
Om övriga deltagare var det svårt att hitta något som jag tyckte var så suspekt att jag kunde misstänka något ont med.
Det kommer säkert komma mera idag, så hoppas jag får chansen att vara med i de diskussionerna,
så då är jag på plats igen!
Intressanta saker har hänt då röstningen redan dragit igång....
Det svåra är vad man ska tro om det?
Grunnar på det ett tag och återkommer!

Jag har svårt att hänga med i Mirtais svängning.

Från det här:


Till det här:


Till att rösta på Koppen. Njaee... jag är inte övertygad om den teorin.
Ytterst skakig teori skrev du @Mirtai va?

Över huvud taget tycker jag det är märkligt att det så snabbt blivit två olika som snabbt får röster på sig?
Dessutom år det idag snabba följdröster på både Cirkus och Koppen?
Om jag nu har fattat LL rätt så finns det ingen som helst extra info ute idag, inga sior har gjorts, inga brev har delats ut, ingen ficktjuv(?) har hunnit vara i farten än, så ser det som märkligt med så snabba röster på samma personer?
Tål att funderas på.....
Tog även med Hedinns kommentar till din röst.
Jag vet inte riktigt om detta är något att ta på sas, men det fångade iaf min blick.

Jag tycker också att det där är konstigt. Dels eftersom jag inte håller med om teorin mot Koppen - visst var det lite onödigt att kommentera högt, men som sagt tänker vi olika kring det där och jag tycker inte att Koppens inlägg tyder på att hon har gjort det "med flit", även om jag förstås kan ha fel. Dels eftersom det som du skriver är en helomvändning. Och dels eftersom det är en andraröst på en spelare som varit diskuterad en hel del - en väldigt lätt röst att lägga.

Men visst, det kan vara så att Mirtai bara hade bråttom och paniklade en röst på den det gick snabbast att komma på en motivering på - jag har i sällsynta fall gjort så själv i stressade lägen, även som god.

Min väckarklocka ringer 04:00 och jag har tyvärr inte möjlighet att följa utvecklingen av röstningen, hur gärna jag än vill! Eller är lek viktigare än sömn? :D

Jag tycker att det trillar in väldigt enkla röster på Koppen. Att Mirtai gjort en helomvändningn(enligt tidigare inlägg) och dessutom lägger andra rösten tycker jag inte talar till Mirtais fördel, så..

Sedna röstar på Mirtai

Det var en helt klart intressant vändning. Får kika närmre på Mirtai.

Men då det blivit sånt fokus på Koppen tycker jag ändå att det är intressant att lyfta vad det är Koppen svarat på.
Därmed inte sagt att jag tror att vare sig Koppen eller cirkus är god, eller ond för den delen, just nu funderar jag över att just de ligger uppe med bland de första rösterna mot sig, och dessutom med snabba följdröster ....

Förövrigt tyckte jag Mirtai's vändning var märklig jag med.

Koppen placerar jag varken åt det ena eller det andra hållet, men jag håller som jag tidigare förklarat inte med om teorierna/motiveringarna som har framförts mot henne. Därför tycker jag att rösterna som har lagts är lite märkliga, även om jag vet att det är ruggigt svårt första dagen. Det får mig att fundera på cirkus, Mirtai och Artline - mer på de två senare eftersom det känns som enkelt att haka på ett drev som ligger i startgroparna (tänker då inte bara på att det redan ligger en röst på Koppen utan lika mycket på att Koppen har diskuterats flitigt). Med anledning av detta samt inlägget jag skrivit om Mirtai tidigare:

Ser att röstningen är i full gång och den ser väldigt olik ut hur det var i de två senaste lekarna då det var drevliknande historier i DL1 och än så länge så är rösterna väldigt spridda.

att det är en snabb strömröst? Och att jag hade två misstänkta i samma läge, med två tidiga strömröster, utan att det egentligen inte finns någon info i bakgrunden....
Det är för mig mycket misstänkt, varav jag tyckte att den ena kunde man ana en hämndröst, och den andra hittade jag ingen förklaring till så tyckte det stod ut på det sättet!

Absolut, jag vet också att det är vanligare att goda åker dag ett, speciellt i drev för att någon skriver nåt som går att reagera på i en annars händelselös kväll. Därav att jag oftast är ganska skeptisk till drev första lynchen. Men sen finns det ju ulvar som kan göra misstag också, speciellt om de mest letar "nåt att teoria om", så hittar man något sånt kan det ju faktiskt finnas något bakom.
 
Vad menar du här (min fetning)? Att du inte vill hänga på drevet på koppen som verkade på gång kan jag relatera till, men vilket annat drev vill du inte hänga på, ingen av de övriga har fått mer än en röst och att kalla en röst ett drev är klart till att överdriva.

Så här såg röstlistan ut när du röstat.

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas

Cirkus hade också två röster och det var många som hade reagerat på Qs sätt att skriva och jag trodde nästan att det skulle bli ett drev mot henne. Att det inte blev det är möjligtvis något att fundera på, ulvarna borde ha sett sin chans att lyfta fram henne som misstänkt med många knepiga teorier som var lätta att lyfta fram som ulviga. Som sagt, Cirkus hittade jag inget som jag tyckte var ulvigt, koppen och Q trodde jag att det skulle bli drev emot eftersom båda är "lätta" att hitta teorier om. Så jag hade inte så mycket mer val än lägga en udda röst och då blev det Mammas eftersom jag saknade henne.
 
Haha så du röstade på en du inte ville skulle åka? :p

Hur tänkte du kring övriga spelare som inte hade fått röster än, då?
:D
Det är för många för mig att hålla koll på alla... :arghh: Jag ska försöka läsa om ett par gånger idag för att se om jag har missat något väsentligt som alla andra redan har sett...
 
:D
Det är för många för mig att hålla koll på alla... :arghh: Jag ska försöka läsa om ett par gånger idag för att se om jag har missat något väsentligt som alla andra redan har sett...
Det förstår jag, men du hade alltså inte reagerat något alls på någon när du la din röst?
 
Vad betyder detta? Att de verkar vara goda för att de frågar saker? Eller att du tycker deras frågor underlättar leken? Eller är det bara en beskrivning om vad som hänt i leken? :p

Att deras frågor och reflektioner underlättar leken - lite såna saker jag själv hade tänkt fråga om det inte redan kommit upp
 
Vad menar du här (min fetning)? Att du inte vill hänga på drevet på koppen som verkade på gång kan jag relatera till, men vilket annat drev vill du inte hänga på, ingen av de övriga har fått mer än en röst och att kalla en röst ett drev är klart till att överdriva.

Så här såg röstlistan ut när du röstat.

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
Såg en miss här, du nämnde Q och det var endast min röst på henne så knappast något drev. Det är detta jag syftar på.
 
Det förstår jag, men du hade alltså inte reagerat något alls på någon när du la din röst?
Jo absolut, jag har reagerat på quarter4ever , Koppen som alltid... ;) precis som jag skrev, men nu när jag läser igenom mot slutet av röstningen så funderar jag en del över Mirtais vändning. Att du verkar väldigt på, varför artline valde ut min uddaröst som märklig när det var mängder med udda röster, dessutom mot slutet när det fanns mer att gå på. Varför det är så många i deltagarlistan som jag knappt känner att jag har läst något av osv osv... Men jag har ingen riktig koll än känner jag. :D
 
Såg en miss här, du nämnde Q och det var endast min röst på henne så knappast något drev. Det är detta jag syftar på.

Fast det svarar jag ju på?

Cirkus hade också två röster och det var många som hade reagerat på Qs sätt att skriva och jag trodde nästan att det skulle bli ett drev mot henne. Att det inte blev det är möjligtvis något att fundera på, ulvarna borde ha sett sin chans att lyfta fram henne som misstänkt med många knepiga teorier som var lätta att lyfta fram som ulviga. Som sagt, Cirkus hittade jag inget som jag tyckte var ulvigt, koppen och Q trodde jag att det skulle bli drev emot eftersom båda är "lätta" att hitta teorier om. Så jag hade inte så mycket mer val än lägga en udda röst och då blev det Mammas eftersom jag saknade henne.

Eller du hade kanske inte hunnit läst det än? Jag börjar bli allt mer fundersam på varför det inte blev ett drev mot Q?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp