En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag minns rätt så är häxans roll att göra så en deltagares röst inte räknas. Men det måste hon bestämma innan röstningen.

Så hon kan inte använda sin kraft för att rädda sig själv

(Nanny är häxa och kan varje natt förhäxa en spelare så dess röst inte räknas nästa lynch. En förhäxad spelare får inte veta att hen blivit förhäxad.)
Och det står nattDL så det innebär väl att det hade varit inför morgondagens röstning?
 
Attans att vi inte fick tag i någon elaking :mad:, men ska man se det från den positiva sidan var det ju inte en av de viktigaste goda rollerna som försvann heller..? Även om alla goda specialroller väl är bra att ha kvar...

Angående min egen insats så stämde ju inte min analys riktigt :angel:, så jag får gå tillbaka och se om jag kan komma in på ett nytt spår. Imorgon har jag lite mer tid under dagen men kommer att ha tajt precis innan DL igen. Om jag är kvar så länge vill säga :cautious:.

Hur kan du veta att din egen analys inte stämmer?
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

@Asko missat att rösta
Lilltess har hoppat av


Koppen 3
Mirtai 3
quarter4ever 2
cirkus 2
asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1
 
@Asko tycks inte ha röstat.

Alla: om ni vet att ni kan ha svårt att hinna med till DL, lägg gärna en tidig säkerhetsröst. Asko har meddelat och förklarat att idag var en svår dag, och irl går givetvis först. (Hoppas allt löser sig så bra det går framöver, Asko!)

Ser dock gärna att Asko särskilt (och alla allmänt) undviker att missa att rösta framöver. En gång är ingen gång
, låt oss alla slippa ta reda på vad två gånger är. :D
 
För att jag trodde att Koppen och Sedna var lyakompisar och Koppen var god? Jag byggde ju min teori om Sedna på att hon skulle ha försökt skydda Koppen.
Aha.
Nej, de lär ju inte ha varit kompisar i lyan.

Jag tycker mig se att flera har skyddat Koppen eller i allafall normaliserat den ödesdigra kommentaren - och uppenbarligen är ingen av dom i lyan med just Koppen.

Själv så måste känner jag också att jag måste börja om lite.
 
@quarter4ever , jag fattade inte riktigt din motivering med rösten på Mirtai, den såg till att koppen och Mirtai fick lika antal röster så jag ser den som ganska så itressant, mycket beroende på Mirtais roll. Jag ser inget skumt i den men det vore trevligt med en motivering jag begriper.
 
Jag tycker mig se att flera har skyddat Koppen eller i allafall normaliserat den ödesdigra kommentaren - och uppenbarligen är ingen av dom i lyan med just Koppen.
Vad räknas som skydd för dig? Jag har nämligen inte uppfattat någon som att ha försökt skydda Koppen.
 
Vad räknas som skydd för dig? Jag har nämligen inte uppfattat någon som att ha försökt skydda Koppen.

Snarare normaliserat kommentaren. Inte skydd - det var ett dumt uttryck.
Jag tycker att flera uttryckte att de förstod Koppens kommentar.

Att skydda någon så ska rätt mycket till i min värld.
 
jag har många tankar i huvudet just nu
men tycker fortfarande att det är märkligt att det blivit två snabba följdröster tidigt idag,
svårt att veta något om det, men med tanke på att det inte finns någon info som kan motivera att vilja följa någon så väljer jag att uppfatta båda snabba rösterna som misstänkta
Jag förstår att koppen kan välja att hämndrösta på cirkus så därför står Mirtais röst mest ut för mig idag, så tror det kan dölja sig en ulv bakom detta
Vad menar du med "följa någon"? Man röstar väl på den man tycker är mest misstänkt, oavsett om någon annan redan röstat på personen?
 
Mirtai och Koppen fick båda 3 röster var. Koppen åkte då ut. Finns det alltså några röster i kulisserna som vi inte får reda på?

(får se om jag har förstått det här rätt nu)
 
Mirtai och Koppen fick båda 3 röster var. Koppen åkte då ut. Finns det alltså några röster i kulisserna som vi inte får reda på?

(får se om jag har förstått det här rätt nu)
Det ska det finnas, dock behöver inte det vara avgörande, utan LL brukar lotta om det blir jämnt. Så det är svårt att säga om en extraröst är bidragande för det avgörandet.
 
ja när leken pågått ett tag kan man ju tex välja att följa den man tror är siare? och det finns det ju ingen chans att alls veta idag, inte med extrainfo iaf
Ulvarna kan ju också välja att "följa med" i röstningar, då av det mer uppenbara skälet att få ut en god gärna så det inte ser ut som de startar det hela
Ja man ska ju rösta på den som man finner mest misstänkt helt rätt
 
Mirtai och Koppen fick båda 3 röster var. Koppen åkte då ut. Finns det alltså några röster i kulisserna som vi inte får reda på?

(får se om jag har förstått det här rätt nu)
antingen det eller så lottades det:)
det är de två möjliga scenarion jag kan komma på iaf för dl1
 
Då ser vi olika på det, jag anser dock inte att jag ifrågasatt någons teorier ihärdigt. :)

Menar du att du tycker Koppen högg som i att hon misstänkte LenaH för att vara ond?
Jag känner mig ifrågasatt för allt är bättre än att känna sig totalt lost i ulvvärlden :D

Nej jag trodde faktiskt inte att Koppen var ond även om jag var osäker (som med allt annat här i ulvvärlden).

Dessutom hittade jag en tankevurpa i mina tankar om vem som skulle skydda vem i fall den var ond. Men det är klart det är så pass många med här så ulvarna kan hitta på riktigt fula och komplicerade lurendrejerier för att få någon att tro att en god är ond och en ond god.

Saken är den att min paranoida sida vaknar och den kan komma på så komplicerade scenario så det bara snurrar runt i huvudet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 378
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp