En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så går det när jag glömmer bort att det är måndag och att jag har börjat rida ;)

Ska läsa igenom och bemöta det ni skrivit men det lär ju ta ett tag med tanke på hur mycket ni skriver :)
 
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag skall förklara mer. För mig är det självklart att om man ifrågasätter någons teorier om någon för ihärdigt så är det en försvars varning. Men det kanske bara är jag det. Och något måste jag ju gå efter.

Sen är jag knappast ensam om att tycka att det är skumt att koppen kommenterade LenaHs inlägg. Jag tyckte att koppen högg på det ja. Men frågan är varför.
Då ser vi olika på det, jag anser dock inte att jag ifrågasatt någons teorier ihärdigt. :)

Menar du att du tycker Koppen högg som i att hon misstänkte LenaH för att vara ond?
 
Haha jag anar att detta är en typisk förstadagsröst, men resonerar jag för vettigt? :D Får lägga av med det då!

Nej, men för att bli lite mer seriös; Jag har väl inte koll på folks roller? Jag resonerar utifrån det som skrivs, och det gör väl alla för att försöka komma fram till vilka som är goda och onda? Hur kan man göra det "för vettigt"? I vad av det jag skrivit tycker du att jag verkar sitta på info?
Du verkar för säker helt enkelt. För mig som är helt osäker är det ett stort rödljus!!! :D
 
Jag reagerar lite på @Artline som först förstår hur Koppen tänker och inte tycker att kommentaren i sig är skum, men sedan röstar på Koppen just med motiveringen att hennes kommentar var skum(och att Koppens röst på cirkus skulle varit en hämndröst). Det rimmar illa i mina ögon och för DL1 är det tillräckligt.

Dentaku röstar på Artline

Svarar medan jag läser. Jag tyckte inte kommentaren i sig var skum men jag tyckte det var skumt att skriva ut det. :)
 
Uppdatering!

Nanny vandrade fundersamt i riktning mot puben - det var något i görningen! Hon var inte riktigt säker på vad, men något var det... Granny betedde sig som hon blivit spritt språngande, eh... normal! Pratade om karlar och funderade på livet!? Hon var inte sig själv. Magrat vägrade prata alls, fast Nanny bara ville vara snäll och lägga sig i precis så mycket som behövdes - flickan skulle faktiskt gifta sig, någon måste prata med henne om livets små mysterier! Men inte då. Ingen tacksamhet, det var vad som var fel med världen...
Men puben kan man lita på, Nanny visste att hon snart skulle få världen på rätt köl igen bara hon fått sitta i mitten av en folksamling, sjunga fula visor indiskreta sånger, smacka på sin pipa och dricka skumbla tills världen först blev krokig och sen gick runt tills den blev rak igen. Ja, lite skumbla skulle minsa-
- Buona seeeeeera, bella donnnnnna! :love:
Det var den mest insinuanta röst Nanny någonsin hört - och hon hade hört en hel del. Hon såg sig intresserat omkring för att se vem som tilltalat henne, och upptäckte en dvärg hon nästan klivit på i sin tankspriddhet.
- Cara mia, vilken uppenbarelse! Vilken skönhet, vilken karaktär, vilken stil! Sällan har jag skådat en mer fulländad kvinna! :love:
Nannys skrynkliga ansikte sprack upp i ett storflin, så hennes enda tand fick ha uppvisning. Sådan entusiasm från en man - eh, någon av manligt kön - var det faktiskt ett tag sedan hon upplevt... Hon tog emot visitkortet den ivrigt ögonbrynsviftande dvärgen höll fram mot henne:
"Giamo Casanunda, världen näst främste älskare!"
- Näst främste? frågade hon omtumlat.
- Si - men jag jobbar hårdare! :up: :love:
Hehehe, plötsligt såg Nannys kväll väldigt annorlunda ut. Man är ju aldrig för gammal för lite äventyr, och det fanns faktiskt andra som kunde kliva fram och ta lite ansvar för en gångs skull. En liten Casanunda och en stor skumbla, det var helt klart lösningen på alla hennes problem.
Nanny tog glatt Casanundas arm (fast hon fick böja sig rätt rejält) och följde honom runt knuten. Älvor, schmälvor - Lancre fick lösa sina egna problem ikväll!


Koppen var Nanny Ogg
Snälla Monster, kan du skriva rollen efter också, så vi utan koll på temat slipper gå tillbaka till rollistan för att förstå vilken roll som har åkt ut? :D
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

någon missat att rösta? trodde glömmerallt först, men det var fel, vi var 21 från början. lilltess har hoppat av och får det till 19 röster? eller?


Koppen 3
Mirtai 3
quarter4ever 2
cirkus 2
asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1
 
Inget bra med häxan, men det kunde varit värre. Tänker kolla lite på röstlistan. Lite intressant är det att Häxan ( röstfiflare om jag minns rätt) inte fiflat med rösterna för att få vara kvar. Eller läste jag fel?
 
Attans att vi inte fick tag i någon elaking :mad:, men ska man se det från den positiva sidan var det ju inte en av de viktigaste goda rollerna som försvann heller..? Även om alla goda specialroller väl är bra att ha kvar...

Angående min egen insats så stämde ju inte min analys riktigt :angel:, så jag får gå tillbaka och se om jag kan komma in på ett nytt spår. Imorgon har jag lite mer tid under dagen men kommer att ha tajt precis innan DL igen. Om jag är kvar så länge vill säga :cautious:.
 
Inget bra med häxan, men det kunde varit värre. Tänker kolla lite på röstlistan. Lite intressant är det att Häxan ( röstfiflare om jag minns rätt) inte fiflat med rösterna för att få vara kvar. Eller läste jag fel?
Nej häxan är inte röstfifflare väl? Utan en av tvillingarna?
 
Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad ;) och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Snurrfian röstar på Mammas
Det är något med denna röst som inte känns bra. Som om hon vill bli misstänkt.
 
Inget bra med häxan, men det kunde varit värre. Tänker kolla lite på röstlistan. Lite intressant är det att Häxan ( röstfiflare om jag minns rätt) inte fiflat med rösterna för att få vara kvar. Eller läste jag fel?
Om jag minns rätt så är häxans roll att göra så en deltagares röst inte räknas. Men det måste hon bestämma innan röstningen.

Så hon kan inte använda sin kraft för att rädda sig själv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 378
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp