En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fann Askos anmärkning här underlig, tycker det är uppenbart att även min fråga om katten är vidskeplig är ett skämt. Men Asko du kanske känner en massa vidskepliga katter ;)
Nja, kunde inte se om du skämtade eller inte då du inte använde någon smiley. Fånigt jag vet men teorier har skrivits bara pga de skrev god med stort G :p
 
Var tvungen att kolla lite mer på LenaH då det kommit upp så mycket om koppen.
Detta är det jag kikade på (nedan: )
Nu ser jag att du har mobilförbud så antagligen kan du inte svara och såg även att du var tvungen att rösta tidigt
Men funderar ändå på din tidiga röst på cirkus?
Samt att du tycker cirkus lägger en lätt röst på en som brukar få röster, då hade hon ju lika gärna kunnat lägga den på mig istället som sannerligen hamnat i skottelden idag!
Du är ovanligt skämtsam om spelet , att du har humor det vet jag, men just så om roller vetesjutton om jag sett förut?
Du skriver även att du inte brukar vara putslustig och det vet vi som spelat med dig förut?

Och avslutar sedan med att du blir nervös när Koppen så snabbt följer din röst ; men hinner inte ändra....
LenaH skriver väl ingenstans att hon inte brukar vara putslustig? Hon skriver att hon försökte vara putslustig och sen att de som spelat med henne bör veta att hon inte brukar vara lösmynt, vilket jag tolkar som inte benägen att hinta.

hon skrev så här:
"Alltså, jag trodde mig vara lite putslustig.
De som lekt med mig förut vet att jag inte brukar vara speciellt lösmynt oavsett roll. :)

Iaf inte 5 minuter efter att leken lagts upp."

så ja man kan tolka det som du gör absolut!
Men då det blivit sånt fokus på Koppen tycker jag ändå att det är intressant att lyfta vad det är Koppen svarat på.
Därmed inte sagt att jag tror att vare sig Koppen eller cirkus är god, eller ond för den delen, just nu funderar jag över att just de ligger uppe med bland de första rösterna mot sig, och dessutom med snabba följdröster ....
Alltså... Jag har inga problem med teorier mot mig men hur läser du? Det är ingen tolkningsfråga överhuvudtaget. Jag har inte någonstans skrivit att jag inte kan/brukar vara putslustig (även om det inte är mina stoltaste ögonblick). Jag skriver däremot att jag inte brukar vara lösmynt vilket är en helt annan sak.
@Hedinn tolkar inte mitt svar, hon läser ordagrant vad jag skrivit.

Sånt här lackar jag faktiskt lite på, det här är sånt som bara skapar förvirring och gör att osanningar får spridning. Om du tom citerar vad jag skriver så läs också.

+ @Sasse - Min tidiga röst på @cirkus grundar sig helt enkelt på att jag hade extremt snävt om tid och det var en väldigt svag förstadagsröst.
Jag har heller inte uppfattningen att cirkus brukar dra på sig misstankar men där skiljer vi oss uppenbarligen åt.
 
Jag är här, nu var det ett tag sedan jag spelade.
-Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya. Eller som en älv ute på en dimmig äng.
Jorden ska vara platt som en pannkaka, så man kan nibbla lite i hörnen allt eftersom. Anser jag.

Pilot röstar här med på Asko

Har vart på en fyra årings kalas och ska hem nu, så för att en röst ska hinnas läggas innan DL så får den läggas nu!
... Okej, tycker att det här är en underlig röst. Jag tror att jag uppfattat att du tycker att mitt svar är ulvig, men jag förstår inte riktigt vad som var ulvigt?
Att jag bor i ett hus med el? Tyvärr så tror jag att älvorna i den här leken bor också i hus med el :p
 
Såg att du inte hinner in innan DL. Men jag undrar hur du menar? Den här meningen: -Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya.
Jag kanske är sämst på svenska men jag kan inte förstå den. Tror jag.
Menar du att Askos svar på den obligatoriska frågan är ett ulvigt svar? Har jag tolkat rätt då? :)
Inser nu att jag uttryckt mig klumpigt! (Har precis kommit in och satt mig ner, något trött..)

Teorin var lite tunn, ja. Men det är alltid svårt innan första DL vad jag kommer ihåg.
Tanken var att det skulle stått: "Men det känns lite ulvigt av Asko, att försöka projicera att hen visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya."
Lite som att nästa gång vi tänker på Asko så tänker vi hen i sin lilla stuga med älvorna som flyger utanför. :)

Så det korta svaret @bollen__ ja du tolkade mig alldeles riktigt! :p
 
+ @Sasse - Min tidiga röst på @cirkus grundar sig helt enkelt på att jag hade extremt snävt om tid och det var en väldigt svag förstadagsröst.
Jag har heller inte uppfattningen att cirkus brukar dra på sig misstankar men där skiljer vi oss uppenbarligen åt.
Jag har ingen uppfattning om huruvida cirkus brukar dra på sig misstankar tidigt eller ej, det var Hedinn som tyckte det. Vad jag reagerade på var att du verkade tycka det inte var okej med att man, cirkus i det här fallet, röstar på en som brukar bli misstänkt tidigt. Det känns underligt att det är någon slags "tabu" att rösta på någon som ofta blir misstänkt, att den deltagaren ska bli ursäktad och den som röstar på/misstänker denna är skum bara för det. Jag är dock medveten om att det ibland handlar om lätta röster, men det beror på omständigheterna tycker jag.

Sedan även att din röst skulle kunna räknas som lika enkel, att du väljer att rösta på någon som röstat på någon som alltid blir misstänkt snabbt.

Men tack för förklaringen, det förklarar ju en del av din teori ändå så jag släpper det tillsvidare. Min teori var inte heller stark, utan jag reagerade på dig mest för stunden.
 
:p
Gissa vad som hände? :banghead:

Jag. Somnade. :meh: Så ja, jag var nog trött :banghead: Ber tusen gånger om ursäkt!
Ha ha ha! Det var det jag trodde jag skulle göra när jag nattade barnen men jag var så nervös för det här med röstningen att jag inte somnade. Och så var det någon annan som gjorde det :D :p
 
Tycker att @Gabby_Ossi kommer med riktigt bra reflektioner runt brevbäraren och vittnespaketet. En konstruktiv diskussion som jag direkt känner att den tillför en hel del bra tankar både från den nämnde och även från Delfinen, jag menar @Hedinn och även ifrån @Lobelia.

@glömmerallt har också utmärkt sig idag tycker jag genom tusen frågor till LL. Väldigt bra tycker jag.

Vad betyder detta? Att de verkar vara goda för att de frågar saker? Eller att du tycker deras frågor underlättar leken? Eller är det bara en beskrivning om vad som hänt i leken? :p
 
Den enda reflektionen jag dragit hittills är att påminna om det som @Lobelia så klokt skrev i förra(?) leken - det är bara ulvarna som har nytta av drev, inte minst nu vid DL1 då de är de enda som har någon information.
Jag förstår fortfarande inte det kloka i att rösta på någon man misstänker mindre bara för att den man tycker är mest misstänkt har många röster.

Dock har jag efter två lekar lärt mig att man inte ska lyncha någon pågrund av det.
 
Har inte hunnit läsa efter i eftermiddags någon gång (och det jag läste tom då var inte helt fokuserat. Men detta inlägg är det enda jag reagerade över när jag läste leken förut, något med det skaver, typ jo, givetvis redigerade jag det för att få till en rolig pun, men ja... Därför: Mammas röstar på quarter4ever

Vad betyder den här rösten egentligen? Det vore en sak om du bara hade tidsbrist men nu lägger du till att "detta inlägg är det enda jag reagerade över när jag läste leken förut, något med det skaver"

Så jag är nyfiken om vad det är som kan skava och hur du tänker :)
 
ja när leken pågått ett tag kan man ju tex välja att följa den man tror är siare? och det finns det ju ingen chans att alls veta idag, inte med extrainfo iaf
Ulvarna kan ju också välja att "följa med" i röstningar, då av det mer uppenbara skälet att få ut en god gärna så det inte ser ut som de startar det hela/QUOTE]
Fast även goda kan ju rösta som nr 2 eller 3? Var det enda anledningen att du misstänkte Mirtai, att hon lade en andraröst på någon? Ulvar kan ju lika gärna sprida sina röster.
 
att det är en snabb strömröst? Och att jag hade två misstänkta i samma läge, med två tidiga strömröster, utan att det egentligen inte finns någon info i bakgrunden....
Det är för mig mycket misstänkt, varav jag tyckte att den ena kunde man ana en hämndröst, och den andra hittade jag ingen förklaring till så tyckte det stod ut på det sättet!
Hur kan en andraröst vara en strömröst? Strömröster är väl ändå när det kommer många fler röster på en och samma person, inte när det enbart handlar om ett fåtal.

Du är ju inte inne nu så du kan inte svara varför det är så himlans misstänkt att lägga en andraröst på en person. Du tycker att Mirtais röst på Koppen är knepig, men Koppens hämndröst var det inte. Varför? Nu var ju Koppen inte ond, men jag undrar ändå varför en ren hämndröst är mer accepterat som en andraröst, än när någon röstar på en deltagare som den verkligen misstänker?

Jag förstår inte alls teorin vari det skumma skulle ligga i att "följa" någon annans röst, som du uttrycker det.

Du gör ju det i allra högsta grad själv, med en tredjeröst på Mirtai. Du kan ju vara ond för den delen, men om du är god kanske du förstår var jag vill komma.
 
Vad betyder den här rösten egentligen? Det vore en sak om du bara hade tidsbrist men nu lägger du till att "detta inlägg är det enda jag reagerade över när jag läste leken förut, något med det skaver"

Så jag är nyfiken om vad det är som kan skava och hur du tänker :)

Hade jag kunnat formulera det bättre hade jag gjort det direkt, men jag kan åtminstone utveckla hur jag menar. :) jag läste igenom leken tidigare och detta var det enda jag tyckte ens var det minsta mer utstickande än blaha när jag fem i dl tänkte tillbaka på leken. För att sätta fingret på varför det sticker ut för mig var väl att det är så uppenbart att det var redigerat ("le" i "lek" utbytta till stjärnor på två ställen) att det skulle kunna vara en förberedelse till påhitt av teori om det skulle behövas. Å andra sidan är det isf onödigt att dra upp det innan? Eller så är q4 bara mer pryd och gillade inte att det var ett sexskämt? Nej jag vet inte, men som sagt var det vad jag reagerade mest på just då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp