En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag skrev igår, jag har bytt riddag och gick hemma i godan ro och tänkte jag hade hur mycket tid som helst att teoria. Sedan insåg jag att jag skulle vara i stallet om 15 minuter. Det var liksom bara att hugga den första bästa tanke jag kunde hitta och panikrösta.

Jag hade kunnat ta en röst baserat på någons avatar eller liknande men eftersom jag hade haft något inlägg om Koppen innan så tog jag henne. Nu var det ju inte ett så bra val...

Jag har svårt att hänga med i Mirtais svängning.

Från det här:


Till det här:


Till att rösta på Koppen. Njaee... jag är inte övertygad om den teorin.
Ytterst skakig teori skrev du @Mirtai va?


Min väckarklocka ringer 04:00 och jag har tyvärr inte möjlighet att följa utvecklingen av röstningen, hur gärna jag än vill! Eller är lek viktigare än sömn? :D

Jag tycker att det trillar in väldigt enkla röster på Koppen. Att Mirtai gjort en helomvändningn(enligt tidigare inlägg) och dessutom lägger andra rösten tycker jag inte talar till Mirtais fördel, så..

Sedna röstar på Mirtai

Till att börja med så undrar jag om nu läst det jag skrev i första inlägget som ni citerar? Det står att jag gör samma tolkning som Koppen angående LenaH:s kommentar. Sedan skrev jag:

Sedan är jag mycket tveksam till om det betyder något alls, men det är en helt annan sak

Det var ju en hänvisning till LenaH:s kommentar, inte Koppens

Jag reagerade som Koppen när jag läste, att LenaH kanske hade en mer avancerad roll. Men därifrån till att skriva ut det i tråden så att alla reagerar och ser det? Det var det agerandet som gjorde Koppen skum!
 
Lär inte ha varit kompisar i lyan?
Det är ju ett faktum att Koppen inte satt i lyan.

Bäddar du för en teori i nästa lynch att normaliserandet av Koppens kommentar döljer ulv(ar)?

Det smått intressanta tycker jag är din avslutning, måste du börja om lite eller känner du att du måste börja om lite. Hur mycket vet du egentligen? ;) Det här var ju första DL, är det inte nu det egentligen börjar?

Eh, ja, det är ett faktum att Koppen inte satt i lyan. Är det mitt sätt att uttrycka sig som du inte riktigt greppar?

Nej, jag har inte några planer för tillfället på att fortsätta på Koppenspåret och eventuellt som normaliserade hennes kommentar, det är väl ganska uppenbart att det är en rätt död ände nu när Koppen visade sig vara god. Varför tror du det? Oroar det dig?

Varför tycker du att avslutningen är intressant? Det är väl ganska självklart att en måste börja om när man röstat ut en god. Eller vad menar du?

Däremot så tycker jag att det är intressant att din reaktion är såpass kraftig.
 
Uppdatering!

Enhörningen skenade fram genom den snåriga skogen - var var han egentligen?! Hur hade han hamnat på den här vidriga platsen, varför var den så full av vidriga varelser, och varför var det järn överallt!? Han saknade sin Drottning, den vackra med den ljuva stämman, var var hon?
På avstånd kunde han plötsligt se en grupp skuttande fula apor - och runt dem en grupp älvor! Lättad vänder han åt det hållet, äntligen har han hittat sitt vackra folk! Men den här världen är lerig och hal - vidrig är vad den är! :wtf: - och älvorna är nedanför en backe. Enhörningen halkar till och lyckas inte stanna stanna i tid...
Älvorna ser en ångande Enhörning komma rusande emot dem. Först blir drottningen glad, hennes älskade lilla gulleplutt har kommit tillbaka till matte! Men så skvätter det aset lera på hennes klänning! Det här är en Enhörning som förtjänar en smäll på nosen... Drottningen lånar ett svärd från närmaste älva och hugger huvudet av Enhörningen. Sådär, nu borde han ha lärt sig att veta hut!

Men inte då, det aset skvätter blod på klänningen också! :meh:

Lobelia var Enhörning (ficktjuv)


Dag-DL kl 22.00 ikväll!

 
Fast det svarar jag ju på?



Eller du hade kanske inte hunnit läst det än? Jag börjar bli allt mer fundersam på varför det inte blev ett drev mot Q?

Jag korrigerade bara mig själv, missade att du svarat. Jag är annars nyfiken på samma sak. Samtidigt tror jag att jag har svaret. Folk kanske insett att drev inte gynnar goda sidan och jag tror inte de onda ensamma gör ett drev.
 
Fast det svarar jag ju på?

Eller du hade kanske inte hunnit läst det än? Jag börjar bli allt mer fundersam på varför det inte blev ett drev mot Q?

Jag tror att många (iaf jag) gärna avvaktar lite med Q. Jag vet inte alls vad hon har för roll men ju längre leken går och hon fokuserar så är hon bra att ha kvar om hon är god!

Därför väljer iaf jag att inte rösta på henne dag 1, även om hon skriver mer än jag någonsin skulle kunna producera och mycket av det är konstigt...
 
Spök

Attans trist, det verkar som folk har något emot mig. Tror inte jag fått vara med och leka mer än en DL eller två på många lekar. Lynchas jag inte så tar ulvarna mig.

*snyft*
 
Jag tror att många (iaf jag) gärna avvaktar lite med Q. Jag vet inte alls vad hon har för roll men ju längre leken går och hon fokuserar så är hon bra att ha kvar om hon är god!

Därför väljer iaf jag att inte rösta på henne dag 1, även om hon skriver mer än jag någonsin skulle kunna producera och mycket av det är konstigt...
Lite så känner jag också, och jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.
 
Jag tror att många (iaf jag) gärna avvaktar lite med Q. Jag vet inte alls vad hon har för roll men ju längre leken går och hon fokuserar så är hon bra att ha kvar om hon är god!

Därför väljer iaf jag att inte rösta på henne dag 1, även om hon skriver mer än jag någonsin skulle kunna producera och mycket av det är konstigt...

Jag håller med - delvis. Q är en av de jag håller ögonen på idag, jag har lite olika teorier och det finns saker i hennes beteende igår som jag vill gå igenom noga och kanske komplettera. Samtidigt så kan det helt enkelt vara så att hon var fel ute så här tidigt i leken. Hon kan ha en rätt offensiv spelstil på gott och ont - i tidigare lekar har hon varit kanon både som ulv och god, medan hon i förra leken faktiskt ibland förde misstankarna bort från ulvarna i lyan - trots att hon var god då.

Jag behöver lite mer att gå på för att det ska luta åt något håll - ond eller missledd god.
 
Om du trodde att jag och Koppen satt i lyan ihop så förstår jag inte varför du röstade på mig när Koppen redan hade flera röster, och jag ingen. Hur tänkte du?

Jag var helt enkelt så osäker att jag ville lägga en röst på någon som inte hade röster förut och då var du den som jag hade reagerat mest på! Och jag tyckte egentligen inte att Koppens kommentar i sig var tillräckligt för att bygga en teori mot henne utan det var när det i mitt huvud uppstod en koppling mellan er två som det blev misstänkt. Hade jag varit mer säker på min teori hade det helt klart varit smartare att lägga rösten på Koppen, men jag ville inte egentligen vara bidragande till att någon blev utröstad så jag tog fegalternativet :o

Om Koppen hade visat sig vara älva så hade jag troligen hållit fast vid min teori. Om Koppen inte hade åkt ut så att jag fortfarande inte vetat hennes roll så hade jag kanske haft den kvar i bakhuvudet men utgått mest utifrån det jag vet säkert om den/de som åkt ut.
 
Lite så känner jag också, och jag gissar att lyan var nöjd med att det gick åt en annan god istället och gjorde inget åt saken.

Jag lutar nog åt det också men jag tänker hålla helt öppet även för andra alternativ. De onda kunde inte ha någon extraröst, eller hur? Så vi kan vara tämligen säkra på att det bara fanns en extraröst i omlopp och det var på den goda sidan(för jag förutsätter nästan att Borgmästaren inte använder sin enda extraröst redan DL1).
 
Jag tror att många (iaf jag) gärna avvaktar lite med Q. Jag vet inte alls vad hon har för roll men ju längre leken går och hon fokuserar så är hon bra att ha kvar om hon är god!

Därför väljer iaf jag att inte rösta på henne dag 1, även om hon skriver mer än jag någonsin skulle kunna producera och mycket av det är konstigt...

Typ som jag skrev i mitt teoriinläg då....
 
Nu är jag ju helt ny på det här och har aldrig följt en lek med onda utanför lyan, men jag antar att det blir lite annan dynamik än mot t.ex. i förra leken? Om alla onda sitter i lyan vet ju lyan att alla andra är goda och försöker gärna få dem utlynchade, jag kan tänka mig att i den här leken är även lyan mer försiktiga med att starta drev eftersom de faktiskt kan få ut någon från egna sidan också?
 
Eh, ja, det är ett faktum att Koppen inte satt i lyan. Är det mitt sätt att uttrycka sig som du inte riktigt greppar?

Nej, jag har inte några planer för tillfället på att fortsätta på Koppenspåret och eventuellt som normaliserade hennes kommentar, det är väl ganska uppenbart att det är en rätt död ände nu när Koppen visade sig vara god. Varför tror du det? Oroar det dig?

Varför tycker du att avslutningen är intressant? Det är väl ganska självklart att en måste börja om när man röstat ut en god. Eller vad menar du?

Däremot så tycker jag att det är intressant att din reaktion är såpass kraftig.

Ja det är ditt sätt att uttrycka dig, som jag uppfattar som svepande, som jag reagerar på. Det jag menade med avslutningen är din ambivalens kring var du ska placera måste. Vad ditt uttrycksätt säger om dig, om det säger något, vet jag inte.

Varför är det uppenbart att koppenspåret är en död ände? Varför skulle inte en ulv ha kunnat normalisera koppens kommentar?

Är min reaktion kraftig? Jag lyfter bara på alla stenar jag ser.
 
Nu är jag ju helt ny på det här och har aldrig följt en lek med onda utanför lyan, men jag antar att det blir lite annan dynamik än mot t.ex. i förra leken? Om alla onda sitter i lyan vet ju lyan att alla andra är goda och försöker gärna få dem utlynchade, jag kan tänka mig att i den här leken är även lyan mer försiktiga med att starta drev eftersom de faktiskt kan få ut någon från egna sidan också?

Kan inte det bero på om de upplever att någon av ulvarna är hotad? Hellre rädda en av de som de säkert vet tillhör lyan och den egna sidan genom att starta ett drev mot någon som statistiskt sett är god men kanske kan vara ond, är min gissning.
 
Kan inte det bero på om de upplever att någon av ulvarna är hotad? Hellre rädda en av de som de säkert vet tillhör lyan och den egna sidan genom att starta ett drev mot någon som statistiskt sett är god men kanske kan vara ond, är min gissning.

Det har du säkert rätt i! jag hänger dock inte riktigt med i dina tankegångar i de tidigare inläggen - menar du att du tror att lyan inte kände att någon av deras medlemmar var hotade i denna röstningen och därför blev det inget drev? Eller tror du att lyan försökte styra röstningen på något håll?
 
Jag lutar nog åt det också men jag tänker hålla helt öppet även för andra alternativ. De onda kunde inte ha någon extraröst, eller hur? Så vi kan vara tämligen säkra på att det bara fanns en extraröst i omlopp och det var på den goda sidan(för jag förutsätter nästan att Borgmästaren inte använder sin enda extraröst redan DL1).
Jag var tvungen att gå tillbaka och läsa rollbeskrivningarna igen... ;) Men nej lyan ska inte kunna ha någon extra röst i det här läget. Men sen kan de få om brevbäraren råkar ge till dem. Jag tror inte heller att borgmästaren använde sin extra röst så vidare Mirtai inte är borgmästaren då, men då fanns även stoppa en lynch.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp