En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så vi kan räkna med att den personen rätt aktivt försöker meddela sin roll till lyan idag...

Jag antar att den risken finns. Men samtidigt så ökar den personen ju då risken att bli utlynchad också, så hen satsar kanske hellre på att älvorna förhoppningsvis inte har ännu mera otur nästa natt... Nu är det ju ännu större andel av de som är utanför lyan som faktiskt är goda!
 
Kan inte det bero på om de upplever att någon av ulvarna är hotad? Hellre rädda en av de som de säkert vet tillhör lyan och den egna sidan genom att starta ett drev mot någon som statistiskt sett är god men kanske kan vara ond, är min gissning.
Min tanke är att lyan inte gärna startar drev överhuvudtaget. Det är alltid att sticka ut hakan en aning och jag tror att de flesta spelar en aning defensivt som onda, åtminstone i början av leken och naturligtvis med vissa undantag. ;)

I den här leken (och den förra) bör det ju också vara ganska många i lyan och då har man "råd" att offra några för att kunna spela andra som goda. Visst svinn får man räkna med liksom.

Sen hade jag nog som ulv blivit aningen stressad att förlora en ond utanför lyan redan så tidigt men fortfarande bör de väl vara 5 (?) i lyan.
 
Min tanke är att lyan inte gärna startar drev överhuvudtaget. Det är alltid att sticka ut hakan en aning och jag tror att de flesta spelar en aning defensivt som onda, åtminstone i början av leken och naturligtvis med vissa undantag. ;)

I den här leken (och den förra) bör det ju också vara ganska många i lyan och då har man "råd" att offra några för att kunna spela andra som goda. Visst svinn får man räkna med liksom.

Sen hade jag nog som ulv blivit aningen stressad att förlora en ond utanför lyan redan så tidigt men fortfarande bör de väl vara 5 (?) i lyan.
Fast hur tänker du att man startar ett drev i början? Dag ett, t.ex. Går det ens att medvetet starta ett drev, det krävs ju att man vet att andra kommer haka på? En sak om någon fått väldigt mycket misstankar mot sig och man då hakar på och lägger t.ex första eller andra rösten där, men det är väl inte alltför ofta det är tydligt var rösterna kommer hamna dag ett?
 
Min tanke är att lyan inte gärna startar drev överhuvudtaget. Det är alltid att sticka ut hakan en aning och jag tror att de flesta spelar en aning defensivt som onda, åtminstone i början av leken och naturligtvis med vissa undantag. ;)

I den här leken (och den förra) bör det ju också vara ganska många i lyan och då har man "råd" att offra några för att kunna spela andra som goda. Visst svinn får man räkna med liksom.

Sen hade jag nog som ulv blivit aningen stressad att förlora en ond utanför lyan redan så tidigt men fortfarande bör de väl vara 5 (?) i lyan.

Jag tror inte heller att de startar drev - men de kan säkert passa på att underblåsa misstankar som finns och haka på passande misstankar som pekar mot personer de vill få bort.

Jag tror inte heller att de har några problem med att offra några ulvar, däremot törs jag inte spekulera i hur många de kan vara kvar.
 
Jag tyckte det var roligt med din redigering, såg den först inte , men när jag gjorde det så ville jag bara skämta tillbaka och visa att jag noterat att du gjort det.
Pryd är jag inte, utan det var tom så att jag tyckte det var ganska så roligt:)

Nu var det första DL och alla famlar efter något , vad som helst, att kunna rösta om
men att av allt jag skrev igår, så var det detta som stack ut mest?
Men du kanske inte hunnit läsa igenom hela leken, det verkar ju onekligen som du hade ont om tid.

Nej alltså jag har fortfarande inte hunnit läsa mer än till igår eftermiddag, och typ enstaka inlägg där jag blivit citerad eller taggad. Min plan är att läsa ikapp nu i mån av tid och senare ikväll. :)
 
Nej alltså jag har fortfarande inte hunnit läsa mer än till igår eftermiddag, och typ enstaka inlägg där jag blivit citerad eller taggad. Min plan är att läsa ikapp nu i mån av tid och senare ikväll. :)
Kul att du kommer med mera
har förstått att du är en fruktad spelare
vare sig man är ond el god
Men alltid kul när alla är med i leken
jag har redan efterlyst Asko, och en annan jag saknar är också
@Pilot
 
Fast hur tänker du att man startar ett drev i början? Dag ett, t.ex. Går det ens att medvetet starta ett drev, det krävs ju att man vet att andra kommer haka på? En sak om någon fått väldigt mycket misstankar mot sig och man då hakar på och lägger t.ex första eller andra rösten där, men det är väl inte alltför ofta det är tydligt var rösterna kommer hamna dag ett?
Jag skrev inte att de undviker det i början, jag skrev att lyan sällan startar drev överhuvudtaget.
Däremot skrev jag att de flesta när de spelar onda är lite defensiva i början.

Nu är jag inte den bästa på att starta drev överhuvudtaget men när det förekommer så är det väl ofta att någon har en väldigt tydlig grej att gå på och driver den teorin hårt. Det är ju dock alltid en risk för att den personen istället blir utsatt för misstankar själv och drevet går emot den som ville starta.

Egentligen tänker jag inte så mycket på drev alls, det var @Dentaku som lyfte funderingen.

DL 1 tycker jag inte är så mycket att gå på röstningsmässigt, inga goda vet ju om varandra ännu i den här leken.
 
Jag skrev inte att de undviker det i början, jag skrev att lyan sällan startar drev överhuvudtaget.
Däremot skrev jag att de flesta när de spelar onda är lite defensiva i början.

Nu är jag inte den bästa på att starta drev överhuvudtaget men när det förekommer så är det väl ofta att någon har en väldigt tydlig grej att gå på och driver den teorin hårt. Det är ju dock alltid en risk för att den personen istället blir utsatt för misstankar själv och drevet går emot den som ville starta.

Egentligen tänker jag inte så mycket på drev alls, det var @Dentaku som lyfte funderingen.

DL 1 tycker jag inte är så mycket att gå på röstningsmässigt, inga goda vet ju om varandra ännu i den här leken.
och som en liten fotnot så har heller inte de onda i lyan heller kontroll på alla i denna leken, en lyckades de ju käka inatt
 
Jag skrev inte att de undviker det i början, jag skrev att lyan sällan startar drev överhuvudtaget.
Däremot skrev jag att de flesta när de spelar onda är lite defensiva i början.

Nu är jag inte den bästa på att starta drev överhuvudtaget men när det förekommer så är det väl ofta att någon har en väldigt tydlig grej att gå på och driver den teorin hårt. Det är ju dock alltid en risk för att den personen istället blir utsatt för misstankar själv och drevet går emot den som ville starta.

Egentligen tänker jag inte så mycket på drev alls, det var @Dentaku som lyfte funderingen.

DL 1 tycker jag inte är så mycket att gå på röstningsmässigt, inga goda vet ju om varandra ännu i den här leken.

Jag har inte riktigt förstått vad som menas med drev egentligen men här förstår jag hur du menar! Tänker lite på hur det blev för Habina i förra leken, då var ju hon siare och fick ut några onda hon siat. Men sen rök hon själv. Nu minns jag iofs inte helt om hon blev lynchad eller käkad men, just själva hur man startar drev tänkte jag på. Det är väl ett exempel på drev kanske?! :)
 
Jag har inte riktigt förstått vad som menas med drev egentligen men här förstår jag hur du menar! Tänker lite på hur det blev för Habina i förra leken, då var ju hon siare och fick ut några onda hon siat. Men sen rök hon själv. Nu minns jag iofs inte helt om hon blev lynchad eller käkad men, just själva hur man startar drev tänkte jag på. Det är väl ett exempel på drev kanske?! :)
hon blev demonad om jag minns rätt?
 
Jag skrev inte att de undviker det i början, jag skrev att lyan sällan startar drev överhuvudtaget.
Däremot skrev jag att de flesta när de spelar onda är lite defensiva i början.

Nu är jag inte den bästa på att starta drev överhuvudtaget men när det förekommer så är det väl ofta att någon har en väldigt tydlig grej att gå på och driver den teorin hårt. Det är ju dock alltid en risk för att den personen istället blir utsatt för misstankar själv och drevet går emot den som ville starta.

Egentligen tänker jag inte så mycket på drev alls, det var @Dentaku som lyfte funderingen.

DL 1 tycker jag inte är så mycket att gå på röstningsmässigt, inga goda vet ju om varandra ännu i den här leken.
Då förstår jag. Jag försöker jobba lite samtidigt nu (:angel:) så läser lite hafsigt. Men vem som skriver vad är väl inte så noga, eller? :D ;)
 
Jag har inte riktigt förstått vad som menas med drev egentligen men här förstår jag hur du menar! Tänker lite på hur det blev för Habina i förra leken, då var ju hon siare och fick ut några onda hon siat. Men sen rök hon själv. Nu minns jag iofs inte helt om hon blev lynchad eller käkad men, just själva hur man startar drev tänkte jag på. Det är väl ett exempel på drev kanske?! :)

Nja, var det inte så att Habina höll på att bli lynchad i första DL, men det blev Lobelia istället. Men sedan blev Habina omvänd av Demonen och blev inte lynchad så då vann de onda.
 
Jag har inte riktigt förstått vad som menas med drev egentligen men här förstår jag hur du menar! Tänker lite på hur det blev för Habina i förra leken, då var ju hon siare och fick ut några onda hon siat. Men sen rök hon själv. Nu minns jag iofs inte helt om hon blev lynchad eller käkad men, just själva hur man startar drev tänkte jag på. Det är väl ett exempel på drev kanske?! :)
Ja, det kan det vara. Driver man en tes väldigt hårt är det inte säkert att det inte slår bakut liksom. :)
 
Nja, var det inte så att Habina höll på att bli lynchad i första DL, men det blev Lobelia istället. Men sedan blev Habina omvänd av Demonen och blev inte lynchad så då vann de onda.

Ja just så var det. Men hon hade väl börjat få en del misstankar mot sig om jag minns rätt. Jag tänkte att det kanske var för att hon drev sin teori hårt - hon visste ju att hon hade rätt iom att hon siat personerna. :)
 
hon blev demonad om jag minns rätt?

Ja du har rätt, det var jag som kommer ihåg fel där. Jag menade mer på att hon fick väl igång ett drev med hjälp av att hon drev sin teori rätt hårt, men en del hade väl börjat misstänka henne också. Var bara ett exempel eftersom jag inte riktigt förstod vad som egentligen menades med drev. :) Men LenaH förklarade ju och jag försökte koppla ett exempel till det så att jag skulle förstå bättre :)
 
i Ljuset av att Lobelia1 var (ond) ficktjuv så är det lite intressant att skärskåda hennes inlägg idag innan käket blev offentliggjort
Lite tankar kring röstningen

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus

Koppens röst ser ut som en typisk hämndröst, hade vi inte vetat bättre (koppen bekräftat god) skulle man kunna tro att det antingen är det eller tidigt försök av en ulv att styra rösterna mot koppen istället för en ond.

19.52 Mirtai röstar på Koppen

Samma fenomen som ovan, men här vet vi att koppen är god, kan det vara en älva som tidigt försöker styra upp en aning? Jämna ut det så att cirkus inte leder röst statistiken?

21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen

Kan även här vara en älva som vill ha kvar cirkus, lite risky - inte typiskt ulvbeteende men sedan när beter sig ulvar som ulvar ska göra ;).

21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai

Här kommer andra rösten på Mirtai, det kan vara någon ulv som lanserar en ny kandidat för lyncha eller en god (eller ond utanför lyan) som oaanandes gör det samma?

En notering, nu börjar det bli en del röster, ju längre in i röstningen dess mer vet den röstande om utgången. Snart är det tydligt att de som lägger röster inte har för avsikt att delta i en utröstning om det blir en uddaröst

21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai

Här kommer tredjerösten på Mirtai, nu vet vi att Koppen var god. Detta kan tyda på att Q inte är i lyan, onödigt att lägga upp en ond för eventuell lottning eller att Q är i lyan och inte direkt bryr sig om vem av Koppen och Mirtai som åker ut. Eller på något helt annat och jag är fel ute. Q drar sig inte för att få sin röst lite extra granskad åtminstone.

Här har vi än mer meningslösa röster" sannolikheten att någon ska få röster så det betyder något minskar för var röstande när man lägger uddaröster

21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00 Mammas röstar på quarter4ever

Nu har säkerligen Mammas haft ont om tid, men om hon har en extra röst kan hon lagt upp Q för lottning tillsammans med koppen och Mirtai, det låter lite långsökt (men vad är inte det ;) ) men Q fick sin andra röst så inte omöjligt.
Med tanke på att Lobelia1 verkat för det onda i det fördolda, så finner jag det intressant att hon avfärdar alla uddarösterna såsom menlösa?
För mig är detta första leken med onda karaktärer som inte lyan känner till så jag inser att jag måste fundera mera över det som jag innan tagit "för givna sanningar"
Kanske är det så att det egentligen är uddarösterna som är intressanta?
Tål att funderas på....
Bara för att lyfta ut udda-rösterna så listar jag dem här nedan:
Alla andra med flera röster på sig, inkl mig själv,
har redan diskuterats flitigt
så kanske värt att titta lite mer på dessa också?
asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1



Uppdatering!

Enhörningen skenade fram genom den snåriga skogen - var var han egentligen?! Hur hade han hamnat på den här vidriga platsen, varför var den så full av vidriga varelser, och varför var det järn överallt!? Han saknade sin Drottning, den vackra med den ljuva stämman, var var hon?
På avstånd kunde han plötsligt se en grupp skuttande fula apor - och runt dem en grupp älvor! Lättad vänder han åt det hållet, äntligen har han hittat sitt vackra folk! Men den här världen är lerig och hal - vidrig är vad den är! :wtf: - och älvorna är nedanför en backe. Enhörningen halkar till och lyckas inte stanna stanna i tid...
Älvorna ser en ångande Enhörning komma rusande emot dem. Först blir drottningen glad, hennes älskade lilla gulleplutt har kommit tillbaka till matte! Men så skvätter det aset lera på hennes klänning! Det här är en Enhörning som förtjänar en smäll på nosen... Drottningen lånar ett svärd från närmaste älva och hugger huvudet av Enhörningen. Sådär, nu borde han ha lärt sig att veta hut!

Men inte då, det aset skvätter blod på klänningen också! :meh:

Lobelia var Enhörning (ficktjuv)


Dag-DL kl 22.00 ikväll!
 
Jag brukar ta det som en komplimang om jag blir käkad tidigt. Det lindrar besvikelsen något iaf. :p
Jo men ulvuslingarna (ja älvorna här och vampyrerna förra leken) kunde ha den goda smaken att inte välja mig var gång jag inte blir lynchad :p.

Men du har rätt, alla måste betrakta mig som livsfarlig.

Hör ni alla. Låt mig stanna en dag till åtminstone, är riktigt sugen på att leka ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp