En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo men ulvuslingarna (ja älvorna här och vampyrerna förra leken) kunde ha den goda smaken att inte välja mig var gång jag inte blir lynchad :p.

Men du har rätt, alla måste betrakta mig som livsfarlig.

Hör ni alla. Låt mig stanna en dag till åtminstone, är riktigt sugen på att leka ;)
kort fråga
Tycker du fortfarande att älvorna var
uslingar som käkade dig?
Bortsett från att det såklart känns så när man
åker ur leken oavsett sida man tillhör
Man vill ju vara med och leka och ha kul
så länge det går:)
 
i Ljuset av att Lobelia1 var (ond) ficktjuv så är det lite intressant att skärskåda hennes inlägg idag innan käket blev offentliggjort

Med tanke på att Lobelia1 verkat för det onda i det fördolda, så finner jag det intressant att hon avfärdar alla uddarösterna såsom menlösa?
För mig är detta första leken med onda karaktärer som inte lyan känner till så jag inser att jag måste fundera mera över det som jag innan tagit "för givna sanningar"
Kanske är det så att det egentligen är uddarösterna som är intressanta?
Tål att funderas på....
Bara för att lyfta ut udda-rösterna så listar jag dem här nedan:
Alla andra med flera röster på sig, inkl mig själv,
har redan diskuterats flitigt
så kanske värt att titta lite mer på dessa också?
asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1
Lobelia1 menade att uddarösterna mot slutet är menlösa i bemärkelsen att de med stor sannolikhet inte leder till lynch - ju senare dess mindre sannolikhet, menar du att du har en avvikande åsikt och anser att det är stor risk att de sista uddarösterna sannolikt leder till lynch eller?
 
Lobelia1 menade att uddarösterna mot slutet är menlösa i bemärkelsen att de med stor sannolikhet inte leder till lynch - ju senare dess mindre sannolikhet, menar du att du har en avvikande åsikt och anser att det är stor risk att de sista uddarösterna sannolikt leder till lynch eller?

absolut inte att de var intressant ur lynch view igår
utan mer om det döljer sig alibiröster på ulvar där tex?
 
kort fråga
Tycker du fortfarande att älvorna var
uslingar som käkade dig?
Bortsett från att det såklart känns så när man
åker ur leken oavsett sida man tillhör
Man vill ju vara med och leka och ha kul
så länge det går:)
Vad för typ av svar förväntar du dig egentligen på en sådan fråga?
 
Alla ulvar kan ju inte rösta på samma person. Såååå korkade är dom nog inte.

Så jag kan nog tänka mig att det måste bli en viss spridning.

Men även som god så bidrar man till det. Tex så trodde jag inte att Koppen var ond och jag var osäker på om Mirtai var ond. med tanke på hur röstningen slutade så lutar jag så länge åt att även Mirtai är god för tillfället.

Då är det svårt att inte skicka iväg sin röst som ströröst. För inte kan jag rösta på någon som jag tror är god bara för att själv inte bli misstänkt som ond.
 

absolut inte att de var intressant ur lynch view igår
utan mer om det döljer sig alibiröster på ulvar där tex?
Det behandlade liksom inte Lobelia1s inlägg.

Med tanke på antalet uddaröster så det tämligen dåliga alibi och ju senare de läggs dess sämre då sannolikheten att påverka slutresultatet av lynschningen sjunker.
 
Alla ulvar kan ju inte rösta på samma person. Såååå korkade är dom nog inte.

Så jag kan nog tänka mig att det måste bli en viss spridning.

Men även som god så bidrar man till det. Tex så trodde jag inte att Koppen var ond och jag var osäker på om Mirtai var ond. med tanke på hur röstningen slutade så lutar jag så länge åt att även Mirtai är god för tillfället.

Då är det svårt att inte skicka iväg sin röst som ströröst. För inte kan jag rösta på någon som jag tror är god bara för att själv inte bli misstänkt som ond.
Det är just det, eftersom det är korkat att rösta på samma person så är det oväntat och smart också ;
 
dags att börja reflektera lite över det man ändå vet så här långt:
det bör ha gjorts en sia inatt
det bör ha delats ut ett paket, som antingen valts att användas eller inte
paketet kan ha innehållit (saxat från LL:s egen beskrivning)
Första säcken innehåller sia, extraröst, beskydd, förhäxning, bevittnande om det ges till en god/extrakäk om det ges till en ond.
Man kan då anta att ett antal personer nu har info om andra deltagare:
Siaren bör veta om någon är ond/ el god
brevbäraren bör veta att ett paket delats ut och hur utfallet av det blivit(?)
En ond dold roll är borta- ficktjuven ( enhörningen)

Deltagare:
1. Lilltess
2. bollen__
3. Asko
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Mammas
9. Sasse
10. Pilot
11. Dentaku
12. Lobelia var Ficktjuv!
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen var häxa
16. Vira
17. Sedna
18. Tora
19. Hedinn
20. glömmerallt
21. Gabby_Ossi
 
Vad för typ av svar förväntar du dig egentligen på en sådan fråga?
helst att du tycker att du är god, vad trodde du?
väldigt undanglidande att inte svara på frågan:
Tycker du fortfarande att älvorna var
uslingar som käkade dig?

det andra var ju för att jag fattar att oavsett roll är det så man känner när man åker ur..
Begripligt!?
 
Alla ulvar kan ju inte rösta på samma person. Såååå korkade är dom nog inte.

Så jag kan nog tänka mig att det måste bli en viss spridning.

Men även som god så bidrar man till det. Tex så trodde jag inte att Koppen var ond och jag var osäker på om Mirtai var ond. med tanke på hur röstningen slutade så lutar jag så länge åt att även Mirtai är god för tillfället.

Då är det svårt att inte skicka iväg sin röst som ströröst. För inte kan jag rösta på någon som jag tror är god bara för att själv inte bli misstänkt som ond.

Vad får dig att tro att Mirtai är god just med avseende på hur röstningen slutade?

(i förrförra leken körde lyan all-in flera gånger inklusive i första DL)
 
helst att du tycker att du är god, vad trodde du?
väldigt undanglidande att inte svara på frågan:
Tycker du fortfarande att älvorna var
uslingar som käkade dig?

det andra var ju för att jag fattar att oavsett roll är det så man känner när man åker ur..
Begripligt!?

Du får nog lov att låtsas att Lobelia2 är en helt annan spelare, någon som inte varit med i leken innan
 
helst att du tycker att du är god, vad trodde du?
väldigt undanglidande att inte svara på frågan:
Tycker du fortfarande att älvorna var
uslingar som käkade dig?

det andra var ju för att jag fattar att oavsett roll är det så man känner när man åker ur..
Begripligt!?
Men snälla du, den Lobelia som skrev det är ju "död", den Lobelia som är med nu är en helt ny Lobelia, du kan inte förvänta dig att hon ska svara nu, möjligtvis efter att leken är avslutat. Det är lika vettigt som att fråga dig vad Lobelia menade...
 
Ok I see your point
men då hon själv valde att svara som Lobelia1, fann jag det märkligt...
Och ville veta vad Lobelia 2 tyckte om det hela...
Du får nog lov att låtsas att Lobelia2 är en helt annan spelare, någon som inte varit med i leken innan

Men snälla du, den Lobelia som skrev det är ju "död", den Lobelia som är med nu är en helt ny Lobelia, du kan inte förvänta dig att hon ska svara nu, möjligtvis efter att leken är avslutat. Det är lika vettigt som att fråga dig vad Lobelia menade...
 
Ok I see your point
men då hon själv valde att svara som Lobelia1, fann jag det märkligt...
Och ville veta vad Lobelia 2 tyckte om det hela...
Fast det svaret var väl ändå ett personligt svar än hennes rolls svar, eftersom det även hade att göra med senaste leken?

Vad har Lobelia2s åsikt för sak med det hela att göra? Menar du att det skulle säga något om hennes nuvarande roll? Det kan jag själv inte se, på något sätt faktiskt. Och som redan skrivits är det en ny roll hon har nu och det är det man måste se det som, inte att det är samma person.
 
Fast det svaret var väl ändå ett personligt svar än hennes rolls svar, eftersom det även hade att göra med senaste leken?

Vad har Lobelia2s åsikt för sak med det hela att göra? Menar du att det skulle säga något om hennes nuvarande roll? Det kan jag själv inte se, på något sätt faktiskt. Och som redan skrivits är det en ny roll hon har nu och det är det man måste se det som, inte att det är samma person.
Lobelia 2/lilltess har ju en roll som fanns när Lobelia1 också fanns,
så så sett kan det ha med saken att göra
att den rollen kan tycka något om den förra sas
men visst ,
jag gjorde nog en överreaktion på det hela, som jag skrev innan
I see your point...
men just själva frågan är väl ändå relevant?
tycker lobelia2/Lilltess att det var bra att älvorna käkade Lobelia 1
eller inte
det var iaf så jag menade det hela....
 
Lobelia 2/lilltess har ju en roll som fanns när Lobelia1 också fanns,
så så sett kan det ha med saken att göra
att den rollen kan tycka något om den förra sas
men visst ,
jag gjorde nog en överreaktion på det hela, som jag skrev innan
I see your point...
men just själva frågan är väl ändå relevant?
tycker lobelia2/Lilltess att det var bra att älvorna käkade Lobelia 1
eller inte
det var iaf så jag menade det hela....
Fast varför skulle någon säga att det var dåligt? Det är ju lite som att fråga om en person är ulv, du kommer få ett nej oavsett.
 
Vad får dig att tro att Mirtai är god just med avseende på hur röstningen slutade?

(i förrförra leken körde lyan all-in flera gånger inklusive i första DL)
Jag var lite otydlig där. Mina egna miniulvar håller mig sysselsatt.

Jag tänkte mer på om samma personer hela tiden röstar på samma och på det sättet varje gång får bort en god. Svårare blir det om de varvar det hela genom att offra en av sina egna då och då.
 
Jag var lite otydlig där. Mina egna miniulvar håller mig sysselsatt.

Jag tänkte mer på om samma personer hela tiden röstar på samma och på det sättet varje gång får bort en god. Svårare blir det om de varvar det hela genom att offra en av sina egna då och då.

Fast jag fattar fortfarande inte varför det gör Mirtai till god? O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 380
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp