En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag skrev igår, jag har bytt riddag och gick hemma i godan ro och tänkte jag hade hur mycket tid som helst att teoria. Sedan insåg jag att jag skulle vara i stallet om 15 minuter. Det var liksom bara att hugga den första bästa tanke jag kunde hitta och panikrösta.

Jag hade kunnat ta en röst baserat på någons avatar eller liknande men eftersom jag hade haft något inlägg om Koppen innan så tog jag henne. Nu var det ju inte ett så bra val...

Till att börja med så undrar jag om nu läst det jag skrev i första inlägget som ni citerar? Det står att jag gör samma tolkning som Koppen angående LenaH:s kommentar. Sedan skrev jag:

Sedan är jag mycket tveksam till om det betyder något alls, men det är en helt annan sak

Det var ju en hänvisning till LenaH:s kommentar, inte Koppens

Jag reagerade som Koppen när jag läste, att LenaH kanske hade en mer avancerad roll. Men därifrån till att skriva ut det i tråden så att alla reagerar och ser det? Det var det agerandet som gjorde Koppen skum!

I det första inlägget "försvarade" du Koppen genom att säga att du gjorde samma reflektion, när det blev till diskussion så blev Kopppen skum. Men jag vet inte om det säger något om din roll. Klart man kan fundera och komma att omvärdera eller utveckla sitt resonemang. Det var första DL och du blev dessutom tvungen att panikrösta, så på så sätt kan jag förstå- även om jag inte köper resonemanget. :)
 
Lite tankar kring röstningen

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus

Koppens röst ser ut som en typisk hämndröst, hade vi inte vetat bättre (koppen bekräftat god) skulle man kunna tro att det antingen är det eller tidigt försök av en ulv att styra rösterna mot koppen istället för en ond.

19.52 Mirtai röstar på Koppen

Samma fenomen som ovan, men här vet vi att koppen är god, kan det vara en älva som tidigt försöker styra upp en aning? Jämna ut det så att cirkus inte leder röst statistiken?

21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen

Kan även här vara en älva som vill ha kvar cirkus, lite risky - inte typiskt ulvbeteende men sedan när beter sig ulvar som ulvar ska göra ;).

21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai

Här kommer andra rösten på Mirtai, det kan vara någon ulv som lanserar en ny kandidat för lyncha eller en god (eller ond utanför lyan) som oaanandes gör det samma?

En notering, nu börjar det bli en del röster, ju längre in i röstningen dess mer vet den röstande om utgången. Snart är det tydligt att de som lägger röster inte har för avsikt att delta i en utröstning om det blir en uddaröst

21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai

Här kommer tredjerösten på Mirtai, nu vet vi att Koppen var god. Detta kan tyda på att Q inte är i lyan, onödigt att lägga upp en ond för eventuell lottning eller att Q är i lyan och inte direkt bryr sig om vem av Koppen och Mirtai som åker ut. Eller på något helt annat och jag är fel ute. Q drar sig inte för att få sin röst lite extra granskad åtminstone.

Här har vi än mer meningslösa röster" sannolikheten att någon ska få röster så det betyder något minskar för var röstande när man lägger uddaröster

21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00 Mammas röstar på quarter4ever

Nu har säkerligen Mammas haft ont om tid, men om hon har en extra röst kan hon lagt upp Q för lottning tillsammans med koppen och Mirtai, det låter lite långsökt (men vad är inte det ;) ) men Q fick sin andra röst så inte omöjligt.

Vem som helst kan väl i teorin lagt upp Q(eller cirkus hon hade också två röster)röstfifflaren behöver ju inte rösta samma som i tråden. Jag tycker det finns alldeles för många möjligheter för att det ska ge så mycket att fundera kring om någon extraröst eventuellt påverkade resultatet.

(Jag vet att du bytt roll och därför kanske inte kan svara men jag ville ändå påpeka det.)
 
Det är ett bra sätt att börja räkna på och jag tror också att det är rimligt. Dock beror ju antalet onda mycket på hur rollistan är uppbygd och just den här är väldigt svåranalyserad i det avseendet för det är mycket som kan slå åt båda håll. Därför tror jag att vi inte ska haka upp oss på någon bestämnd siffra.
Ja, vi lär väl märka hur många vi måste ta kål på innan leken tar slut! :p
 
Vem som helst kan väl i teorin lagt upp Q(eller cirkus hon hade också två röster)röstfifflaren behöver ju inte rösta samma som i tråden. Jag tycker det finns alldeles för många möjligheter för att det ska ge så mycket att fundera kring om någon extraröst eventuellt påverkade resultatet.

(Jag vet att du bytt roll och därför kanske inte kan svara men jag ville ändå påpeka det.)
Det var bara lite allmänt tänkande och inte bundet till min roll, jag gillar att titta på röstlistor och försöka dra slutsatser. Det är mest spekulationer och vad jag hade för funderingar på morgonen. Det finns massor av om och men. Ju längre tiden går dess mer kan man få ut av den, så här första DL är det inte mycket att gå på.

Jag håller dock inte med om att det inte ger något att fundera kring det, men man måste titta på vad folk skriver också.
 
Den som jag funderar mest över så här långt är @Artline som inte har koll på att hon la den avgörande rösten på Koppen igår. Det var inte två röster som kommit direkt på varandra ingen hennes röst så nog borde det gått att ha koll?

Dessutom försöker hon skämta bort det lite, känns som ett försök att skämta bort det faktum att hon la den avgörande rösten på en god spelare
Det hade absolut kunnat vara märkligt och det förstår jag att du tycker. Men jag har som sagt besök så jag har inte haft så mycket tid. Så jag var rätt stressad när jag röstade och jag röstade en timme innan DL.

Imorgon åker pojkvännen hem och då har jag tid att ha koll :)
 
dags att börja reflektera lite över det man ändå vet så här långt:
det bör ha gjorts en sia inatt
det bör ha delats ut ett paket, som antingen valts att användas eller inte
paketet kan ha innehållit (saxat från LL:s egen beskrivning)
Första säcken innehåller sia, extraröst, beskydd, förhäxning, bevittnande om det ges till en god/extrakäk om det ges till en ond.
Man kan då anta att ett antal personer nu har info om andra deltagare:
Siaren bör veta om någon är ond/ el god
brevbäraren bör veta att ett paket delats ut och hur utfallet av det blivit(?)
En ond dold roll är borta- ficktjuven ( enhörningen)

Du tänker rätt i mycket dock är jag tveksam till om brevbäraren har koll på utfallet av paket. Dessutom ger inte alla paket extra info. Sedan har det ju lottas ut spioninfo. Gissningarna finns ju också. Det är mycket som kan vara iomlopp, men säksra kan vi någ inte vara på något.

Sen ska vi också vara medvetna om möjligheten att "extra infon" gäller någon som åkt ut alternativit getts till någon som åkt ut finns. Nu har ju inte så många åkt ut men det bör has i åtanke vid sådana här funderingar tycker jag.
 
Det var bara lite allmänt tänkande och inte bundet till min roll, jag gillar att titta på röstlistor och försöka dra slutsatser. Det är mest spekulationer och vad jag hade för funderingar på morgonen. Det finns massor av om och men. Ju längre tiden går dess mer kan man få ut av den, så här första DL är det inte mycket att gå på.

Jag håller dock inte med om att det inte ger något att fundera kring det, men man måste titta på vad folk skriver också.

Ja jag håller med och längre fram kan det ju ge mycket att fundera kring det dels för att det hänt mer då men också för att vi kanske vet några av de inblandades roller.
 
Du tänker rätt i mycket dock är jag tveksam till om brevbäraren har koll på utfallet av paket. Dessutom ger inte alla paket extra info. Sedan har det ju lottas ut spioninfo. Gissningarna finns ju också. Det är mycket som kan vara iomlopp, men säksra kan vi någ inte vara på något.

Sen ska vi också vara medvetna om möjligheten att "extra infon" gäller någon som åkt ut alternativit getts till någon som åkt ut finns. Nu har ju inte så många åkt ut men det bör has i åtanke vid sådana här funderingar tycker jag.
ja det var precis så jag menade med mitt frågetecken
Det är inget jag vet om just brevbärare får veta
Ja det kan vara så att den som fått paketet åkt ut, det vet vi ju inget om,
eller ja brevbäraren lär ju veta vem den skickade paketet till, trots allt,
och infon kan ju också kommit till någon som inte är med oss längre, det är sant
som vanligt bra och upplysande
tack
 
Jag är här!
Försöker läsa mig igenom tråden och få någon rätsida på allt som skrivs och "ledtrådar".
Ska försöka mig på att multicitera dessutom :cautious:

Den som för mig sticker ut mest är Cirkus, hen hjälpte till att rösta ut Koppen ihop med Mirtai och Artline.
Hen tycker det är positivt att andra spelare ställer frågor om rollerna och "godkänner" dem på så sätt? Varför?

Förutom Koppen igår så riktade hon in sig på Q4. Tyckte även att hen hade betydligt mer att säga om Q4 än Koppen, som hon hjälpte till att rösta ut igår. Helt plötsligt är det negativt att skriva många inlägg och misstänksamt.

Återkommer igen!
Tycker att @Gabby_Ossi kommer med riktigt bra reflektioner runt brevbäraren och vittnespaketet. En konstruktiv diskussion som jag direkt känner att den tillför en hel del bra tankar både från den nämnde och även från Delfinen, jag menar @Hedinn och även ifrån @Lobelia.

@glömmerallt har också utmärkt sig idag tycker jag genom tusen frågor till LL. Väldigt bra tycker jag.

All in all - några har utmärkt sig åt det konstruktiva hållet - men det säger ändå ingenting om deras roller. Några har varit lite skumma. Men bara lite. Speciellt Q4's kommentar om antal inlägg och att de som ligger lågt i listan skulle kunna vara ulvar för de skriver i lyan istället - alltså vi vet att q4 skriver massor alltid kan det vara en liten dimridå för att o-ulv förklara sig? Och sen så kommer typ hela lyan från förra leken och börjar förklara sig. Alltså nånting litet skavsår fick jag allt av detta

Jag måste rösta nu och jag har lite svårt att skilja ut nånting som sticker ut så särksilt. Första dagen är alltid lite knepig. Men jag har ju reagerat på några saker. En av dom är q4 och hennes spridning av tankar åt alla spretande håll och lite sättet att säga att många inlägg kan tyda på en god, samtidigt vill jag inte riktigt lägga min röst där för precis så spelar q4 oavsett om hon är ond eller god. Det är liksom alltid inläggsdiarrée och ju längre tiden lider desto mer blir hennes tankar mindre spretiga; så hon får inte min röst idag, jag tycker hon är en värdefull spelare att ha kvar länge som god och än så länge tyder inget på att hon är ond...bara lite skum.

Jag har också reagerat på Koppens märkliga notering angående LenaH's roll. Att kommentera att hon har en specialroll kan inte gynna den goda sidan. Även om man tänkte det så är det underligt att skriva det om man vill gynna den goda sidan.

cirkus röstar på Koppen
 
ja det var precis så jag menade med mitt frågetecken
Det är inget jag vet om just brevbärare får veta
Ja det kan vara så att den som fått paketet åkt ut, det vet vi ju inget om,
eller ja brevbäraren lär ju veta vem den skickade paketet till, trots allt,
och infon kan ju också kommit till någon som inte är med oss längre, det är sant
som vanligt bra och upplysande
tack

Om du undrade ifall brevbäraren får någon info från LL om hur det gått med paket så tror jag inte det men det kanske @Monstermom eller @Myrten kan svara på?
 
Den enda reflektionen jag dragit hittills är att påminna om det som @Lobelia så klokt skrev i förra(?) leken - det är bara ulvarna som har nytta av drev, inte minst nu vid DL1 då de är de enda som har någon information.

Ja, men i förra leken var ju jag ond så då ville ju jag inte att du skulle komma dragandes med sådana dumheter... :D

Jag kan inte låta bli att noja över att Dentaku är ond igen och därmed försöker använda en ny teknik. Att hon medvetet lagt om spelsättet för att ingen ska misstänka att hon är ond två lekar i rad.
 
Jag svarar glatt utan att fråga @Monstermom :sneaky:: Nej, brevbäraren får inget kvitto på vad som händer med paketet. Spårbart är inte uppfunnet och inte heller sådana där plattor man skriver på och bekräftar med. (Jag vet inte ett :devil: skit om Discworld, men jag kan ju inte svara rakt på frågan!:rofl:)

Hjäääälp! Nu kommer Momsan!
 
Jag svarar glatt utan att fråga @Monstermom :sneaky:: Nej, brevbäraren får inget kvitto på vad som händer med paketet. Spårbart är inte uppfunnet och inte heller sådana där plattor man skriver på och bekräftar med. (Jag vet inte ett :devil: skit om Discworld, men jag kan ju inte svara rakt på frågan!:rofl:)

Hjäääälp! Nu kommer Momsan!
jahaja
det låter som om den moderna världen inte är på plats där än?
 
Cirkus Koppen
Mirtai Koppen
Artline Koppen

Q4 Mirtai
Vira Mirtai
Sedan Mirtai

LenaH Circus
Koppen Circus


Jag tycker det är lite misstänksamt att Cirkus hinner få 2 röster, innan hen röstar på Koppen och Koppen är plötsligt med i lottningen då två till röstar på Koppen? Jag tycker det osar lite.

Så för tillfället sitter LenaH säkert hos mig, Q4 och Mirtai ska jag läsa lite mer vad de har skrivit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp