En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Guh, hur mycket hinner ni med egentligen? :banghead:

Men jo, jag lovar att jag har sovit länge och gott idag så nu ska jag inte somna vid datorn innan röstningen - jag lovar!!
Dock så är jag på typ sida 14 så ... help, vette sjutton hur jag ska hinna. Får stänga ned ALLA flikar och fokusera (vilket jag är, typ, sämst på) hårt ikväll på leken :o

Men hej, jag är här igen :o
 
Guh, hur mycket hinner ni med egentligen? :banghead:

Men jo, jag lovar att jag har sovit länge och gott idag så nu ska jag inte somna vid datorn innan röstningen - jag lovar!!
Dock så är jag på typ sida 14 så ... help, vette sjutton hur jag ska hinna. Får stänga ned ALLA flikar och fokusera (vilket jag är, typ, sämst på) hårt ikväll på leken :o

Men hej, jag är här igen :o
med tanke på att jag vet vilken aktivitet ni hade förra leken då du satt i lyan så finner jag det svårt att tro på att du bara hunnit läsa 1-2 sidor sedan igår och inte ens vara inne idag i tråden och kommentera-
trots missad röstning igår, då det borde vara än mer angeläget!
Jag finner dig väldigt misstänkt så här långt, så vill veta mer om dig och dina tankar!
 
med tanke på att jag vet vilken aktivitet ni hade förra leken då du satt i lyan så finner jag det svårt att tro på att du bara hunnit läsa 1-2 sidor sedan igår och inte ens vara inne idag i tråden och kommentera-
trots missad röstning igår, då det borde vara än mer angeläget!
Jag finner dig väldigt misstänkt så här långt, så vill veta mer om dig och dina tankar!
Vilket i sig är lite underligt, jag är ytterst medveten om att jag haft dålig närvaro i leken men att finna mig "väldigt misstänkt" pga det?? :cautious:

Och så ni vet så prioriterar jag inte leken allra högst upp IRL, det finns andra saker som är viktigare. Jag hade funderat innan leken började stryka mig från listan, kanske borde ha gjort det men nu när jag ändå är här så ska jag försöka fokusera mera :)
 
Fel av mig! Jag menade att Mirtai var en av de som hjälpte till så att Koppen kom till lottning. Även om du (Cirkus) röstade först, så följde det med två röster på dig och därefter två röster på Koppen.
För mig kan det vara ett sätt att rädda en ulvkompis.
Det var det som gjorde mig misstänksam på Mirtai.

@Hedinn Anledningen till att LenaH sitter säkert till jag ser något som sticker ut är för att hon tillsammans med Koppen röstade på Cirkus. Eftersom Koppen var en av de goda som åkte ut, så känns det som om LenaH kan även hon vara god. Baserat då endast på min tveksamhet om Cirkus.

Du menar alltså att de som röstade på mig sitter säkert för att du TROR att jag är ond baserat på vad? Att Koppen var god? Tror du i så fall att alla som röstar på en god är onda?


Och jag skulle gärna vilja ha lite svar på mina frågor i inlägg #623
 
med tanke på att jag vet vilken aktivitet ni hade förra leken då du satt i lyan så finner jag det svårt att tro på att du bara hunnit läsa 1-2 sidor sedan igår och inte ens vara inne idag i tråden och kommentera-
trots missad röstning igår, då det borde vara än mer angeläget!
Jag finner dig väldigt misstänkt så här långt, så vill veta mer om dig och dina tankar!


Fast att @Asko hade mycket tid då behöver ju inte betyda att hon har det nu?
 
med tanke på att jag vet vilken aktivitet ni hade förra leken då du satt i lyan så finner jag det svårt att tro på att du bara hunnit läsa 1-2 sidor sedan igår och inte ens vara inne idag i tråden och kommentera-
trots missad röstning igår, då det borde vara än mer angeläget!
Jag finner dig väldigt misstänkt så här långt, så vill veta mer om dig och dina tankar!
Varför är Asko väldigt misstänkt? Beror det på närvaron eller något annat? För just låg närvaro i sig har jag svårt att se som misstänkt, troligare att IRL-livet tar lite extra tid för tillfället.
 
@Vira
@glömmerallt
Kommer nog inte kunna somna om på ett tag nu :grin::p passar på att läsa igenom mina notiser härifrån.
det är det här jag reagerat på skrivet sent inatt
och sedan kommer det ....
ingenting?
Jag förstår absolut att IRL ibland kommer ivägen för leken, men det är ändå
konstigt.....
att skriva ett sådant inlägg efter missad röstning
och ändå inte komma med något?
och sedan säga att man kommit till sidan 14 idag när hon var på s12-13 enl egen utsago igår...
 
@Vira
@glömmerallt

det är det här jag reagerat på skrivet sent inatt
och sedan kommer det ....
ingenting?
Jag förstår absolut att IRL ibland kommer ivägen för leken, men det är ändå
konstigt.....
att skriva ett sådant inlägg efter missad röstning
och ändå inte komma med något?
och sedan säga att man kommit till sidan 14 idag när hon var på s12-13 enl egen utsago igår...

Fast ändå behöver väl det inte betyda nånting annat än att hon är upptagen IRL. Säger ingenting om hennes roll tycker i allafall jag
 
Jag var helt enkelt så osäker att jag ville lägga en röst på någon som inte hade röster förut och då var du den som jag hade reagerat mest på! Och jag tyckte egentligen inte att Koppens kommentar i sig var tillräckligt för att bygga en teori mot henne utan det var när det i mitt huvud uppstod en koppling mellan er två som det blev misstänkt. Hade jag varit mer säker på min teori hade det helt klart varit smartare att lägga rösten på Koppen, men jag ville inte egentligen vara bidragande till att någon blev utröstad så jag tog fegalternativet :o

Om Koppen hade visat sig vara älva så hade jag troligen hållit fast vid min teori. Om Koppen inte hade åkt ut så att jag fortfarande inte vetat hennes roll så hade jag kanske haft den kvar i bakhuvudet men utgått mest utifrån det jag vet säkert om den/de som åkt ut.
Det här tycker jag inte riktigt om. Oavsett hur säker/osäker du är, är det inte bättre att din röst gör skillnad än att ulvarna (som ju är de enda som har någon sorts koll DL1) får styra röstningen?
 
@Vira
@glömmerallt

det är det här jag reagerat på skrivet sent inatt
och sedan kommer det ....
ingenting?
Jag förstår absolut att IRL ibland kommer ivägen för leken, men det är ändå
konstigt.....
att skriva ett sådant inlägg efter missad röstning
och ändå inte komma med något?
och sedan säga att man kommit till sidan 14 idag när hon var på s12-13 enl egen utsago igår...

Jag kan förstå att du reagerar på det men då jag ofta själv läser och följer leken utan att orka bidra med så mycket. Tex igår vid röstningen var jag bara inne och skrev ett röstinlägg. Därför finner jag det inte så misstänkt. (nu verkar ju inte @Asko läst heller men du kanske förstår var jag vill komma ändå).

Däremot vill jag också se mer av Asko det är svårt att få någon uppfattning om henne när hon skrivit så pass lite.
 
@quarter4ever Av vilken anledning håller du glömmerallt åt goda hållet?

Och Asko åt onda hållet? Tror du Asko är ond för att hon missade att rösta? För att hon inte snabbt som attan kom iväg med en röst innan hon somnade? Jag antar att när hon skrev sitt inlägg igår, att hon inte hade några planer att somna, utan att det bara hände. Det kan ju vara lite svårt att förutse framtiden, så jag ser inget konstigt med att hon inte röstade.
 
@Vira
@glömmerallt

det är det här jag reagerat på skrivet sent inatt
och sedan kommer det ....
ingenting?
Jag förstår absolut att IRL ibland kommer ivägen för leken, men det är ändå
konstigt.....
att skriva ett sådant inlägg efter missad röstning
och ändå inte komma med något?
och sedan säga att man kommit till sidan 14 idag när hon var på s12-13 enl egen utsago igår...
I sådana här situationer tycker jag att det är bra att fråga sig vad en eventuell ond-Asko skulle tjäna på att vara frånvarande - vilket i det här fallet inte skulle vara någonting alls vad jag kan se? Konstigt behöver ju inte betyda ond-konstigt, om du hänger med på hur jag tänker :).

(Jag menar alltså inte att det pekar på att Asko är god heller, utan bara neutral.)
 
Jag är här, nu var det ett tag sedan jag spelade.
-Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya. Eller som en älv ute på en dimmig äng.
Jorden ska vara platt som en pannkaka, så man kan nibbla lite i hörnen allt eftersom. Anser jag.

Pilot röstar här med på Asko

Har vart på en fyra årings kalas och ska hem nu, så för att en röst ska hinnas läggas innan DL så får den läggas nu!

Ursäkta om jag stället frågor som redan varit uppe i leken, men är det här en nonensröst eller? :)
 
Det svåra här tycker jag är att många hänvisar till hur spelare har spelat i tidigare ulvlekar.

Jag har ju inga sådana referenser. Det som enligt mig säger mest är hur folk har röstat. Men hur mycket vet man egentligen efter bara en enda röstning? Speciellt med tanke på att vi är så pass många.

Borde det inte vara så att det är först efter andra röstningen och käket som det kanske säger lite mer?

I början är det ju bara ulvarna som vet något om någon annan än sig själv.
 
Det svåra här tycker jag är att många hänvisar till hur spelare har spelat i tidigare ulvlekar.

Jag har ju inga sådana referenser. Det som enligt mig säger mest är hur folk har röstat. Men hur mycket vet man egentligen efter bara en enda röstning? Speciellt med tanke på att vi är så pass många.

Borde det inte vara så att det är först efter andra röstningen och käket som det kanske säger lite mer?

Jag tycker också att det är jättesvårt. Det här är min fjärde (tror jag) lek och jag har inte hunnit få koll på folks spelstilar, än mindre kommer jag ihåg dom. Tycker det är jättesvårt när folk säger "men det är hennes spelstil" eller så spelar hon när hon är god eller liknande.

Jag tror också att man kan utläsa mer av andra röstningen eftersom det nu finns lite info i omlopp. I första DL har vi ju ingen som vet något, men nu är det ju några som vet saker.
 
@quarter4ever Av vilken anledning håller du glömmerallt åt goda hållet?

Och Asko åt onda hållet? Tror du Asko är ond för att hon missade att rösta? För att hon inte snabbt som attan kom iväg med en röst innan hon somnade? Jag antar att när hon skrev sitt inlägg igår, att hon inte hade några planer att somna, utan att det bara hände. Det kan ju vara lite svårt att förutse framtiden, så jag ser inget konstigt med att hon inte röstade.

Detta är jag också nyfiken på!
 
Jag är en hon så behöver du inte fundera över det.

Missade du att jag också skrev att det inte säger någonting om deras roller? Kan du utveckla lite vad du menar med att jag har godkänt, på vilket sätt godkänt och vilken betydelse har du lagt i det?

Vad det gäller q4 så har du missat hela poängen med vad jag har skrivit om henne. Du har kanske inte spelat med henne förut eller läst lekarna och just hennes spelstil är precis att spreta åt en massa håll samtidigt och bli mer och mer fokuserad och verkligen på allvar vara en stor tillgång ju längre leken lider. Nu innan jag vet hennes roll så ser jag henne som värdefull för den goda sidan då hon har en förmåga att verkligen rota runt

Sen så kan jag upplysa dig om att jag inte var ensam om just de tankarna runt q4, ävem Mirtai (som också röstade på Koppen) har luftat samma funderingar, är det något du också har reagerat på?

Det var något jag la märke till, att du var positivt inställd till deras sätt att bidra till leken. :) Jag fick det även till att du försökte ge positiva "vibbar" om dem. Som jag tolkade det.

Jag har inte spelat med Q4 tidigare, ibland är det en stor nackdel och ibland även en fördel. Jag är misstänksam mot alla, försöker läsa in varför de röstat som de gjort/ gör de tolkningar de/ analyserar om dem de analyserar om.

Mirtais röstning gjorde även att jag reagerade precis som tankarna om Q4.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp