En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cirkus Koppen
Mirtai Koppen
Artline Koppen

Q4 Mirtai
Vira Mirtai
Sedan Mirtai

LenaH Circus
Koppen Circus


Jag tycker det är lite misstänksamt att Cirkus hinner få 2 röster, innan hen röstar på Koppen och Koppen är plötsligt med i lottningen då två till röstar på Koppen? Jag tycker det osar lite.

Så för tillfället sitter LenaH säkert hos mig, Q4 och Mirtai ska jag läsa lite mer vad de har skrivit.
Fast nej? Cirkus la sin röst först tror jag?
 
Jag svarar glatt utan att fråga @Monstermom :sneaky:: Nej, brevbäraren får inget kvitto på vad som händer med paketet. Spårbart är inte uppfunnet och inte heller sådana där plattor man skriver på och bekräftar med. (Jag vet inte ett :devil: skit om Discworld, men jag kan ju inte svara rakt på frågan!:rofl:)

Hjäääälp! Nu kommer Momsan!

Efter att Jag haft en lång diskussion med @Monstermom förut om brevbäraren som jag tillslut lyckades förstå bara för natt sedan upptäcka att det var ändrat nästa gång jag gick in så vill jag nog gärna ha dubbelbekräfntingar. :angel:

;) :D
 
Jag är här!
Försöker läsa mig igenom tråden och få någon rätsida på allt som skrivs och "ledtrådar".
Ska försöka mig på att multicitera dessutom :cautious:

Den som för mig sticker ut mest är Cirkus, hen hjälpte till att rösta ut Koppen ihop med Mirtai och Artline.
Hen tycker det är positivt att andra spelare ställer frågor om rollerna och "godkänner" dem på så sätt? Varför?

Förutom Koppen igår så riktade hon in sig på Q4. Tyckte även att hen hade betydligt mer att säga om Q4 än Koppen, som hon hjälpte till att rösta ut igår. Helt plötsligt är det negativt att skriva många inlägg och misstänksamt.

Återkommer igen!


Jag är en hon så behöver du inte fundera över det.

Missade du att jag också skrev att det inte säger någonting om deras roller? Kan du utveckla lite vad du menar med att jag har godkänt, på vilket sätt godkänt och vilken betydelse har du lagt i det?

Vad det gäller q4 så har du missat hela poängen med vad jag har skrivit om henne. Du har kanske inte spelat med henne förut eller läst lekarna och just hennes spelstil är precis att spreta åt en massa håll samtidigt och bli mer och mer fokuserad och verkligen på allvar vara en stor tillgång ju längre leken lider. Nu innan jag vet hennes roll så ser jag henne som värdefull för den goda sidan då hon har en förmåga att verkligen rota runt

Sen så kan jag upplysa dig om att jag inte var ensam om just de tankarna runt q4, ävem Mirtai (som också röstade på Koppen) har luftat samma funderingar, är det något du också har reagerat på?
 
Cirkus Koppen
Mirtai Koppen
Artline Koppen

Q4 Mirtai
Vira Mirtai
Sedan Mirtai

LenaH Circus
Koppen Circus


Jag tycker det är lite misstänksamt att Cirkus hinner få 2 röster, innan hen röstar på Koppen och Koppen är plötsligt med i lottningen då två till röstar på Koppen? Jag tycker det osar lite.

Så för tillfället sitter LenaH säkert hos mig, Q4 och Mirtai ska jag läsa lite mer vad de har skrivit.


Läs om läs rätt!

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02Artline röstar på koppen
21.11Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko
21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54@@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56Tora röstar på Hedin
21,57bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

här har du röstlistan.

Jag la första rösten på koppen INNAN någon röstat på mig.

Kan du utveckla varför LenaH sitter säkert?
Och exakt vad är det som osar och varför?
 
Jag förstår fortfarande inte det kloka i att rösta på någon man misstänker mindre bara för att den man tycker är mest misstänkt har många röster.

Dock har jag efter två lekar lärt mig att man inte ska lyncha någon pågrund av det.
Då har du inte förstått min grundtanke. Det jag upplevt är att en del inte bildar sig en egen uppfattning utan bara följer strömmen. Om någon utmärkt sig extra så är det förståeligt men det har många gånger varit strömröstningar utifrån banala förstadagsteorier och hastigt påkomna motiveringar om personer som inte alls varit misstänkta innan. Tanken är att om man tänker självständigt och röstar på den man tror mest på så blir rösterna hyfsat spridda om om ingen trampar i klaveret.

Så tvärt emot vad du tror här var min avsikt att uppmana folk att tänka själv och nte bara göra som alla andra.
 
Cirkus Koppen
Mirtai Koppen
Artline Koppen

Q4 Mirtai
Vira Mirtai
Sedan Mirtai

LenaH Circus
Koppen Circus


Jag tycker det är lite misstänksamt att Cirkus hinner få 2 röster, innan hen röstar på Koppen och Koppen är plötsligt med i lottningen då två till röstar på Koppen? Jag tycker det osar lite.

Så för tillfället sitter LenaH säkert hos mig, Q4 och Mirtai ska jag läsa lite mer vad de har skrivit.
Varför sitter LenaH säkert? Kan du utveckla vad hon gjort för det? Och är det i så fall baserat på någon annans ondska, om det har med röstningen att göra?
 
ja och det är ju en del som aviserat dåligt med tid, men samtidigt så minns jag efter förra leken då det framkom att det faktiskt skrevs mer inlägg totalt i ulvkonverasationen än i riktiga lektråden...
Föga förvånande så låg Ulvarna på de nedersta platserna i inläggsstatisktiken då...
:cautious:

bubblar vidare.....

Det är något med detta inlägg som inte känns rätt.

3. Asko hm ja här finns det inte mycket att ta på, bortsett från att hon är väldigt ...
frånvarande?:confused:
givetvis jobbigt med mormor igår, men var ändå inne och började kolla på det som hänt- sedan ingenting? Och missar röstningen...
Hon var ändå inne och skrev "Jag får nog läsa sida och kommentera efter hand då jag tror att jag inte hinner med alla sidorna därefter, nu var det på sida 12-13." vid 20,52, och om man är så trött att man somnar platt fall, vore det väl varit läge att rösta redan då? Här är det något som skaver!
Jag finner henne skum trots allt och undrar om den enda rösten hon fick på sig i första DL, kanske inte var så fel ute ändå, trots en av de mest underliga motiveringar jag stött på (hittills)@Pilot

Är hon misstänkt för att hon somnade bort ifrån att rösta? Eller har du fler anledningar till att tro att hon är skum?
 
Diskussionen mellan Lobelia och quarte4 fäster jag inte så mycket uppmärksamhet på just nu. Tycker dom har haft liknande diskussioner förr.
Frågan är om båda är onda. Skulle dom då dra uppmärksamheten till sig så mycket? Och riskera att åka ut?
Om båda är goda så kanske dom bara är osäkra på om den andre är god eller ond?

Om en är god och en är ond. Varför skulle den onde dra till sig så mycket uppmärksamhet och riskera att åka ut?


LenaHs kommentar går att tolka på många sätt. Tex kan den antyda att hon har en specialroll men den kan också antyda att hon är väldigt glad att det är en vanlig roll utan några extra förmågor.
Eller så betyder den inget alls.
Om den betyder något är hon då ond eller god?
Som god kan man ju hinta ganska så kraftigt att man är god. De onda vet ju redan att man är ond så det finns liksom inget att förlora där.
Men tänk om man vill luras?
Eller om man har en ond specialroll behöver man i så fall vara såååå tydlig?

Däremot finner jag det intressant att koppen högg så hårt på den kommentaren. Varför? Är koppen ond och vet att LenaH är god och försöker övertyga alla andra att hon är ond?

Ett problem så här i början upplever jag att det är svårt att låta bli att hugga på minsta lilla sak. Det finns liksom inget annat att ta på än så länge.

Känner mig än så länge ganska så pigg och två av mina fyra miniulvar verkar sova. Skall försöka avvakta lite längre innan jag röstar. Vill helst inte hålla på och ändra min röst för enligt mig är det tillräckligt komplicerat ändå.

Var anser du att Koppen "högg hårt" mot LenaH? Vad jag såg misstänkte hon henne inte en gång?

Inte rakt ut inte.

Dessutom blir jag nu misstänksam mot att du bla försvarar koppen så. Varför? Hmmmmm

Försvarar? I så fall försvarar jag väl en hel del personer. ;) Jag ifrågasätter det jag inte förstår och jag ser inte att Koppen högg mot LenaH, bara att jag tycker det är skumt att skriva ut att man tror att någon har en specialroll, vilket jag skrivit innan. För jag tror inte att det var så LenaH menade med sitt inlägg.

Exakt. Du försvarar en hel del personer.
Mycket att fundera på här.

Här reagerar jag på toras resonemang. Att få det tabu att ifrågasätta teorier ser jag inte hur det är till nytta för goda sidan öht? Kan du utveckla @Tora ? :)

Jag får nog läsa sida och kommentera efter hand då jag tror att jag inte hinner med alla sidorna därefter, nu var det på sida 12-13.


Fann detta lite underligt då jag tyckte det var uppenbart att det var bara ett skämt då katten i fråga antagligen inte gillade andra katter alls.


Jag har läst att flera påpekat att de inte kommer påpeka så många misstag folk gör med rollerna då de är nya och komplicerade. Men jag reagerar ändå på lobelia och cirkus som inte verkar ha läst vad LL skrivit ordentligt, tyckte att det blev ganska tydligt men ändå blev det missuppfattningar.


Vill bara påpeka att jag inte låg så högt upp mot slutet, mera i mitten :p


Och jag finner denna kommentar lite underlig :p då någon annan redan kommenterat detta (ja, q4 skrev sedan att hon hade missat det, men det kan ju vara något som en ulv säger) och att jag själv fann den inte så himla konstig, mera som ett skämt med smileyn.


Ville bara säga att jag håller verkligen med här, även om jag själv är väldigt förtjust i medeltiden som tidsålder så vet jag ändå att det inte var så kul att leva då egentligen :p

Själv uppfattade jag det som ett skämt från Lobelia, inget annat.

Även kommentaren om lobelia från asko (som jag uppfattar precis som dentaku) tycker jag är märklig. Det får mig att kolla närmare på henne när jag läser vidare.

Bara 264 iinlägg kvar.. plus de ni skrivit medan jag läste sida 18.... pust! Nu kommer jag vara iväg någon timme men återkommer vid 20 för någon timme till. Hoppas hinna ikapp. :)
 
Cirkus Koppen
Mirtai Koppen
Artline Koppen

Q4 Mirtai
Vira Mirtai
Sedan Mirtai

LenaH Circus
Koppen Circus


Jag tycker det är lite misstänksamt att Cirkus hinner få 2 röster, innan hen röstar på Koppen och Koppen är plötsligt med i lottningen då två till röstar på Koppen? Jag tycker det osar lite.

Så för tillfället sitter LenaH säkert hos mig, Q4 och Mirtai ska jag läsa lite mer vad de har skrivit.
Fel av mig! Jag menade att Mirtai var en av de som hjälpte till så att Koppen kom till lottning. Även om du (Cirkus) röstade först, så följde det med två röster på dig och därefter två röster på Koppen.
För mig kan det vara ett sätt att rädda en ulvkompis.
Det var det som gjorde mig misstänksam på Mirtai.

@Hedinn Anledningen till att LenaH sitter säkert till jag ser något som sticker ut är för att hon tillsammans med Koppen röstade på Cirkus. Eftersom Koppen var en av de goda som åkte ut, så känns det som om LenaH kan även hon vara god. Baserat då endast på min tveksamhet om Cirkus.
 
Fel av mig! Jag menade att Mirtai var en av de som hjälpte till så att Koppen kom till lottning. Även om du (Cirkus) röstade först, så följde det med två röster på dig och därefter två röster på Koppen.
För mig kan det vara ett sätt att rädda en ulvkompis.
Det var det som gjorde mig misstänksam på Mirtai.

@Hedinn Anledningen till att LenaH sitter säkert till jag ser något som sticker ut är för att hon tillsammans med Koppen röstade på Cirkus. Eftersom Koppen var en av de goda som åkte ut, så känns det som om LenaH kan även hon vara god. Baserat då endast på min tveksamhet om Cirkus.
Men vad grundar sig din tveksamhet om @cirkus på?

Visst, jag röstade själv på henne igår men jag har ju erkänt att det var en svag förstadagsröst.
 
Hur kan en andraröst vara en strömröst? Strömröster är väl ändå när det kommer många fler röster på en och samma person, inte när det enbart handlar om ett fåtal.

Du är ju inte inne nu så du kan inte svara varför det är så himlans misstänkt att lägga en andraröst på en person. Du tycker att Mirtais röst på Koppen är knepig, men Koppens hämndröst var det inte. Varför? Nu var ju Koppen inte ond, men jag undrar ändå varför en ren hämndröst är mer accepterat som en andraröst, än när någon röstar på en deltagare som den verkligen misstänker?

Jag förstår inte alls teorin vari det skumma skulle ligga i att "följa" någon annans röst, som du uttrycker det.

Du gör ju det i allra högsta grad själv, med en tredjeröst på Mirtai. Du kan ju vara ond för den delen, men om du är god kanske du förstår var jag vill komma.
Jag kan bara hålla med, jag förstår förklaringen än mindre än den ursprungliga motiveringen.
 
smilie_musik_002.gif
Meddelande från LL!
smilie_musik_002.gif


Påminnelse om två regler!
1. Det är inte OK att hinta! Det betyder att man inte kan känna att någon är ond/god, man kan inte tycka att någon är ond/god, man kan inte få vibbar om att någon är ond/god, man kan över huvud taget inte anse att någon är ond/god utan att tala om varför, på ett sätt som ger andra spelare något. Vad ni känner, tror, tycker, upplever, etc är inte något andra spelare kan dela. De kan dela (eller motsäga) era faktiska teorier, det är därför det är viktigt att ha med dessa. Det ni skriver i leken ska kunna användas och/eller bemötas av andra spelare. :up:
Detta gäller även om ni inte har någon info! De flesta har lätt att förstå varför man inte kan vifta med ögonbrynen och säga att någon känns ond/god när man vet hur det ligger till - nudge-nudge, wink-wink är inte konstruktivt spel. Men detsamma gäller även om man inte har någon info - annars blir det ju uppenbart om man har en inforoll, eller hur? Om vissa får "känna" att någon är ond/god, medan andra spelare inte får skriva så, då har vi delat upp deltagarna efter om de har info eller ej.
Alltså: alla ond/godförklaringar ska understödjas med konkreta teorier - de behöver inte vara bra, men de måste finnas.


2: Var trevliga mot varandra! Det är lätt att dras med i misstankar och en önskan om att ens sida ska vinna, men kom ihåg att göra skillnad på spelare och roll! Det är helt OK att ifrågasätta val, teorier, och allt annat som hör leken till, men det är inte OK att kritisera personer för hur de är till sättet. Vi är alla här för att ha roligt, det kan vi bara ha om vi har roligt tillsammans. Så, krama varandra allihop nu, så LL får se hur snälla ni är! :love:

************************************************************


@glömmerallt , @Myrten har givetvis helt rätt i att Shawn inte vet vad som händer med de brev han delar ut. Han är en väluppfostrad pojk, han står inte och läser över axeln på folk! :eek:

Carry on...
 
Då har du inte förstått min grundtanke. Det jag upplevt är att en del inte bildar sig en egen uppfattning utan bara följer strömmen. Om någon utmärkt sig extra så är det förståeligt men det har många gånger varit strömröstningar utifrån banala förstadagsteorier och hastigt påkomna motiveringar om personer som inte alls varit misstänkta innan. Tanken är att om man tänker självständigt och röstar på den man tror mest på så blir rösterna hyfsat spridda om om ingen trampar i klaveret.

Så tvärt emot vad du tror här var min avsikt att uppmana folk att tänka själv och nte bara göra som alla andra.
Nej jag förstår inte. För jag tycker att de som fått mycket röster på sig har varit folk som varit skummast just då. Det är en sak att tänka ett steg längre och fundera ut om någon annan är misstänkt men att rösta på någon annan än den skummaste bara för att förstår jag inte. Jag kan också tycka att det är lite tråkigt att det ska lottas ut vem som åker ut i första DL.

Komplicerat :p

Det jag undrar över är om Dentaku använder som som medveten taktik att börja hålla med dig.
 
smilie_musik_002.gif
Meddelande från LL!
smilie_musik_002.gif


Påminnelse om två regler!
1. Det är inte OK att hinta! Det betyder att man inte kan känna att någon är ond/god, man kan inte tycka att någon är ond/god, man kan inte få vibbar om att någon är ond/god, man kan över huvud taget inte anse att någon är ond/god utan att tala om varför, på ett sätt som ger andra spelare något. Vad ni känner, tror, tycker, upplever, etc är inte något andra spelare kan dela. De kan dela (eller motsäga) era faktiska teorier, det är därför det är viktigt att ha med dessa. Det ni skriver i leken ska kunna användas och/eller bemötas av andra spelare. :up:
Detta gäller även om ni inte har någon info! De flesta har lätt att förstå varför man inte kan vifta med ögonbrynen och säga att någon känns ond/god när man vet hur det ligger till - nudge-nudge, wink-wink är inte konstruktivt spel. Men detsamma gäller även om man inte har någon info - annars blir det ju uppenbart om man har en inforoll, eller hur? Om vissa får "känna" att någon är ond/god, medan andra spelare inte får skriva så, då har vi delat upp deltagarna efter om de har info eller ej.
Alltså: alla ond/godförklaringar ska understödjas med konkreta teorier - de behöver inte vara bra, men de måste finnas.


2: Var trevliga mot varandra! Det är lätt att dras med i misstankar och en önskan om att ens sida ska vinna, men kom ihåg att göra skillnad på spelare och roll! Det är helt OK att ifrågasätta val, teorier, och allt annat som hör leken till, men det är inte OK att kritisera personer för hur de är till sättet. Vi är alla här för att ha roligt, det kan vi bara ha om vi har roligt tillsammans. Så, krama varandra allihop nu, så LL får se hur snälla ni är! :love:

************************************************************


@glömmerallt , @Myrten har givetvis helt rätt i att Shawn inte vet vad som händer med de brev han delar ut. Han är en väluppfostrad pojk, han står inte och läser över axeln på folk! :eek:

Carry on...
Men nu blir jag jättebesviken, du menar att det förekommer hintar och jag är helt blind?!? :(

:D
 
Jag kan inte låta bli att noja över att Dentaku är ond igen och därmed försöker använda en ny teknik. Att hon medvetet lagt om spelsättet för att ingen ska misstänka att hon är ond två lekar i rad.

Hur menar du att jag lagt om spelsättet? Att jag påminner om något Lobelia skrev i förra leken handlar väl inte direkt om hur jag själv spelar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 384
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 990
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp