En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helsike vad panik jag fick! Förlåt @Tora om du gett tydligare svar det sista, men internet började krångla så jag fick kasta mig in via mobilen för att lägga en röst. Ska läsa igenom det senaste nu.
 
Kom hem snorsent, glömde bort leken tills nyss när jag bara "oj, fem i tio?!?!! :eek: :nailbiting:"

Vet att rösten är svag men det är det enda jag minns att ens stack ut från när jag läste idag på dagen.
Nu ska jag sova, hoppas hinna läsa igenom det som hänt sedan i eftermiddags under morgonen.
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever




 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas

21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline

21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47 Vira röstar på Mirtai
21,53 glömmerallt röstar på snurrfian
21,54 Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00 Mammas röstar på quarter4ever


 
Kollade Mammas inlägg nu och nej hon hade inte skrivit något sådant, så där mindes jag fel. Men håller ändå med dig att det nog knappast är ett taktiskt drag!
Mammas har haft rätt lite tid rent allmänt den senaste tiden. Jag är rätt förvånad att hon lyckas hinna vara med överhuvudtaget.

Jag reagerar lite på @Artline som först förstår hur Koppen tänker och inte tycker att kommentaren i sig är skum, men sedan röstar på Koppen just med motiveringen att hennes kommentar var skum(och att Koppens röst på cirkus skulle varit en hämndröst). Det rimmar illa i mina ögon och för DL1 är det tillräckligt.
Har du citat från Artline? /Orkar inte läsa 20 sidor igen :p

Vet inte om Koppen själv har kommenterat just gällande det, men det är en del som hojtar om att Koppen "outar" Snurrfian.....
Det var väl ändå LenaH det handlade om?
Det var det kanske.

Nästa gång du svarar mig, kan du vara snäll och antingen citera eller tagga? Om du vill att jag ska svara på det alltså.
 
Nej nu måste jag lägga en röst.

Ungarna somnade i tid men jag är helt förvirrad.

Jag gillar inte drev men ibland har drevet rätt. Och koppen har skrivit lite skumma saker. Men ett liknade drev var mot Lobelia förra omgången i Ulvleken och då var det fel.

Så jag lägger min röst på Hedinn. Helt enkelt för att hon som @Vira skrev resonerar väldigt vettigt. Frågan är hur man kan göra det så pass tidigt i leken utan att veta mer än vissa andra. Sorry @Hedinn men du skriver för bra och verkar veta för mycket för min smak.

Tora röstar på Hedin
Det skall givetvis vara Hedinn (med två n, dumma autocorect men jag antar att alla visste vem jag menade)
 
Bättre motivering skulle jag önskat, men om det ger en större chans att hitta en ond vet jag inte riktigt. Det är svårt att hitta onda första dagen och ingen hittills inklusive mig själv har någon direkt stark teori. Jag önskar att jag själv kunde hitta någon jag verkligen tror är ond men hittills saknar jag det. Däremot är de flesta mer eller mindre skumma när de tassar omkring eller lyser med sin frånvaro. En kvart kvar..
Där håller jag inte riktigt med. Jag tycker t.ex det @Sedna tog upp om Mirtai var ganska starkt, det kan mycket väl ha varit en ulv som "bara letade något att teoria om", även om det givetvis inte är säkert. Men jag anser nog att den typen av teorier ökar chanserna att hitta en ond snarare än att rösta på någon som varit frånvarande.
 
Jag förstår inte motiveringen i den mån det finns en. Vad i Mirtais röst är det som står ut?
att det är en snabb strömröst? Och att jag hade två misstänkta i samma läge, med två tidiga strömröster, utan att det egentligen inte finns någon info i bakgrunden....
Det är för mig mycket misstänkt, varav jag tyckte att den ena kunde man ana en hämndröst, och den andra hittade jag ingen förklaring till så tyckte det stod ut på det sättet!
 
Mammas har haft rätt lite tid rent allmänt den senaste tiden. Jag är rätt förvånad att hon lyckas hinna vara med överhuvudtaget.


Har du citat från Artline? /Orkar inte läsa 20 sidor igen :p


Det var det kanske.

Nästa gång du svarar mig, kan du vara snäll och antingen citera eller tagga? Om du vill att jag ska svara på det alltså.
sorry var lite upptagen själv iom att röstningen närmade sig...
 
Har du citat från Artline? /Orkar inte läsa 20 sidor igen :p

Jag tycker att:

Jag förstår hur koppen tänkte men så kommentaren i sig kanske inte är skum. Men det kanske är skumt att påpeka att man förstod att Lena har en special roll?

rimmar lite illa med:

Pojkvännen påstår att glass och chips inte är riktigt mat så jag måste rösta nu.

Artline röstar på koppen

Dels för den skumma kommentaren om LenaH och för att rösten på cirkus kändes som en hämd röst som en ond hade gjort för att rädda sig själv ifrån misstankar.
 
Jag tycker förvisso också det kändes som en vanlig Koppen-kommentar, men det betyder ju inte att Koppen har en god roll eller att man ska undvika att rösta på henne för att hon brukar få röster på sig. Jag är medveten om att Koppen ofta får misstankar på sig, och ibland även åker ut tidigt i lekar, men det känns som att det blir lite överdrivet när man inte får rösta på den man misstänker på, när denne är en sådan som ofta får misstankar på sig. Suck, det känns som om jag bara svamlar, önskar att jag uttryckt mig lika bra som @Hedinn.

Men jag reagerar i alla fall på att man inte "får" rösta på den man vill, om denne deltagare brukar få misstankar/röstningar på sig. För då gör man det enkelt för sig. På vilket sätt gjorde inte du det enkelt för dig själv i så fall LenaH, genom att rösta på någon som röstat på någon (:p) som ofta blir misstänkt. Det är väl en lika lätt röst?

@Sasse röstar på LenaH för hennes dubbelmoral (och för att jag suckar lite åt den här typen av teorier att man inte får rösta på vissa deltagare "därför att..."
Du uttrycker dig bra! :)

I övrigt håller jag med, jag kan visserligen reagera på lätta röster, men då är det ju mer att rösten är enkel snarare än vem som får rösten. Dock ser jag skillnad i när rösten kommer in och vad som skrivits innan dess, cirkus la sin röst tidigt när det fanns betydligt mindre att gå på, och då har jag lättare att acceptera en svag motivering än lite senare när det teoriats mer. Även om de flesta röster dag ett är mer eller mindre svaga.
 
Där håller jag inte riktigt med. Jag tycker t.ex det @Sedna tog upp om Mirtai var ganska starkt, det kan mycket väl ha varit en ulv som "bara letade något att teoria om", även om det givetvis inte är säkert. Men jag anser nog att den typen av teorier ökar chanserna att hitta en ond snarare än att rösta på någon som varit frånvarande.
Jag är övertygade om att flera hittat rätt på ulvar och om de har bra teorier eller inte är nog lite slumpartat. det är få gånger som ulvar verkligen rykt första DL när jag spelat, färre än vad det statistiskt borde varit om man lottat.

Efter DL kommer vi att veta mer, en hel del infor kommer ut. Vi kommer att veta vilken roll den utröstade har och det kan leda till slutsatser så småningom. För mig börjar den riktiga ulvjakten till DL 2, lyckas vi få ut en nu så är det förståss ett stort plus. Första DL är dock viktig i efterhand har jag hittat en del godbitar, mest utifrån hur folk röstat.
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever


Koppen 3
Mirtai 3
quarter4ever 2
cirkus 2
asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1


tror det blev rätt?
 
Nej nu måste jag lägga en röst.

Ungarna somnade i tid men jag är helt förvirrad.

Jag gillar inte drev men ibland har drevet rätt. Och koppen har skrivit lite skumma saker. Men ett liknade drev var mot Lobelia förra omgången i Ulvleken och då var det fel.

Så jag lägger min röst på Hedinn. Helt enkelt för att hon som @Vira skrev resonerar väldigt vettigt. Frågan är hur man kan göra det så pass tidigt i leken utan att veta mer än vissa andra. Sorry @Hedinn men du skriver för bra och verkar veta för mycket för min smak.

Tora röstar på Hedin
Haha jag anar att detta är en typisk förstadagsröst, men resonerar jag för vettigt? :D Får lägga av med det då!

Nej, men för att bli lite mer seriös; Jag har väl inte koll på folks roller? Jag resonerar utifrån det som skrivs, och det gör väl alla för att försöka komma fram till vilka som är goda och onda? Hur kan man göra det "för vettigt"? I vad av det jag skrivit tycker du att jag verkar sitta på info?
 
Då jag upplever att jag inte får några ordentliga svar från Tora och jag inte alls förstår hennes syn på försvar mot folk:

Hedinn röstar på Tora
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag skall förklara mer. För mig är det självklart att om man ifrågasätter någons teorier om någon för ihärdigt så är det en försvars varning. Men det kanske bara är jag det. Och något måste jag ju gå efter.

Sen är jag knappast ensam om att tycka att det är skumt att koppen kommenterade LenaHs inlägg. Jag tyckte att koppen högg på det ja. Men frågan är varför.
 
Jag är övertygade om att flera hittat rätt på ulvar och om de har bra teorier eller inte är nog lite slumpartat. det är få gånger som ulvar verkligen rykt första DL när jag spelat, färre än vad det statistiskt borde varit om man lottat.

Efter DL kommer vi att veta mer, en hel del infor kommer ut. Vi kommer att veta vilken roll den utröstade har och det kan leda till slutsatser så småningom. För mig börjar den riktiga ulvjakten till DL 2, lyckas vi få ut en nu så är det förståss ett stort plus. Första DL är dock viktig i efterhand har jag hittat en del godbitar, mest utifrån hur folk röstat.
Absolut, jag vet också att det är vanligare att goda åker dag ett, speciellt i drev för att någon skriver nåt som går att reagera på i en annars händelselös kväll. Därav att jag oftast är ganska skeptisk till drev första lynchen. Men sen finns det ju ulvar som kan göra misstag också, speciellt om de mest letar "nåt att teoria om", så hittar man något sånt kan det ju faktiskt finnas något bakom.
 
Uppdatering!

Nanny vandrade fundersamt i riktning mot puben - det var något i görningen! Hon var inte riktigt säker på vad, men något var det... Granny betedde sig som hon blivit spritt språngande, eh... normal! Pratade om karlar och funderade på livet!? Hon var inte sig själv. Magrat vägrade prata alls, fast Nanny bara ville vara snäll och lägga sig i precis så mycket som behövdes - flickan skulle faktiskt gifta sig, någon måste prata med henne om livets små mysterier! Men inte då. Ingen tacksamhet, det var vad som var fel med världen...
Men puben kan man lita på, Nanny visste att hon snart skulle få världen på rätt köl igen bara hon fått sitta i mitten av en folksamling, sjunga fula visor indiskreta sånger, smacka på sin pipa och dricka skumbla tills världen först blev krokig och sen gick runt tills den blev rak igen. Ja, lite skumbla skulle minsa-
- Buona seeeeeera, bella donnnnnna! :love:
Det var den mest insinuanta röst Nanny någonsin hört - och hon hade hört en hel del. Hon såg sig intresserat omkring för att se vem som tilltalat henne, och upptäckte en dvärg hon nästan klivit på i sin tankspriddhet.
- Cara mia, vilken uppenbarelse! Vilken skönhet, vilken karaktär, vilken stil! Sällan har jag skådat en mer fulländad kvinna! :love:
Nannys skrynkliga ansikte sprack upp i ett storflin, så hennes enda tand fick ha uppvisning. Sådan entusiasm från en man - eh, någon av manligt kön - var det faktiskt ett tag sedan hon upplevt... Hon tog emot visitkortet den ivrigt ögonbrynsviftande dvärgen höll fram mot henne:
"Giamo Casanunda, världen näst främste älskare!"
- Näst främste? frågade hon omtumlat.
- Si - men jag jobbar hårdare! :up: :love:
Hehehe, plötsligt såg Nannys kväll väldigt annorlunda ut. Man är ju aldrig för gammal för lite äventyr, och det fanns faktiskt andra som kunde kliva fram och ta lite ansvar för en gångs skull. En liten Casanunda och en stor skumbla, det var helt klart lösningen på alla hennes problem.
Nanny tog glatt Casanundas arm (fast hon fick böja sig rätt rejält) och följde honom runt knuten. Älvor, schmälvor - Lancre fick lösa sina egna problem ikväll!


Koppen var Nanny Ogg (häxa)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 377
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp