Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mammas har haft rätt lite tid rent allmänt den senaste tiden. Jag är rätt förvånad att hon lyckas hinna vara med överhuvudtaget.Kollade Mammas inlägg nu och nej hon hade inte skrivit något sådant, så där mindes jag fel. Men håller ändå med dig att det nog knappast är ett taktiskt drag!
Har du citat från Artline? /Orkar inte läsa 20 sidor igenJag reagerar lite på @Artline som först förstår hur Koppen tänker och inte tycker att kommentaren i sig är skum, men sedan röstar på Koppen just med motiveringen att hennes kommentar var skum(och att Koppens röst på cirkus skulle varit en hämndröst). Det rimmar illa i mina ögon och för DL1 är det tillräckligt.
Det var det kanske.Vet inte om Koppen själv har kommenterat just gällande det, men det är en del som hojtar om att Koppen "outar" Snurrfian.....
Det var väl ändå LenaH det handlade om?
Det skall givetvis vara Hedinn (med två n, dumma autocorect men jag antar att alla visste vem jag menade)Nej nu måste jag lägga en röst.
Ungarna somnade i tid men jag är helt förvirrad.
Jag gillar inte drev men ibland har drevet rätt. Och koppen har skrivit lite skumma saker. Men ett liknade drev var mot Lobelia förra omgången i Ulvleken och då var det fel.
Så jag lägger min röst på Hedinn. Helt enkelt för att hon som @Vira skrev resonerar väldigt vettigt. Frågan är hur man kan göra det så pass tidigt i leken utan att veta mer än vissa andra. Sorry @Hedinn men du skriver för bra och verkar veta för mycket för min smak.
Tora röstar på Hedin
Där håller jag inte riktigt med. Jag tycker t.ex det @Sedna tog upp om Mirtai var ganska starkt, det kan mycket väl ha varit en ulv som "bara letade något att teoria om", även om det givetvis inte är säkert. Men jag anser nog att den typen av teorier ökar chanserna att hitta en ond snarare än att rösta på någon som varit frånvarande.Bättre motivering skulle jag önskat, men om det ger en större chans att hitta en ond vet jag inte riktigt. Det är svårt att hitta onda första dagen och ingen hittills inklusive mig själv har någon direkt stark teori. Jag önskar att jag själv kunde hitta någon jag verkligen tror är ond men hittills saknar jag det. Däremot är de flesta mer eller mindre skumma när de tassar omkring eller lyser med sin frånvaro. En kvart kvar..
att det är en snabb strömröst? Och att jag hade två misstänkta i samma läge, med två tidiga strömröster, utan att det egentligen inte finns någon info i bakgrunden....Jag förstår inte motiveringen i den mån det finns en. Vad i Mirtais röst är det som står ut?
sorry var lite upptagen själv iom att röstningen närmade sig...Mammas har haft rätt lite tid rent allmänt den senaste tiden. Jag är rätt förvånad att hon lyckas hinna vara med överhuvudtaget.
Har du citat från Artline? /Orkar inte läsa 20 sidor igen
Det var det kanske.
Nästa gång du svarar mig, kan du vara snäll och antingen citera eller tagga? Om du vill att jag ska svara på det alltså.
Har du citat från Artline? /Orkar inte läsa 20 sidor igen
Jag förstår hur koppen tänkte men så kommentaren i sig kanske inte är skum. Men det kanske är skumt att påpeka att man förstod att Lena har en special roll?
Pojkvännen påstår att glass och chips inte är riktigt mat så jag måste rösta nu.
Artline röstar på koppen
Dels för den skumma kommentaren om LenaH och för att rösten på cirkus kändes som en hämd röst som en ond hade gjort för att rädda sig själv ifrån misstankar.
Du uttrycker dig bra!Jag tycker förvisso också det kändes som en vanlig Koppen-kommentar, men det betyder ju inte att Koppen har en god roll eller att man ska undvika att rösta på henne för att hon brukar få röster på sig. Jag är medveten om att Koppen ofta får misstankar på sig, och ibland även åker ut tidigt i lekar, men det känns som att det blir lite överdrivet när man inte får rösta på den man misstänker på, när denne är en sådan som ofta får misstankar på sig. Suck, det känns som om jag bara svamlar, önskar att jag uttryckt mig lika bra som @Hedinn.
Men jag reagerar i alla fall på att man inte "får" rösta på den man vill, om denne deltagare brukar få misstankar/röstningar på sig. För då gör man det enkelt för sig. På vilket sätt gjorde inte du det enkelt för dig själv i så fall LenaH, genom att rösta på någon som röstat på någon () som ofta blir misstänkt. Det är väl en lika lätt röst?
@Sasse röstar på LenaH för hennes dubbelmoral (och för att jag suckar lite åt den här typen av teorier att man inte får rösta på vissa deltagare "därför att..."
Jag är övertygade om att flera hittat rätt på ulvar och om de har bra teorier eller inte är nog lite slumpartat. det är få gånger som ulvar verkligen rykt första DL när jag spelat, färre än vad det statistiskt borde varit om man lottat.Där håller jag inte riktigt med. Jag tycker t.ex det @Sedna tog upp om Mirtai var ganska starkt, det kan mycket väl ha varit en ulv som "bara letade något att teoria om", även om det givetvis inte är säkert. Men jag anser nog att den typen av teorier ökar chanserna att hitta en ond snarare än att rösta på någon som varit frånvarande.
Haha jag anar att detta är en typisk förstadagsröst, men resonerar jag för vettigt? Får lägga av med det då!Nej nu måste jag lägga en röst.
Ungarna somnade i tid men jag är helt förvirrad.
Jag gillar inte drev men ibland har drevet rätt. Och koppen har skrivit lite skumma saker. Men ett liknade drev var mot Lobelia förra omgången i Ulvleken och då var det fel.
Så jag lägger min röst på Hedinn. Helt enkelt för att hon som @Vira skrev resonerar väldigt vettigt. Frågan är hur man kan göra det så pass tidigt i leken utan att veta mer än vissa andra. Sorry @Hedinn men du skriver för bra och verkar veta för mycket för min smak.
Tora röstar på Hedin
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag skall förklara mer. För mig är det självklart att om man ifrågasätter någons teorier om någon för ihärdigt så är det en försvars varning. Men det kanske bara är jag det. Och något måste jag ju gå efter.Då jag upplever att jag inte får några ordentliga svar från Tora och jag inte alls förstår hennes syn på försvar mot folk:
Hedinn röstar på Tora
Absolut, jag vet också att det är vanligare att goda åker dag ett, speciellt i drev för att någon skriver nåt som går att reagera på i en annars händelselös kväll. Därav att jag oftast är ganska skeptisk till drev första lynchen. Men sen finns det ju ulvar som kan göra misstag också, speciellt om de mest letar "nåt att teoria om", så hittar man något sånt kan det ju faktiskt finnas något bakom.Jag är övertygade om att flera hittat rätt på ulvar och om de har bra teorier eller inte är nog lite slumpartat. det är få gånger som ulvar verkligen rykt första DL när jag spelat, färre än vad det statistiskt borde varit om man lottat.
Efter DL kommer vi att veta mer, en hel del infor kommer ut. Vi kommer att veta vilken roll den utröstade har och det kan leda till slutsatser så småningom. För mig börjar den riktiga ulvjakten till DL 2, lyckas vi få ut en nu så är det förståss ett stort plus. Första DL är dock viktig i efterhand har jag hittat en del godbitar, mest utifrån hur folk röstat.