En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
LenaH skriver väl ingenstans att hon inte brukar vara putslustig? Hon skriver att hon försökte vara putslustig och sen att de som spelat med henne bör veta att hon inte brukar vara lösmynt, vilket jag tolkar som inte benägen att hinta.
hon skrev så här:
"Alltså, jag trodde mig vara lite putslustig.
De som lekt med mig förut vet att jag inte brukar vara speciellt lösmynt oavsett roll. :)

Iaf inte 5 minuter efter att leken lagts upp."

så ja man kan tolka det som du gör absolut!
Men då det blivit sånt fokus på Koppen tycker jag ändå att det är intressant att lyfta vad det är Koppen svarat på.
Därmed inte sagt att jag tror att vare sig Koppen eller cirkus är god, eller ond för den delen, just nu funderar jag över att just de ligger uppe med bland de första rösterna mot sig, och dessutom med snabba följdröster ....
 
På vilket sätt är det att försvara? Jag ifrågasätter oftast inte teorier baserat på vem de skrivs om, utan vad teorierna grundar sig på. Att jag ifrågasätter en teori betyder heller inte nödvändigtvis att jag misstänker personen som skrev den, utan helt enkelt att det är något jag vill få närmre förklarat.
+ 1 på den, eller något. @Tora, jag brukar göra samma sak och tycker inte alls att det är konstigt rent generellt att ifrågasätta teorier mot någon. Visst kan det vara misstänkt i vissa fall och i ljuset av viss info som kan framkomma senare under tråden, men det är också ett viktigt sätt att som god se till att ingen får orättvisa misstankar riktade mot sig vilket inte gynnar goda sidan.
 
Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad ;) och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Snurrfian röstar på Mammas
Alltså, den här rösten känns annars som ett typiskt sätt att hålla sig under radarn :p. Eftersom Mammas inte har varit så aktiv har vi ju verkligen noll och inget att gå på där, och jag tvivlar starkt på att det är ett medvetet taktiskt drag av Mammas.
 
Hur ska man hitta nycklarna om de inte ligger på bordet? :confused: Den enda i den här familjen som spottar om det går en svart katt över vägen är vår katt... :D

Har ni en vidskeplig katt?
Fann detta lite underligt då jag tyckte det var uppenbart att det var bara ett skämt då katten i fråga antagligen inte gillade andra katter alls.
Fann Askos anmärkning här underlig, tycker det är uppenbart att även min fråga om katten är vidskeplig är ett skämt. Men Asko du kanske känner en massa vidskepliga katter ;)
 
Och ja, jag har hittat hit som ni ser :grin:

Såg en obligatorisk fråga så här är mitt snabba svar då jag måste lägga mig nu:
Jag vet inte riktigt om vi har förlorat något - jag skulle iallafall inte byta ut min el, värme och moderna bekvämlighet mot den där karga stugan där man fick kämpa för att överleva :p Och tänk på hur en vanlig sjukdom kunde vara rent av dödlig då nu är lätt botad genom att gå till sjukhuset (om det ens behövs!), där har vi mycket att tacka vetenskapen för!
Inspiration och fantasi finns ju fortfarande trots att vidskepligheten är liten, alla dessa fantasy eller science fiction böcker finns ju i massor där man kan fly in i den där magiska världen för ett litet tag utan att behöva avstå dagens modernitet.

Så .. jag vet inte om man har förlorat så mycket, men det lilla man har förlorat kan nog då inte jämföras med den stora fördelen med att leva idag än då.

Jag är här, nu var det ett tag sedan jag spelade.
-Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya. Eller som en älv ute på en dimmig äng.
Jorden ska vara platt som en pannkaka, så man kan nibbla lite i hörnen allt eftersom. Anser jag.

Pilot röstar här med på Asko

Har vart på en fyra årings kalas och ska hem nu, så för att en röst ska hinnas läggas innan DL så får den läggas nu!
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas

21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko
 
Jag är här, nu var det ett tag sedan jag spelade.
-Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya. Eller som en älv ute på en dimmig äng.
Jorden ska vara platt som en pannkaka, så man kan nibbla lite i hörnen allt eftersom. Anser jag.

Pilot röstar här med på Asko

Har vart på en fyra årings kalas och ska hem nu, så för att en röst ska hinnas läggas innan DL så får den läggas nu!

Såg att du inte hinner in innan DL. Men jag undrar hur du menar? Den här meningen: -Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya.
Jag kanske är sämst på svenska men jag kan inte förstå den. Tror jag.
Menar du att Askos svar på den obligatoriska frågan är ett ulvigt svar? Har jag tolkat rätt då? :)
 
Såg att du inte hinner in innan DL. Men jag undrar hur du menar? Den här meningen: -Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya.
Jag kanske är sämst på svenska men jag kan inte förstå den. Tror jag.
Menar du att Askos svar på den obligatoriska frågan är ett ulvigt svar? Har jag tolkat rätt då? :)

Det skulle jag också gärna vilja veta. :)
 
Alltså, den här rösten känns annars som ett typiskt sätt att hålla sig under radarn :p. Eftersom Mammas inte har varit så aktiv har vi ju verkligen noll och inget att gå på där, och jag tvivlar starkt på att det är ett medvetet taktiskt drag av Mammas.

Skrev inte Mammas något om att hon hade lite tid? Nu blev jag osäker, det är lite många deltagare att hålla reda på, men jag tror inte heller att det är ett taktiskt drag.
Fast jag tolkade rösten som en klassisk första DL röst. Men: det kan ju vara lite som du skriver också såklart.
 
Det blir fruktansvärt svårt att hålla ordning på folk när det är 20 deltagare, jag avundas inte LL! Själv har jag klottrat ner lite på ett papper nu - det lär väl inte hjälpa mycket till DL1 men ändå. :p
 
Skrev inte Mammas något om att hon hade lite tid? Nu blev jag osäker, det är lite många deltagare att hålla reda på, men jag tror inte heller att det är ett taktiskt drag.
Fast jag tolkade rösten som en klassisk första DL röst. Men: det kan ju vara lite som du skriver också såklart.

Kollade Mammas inlägg nu och nej hon hade inte skrivit något sådant, så där mindes jag fel. Men håller ändå med dig att det nog knappast är ett taktiskt drag!
 
Har kikat lite närmre på @Mirtai s inlägg efter det @Sedna drog upp och samtidigt som det väl kan tolkas lite som en kovändning så skriver hon ju ändå bara att hon reagerade på samma sak som Koppen, att hon också tolkade LenaHs inlägg som att hon hade en specialroll (vilket jag dock inte gjorde själv). Sen, om jag förstår det hela rätt, så reagerar hon på att Koppen faktiskt skrev ut att LenaH borde ha en specialroll. Så jag vet inte om det säger något om Mirtais roll egentligen?

Sen att jag själv inte ser det som grund till en röst på Koppen är ju en annan femma, och att hon ändå var tvåa på den bollen talar väl inte till hennes fördel kanske, men hon var ju tvungen att lägga en röst och det är svårt dag ett. Så ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det.
 
Just nu skulle jag vilja få lite mer förklaringar från @Tora då jag saknar svar på vissa frågor. Dock är väl hon en av de nya(?) spelarna så det är väl förståelig att reagera på ett för mig annorlunda sätt då, men jag hänger inte med i tankegångarna riktigt ändå.
 
Såg att du inte hinner in innan DL. Men jag undrar hur du menar? Den här meningen: -Men, det känns lite ulvigt att försöka projicera att Asko visst det bor inne och inte alls i en ulvig lya.
Jag kanske är sämst på svenska men jag kan inte förstå den. Tror jag.
Menar du att Askos svar på den obligatoriska frågan är ett ulvigt svar? Har jag tolkat rätt då? :)
Det är inte en av de starkaste förstadagsteorierna jag sett men kanske inte den värsta. Jag undrar också hur man lyckas dra den slutsatsen.
 
Alltså, den här rösten känns annars som ett typiskt sätt att hålla sig under radarn :p. Eftersom Mammas inte har varit så aktiv har vi ju verkligen noll och inget att gå på där, och jag tvivlar starkt på att det är ett medvetet taktiskt drag av Mammas.
Håller med. Det vore väl en sak om det fanns minimalt att gå på, då kan jag ursäkta de flesta röster, men nu finns det väl en hel del efter kvällens diskussioner, så det borde ändå gå att hitta något bättre bland det som skrivits, som ger större chans att få ut en ond.
 
Jag reagerar lite på @Artline som först förstår hur Koppen tänker och inte tycker att kommentaren i sig är skum, men sedan röstar på Koppen just med motiveringen att hennes kommentar var skum(och att Koppens röst på cirkus skulle varit en hämndröst). Det rimmar illa i mina ögon och för DL1 är det tillräckligt.

Dentaku röstar på Artline
 
Hm låter som en specialroll mao ;)

Inget annat än att hon förmodligen har en specialroll?
För en vanlig bybo eller ulv är ju knappast svåra roller

Jag är ledsen, men jag tolkade det som ett seriöst och ärligt inlägg, ja.
Ska läsa det igen ;) så får vi se om jag ändrar mig

Nu är det ju så att jag inte hade onda aningar när jag reagerade på LenaHs inlägg.
Cirkus gör det väldigt lätt för sig att lägga rösten på mig med en i mina ögon svag motivering. Rätt tidigt i leken desutom. Jag får ulvvibbar av sånt!
Och Lenas inlägg ovan kunde jag inte hålla med om mera. Därför:

Koppen röstar på Cirkus

Det som varit på tapeten idag är väl Koppens kommentar till LenaH. Har läst igenom Koppens inlägg igen. Själv reagerade jag inte nämnvärt på LenaHs inlägg utan tog det på skämt och liksom tidigt i leken OT. Trodde att Koppen också gjorde det pga. smileyn men sen förklarar ju Koppen att hon tolkade det seriöst, och skrev igen att LenaH nog har en specialroll.
Cirkus röstar på Koppen och det leder fram till att Koppen röstar på Cirkus.
Jag kan tycka att det är lite dumt att mena på att LenaH förmodligen har en specialroll - dels är det ju så tidigt att man inte kan veta och sen så är det dumt att OM det skulle vara så - visa älvorna vägen.
Men jag hittar inget som jag tycker känns ulvigt just de här inläggena från Koppen och hon skriver ju själv också att hon inte hade onda aningar när hon reagerade på inlägget.

Läser vidare..
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas

21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline


edit Dentaku hann före...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 376
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp