En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror du att LenaHs inlägg var seriöst? För mig verkar det mest ha varit ett "jag känner mig förvirrad"-inlägg och egentligen ingenting som säger något om hennes roll.
Jag är ledsen, men jag tolkade det som ett seriöst och ärligt inlägg, ja.
Ska läsa det igen ;) så får vi se om jag ändrar mig
 
Alltså, grav tidsbrist gör att jag måste rösta nu och kommer inte in igen före DL (quiz night!).

Jag tycker @cirkus gör det väldigt lätt för sig genom att hugga på @Koppen s kommentar om min kommentar. Visserligen gjorde Koppen likadant i förra leken och var då ond men annars tycker jag det känns som en vanlig Koppenkommentar.
Att lägga första rösten på en spelare som ofta drar på sig röster känns lite för enkelt. Så:

LenaH röstar på cirkus
 
Röstlista DL1

15.33
Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
 
Alltså, grav tidsbrist gör att jag måste rösta nu och kommer inte in igen före DL (quiz night!).

Jag tycker @cirkus gör det väldigt lätt för sig genom att hugga på @Koppen s kommentar om min kommentar. Visserligen gjorde Koppen likadant i förra leken och var då ond men annars tycker jag det känns som en vanlig Koppenkommentar.
Att lägga första rösten på en spelare som ofta drar på sig röster känns lite för enkelt. Så:

LenaH röstar på cirkus
Till viss del förstår jag motiveringen, samtidigt upplever inte jag Koppen som någon som lätt drar på sig röster tidigt utan snarare någon som brukar bli ursäktad för att hon brukar spela så. När jag har spelat med Koppen har hon i alla fall varit kvar ett tag i varje lek, vad jag minns.

Däremot tycker jag inte att det är ovanligt att cirkus drar på sig röster dag ett, mycket för att hon ofta behöver rösta tidigt och då ger andra något att teoria om.

Så i mina ögon gör du själv precis det du misstänker cirkus för.
 
Nu är det ju så att jag inte hade onda aningar när jag reagerade på LenaHs inlägg.
Cirkus gör det väldigt lätt för sig att lägga rösten på mig med en i mina ögon svag motivering. Rätt tidigt i leken desutom. Jag får ulvvibbar av sånt!
Och Lenas inlägg ovan kunde jag inte hålla med om mera. Därför:

Koppen röstar på Cirkus
 
QUOTE="Hedinn, post: 16815947, member: 35975"]Till viss del förstår jag motiveringen, samtidigt upplever inte jag Koppen som någon som lätt drar på sig röster tidigt utan snarare någon som brukar bli ursäktad för att hon brukar spela så. När jag har spelat med Koppen har hon i alla fall varit kvar ett tag i varje lek, vad jag minns.

Däremot tycker jag inte att det är ovanligt att cirkus drar på sig röster dag ett, mycket för att hon ofta behöver rösta tidigt och då ger andra något att teoria om.

Så i mina ögon gör du själv precis det du misstänker cirkus för.[/QUOTE]
Jag upplever inte riktigt att cirkus brukar dra på sig röster?

Men du kan ha rätt och jag erkänner stress och halmstrån vid DL1.
Jag blir dock lite nervös när Koppen lägger andrarösten så snart efteråt?

Tveksamt om jag hinner göra nåt nu, totalt mobilförbud efter 20.
 
Diskussionen mellan Lobelia och quarte4 fäster jag inte så mycket uppmärksamhet på just nu. Tycker dom har haft liknande diskussioner förr.
Frågan är om båda är onda. Skulle dom då dra uppmärksamheten till sig så mycket? Och riskera att åka ut?
Om båda är goda så kanske dom bara är osäkra på om den andre är god eller ond?

Om en är god och en är ond. Varför skulle den onde dra till sig så mycket uppmärksamhet och riskera att åka ut?


LenaHs kommentar går att tolka på många sätt. Tex kan den antyda att hon har en specialroll men den kan också antyda att hon är väldigt glad att det är en vanlig roll utan några extra förmågor.
Eller så betyder den inget alls.
Om den betyder något är hon då ond eller god?
Som god kan man ju hinta ganska så kraftigt att man är god. De onda vet ju redan att man är ond så det finns liksom inget att förlora där.
Men tänk om man vill luras?
Eller om man har en ond specialroll behöver man i så fall vara såååå tydlig?

Däremot finner jag det intressant att koppen högg så hårt på den kommentaren. Varför? Är koppen ond och vet att LenaH är god och försöker övertyga alla andra att hon är ond?

Ett problem så här i början upplever jag att det är svårt att låta bli att hugga på minsta lilla sak. Det finns liksom inget annat att ta på än så länge.

Känner mig än så länge ganska så pigg och två av mina fyra miniulvar verkar sova. Skall försöka avvakta lite längre innan jag röstar. Vill helst inte hålla på och ändra min röst för enligt mig är det tillräckligt komplicerat ändå.
 
Diskussionen mellan Lobelia och quarte4 fäster jag inte så mycket uppmärksamhet på just nu. Tycker dom har haft liknande diskussioner förr.
Frågan är om båda är onda. Skulle dom då dra uppmärksamheten till sig så mycket? Och riskera att åka ut?
Om båda är goda så kanske dom bara är osäkra på om den andre är god eller ond?

Om en är god och en är ond. Varför skulle den onde dra till sig så mycket uppmärksamhet och riskera att åka ut?


LenaHs kommentar går att tolka på många sätt. Tex kan den antyda att hon har en specialroll men den kan också antyda att hon är väldigt glad att det är en vanlig roll utan några extra förmågor.
Eller så betyder den inget alls.
Om den betyder något är hon då ond eller god?
Som god kan man ju hinta ganska så kraftigt att man är god. De onda vet ju redan att man är ond så det finns liksom inget att förlora där.
Men tänk om man vill luras?
Eller om man har en ond specialroll behöver man i så fall vara såååå tydlig?

Däremot finner jag det intressant att koppen högg så hårt på den kommentaren. Varför? Är koppen ond och vet att LenaH är god och försöker övertyga alla andra att hon är ond?

Ett problem så här i början upplever jag att det är svårt att låta bli att hugga på minsta lilla sak. Det finns liksom inget annat att ta på än så länge.

Känner mig än så länge ganska så pigg och två av mina fyra miniulvar verkar sova. Skall försöka avvakta lite längre innan jag röstar. Vill helst inte hålla på och ändra min röst för enligt mig är det tillräckligt komplicerat ändå.
Var anser du att Koppen "högg hårt" mot LenaH? Vad jag såg misstänkte hon henne inte en gång?
 
Hur kunde jag glömma att jag ska till stallet?! Måste alltså rösta nu för kommer inte hinna hem innan dl. Det känns inte alls bra, jag har bara en ytterst skakig teori.


@Koppen fällde en kommentar som bara blir mer och mer märklig. Om man nu misstänker att LenaH har en specialroll, varför lyfta det så alla ser? Nu är jag inte alls övertygad om att LenaH har en specialroll, det känns som en typisk "första dagen och jag är förvirrad" kommentar men ändå?


Det mest misstänkta jag hittat är Koppens kommentar om LenaH:s eventuella roll. Det gör att jag i extrem tidspress får rösta efter det...

Mirtai röstar på Koppen
 
Röstlista DL1

15.33Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus

19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
 
Inte rakt ut inte.

Dessutom blir jag nu misstänksam mot att du bla försvarar koppen så. Varför? Hmmmmm
Försvarar? I så fall försvarar jag väl en hel del personer. ;) Jag ifrågasätter det jag inte förstår och jag ser inte att Koppen högg mot LenaH, bara att jag tycker det är skumt att skriva ut att man tror att någon har en specialroll, vilket jag skrivit innan. För jag tror inte att det var så LenaH menade med sitt inlägg.
 
Försvarar? I så fall försvarar jag väl en hel del personer. ;) Jag ifrågasätter det jag inte förstår och jag ser inte att Koppen högg mot LenaH, bara att jag tycker det är skumt att skriva ut att man tror att någon har en specialroll, vilket jag skrivit innan. För jag tror inte att det var så LenaH menade med sitt inlägg.
Exakt. Du försvarar en hel del personer.
Mycket att fundera på här.
 
Försvarar? I så fall försvarar jag väl en hel del personer. ;) Jag ifrågasätter det jag inte förstår och jag ser inte att Koppen högg mot LenaH, bara att jag tycker det är skumt att skriva ut att man tror att någon har en specialroll, vilket jag skrivit innan. För jag tror inte att det var så LenaH menade med sitt inlägg.

Håller med i det du skriver här. Jag tycker inte att Koppen "högg hårt"? Kommentaren var skum, men inte på nått sätt "högg hårt"?! Och Koppen röstar ju inte heller på LenaH och jag finner inte heller att hon misstänker LenaH.
 
Phu, trodde jag skulle ha jättemycket att läsa ikapp nu (har läst på mobilen fram till halv 5 ungefär...), men det var ju inte så mycket ändå... :) Jag har lite funderingar men ska läsa igenom allt igen innan jag luftar dem här!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp