En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
så då är jag på plats igen!
Intressanta saker har hänt då röstningen redan dragit igång....
Det svåra är vad man ska tro om det?
Grunnar på det ett tag och återkommer!
 
Jag får nog läsa sida och kommentera efter hand då jag tror att jag inte hinner med alla sidorna därefter, nu var det på sida 12-13.

Har ni en vidskeplig katt?
Fann detta lite underligt då jag tyckte det var uppenbart att det var bara ett skämt då katten i fråga antagligen inte gillade andra katter alls.

Allsmäktiga @Monstermom svarade tidigare att det är alla utanför lyan.
Jag har läst att flera påpekat att de inte kommer påpeka så många misstag folk gör med rollerna då de är nya och komplicerade. Men jag reagerar ändå på lobelia och cirkus som inte verkar ha läst vad LL skrivit ordentligt, tyckte att det blev ganska tydligt men ändå blev det missuppfattningar.

Håller med!
Har för mig att Asko också låg högt upp, så jag tror inte som q4 att man kan utläsa såå mycket av inläggsstatistiken. Eller det är väl snarare bevisat när både du och Asko låg så högt upp :p
Vill bara påpeka att jag inte låg så högt upp mot slutet, mera i mitten :p

Jag tycker denna kommentaren känns....
konstig?
Och jag finner denna kommentar lite underlig :p då någon annan redan kommenterat detta (ja, q4 skrev sedan att hon hade missat det, men det kan ju vara något som en ulv säger) och att jag själv fann den inte så himla konstig, mera som ett skämt med smileyn.

Min uppfattning är att vi romantiserar förr något grönjävligt, ungefär som man bara minns soliga dagar från sommarloven när man var barn, typ.
Ville bara säga att jag håller verkligen med här, även om jag själv är väldigt förtjust i medeltiden som tidsålder så vet jag ändå att det inte var så kul att leva då egentligen :p
 
Jag har svårt att hänga med i Mirtais svängning.

Från det här:
Jag gjorde faktiskt samma reflektion som Koppen. Så som kommentaren var skriven tolkade jag det som att det var en mer avancerad roll än vanlig bybo/ulv.

Sedan är jag mycket tveksam till om det betyder något alls, men det är en helt annan sak ;)

Till det här:
@Koppen fällde en kommentar som bara blir mer och mer märklig. Om man nu misstänker att LenaH har en specialroll, varför lyfta det så alla ser? Nu är jag inte alls övertygad om att LenaH har en specialroll, det känns som en typisk "första dagen och jag är förvirrad" kommentar men ändå?

Till att rösta på Koppen. Njaee... jag är inte övertygad om den teorin.
Ytterst skakig teori skrev du @Mirtai va?
 
Det har verkligen blivit mer intressant men samtidigt har det inte blivit någon mer diskussion att tala om. Jag kan iofs inte peka finger för jag har inte bidragit heller men det är lite synd eftersom det som sagt riskerar att gagnar ulvarna om folk mest hakar på varandra.
 
Var tvungen att kolla lite mer på LenaH då det kommit upp så mycket om koppen.
Detta är det jag kikade på (nedan: )
Jag är här och har lyckligtvis fattat åtminstone min egen roll. Tror jag. Kanske. Eventuellt.

Eller inte! Vem vet? :confused:

Skicka? Borde jag fått PM? :confused:

Alltså, jag trodde mig vara lite putslustig.
De som lekt med mig förut vet att jag inte brukar vara speciellt lösmynt oavsett roll. :)

Iaf inte 5 minuter efter att leken lagts upp. ;)

[QUOTE) Alltså, grav tidsbrist gör att jag måste rösta nu och kommer inte in igen före DL (quiz night!).

Jag tycker @cirkus gör det väldigt lätt för sig genom att hugga på @Koppen s kommentar om min kommentar. Visserligen gjorde Koppen likadant i förra leken och var då ond men annars tycker jag det känns som en vanlig Koppenkommentar.
Att lägga första rösten på en spelare som ofta drar på sig röster känns lite för enkelt. Så:

LenaH röstar på cirkus [/QUOTE]
QUOTE="Hedinn, post: 16815947, member: 35975"]Till viss del förstår jag motiveringen, samtidigt upplever inte jag Koppen som någon som lätt drar på sig röster tidigt utan snarare någon som brukar bli ursäktad för att hon brukar spela så. När jag har spelat med Koppen har hon i alla fall varit kvar ett tag i varje lek, vad jag minns.

Däremot tycker jag inte att det är ovanligt att cirkus drar på sig röster dag ett, mycket för att hon ofta behöver rösta tidigt och då ger andra något att teoria om.

Så i mina ögon gör du själv precis det du misstänker cirkus för.
Jag upplever inte riktigt att cirkus brukar dra på sig röster?

Men du kan ha rätt och jag erkänner stress och halmstrån vid DL1.
Jag blir dock lite nervös när Koppen lägger andrarösten så snart efteråt?

Tveksamt om jag hinner göra nåt nu, totalt mobilförbud efter 20.[/QUOTE]
Nu ser jag att du har mobilförbud så antagligen kan du inte svara och såg även att du var tvungen att rösta tidigt
Men funderar ändå på din tidiga röst på cirkus?
Samt att du tycker cirkus lägger en lätt röst på en som brukar få röster, då hade hon ju lika gärna kunnat lägga den på mig istället som sannerligen hamnat i skottelden idag!
Du är ovanligt skämtsam om spelet , att du har humor det vet jag, men just så om roller vetesjutton om jag sett förut?
Du skriver även att du inte brukar vara putslustig och det vet vi som spelat med dig förut?

Och avslutar sedan med att du blir nervös när Koppen så snabbt följer din röst ; men hinner inte ändra....
Över huvud taget tycker jag det är märkligt att det så snabbt blivit två olika som snabbt får röster på sig?
Dessutom år det idag snabba följdröster på både Cirkus och Koppen?
Om jag nu har fattat LL rätt så finns det ingen som helst extra info ute idag, inga sior har gjorts, inga brev har delats ut, ingen ficktjuv(?) har hunnit vara i farten än, så ser det som märkligt med så snabba röster på samma personer?
Tål att funderas på.....
Tog även med Hedinns kommentar till din röst.
Jag vet inte riktigt om detta är något att ta på sas, men det fångade iaf min blick.
 
Senast ändrad:
Och jag finner denna kommentar lite underlig :p då någon annan redan kommenterat detta (ja, q4 skrev sedan att hon hade missat det, men det kan ju vara något som en ulv säger) och att jag själv fann den inte så himla konstig, mera som ett skämt med smileyn.
jag höll på med ett annat inlägg och hann inte se allt vad som kommit upp svarade helt enkelt allt i turordning:)
 
Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad ;) och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Snurrfian röstar på Mammas
 
Röstlista DL1

15.33 Lobelia röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
 
Jag har läst att flera påpekat att de inte kommer påpeka så många misstag folk gör med rollerna då de är nya och komplicerade. Men jag reagerar ändå på lobelia och cirkus som inte verkar ha läst vad LL skrivit ordentligt, tyckte att det blev ganska tydligt men ändå blev det missuppfattningar.

tror nog att förvirringen kan vara ganska stor över huvudtaget
Dessutom har LL rättat sina egna regler iaf 1( kanske 2?) ggr
så inte så lätt att hänga med där, så håller ingen av dem som skumma för det
Dock är det något jag i normalfallet håller med om.
Att det är skumt att inte ha koll på rollerna....
 
Pojkvännen påstår att glass och chips inte är riktigt mat så jag måste rösta nu.

Artline röstar på koppen

Dels för den skumma kommentaren om LenaH och för att rösten på cirkus kändes som en hämd röst som en ond hade gjort för att rädda sig själv ifrån misstankar.
 
Men vad är det du anser vara försvar då?

Och var ansåg du att Koppen högg på LenaH?
Att ifrågasätta en teori om någon. Det kan ju vara att försvara någon.

Det var ju en av de första sakerna (och enda?) som koppen påpekade.

Jag kan ju bara utgå från mig. Jag reflekterade också över LenaHs uttalande men inte mer än så.
 
Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad ;) och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Snurrfian röstar på Mammas
hon brukar vara ganska aktiv, eller ha jag fattat det fel?
Men tror hon hade aviserat att det var dåligt med tid?
 
Jag har svårt att hänga med i Mirtais svängning.

Från det här:


Till det här:


Till att rösta på Koppen. Njaee... jag är inte övertygad om den teorin.
Ytterst skakig teori skrev du @Mirtai va?
Jag tycker också att det där är konstigt. Dels eftersom jag inte håller med om teorin mot Koppen - visst var det lite onödigt att kommentera högt, men som sagt tänker vi olika kring det där och jag tycker inte att Koppens inlägg tyder på att hon har gjort det "med flit", även om jag förstås kan ha fel. Dels eftersom det som du skriver är en helomvändning. Och dels eftersom det är en andraröst på en spelare som varit diskuterad en hel del - en väldigt lätt röst att lägga.

Men visst, det kan vara så att Mirtai bara hade bråttom och paniklade en röst på den det gick snabbast att komma på en motivering på - jag har i sällsynta fall gjort så själv i stressade lägen, även som god.
 
hon brukar vara ganska aktiv, eller ha jag fattat det fel?
Men tror hon hade aviserat att det var dåligt med tid?
Jag har också för mig att hon redan i anmälningstråden skrev att hon hade mindre tid än vad hon brukar ha, men då kanske en röst på henne kan sparka igång henne! Jag saknar ju @Mammas även om hon är läskig att få efter sig... ;) :love:
 
Du skriver även att du inte brukar vara putslustig och det vet vi som spelat med dig förut?
LenaH skriver väl ingenstans att hon inte brukar vara putslustig? Hon skriver att hon försökte vara putslustig och sen att de som spelat med henne bör veta att hon inte brukar vara lösmynt, vilket jag tolkar som inte benägen att hinta.
 
Att ifrågasätta en teori om någon. Det kan ju vara att försvara någon.

Det var ju en av de första sakerna (och enda?) som koppen påpekade.

Jag kan ju bara utgå från mig. Jag reflekterade också över LenaHs uttalande men inte mer än så.
På vilket sätt är det att försvara? Jag ifrågasätter oftast inte teorier baserat på vem de skrivs om, utan vad teorierna grundar sig på. Att jag ifrågasätter en teori betyder heller inte nödvändigtvis att jag misstänker personen som skrev den, utan helt enkelt att det är något jag vill få närmre förklarat.
 
Min väckarklocka ringer 04:00 och jag har tyvärr inte möjlighet att följa utvecklingen av röstningen, hur gärna jag än vill! Eller är lek viktigare än sömn? :D

Jag tycker att det trillar in väldigt enkla röster på Koppen. Att Mirtai gjort en helomvändningn(enligt tidigare inlägg) och dessutom lägger andra rösten tycker jag inte talar till Mirtais fördel, så..

Sedna röstar på Mirtai
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 376
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp