En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Än så länge har jag läst mer än jag skrivit och jag tycker det känns väldigt mycket första dag. Varken Koppens kommentar eller q4e:s ordväxlingar är något som jag i sig ser så misstänkt så att jag skulle basera en teori på det i nuläget. Lyckligtvis är det några timmar kvar till DL.
 
Läste du vad jag skrev allra först?
Jepp, men det är mitt inlägg du svarar på och valde att skriva i det, att du skriver att du inte riktar dig till mig i svaret till mig tar jag med en nypa salt ;).
däremot ber jag dig att om möjligt kunna hinna omvärdera din röst.
Jag har redan sagt att jag förhoppningsvis får chansen, så varför be mig igen? Det känns lite desperat. Jag är långt ifrån säker på att du är ond, men jag har ingen bättre kandidat just nu.
Och sedan blev jag snäppet lite ledsen över ditt ps,
vi verkar verkligen inte kunna hitta varandra vad det gäller spelstil...
Varför jag skriver så mycket är ju för att det är roligt att spela!
Det har väl inget att med att hitta varandras spelstil att göra? Du är snabb till att skriva att du skriver så mycket för att få igång leken - när du skriver mycket alltid alldeles oavsett var i leken vi befinner oss, det är det jag reagerat på där. Tydligen trampade jag på en öm tå dessutom ;), tror inte det har ett dyft med din roll att göra dock.
 
Förstod att Lena har en specialroll? Du får det att låta som att det är fakta att LenaH har en specialroll, men det kanske var formuleringen som brast? :) För vet du, och Koppen, LenaHs roll så vet ni mycket mer än mig! ;)
fast å andra sidan kan ingen egentligen veta exakt vilken roll som någon har i detta läget.
Ulvarna vet ju "alla goda", men däri gömmer sig ju diamanda, som ju hör till de onda, så man kan se koppens inlägg som ett försök från en ulv att hitta just Diamanda...
Så det behöver faktiskt inte betyda just att hon letar en god specialroll som även jag själv tyckte.
Däremot är kommentaren utstickande hur man än vrider på den så det blir intressant att höra Koppens egna ord om hur hon tänkte när hon skrev den...
 
nej jag menade inte så alls faktiskt
utan mer varför jag ens kom att reflektera över inlägg hit och dit
Däremot var jag mer nyfiken på ditt intresse för just rollen Diamanda?
Det är många roller som har en knivig sits i denna leken både vad det gäller att hitta varandra(tvillingarna) , drottningen som ska försöka hitta Bagaren, bagaren som ska gömma sig för drottningen etc etc etc,
Mitt intresse av Diamanda? Det förklarade jag ju i min svar till Cirkus? Tvillingarna är visserligen intressanta, men det finns nackdelar för onda att lyncha dem eftersom då den andra tvillingen få mer krafter, vilket gör att de onda antagligen varken vill lyncha dem, käka dem eller se att de hittar varandra... Drottningen som ska hitta bagaren har visserligen ett problem, bagaren vill inte bli hittad och det finns egentligen ingenting förutom spioninfo som kan peka på vem bagaren är och den kommer inte lyan åt utan att locka in bagaren. Så drottningen kommer att få gissa rätt vilt, även om hon åtminstone vet vilka de onda i lyan är. Bagaren får väl försöka hålla en lågprofil och helst se till att älvorna försöker käka. Men åter igen, jag skrev ett inlägg om Diamanda, det är du som drar upp rollen gång på gång även om du försöker få över det på mig, vilket gör mig rätt fundersam...
 
fast å andra sidan kan ingen egentligen veta exakt vilken roll som någon har i detta läget.
Ulvarna vet ju "alla goda", men däri gömmer sig ju diamanda, som ju hör till de onda, så man kan se koppens inlägg som ett försök från en ulv att hitta just Diamanda...
Så det behöver faktiskt inte betyda just att hon letar en god specialroll som även jag själv tyckte.
Däremot är kommentaren utstickande hur man än vrider på den så det blir intressant att höra Koppens egna ord om hur hon tänkte när hon skrev den...
Här drar du upp Diamanda igen... Jag vet inte vem av oss som faktiskt verkar mest intresserad av rollen? :cautious:
 
Än så länge har jag läst mer än jag skrivit och jag tycker det känns väldigt mycket första dag. Varken Koppens kommentar eller q4e:s ordväxlingar är något som jag i sig ser så misstänkt så att jag skulle basera en teori på det i nuläget. Lyckligtvis är det några timmar kvar till DL.

Samma här. Läser just nu mer än jag skriver och det är precis en sådan förvirrande första dag :p Men som tur är är det ju några timmar kvar! :up:
 
Här drar du upp Diamanda igen... Jag vet inte vem av oss som faktiskt verkar mest intresserad av rollen? :cautious:
Ja
den får jag bjuda på!
Nämen kom helt enkelt på att alla som reagerat på detta inlägget (inkl jag)
hela tiden undrat varför skriva ut en möjlig kandidat till en god specialroll
När det faktiskt finns en roll som de onda inte vet om vem som har, som de nog inte vill lyncha sas...
 
Mitt intresse av Diamanda? Det förklarade jag ju i min svar till Cirkus? Tvillingarna är visserligen intressanta, men det finns nackdelar för onda att lyncha dem eftersom då den andra tvillingen få mer krafter, vilket gör att de onda antagligen varken vill lyncha dem, käka dem eller se att de hittar varandra... Drottningen som ska hitta bagaren har visserligen ett problem, bagaren vill inte bli hittad och det finns egentligen ingenting förutom spioninfo som kan peka på vem bagaren är och den kommer inte lyan åt utan att locka in bagaren. Så drottningen kommer att få gissa rätt vilt, även om hon åtminstone vet vilka de onda i lyan är. Bagaren får väl försöka hålla en lågprofil och helst se till att älvorna försöker käka. Men åter igen, jag skrev ett inlägg om Diamanda, det är du som drar upp rollen gång på gång även om du försöker få över det på mig, vilket gör mig rätt fundersam...
tack för input,
och se mitt andra svar om Diamanda till dig
:)
 
Mitt intresse av Diamanda? Det förklarade jag ju i min svar till Cirkus? Tvillingarna är visserligen intressanta, men det finns nackdelar för onda att lyncha dem eftersom då den andra tvillingen få mer krafter, vilket gör att de onda antagligen varken vill lyncha dem, käka dem eller se att de hittar varandra... Drottningen som ska hitta bagaren har visserligen ett problem, bagaren vill inte bli hittad och det finns egentligen ingenting förutom spioninfo som kan peka på vem bagaren är och den kommer inte lyan åt utan att locka in bagaren. Så drottningen kommer att få gissa rätt vilt, även om hon åtminstone vet vilka de onda i lyan är. Bagaren får väl försöka hålla en lågprofil och helst se till att älvorna försöker käka. Men åter igen, jag skrev ett inlägg om Diamanda, det är du som drar upp rollen gång på gång även om du försöker få över det på mig, vilket gör mig rätt fundersam...

Jag håller med om att det gör en lite fundersam att q4 drar upp den rollen flera gånger men försöker få det till att det är du som gör det. Men är det inte för uppenbart spelat om det skulle vara så att q4 innehar den rollen? Eller hur funderar du kring det?
 
Jag håller med om att det gör en lite fundersam att q4 drar upp den rollen flera gånger men försöker få det till att det är du som gör det. Men är det inte för uppenbart spelat om det skulle vara så att q4 innehar den rollen? Eller hur funderar du kring det?
jag hade inte nämnt rollen alls innan jag frågade snurrfian varför hon tyckte att just den rollen citat:
"Diamanda måste vara en svår roll med en eländig balansgång, att dels försöka göra sig sedd av älvorna men ändå inte så tydligt att människorna ser det."
slut citat.
Däremot har jag nämnt den i samband med funderingar kring Koppens inlägg och även i en fråga till Snurrfian.
 
Jag håller med om att det gör en lite fundersam att q4 drar upp den rollen flera gånger men försöker få det till att det är du som gör det. Men är det inte för uppenbart spelat om det skulle vara så att q4 innehar den rollen? Eller hur funderar du kring det?
Jag tycker att det verkar lite väl uppenbart, men jag vågar inte säga något tvärsäkert i det här läget, jag har blivit lurad så många gånger... ;) Men det är lite intressant att hon försöker få det till att jag är så intresserad av rollen.
 
jag hade inte nämnt rollen alls innan jag frågade snurrfian varför hon tyckte att just den rollen citat:
"Diamanda måste vara en svår roll med en eländig balansgång, att dels försöka göra sig sedd av älvorna men ändå inte så tydligt att människorna ser det."
slut citat.
Däremot har jag nämnt den i samband med funderingar kring Koppens inlägg och även i en fråga till Snurrfian.

Jag läste det som att @Snurrfian svarade på Cirkus inlägg, där hon reflekterade över att en del kommer vilja dölja sin identitet mer än vanligt och en vill göra sig synlig för älvorna men inte människorna.
Och då kommenterade du det med att Snurrfian spånade mycket om den onda rollen Diamanda. Men jag hittar liksom inget mer? I mina ögon är det en följdkommentar på Cirkus inlägg.

Det här är lite extra värt att notera - inte att det var just glömmerallt som skrev det utan mer att det kanske kommer finnas en hel del försök till kommunikation och till o-kommunikation. Jag antar att det kommer finnas dom som vill dölja sin identitet mer än vanligt (tänker Bestiality(förutom siare och ängel)) och så tänker jag på Diamanda som antaligen vill synliggöra sig för älvorna (men inte för människorna) .

Diamanda måste vara en svår roll med en eländig balansgång, att dels försöka göra sig sedd av älvorna men ändå inte så tydligt att människorna ser det.

Lite från Snurrfian som verkar spåna mycket om ffa onda rollen Diamanda....
Det är väl inte den enda rollen som har en balansgång i detta spelet?
Ffa som spioninfo kommer till olika personer och tom kan komma till de onda ...?
Sedan var det hon som drog upp inläggsstatistiken först,
kanske ett sätt att peka på mig? Och det är ju tacksamt ....
 
Jag kommer vara upptagen med handbollträning och skjutsning dit men kommer in efter 20 igen, ska försöka kasta ett öga på mobilen för att hänga med i vad som händer.
 
fast å andra sidan kan ingen egentligen veta exakt vilken roll som någon har i detta läget.
Ulvarna vet ju "alla goda", men däri gömmer sig ju diamanda, som ju hör till de onda, så man kan se koppens inlägg som ett försök från en ulv att hitta just Diamanda...
Så det behöver faktiskt inte betyda just att hon letar en god specialroll som även jag själv tyckte.
Däremot är kommentaren utstickande hur man än vrider på den så det blir intressant att höra Koppens egna ord om hur hon tänkte när hon skrev den...
Inget annat än att hon förmodligen har en specialroll?
För en vanlig bybo eller ulv är ju knappast svåra roller
 
Jag vill be om ursäkt i förväg igen för oaktivitet, som jag sa igår så hjälpte jag idag till när mormor skulle flytta in till ett äldreboende. Det tog heela dagen och blev verkligen skitjobbigt. Speciellt i slutet, då var nog mormor också trött, men hon började nästan gråta och få ångest och bedjade om att hon inte ville :cry: Jag minns inte så mycket från när hon inte var dement men jag fattar ju att så här var hon ju inte som frisk och samtidigt vet jag hur hemsk ångesten känns ...

Ja, ni märker, tankarna surrar lite runt omkring i skallen. Så jag blir nog väldigt ofokuserad ikväll men ska försöka rösta till DL, jag hoppas att ni har förståelse :)
 
Jag läser och försöker hänga med. Återkommer on någon timma om jag kan få ordning på tankarna samtidigt som jag jobbar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp