En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite påminnelser inför kvällens röstning:

Röster ska läggas med motivering i samma inlägg som rösten! Röster som läggs med "motivering följer" eller "som jag skrev i tidigare inlägg" kommer inte att räknas! Det är inte en godkänd motivering att "jag tror x är ond" eller "x känns skum", varför tror du x är ond eller tycker du x känns skum? (Det är en godkänd motivering att rösta på någon enbart för att rädda sig själv om man ligger uppe för lynch, dock.)

Röster läggs i fet stil och innehåller namnet på både den som röstar och den man röstar på, alltså "Monstermom röstar på Myrten". Om man har problem att feta, tex pga telefonkrångel, kan det vara lättare att skriva ett b innanför såna här: [ ]. Allt som följer efter sådan kod blir fetat. Det kan vara en god idé att prova om du får det att funka innan det är skarpt läge.

Om jag upptäcker att en röst har problem i sin utformning kommer jag att försöka hinna påpeka det i tråden, men det är till syvende och sist på ert eget ansvar att rösterna blir korrekta. Vi vill alla att alla röster ska bli korrekta så alla är med och påverkar resultatet, försök tänka en extra gång och hjälpa varandra om ni ser något problem, OK?

Det här är en ganska stor lek, det kan bli många röster längs vägen - särskilt om någon/några väljer att byta. Var så snälla och försök hålla en röstlista igång längs vägen. Gärna om ni som röstar tidigt startar den, röster som kommer många timmar före DL kan vara svåra att hitta sedan. Jag ska givetvis försöka hålla reda på vad som händer längs vägen jag med, men jag uppskattar all hjälp jag kan få - ni lär nog själva vilja hålla koll på hur lynchen ligger till också...

Kom ihåg! Även om det ser ut i röstlistan som att du åkt ut, reagera inte på det i tråden förrän efter uppdateringen. Det finns ett antal sätt som röstningen kan påverkas osynligt i den här leken, vänta tills resultatet faktiskt är konstaterat innan du börjar heja på någon specifik sida eller liknande.


DL ikväll är 22.00
De roller som har dag-DL har samma tid att förhålla sig till när det gäller att meddela mig sina val.


Så, sätt igång och döda varandra nu! :up:
 
Jag kommer också förtidsrösta ofta. Detta för att det tyvärr är så att ungarna är mycket duktigare på att natta mig än vad jag är på att natta dom :eek:
(Hmm kanske är mina barn i maskopi med ulvarna??)

Här lämnas inga nycklar, eller annat för den delen heller, på bordet. Risken är mycket stor att några små ohåriga miniulvar lägger beslag på det och då i bästa fall hittar man inte sakerna förrän man flyttar någon annanstans. I värsta fall hittas det aldrig igen (tyvärr det vanligaste scenariot) :arghh:

Sen skriver/läser jag mest när jag ammar lillan så hur mycket/hur ofta jag skriver beror helt på hur ofta hon är hungrig :D
 
Eftersom jag ändå måste lägga en säkerhetsröst tidigt och inte vet om jag får tid eller någon ro senare så gör jag det nu, återkommer troligen och kanske omvärderar jag då.

Jag har tyvärr inte mycket att gå på men Q4 är den som sticker ut. Visst det finns inte mycket att reagera på och visst man hakar upp sig på småsaker men Q gör det med bravur, än är det koppen som är ulvig för att reagerar på något och så är en som inte reagerar samma sak ulvig. Det blir inte bättre av att när folk reagerar på tjatet om röster och att det skulle indikera ulvighet att inte vara mycket aktiv så skyller hon ifrån sig på @Snurrfian som visserligen reflekterar över röster men knappast utifrån perspektivet ulvighet.

Lobelia röstar på @quarter4ever
 
Eftersom jag ändå måste lägga en säkerhetsröst tidigt och inte vet om jag får tid eller någon ro senare så gör jag det nu, återkommer troligen och kanske omvärderar jag då.

Jag har tyvärr inte mycket att gå på men Q4 är den som sticker ut. Visst det finns inte mycket att reagera på och visst man hakar upp sig på småsaker men Q gör det med bravur, än är det koppen som är ulvig för att reagerar på något och så är en som inte reagerar samma sak ulvig. Det blir inte bättre av att när folk reagerar på tjatet om röster och att det skulle indikera ulvighet att inte vara mycket aktiv så skyller hon ifrån sig på @Snurrfian som visserligen reflekterar över röster men knappast utifrån perspektivet ulvighet.

Lobelia röstar på @quarter4ever
förtydligande: Jag menar inte att det är något som Lobelia brukar göra , utan rent allmänt, the usual suspect-fenomenet..
varför känns detta som deja-vu?
Jag vet att jag ofta gör mig misstänkt, självförvållat ,
men så har det väl varit varje gång, att då jag skriver mycket och försöker få igång
allt, genom det blir jag också ett lätt objekt i första DL.
Jag hoppas verkligen du omvärderar din röst sedan Lobelia, då det rimligen måste kommit in fler att reflektera över.

Jag tänker vänta, som vanligt, till det sista med att bestämma mig, och lägga min röst där jag tycker den bör hamna, efter alla inlägg idag tagits under övervägande.
Och är det ett drev på gång
hoppas jag det är någon som reflekterar över det!
 
Oj, smått överväldigande att komma hem till den här leken ja :p. Men det har börjat hända mer än bara OT och regler, kul!

Angående Koppens kommentar som har diskuterats flitigt: Jag reagerade också på LenaH:s inlägg och tänkte att det skulle kunna betyda en specialroll för bybor och ulvar är ju inte så knepiga. Kom dock fram till att det inte behövde betyda något sådant, för det är ju en rörig lek och kommentaren skulle faktiskt lätt kunna fällas även av någon med en normal roll som en överdrift/ett "det här har jag i alla fall förstått".

Så att Koppen funderade över specialroll förstår jag, inget misstänkt i det. Däremot kan man, precis som @Sedna nämner, ifrågasätta hur klokt det är att peka ut en ev specialroll som Koppen gjorde - ofta är det ju bättre att hålla tyst som god. Där går dock meningarna isär och Koppen är väl dessutom rätt ny, så det är inget jag reagerar särskilt på.
 
förtydligande: Jag menar inte att det är något som Lobelia brukar göra , utan rent allmänt, the usual suspect-fenomenet..
varför känns detta som deja-vu?
Jag vet att jag ofta gör mig misstänkt, självförvållat ,
men så har det väl varit varje gång, att då jag skriver mycket och försöker få igång
allt, genom det blir jag också ett lätt objekt i första DL.
Jag hoppas verkligen du omvärderar din röst sedan Lobelia, då det rimligen måste kommit in fler att reflektera över.

Jag tänker vänta, som vanligt, till det sista med att bestämma mig, och lägga min röst där jag tycker den bör hamna, efter alla inlägg idag tagits under övervägande.
Och är det ett drev på gång
hoppas jag det är någon som reflekterar över det!

Jag har tyvärr inte lyxen idag att vänta och utvärdera allt - en knapp timme till har jag eventuellt koll och sedan kanske en timme eller så före deadline, . Tvärt emot vad du insinuerar så har jag inför första röstningen avstått att rösta på dig för att du är ny, spammar inlägg och jag är osäker på värdet i allt du skriver. Jag blev till och med utröstad till stor del för att jag inte följde drevet på dig så dejavu angående mig (som lägger första inlägget och oftast undviker strömröstningar i början) känns som mycket tomt försvar.

PS. Du behöver varken ta ansvar eller ta åt dig äran för att leken är på gång, det hade den varit även utan dig. Det är ingen brist på inlägg här inte, tvärt om. Jag kan inte undvika att rösta på dig varje gång trots att du i mina ögn beter dig skumt.
 
@Lobelia har lagt en röst på @quarter4ever nu, med en motivering som jag förstår. Jag tycker att Q4 har "huggit" ganska mycket (Koppens kommentar, Sednas "försvar" av den, Snurrfians kommentar om Diamanda som jag inte såg något konstigt i, ifrågasättandet av rollstatistiken osv), vilket jag inte ser som helt konstruktivt. Missförstå mig inte - det är bra att börja teoria och komma igång med leken. Däremot så ser jag en skillnad där en ond tjänar på att försöka skapa misstankar rent allmänt, medan en god tjänar på att balansera misstankarna med att reflektera över om det "misstänkta" behöver peka på att spelaren är ond eller inte. Skillnaden med att leta efter någon att rösta på och att leta efter onda, menar jag. Ofta känns det som att mina inlägg är ett enda "å ena sidan" och "å andra sidan", men det ser jag som helt nödvändigt om jag faktiskt ska leta onda och inte bara leta efter någon att misstänka.

Å andra sidan (här kommer det ;)) så har jag spelat med ett flertal spelare som "hugger" oavsett roll - jag har aldrig spelat med Q4 förr, så jag vet inte om hen hör till den skaran. Så jag vet faktiskt inte om det säger något om hens roll eller inte.
 
Varför skulle en ulv prata så? Känns väl snarare tvärt om i lyan så har man ju redan hjälp av sina kollegor. Jag tycker det är en lite småskum kommentar faktiskt. Lite som att anfall är bästa försvar.
Angående Toras kommentar alltså.

Jag håller med om att kommentaren kan tolkas som lite märklig - men eftersom Tora är ny ser jag den inte som ulvigt märklig utan mer som något hon skulle kunna skriva oavsett roll. Jag tolkade det som ett OT-skämt, eftersom leken inte hade kommit igång ordentligt än. Det var ju inte en "teori" som någon skulle kunna ta på allvar.
 
Läste du vad jag skrev allra först?
lägger in det igen, utklippt:
förtydligande: Jag menar inte att det är något som Lobelia brukar göra , utan rent allmänt, the usual suspect-fenomenet..
Så jag insinuerar absolut inte det alls!, tvärtom, som du ser!
däremot ber jag dig att om möjligt kunna hinna omvärdera din röst.
Inlägget var mer för att få andra att kanske fundera lite också, det var mer allmänt hållet faktiskt...
Och sedan blev jag snäppet lite ledsen över ditt ps,
vi verkar verkligen inte kunna hitta varandra vad det gäller spelstil...
Varför jag skriver så mycket är ju för att det är roligt att spela!
Jag har tyvärr inte lyxen idag att vänta och utvärdera allt - en knapp timme till har jag eventuellt koll och sedan kanske en timme eller så före deadline, . Tvärt emot vad du insinuerar så har jag inför första röstningen avstått att rösta på dig för att du är ny, spammar inlägg och jag är osäker på värdet i allt du skriver. Jag blev till och med utröstad till stor del för att jag inte följde drevet på dig så dejavu angående mig (som lägger första inlägget och oftast undviker strömröstningar i början) känns som mycket tomt försvar.

PS. Du behöver varken ta ansvar eller ta åt dig äran för att leken är på gång, det hade den varit även utan dig. Det är ingen brist på inlägg här inte, tvärt om. Jag kan inte undvika att rösta på dig varje gång trots att du i mina ögn beter dig skumt.
 
Jag är hemma med 4-åring idag som gärna spelar spel men som av någon anledning inte tycker just ulvlek är ett riktigt spel!?

Så jag avvaktar förstärkning av mannen som borde vara hemma om en timma ungefär. Sedan är det middag och så ska jag försöka läsa vad ni skriver.
 
Angående Toras kommentar alltså.

Jag håller med om att kommentaren kan tolkas som lite märklig - men eftersom Tora är ny ser jag den inte som ulvigt märklig utan mer som något hon skulle kunna skriva oavsett roll. Jag tolkade det som ett OT-skämt, eftersom leken inte hade kommit igång ordentligt än. Det var ju inte en "teori" som någon skulle kunna ta på allvar.
Helt korrekt :up:
 
Kommer vara fortsatt försvunnen till strax innan DL tyvärr.. Jag snabbläser ån mobilen under kvällen, mer hinns inte idag.. :/
 
PS. Du behöver varken ta ansvar eller ta åt dig äran för att leken är på gång, det hade den varit även utan dig. Det är ingen brist på inlägg här inte, tvärt om. Jag kan inte undvika att rösta på dig varje gång trots att du i mina ögn beter dig skumt.
Fast det där var väl lite onödigt? Jag har inte sett Q4 påstått att det är hens förtjänst att leken är igång :).
 
Kastar fram lite tankar också medan maten är i ugnen :)

@quarter4ever brukar ju spamma tråden i början. Sist var det dock hon som hade de skarpaste ögonen mot slutet så jag tänker att det kan vara dumt att gå på henne i första lynchen iaf bara för att hon skriver mycket.

@Koppen fällde en kommentar som bara blir mer och mer märklig. Om man nu misstänker att LenaH har en specialroll, varför lyfta det så alla ser? Nu är jag inte alls övertygad om att LenaH har en specialroll, det känns som en typisk "första dagen och jag är förvirrad" kommentar men ändå?

@Lobelia har redan röstat på Q4. Jag kan se varför men som jag skrev ovan så håller jag inte riktigt med!
 
Jag måste rösta nu och jag har lite svårt att skilja ut nånting som sticker ut så särksilt. Första dagen är alltid lite knepig. Men jag har ju reagerat på några saker. En av dom är q4 och hennes spridning av tankar åt alla spretande håll och lite sättet att säga att många inlägg kan tyda på en god, samtidigt vill jag inte riktigt lägga min röst där för precis så spelar q4 oavsett om hon är ond eller god. Det är liksom alltid inläggsdiarrée och ju längre tiden lider desto mer blir hennes tankar mindre spretiga; så hon får inte min röst idag, jag tycker hon är en värdefull spelare att ha kvar länge som god och än så länge tyder inget på att hon är ond...bara lite skum.

Jag har också reagerat på Koppens märkliga notering angående LenaH's roll. Att kommentera att hon har en specialroll kan inte gynna den goda sidan. Även om man tänkte det så är det underligt att skriva det om man vill gynna den goda sidan.

cirkus röstar på Koppen
 
Problemet som jag ser det är att man har så lite att gå på nu. Det enda som utmärker sig är Lena H, quarter4, koppen, lobelia och så jag.
(har jag glömt någon?).

Så de andra utmärker sig genom att inte utmärks sig.
Arghhhh! Varför, varför gav jag mig in i det här......
 
Jag måste rösta nu och jag har lite svårt att skilja ut nånting som sticker ut så särksilt. Första dagen är alltid lite knepig. Men jag har ju reagerat på några saker. En av dom är q4 och hennes spridning av tankar åt alla spretande håll och lite sättet att säga att många inlägg kan tyda på en god, samtidigt vill jag inte riktigt lägga min röst där för precis så spelar q4 oavsett om hon är ond eller god. Det är liksom alltid inläggsdiarrée och ju längre tiden lider desto mer blir hennes tankar mindre spretiga; så hon får inte min röst idag, jag tycker hon är en värdefull spelare att ha kvar länge som god och än så länge tyder inget på att hon är ond...bara lite skum.

Jag har också reagerat på Koppens märkliga notering angående LenaH's roll. Att kommentera att hon har en specialroll kan inte gynna den goda sidan. Även om man tänkte det så är det underligt att skriva det om man vill gynna den goda sidan.

cirkus röstar på Koppen

skrämmande lika tankar :up:
 
Jag förstår hur koppen tänkte men så kommentaren i sig kanske inte är skum. Men det kanske är skumt att påpeka att man förstod att Lena har en special roll?

Förstod att Lena har en specialroll? Du får det att låta som att det är fakta att LenaH har en specialroll, men det kanske var formuleringen som brast? :) För vet du, och Koppen, LenaHs roll så vet ni mycket mer än mig! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp