En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I förra leken låg jag ju tvåa/trea större delen av leken om vem som hade mest inlägg och då skrev jag mycket inlägg i lyan så det håller inte riktigt :) Som Dentaku svarade så åkte hon och bollen ut rätt tidigt också.
iofs riktigt, glömde bort (igen) att du var ond förra gången....
och det är klart att åker man ut tidigt hamnar man längre ner i statistiken per automatik
 
Åkej, några flera saker som jag reagerat på
Det är klart bättre att inviga honom i ulvleksmysteriet och få lite tankehjälp ;)
Så pratar en ulv :cautious:
Kanske....


:D

Varför skulle en ulv prata så? Känns väl snarare tvärt om i lyan så har man ju redan hjälp av sina kollegor. Jag tycker det är en lite småskum kommentar faktiskt. Lite som att anfall är bästa försvar.

Hm låter som en specialroll mao ;)

Detta är koppens slutsats av LenaH's konstaterade att hon förstått sin roll. Varför borde det vara en specialroll?
 
Tycker att @Gabby_Ossi kommer med riktigt bra reflektioner runt brevbäraren och vittnespaketet. En konstruktiv diskussion som jag direkt känner att den tillför en hel del bra tankar både från den nämnde och även från Delfinen, jag menar @Hedinn och även ifrån @Lobelia.

@glömmerallt har också utmärkt sig idag tycker jag genom tusen frågor till LL. Väldigt bra tycker jag.

All in all - några har utmärkt sig åt det konstruktiva hållet - men det säger ändå ingenting om deras roller. Några har varit lite skumma. Men bara lite. Speciellt Q4's kommentar om antal inlägg och att de som ligger lågt i listan skulle kunna vara ulvar för de skriver i lyan istället - alltså vi vet att q4 skriver massor alltid kan det vara en liten dimridå för att o-ulv förklara sig? Och sen så kommer typ hela lyan från förra leken och börjar förklara sig. Alltså nånting litet skavsår fick jag allt av detta
 
Åkej, några flera saker som jag reagerat på


Varför skulle en ulv prata så? Känns väl snarare tvärt om i lyan så har man ju redan hjälp av sina kollegor. Jag tycker det är en lite småskum kommentar faktiskt. Lite som att anfall är bästa försvar.



Detta är koppens slutsats av LenaH's konstaterade att hon förstått sin roll. Varför borde det vara en specialroll?
du hann före:) kollade precis igenom Koppen själv...
 
Detta är koppens slutsats av LenaH's konstaterade att hon förstått sin roll. Varför borde det vara en specialroll?

Jag gjorde faktiskt samma reflektion som Koppen. Så som kommentaren var skriven tolkade jag det som att det var en mer avancerad roll än vanlig bybo/ulv.

Sedan är jag mycket tveksam till om det betyder något alls, men det är en helt annan sak ;)
 
Detta är koppens slutsats av LenaH's konstaterade att hon förstått sin roll. Varför borde det vara en specialroll?

Hade hon förstått sin roll? Det var väl ett "tror jag", "kanske" och "eventuellt" med. Jag uppfattade inte Koppens kommentar som så skum.
 
Tycker att @Gabby_Ossi kommer med riktigt bra reflektioner runt brevbäraren och vittnespaketet. En konstruktiv diskussion som jag direkt känner att den tillför en hel del bra tankar både från den nämnde och även från Delfinen, jag menar @Hedinn och även ifrån @Lobelia.

@glömmerallt har också utmärkt sig idag tycker jag genom tusen frågor till LL. Väldigt bra tycker jag.

All in all - några har utmärkt sig åt det konstruktiva hållet - men det säger ändå ingenting om deras roller. Några har varit lite skumma. Men bara lite. Speciellt Q4's kommentar om antal inlägg och att de som ligger lågt i listan skulle kunna vara ulvar för de skriver i lyan istället - alltså vi vet att q4 skriver massor alltid kan det vara en liten dimridå för att o-ulv förklara sig? Och sen så kommer typ hela lyan från förra leken och börjar förklara sig. Alltså nånting litet skavsår fick jag allt av detta
Synd att det känns som skavsår
För min del var det nog den sista lilla resten av sorg över förlusten förra gången för goda sidan
Ska försöka fokusera mer på denna leken nu och glömma det som varit.
Det är ju riktigt mycket att hålla i huvudet , har redan läst alla rollbeskrivningar flertalet gånger, samt även LL kommentarer då det dyker upp ny info lite nu och då i takt med att frågorna blir besvarade.
Trösterikt ändå att så många undrar, och inte bara jag...
 
Åkej, några flera saker som jag reagerat på


Varför skulle en ulv prata så? Känns väl snarare tvärt om i lyan så har man ju redan hjälp av sina kollegor. Jag tycker det är en lite småskum kommentar faktiskt. Lite som att anfall är bästa försvar.



Detta är koppens slutsats av LenaH's konstaterade att hon förstått sin roll. Varför borde det vara en specialroll?

Jag reagerade också på den. Men tänkte sen att Tora är ju ny så. Fast man ska väl hålla alla möjligheter öppna :)
 
@cirkus Jag tror som du att det är ganska farligt att börja tolka roller utifrån antalet inlägg. Visst finns det ulvar som försöker glida med och inte utmärka sig men lika ofta är det väl så som personen är?

Jag har tex jättesvårt att komma upp i samma antal inlägg som vissa andra ;) Däremot så försöker jag att skriva teorier och tillföra leken något i alla mina inlägg men ser man bara på statistiken så ligger jag ju alltid långt ner
 
Synd att det känns som skavsår
För min del var det nog den sista lilla resten av sorg över förlusten förra gången för goda sidan
Ska försöka fokusera mer på denna leken nu och glömma det som varit.
Det är ju riktigt mycket att hålla i huvudet , har redan läst alla rollbeskrivningar flertalet gånger, samt även LL kommentarer då det dyker upp ny info lite nu och då i takt med att frågorna blir besvarade.
Trösterikt ändå att så många undrar, och inte bara jag...

Ja det känns skönt att man inte är ensam om att känna sig förvirrad. Förhoppningsvis får man kläm på det tillslut. Om inte annat så när leken är över! Men hade varit trevligt att känna att man "fattar" innan. Har också läst alla rollbeskrivningar och LL kommentarer ett par gånger. Det är spännande med nya roller men när man inte spelat med dom tidigare så funderar iallafall jag hur de fungerar, och hur de kommer påverka spelet. :)
 
Och så till frågan då.. Jag tror att relationer till allt egentligen har blivit sämre. Relationer till människor, djur och natur.

Framförallt relationer till såväl människor som djur tänker jag, iallafall här, har blivit bättre. Jag menar idag anses man inte vara idiot för att man har ett förståndshandikapp eller någon form av diagnos, man anses vara en person och inte en egendom även om man är en kvinna eller ett barn, det finns ett socialt skyddsnät. Det finns restriktioner för hur djur ska behandlas och man kan till och med straffas för att man är grym mot sitt djur.

Vad var egentligen bättre förr? Sådär riktigt förr, på den tiden vinden viskade besvärjelser runt husknutarna och knyttet smög i buskarna? Vad har vi förlorat när vidskepligheten blev vidskeplighet istället för visdom?

Men för att svara på den ursprungliga frågan: Jag tänker att det mesta har blivit bättre, och det finns fortfarande utrymme för mystik. Och sedan tänker jag det som vi ser som mystik och vidskepelse var fakta då. Om vi ser till typ 1700-talet var det liksom vettigt att tro att vampyrer fanns, de rapporter som kom visade att det var troligt. Och ska vi vara krassa är det inget som säger att det vi tar för sant idag verkligen är sant, det kommer ju revisioner av saker vi tror oss veta hela tiden.

Min uppfattning är att vi romantiserar förr något grönjävligt, ungefär som man bara minns soliga dagar från sommarloven när man var barn, typ.
 
Ja det känns skönt att man inte är ensam om att känna sig förvirrad. Förhoppningsvis får man kläm på det tillslut. Om inte annat så när leken är över! Men hade varit trevligt att känna att man "fattar" innan. Har också läst alla rollbeskrivningar och LL kommentarer ett par gånger. Det är spännande med nya roller men när man inte spelat med dom tidigare så funderar iallafall jag hur de fungerar, och hur de kommer påverka spelet. :)

Jag tycker att det blir extra svårt med temalekarna där rollerna inte heter vad de gör utan vad karaktären heter. (Om det nu går att fatta vad jag menar).

Får ju har förstasidan öppen i ett separat fönster för att kunna kolla vilken roll som heter vad :p
 
Hade hon förstått sin roll? Det var väl ett "tror jag", "kanske" och "eventuellt" med. Jag uppfattade inte Koppens kommentar som så skum.
Fast finns det något vettigt med att konstatera att det bör vara en specialroll? De flesta specialroller är väl trots allt goda, känns onödigt att påpeka en sån sak om nu så skulle vara fallet.

Även om jag inte tror att LenaHs kommentar säger något om hennes roll egentligen.
 
@cirkus

Jag har reagerat på samma saker.
Varför det skulle vara ulvigt att ha pojkvännen att leta ulvar är ett mysterium.

Tjatet om antalet inlägg, det enda sätt jag hittat ulvar i det sammanhanget är bland de som tjatar om det och anmärker på folks aktivitet. Inget klart samband men tendensen har jag sett. Vad spelar det för roll vem som skrivit mest, skriver man mest så kan man dölja sina misstag i med ren utmattning. De som skriver ett fåtal inlägg får dem granskade minutiöst.

Och koppens konstaterande om specialroll. Jag fick tänka till på alla roller, ingen inte ens byborna var helt enkla, inte med den mängden text.
 
Lite från Snurrfian som verkar spåna mycket om ffa onda rollen Diamanda....
Det är väl inte den enda rollen som har en balansgång i detta spelet?
Ffa som spioninfo kommer till olika personer och tom kan komma till de onda ...?
Sedan var det hon som drog upp inläggsstatistiken först,
kanske ett sätt att peka på mig? Och det är ju tacksamt ....
Det är spännade med nya roller, begripa allt vill jag inte påstå att jag ens är i närheten av men ett hum börjar jag få, tror jag... ;) ännu mer spännande hur en del verkar hålla sig lite lugna och funderar och andra bubblar på i vanlig ordning, inte för att nämna några namn... ;)

Diamanda måste vara en svår roll med en eländig balansgång, att dels försöka göra sig sedd av älvorna men ändå inte så tydligt att människorna ser det.
 
@cirkus

Jag har reagerat på samma saker.
Varför det skulle vara ulvigt att ha pojkvännen att leta ulvar är ett mysterium.

Tjatet om antalet inlägg, det enda sätt jag hittat ulvar i det sammanhanget är bland de som tjatar om det och anmärker på folks aktivitet. Inget klart samband men tendensen har jag sett. Vad spelar det för roll vem som skrivit mest, skriver man mest så kan man dölja sina misstag i med ren utmattning. De som skriver ett fåtal inlägg får dem granskade minutiöst.

Och koppens konstaterande om specialroll. Jag fick tänka till på alla roller, ingen inte ens byborna var helt enkla, inte med den mängden text.

Håller med. Och man kan ju skriva få inlägg med jättemycket tankar och teorier i och en som skriver många kan det ju ändå kännas som att personen knappt skrivit något för att det mest varit ot el så. Tror inte inläggsstatistiken är något man ska haka upp sig på. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp