En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att vidskepligheten togs på allvar. Man gick inte under stegar, folk fick inte den förbannat idiotiska idén att lägga nycklarna på bordet så en annan satte kaffet i halsen av skräck, och man fick inga konstiga, idiotförklarande blickar när man spottade tre gånger över vänster axel om en svart katt korsade vägen...

Idag förstår inte folk hur viktigt det där är. :cautious:

Hur ska man hitta nycklarna om de inte ligger på bordet? :confused: Den enda i den här familjen som spottar om det går en svart katt över vägen är vår katt... :D
 
Hur ska man hitta nycklarna om de inte ligger på bordet? :confused: Den enda i den här familjen som spottar om det går en svart katt över vägen är vår katt... :D
Det finns MASSOR med andra ställen att förvara nycklar! Nyckelskåp, t.ex. Jättebra uppfinning. Annars handväska, jackficka eller vad tusan som helst, men inte bordet!!
 
Det finns MASSOR med andra ställen att förvara nycklar! Nyckelskåp, t.ex. Jättebra uppfinning. Annars handväska, jackficka eller vad tusan som helst, men inte bordet!!

Vet du hur många fickor det finns på en jacka en hundägare har? Det tar en evighet att hitta något man lagt där. Och vi har krokar för nycklar som inte används så ofta men köksbordet känns smidigare för de som används dagligen, t ex bilnycklarna.
 
Apropå tidsbrist - jag kommer att bli tvungen att rösta tidigt idag. Jag ska åka iväg och lära mig att ge min hund insulinsprutor, ta blodprov och allt runt hennes diabetes.
Jag kommer också att lägga en tidig röst, för mig är det en säkerhetsröst som definitivt kan ändras, men jag kan inte garantera att jag hinner hem i tid.
 
smilie_musik_002.gif
Meddelande från LL!
smilie_musik_002.gif


Efter en hård natts rejäla utskällningar - med avbrott för regelrätt stryk :( - från en... Helt Anonym Arkeolog (var det diskret nog @Myrten ? :nailbiting:) kommer nu en ändring i mina tidigare regler/idiotiska påståenden:
Den som blir bestulen av Enhörningen kommer att få veta om det
!
(Då rollen ännu inte varit aktiv påverkas alltså inget som hänt, givetvis.)

Carry on...

Jag, eeh... tänkte inte klämma till henne så hårt!:o Men hon är nog tuffare än somliga tror!:eek:
 
Att vidskepligheten togs på allvar. Man gick inte under stegar, folk fick inte den förbannat idiotiska idén att lägga nycklarna på bordet så en annan satte kaffet i halsen av skräck, och man fick inga konstiga, idiotförklarande blickar när man spottade tre gånger över vänster axel om en svart katt korsade vägen...

Idag förstår inte folk hur viktigt det där är. :cautious:

Min mor har kört stenhårt med min bror o jag att vi inte fick lägga nycklarna på bordet.
Hyffsat jobbigt när man sen skaffa sig en partner som lägger dom varsomhelst inkl bord :crazy::eek:
 
Allsmäktiga @Monstermom svarade tidigare att det är alla utanför lyan.

Va? Nää... Vi tar det igen: de som kan få höra skvaller är
  1. Enhörningen (=ficktjuven)
  2. Diamanda (=beskyddtjuven)
  3. Morrisdansare (=bybor)
  4. Bestiality Carter (=bagare/offer)
Det är alla som kan få höra skvaller. Endast dessa. Ingen annan. Bland dessa lottas varje natt spioninfon ut, ingen får veta vem som vunnit nattens lotteri förutom den som faktiskt vann.
 
Oj vad ni skriver! Måste jag läsa allt eller vill någon sammanfatta?

Vad var egentligen bättre förr? Sådär riktigt förr, på den tiden vinden viskade besvärjelser runt husknutarna och knyttet smög i buskarna? Vad har vi förlorat när vidskepligheten blev vidskeplighet istället för visdom?

Livet blir väl alltid roligare om man tror på något?
 
ja och det är ju en del som aviserat dåligt med tid, men samtidigt så minns jag efter förra leken då det framkom att det faktiskt skrevs mer inlägg totalt i ulvkonverasationen än i riktiga lektråden...
Föga förvånande så låg Ulvarna på de nedersta platserna i inläggsstatisktiken då...
:cautious:

bubblar vidare.....

I förra leken låg jag ju tvåa/trea större delen av leken om vem som hade mest inlägg och då skrev jag mycket inlägg i lyan så det håller inte riktigt :) Som Dentaku svarade så åkte hon och bollen ut rätt tidigt också.
 
I förra leken låg jag ju tvåa/trea större delen av leken om vem som hade mest inlägg och då skrev jag mycket inlägg i lyan så det håller inte riktigt :) Som Dentaku svarade så åkte hon och bollen ut rätt tidigt också.

Håller med!
Har för mig att Asko också låg högt upp, så jag tror inte som q4 att man kan utläsa såå mycket av inläggsstatistiken. Eller det är väl snarare bevisat när både du och Asko låg så högt upp :p
 
Att vidskepligheten togs på allvar. Man gick inte under stegar, folk fick inte den förbannat idiotiska idén att lägga nycklarna på bordet så en annan satte kaffet i halsen av skräck, och man fick inga konstiga, idiotförklarande blickar när man spottade tre gånger över vänster axel om en svart katt korsade vägen...

Idag förstår inte folk hur viktigt det där är. :cautious:

Kan ett sådant vurmande för vidskeplighet komma från en godhjärtad? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp