En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är spännade med nya roller, begripa allt vill jag inte påstå att jag ens är i närheten av men ett hum börjar jag få, tror jag... ;) ännu mer spännande hur en del verkar hålla sig lite lugna och funderar och andra bubblar på i vanlig ordning, inte för att nämna några namn... ;)
ja och det är ju en del som aviserat dåligt med tid, men samtidigt så minns jag efter förra leken då det framkom att det faktiskt skrevs mer inlägg totalt i ulvkonverasationen än i riktiga lektråden...
Föga förvånande så låg Ulvarna på de nedersta platserna i inläggsstatisktiken då...
:cautious:

bubblar vidare.....
 
ja och det är ju en del som aviserat dåligt med tid, men samtidigt så minns jag efter förra leken då det framkom att det faktiskt skrevs mer inlägg totalt i ulvkonverasationen än i riktiga lektråden...
Föga förvånande så låg Ulvarna på de nedersta platserna i inläggsstatisktiken då...
:cautious:

bubblar vidare.....
Aha så du försöker dölja att du sitter i lyan genom att skriva mängder i tråden? ;)
 
ja och det är ju en del som aviserat dåligt med tid, men samtidigt så minns jag efter förra leken då det framkom att det faktiskt skrevs mer inlägg totalt i ulvkonverasationen än i riktiga lektråden...
Föga förvånande så låg Ulvarna på de nedersta platserna i inläggsstatisktiken då...
:cautious:

bubblar vidare.....

Fast i förra leken så blev ju jag och bollen__ lynchade tidigt, inte så väldigt konstigt att vi skrev i lyan i stället för i lektråden då. :D
 
ja och det är ju en del som aviserat dåligt med tid, men samtidigt så minns jag efter förra leken då det framkom att det faktiskt skrevs mer inlägg totalt i ulvkonverasationen än i riktiga lektråden...
Föga förvånande så låg Ulvarna på de nedersta platserna i inläggsstatisktiken då...
:cautious:

bubblar vidare.....

Det där var jag också tvungen att notera (precis som jag såg att @Snurrfian gjorde.

Apropå tidsbrist - jag kommer att bli tvungen att rösta tidigt idag. Jag ska åka iväg och lära mig att ge min hund insulinsprutor, ta blodprov och allt runt hennes diabetes.
 
Här jag med, skoj att "gissningarna" bland rollerna är tillbaka länge sedan det var något sådant med. Allmänt intressant rollsammansättning också.

Det här är lite extra värt att notera - inte att det var just glömmerallt som skrev det utan mer att det kanske kommer finnas en hel del försök till kommunikation och till o-kommunikation. Jag antar att det kommer finnas dom som vill dölja sin identitet mer än vanligt (tänker Bestiality(förutom siare och ängel)) och så tänker jag på Diamanda som antaligen vill synliggöra sig för älvorna (men inte för människorna) .
 
Det här är lite extra värt att notera - inte att det var just glömmerallt som skrev det utan mer att det kanske kommer finnas en hel del försök till kommunikation och till o-kommunikation. Jag antar att det kommer finnas dom som vill dölja sin identitet mer än vanligt (tänker Bestiality(förutom siare och ängel)) och så tänker jag på Diamanda som antaligen vill synliggöra sig för älvorna (men inte för människorna) .
ja där tänker du som jag gör
Att det kan finnas orsaker till att inte vilja synas
Sas
 
Och ännu en grej som var tvungen att notera - alltså vad tänker du leta? Får nästan intrycket att du först vill hitta goda roller.
alltså
letar alltid ulvar, det är därför jag har med lassot;)
Varför får du ett sånt intryck?
edit ser att du la till citatet...
skriver ett svar till...
 
Och ännu en grej som var tvungen att notera - alltså vad tänker du leta? Får nästan intrycket att du först vill hitta goda roller.
med detta menar jag att det känns som svårare än någonsin att förstå vilka som är goda och vilka som är onda ( vem som är juvel resp svinpärla)
Mest en resignation över antal roller med för mig annorlunda specialiteter
som inte är som de brukar
 
smilie_musik_002.gif
Meddelande från LL!
smilie_musik_002.gif


Efter en hård natts rejäla utskällningar - med avbrott för regelrätt stryk :( - från en... Helt Anonym Arkeolog (var det diskret nog @Myrten ? :nailbiting:) kommer nu en ändring i mina tidigare regler/idiotiska påståenden:
Den som blir bestulen av Enhörningen kommer att få veta om det
!
(Då rollen ännu inte varit aktiv påverkas alltså inget som hänt, givetvis.)

Carry on...
 
Det här är lite extra värt att notera - inte att det var just glömmerallt som skrev det utan mer att det kanske kommer finnas en hel del försök till kommunikation och till o-kommunikation. Jag antar att det kommer finnas dom som vill dölja sin identitet mer än vanligt (tänker Bestiality(förutom siare och ängel)) och så tänker jag på Diamanda som antaligen vill synliggöra sig för älvorna (men inte för människorna) .
Diamanda måste vara en svår roll med en eländig balansgång, att dels försöka göra sig sedd av älvorna men ändå inte så tydligt att människorna ser det.
 
Måste genast fråga allsmäktig @Monstermom är det bara byborna som kan få spioninfon? Eller är det alla utanför lyan?

Morrisdansare (inklusive Bestiality Carter!), Enhörningen och Diamanda är de som kan få höra skvaller. Älvorna i lyan hör inget skvaller (om inte en insläpad Bestiality fått höra något tidigare som han tar med sig in), och inga goda roller utöver de som deltar i Morrisdansen.
 
Vad var egentligen bättre förr? Sådär riktigt förr, på den tiden vinden viskade besvärjelser runt husknutarna och knyttet smög i buskarna? Vad har vi förlorat när vidskepligheten blev vidskeplighet istället för visdom?
Att vidskepligheten togs på allvar. Man gick inte under stegar, folk fick inte den förbannat idiotiska idén att lägga nycklarna på bordet så en annan satte kaffet i halsen av skräck, och man fick inga konstiga, idiotförklarande blickar när man spottade tre gånger över vänster axel om en svart katt korsade vägen...

Idag förstår inte folk hur viktigt det där är. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 985
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp