En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast med tanke på att man som vittne är skyddad natten efter så kommer man hinna få ut misstankar om ulven. Bara rösten kommer ju säga sitt och då är det troligtvis, i många fall, bättre för lyan att behålla spelaren. Den känner ändå bara till en ulvs identitet och ulvarna förlorar inget på att ha den kvar, de goda får dock facit om vittnet åker, de vet att spelaren var vittne och lär kolla vem den misstänkte mest = lär vara en ulv.

Så jag tror inte man löper större risk att käkas för att man bevittnat en attack, snarare tvärtom. Dock kan det ju i vissa fall vara bättre för sin egen sida att åka själv, det är ju trots allt en laglek. :)
Får de goda reda på vem som vittnat en ulvattack?
 
Lite från Snurrfian som verkar använda spåna mycket om ffa onda rollen Diamanda....
Det är väl inte den enda rollen som har en balansgång i detta spelet?
Ffa som spioninfo kommer till olika personer och tom kan komma till de onda ...?
Sedan var det hon som drog upp inläggsstatistiken först,
kanske ett sätt att peka på mig? Och det är ju tacksamt ....

Att skylla på att @Snurrfian drar upp antalet inlägg där är väl till att verkligen till att skylla ifrån sig, hon konstaterar bara att vissa bubblar på som vanligt och vissa kommer med kloka inlägg. Du tolkar inlägget som fan tolkar biblen här och späder bara på mina vaga misstankar en aning.
 
Håller med. Och man kan ju skriva få inlägg med jättemycket tankar och teorier i och en som skriver många kan det ju ändå kännas som att personen knappt skrivit något för att det mest varit ot el så. Tror inte inläggsstatistiken är något man ska haka upp sig på. :)
Man kan haka upp sig när folk skriver extremt lite hela tiden, eller fullkomligt spammar tråden, men det säger inget om rollen, bara att både och är jobbigt men på olika vis.
 
Den enda reflektionen jag dragit hittills är att påminna om det som @Lobelia så klokt skrev i förra(?) leken - det är bara ulvarna som har nytta av drev, inte minst nu vid DL1 då de är de enda som har någon information.
 
Det borde bara vara tillåtet med max 10 inlägg per dag hur sjutton skall man hinna läsa igenom allt :cautious:

Får strunta i alla andra trådar och koncentrera mig på denna enda. Måste ju prioritera här i livet! Viktiga saker först!

Låser in mig på toaletten så jag får vara ifred.:angel:
Eller är det kanske bättre att låsa in ungarna på toaletten :confused:
 
Lite från Snurrfian som verkar spåna mycket om ffa onda rollen Diamanda....
Det är väl inte den enda rollen som har en balansgång i detta spelet?
Ffa som spioninfo kommer till olika personer och tom kan komma till de onda ...?
Sedan var det hon som drog upp inläggsstatistiken först,
kanske ett sätt att peka på mig? Och det är ju tacksamt ....
:confused: Spånar mycket? Det var ett svar på det @cirkus skrev och en fundering runt rollen, ett inlägg... Jag tog mest upp inläggsstatistiken eftersom jag tyckte att det var roligt att monstermom hade så pass många inlägg som LL, när det gäller dig så konstatera jag att det inte var överraskande, sen var det du som drog på att det minsann var ett tydligt ulvtecken att skriva lite i tråden. Varför försöker du skylla det på mig? O_o
 
Får de goda reda på vem som vittnat en ulvattack?
Nej, det var jag som inte hade koll på rollerna. När det diskuterades om vittne trodde jag att rollen vittne var med, inte att brevbäraren hade ett sånt paket. :)

Dock vet ju brevbäraren vem som får paketet och eventuellt kan en god få spioninfo som säger en del om det hela den natten.
 
:confused: Spånar mycket? Det var ett svar på det @cirkus skrev och en fundering runt rollen, ett inlägg... Jag tog mest upp inläggsstatistiken eftersom jag tyckte att det var roligt att monstermom hade så pass många inlägg som LL, när det gäller dig så konstatera jag att det inte var överraskande, sen var det du som drog på att det minsann var ett tydligt ulvtecken att skriva lite i tråden. Varför försöker du skylla det på mig? O_o
skylla och skylla
försökte visa varför jag kom in på det alls.
 
Varför var inte koppens kommentar skum?
Det är ju som att hon vill hitta en god specialroll ,
väldigt öppet?

Inte skum, för att jag tänkte det Koppen skrev när jag läste LenaHs kommentar. Huruvida kommentaren är vettig eller inte kan ju diskuteras.

Mirtai gjorde ju samma reflektion som mig angående Koppens inlägg. Vaför är det bara jag som ska försvara mig? ;)
 
Fast finns det något vettigt med att konstatera att det bör vara en specialroll? De flesta specialroller är väl trots allt goda, känns onödigt att påpeka en sån sak om nu så skulle vara fallet.

Även om jag inte tror att LenaHs kommentar säger något om hennes roll egentligen.

Vettigt eller inte kan diskuteras :)
 
Så du försöker påstå att det är mitt fel att du snurrar in dig i antalet inlägg gjorda av lyan i tidigare lekar? Nej det håller inte...
nej jag menade inte så alls faktiskt
utan mer varför jag ens kom att reflektera över inlägg hit och dit
Däremot var jag mer nyfiken på ditt intresse för just rollen Diamanda?
Det är många roller som har en knivig sits i denna leken både vad det gäller att hitta varandra(tvillingarna) , drottningen som ska försöka hitta Bagaren, bagaren som ska gömma sig för drottningen etc etc etc,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp