Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag verkar inte ha fått med inlägget du svarade på, och minns inte riktigt heller vad det handlade om, mer än att någon ifrågasatte/skrev sin synpunkt på något. Varför är det ett försvar?jag reagerade också på den,
Det kändes som ett försvar..
Jag tolkade det som ett vanligt påpekande. Sedan du skrev det här inlägget har du dock även lagt till att Koppen kanske letade en ond specialroll. Vet inte om Koppen själv har kommenterat just gällande det, men det är en del som hojtar om att Koppen "outar" Snurrfian med att hon har en god specialroll, och jag undrar varför det tolkas på det sättet? Koppen kan ju lika gärna ha menat att Snurrfian skulle ha en ond specialroll?Varför var inte koppens kommentar skum?
Det är ju som att hon vill hitta en god specialroll ,
väldigt öppet?
Nej, Koppen har spelat i flera år, dock inte kontinuerligt.Så att Koppen funderade över specialroll förstår jag, inget misstänkt i det. Däremot kan man, precis som @Sedna nämner, ifrågasätta hur klokt det är att peka ut en ev specialroll som Koppen gjorde - ofta är det ju bättre att hålla tyst som god. Där går dock meningarna isär och Koppen är väl dessutom rätt ny, så det är inget jag reagerar särskilt på.
Det är väl lite både och? Jag tycker att Koppen brukar lynchas tidigt, å andra sidan har du rätt att hon även brukar bli ursäktad med att bli utröstad tidigt och de som röstar på henne blir då misstänkta.Till viss del förstår jag motiveringen, samtidigt upplever inte jag Koppen som någon som lätt drar på sig röster tidigt utan snarare någon som brukar bli ursäktad för att hon brukar spela så. När jag har spelat med Koppen har hon i alla fall varit kvar ett tag i varje lek, vad jag minns.
Jag håller med de andra som kommenterat detta, tycker verkligen inte att Koppen högg. På vad sätt anser du att hon gjorde det?Däremot finner jag det intressant att koppen högg så hårt på den kommentaren. Varför? Är koppen ond och vet att LenaH är god och försöker övertyga alla andra att hon är ond?
Är din andra halva av teorin seriös? Jag vill gärna tro att den inte är det, och att du bara lägger till något lite löst sådär för att förstärka varför du röstar på Mammas. Är du seriös tycker jag din teori är väldigt udda. Hur vanligt är det att ulvar smyger omkring? Jag tycker det är extremt ovanligt. Den vanligaste orsaken till att någon inte är aktiv är för att denne inte har tid, och har således inget med rollen att göra.Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Bättre motivering skulle jag önskat, men om det ger en större chans att hitta en ond vet jag inte riktigt. Det är svårt att hitta onda första dagen och ingen hittills inklusive mig själv har någon direkt stark teori. Jag önskar att jag själv kunde hitta någon jag verkligen tror är ond men hittills saknar jag det. Däremot är de flesta mer eller mindre skumma när de tassar omkring eller lyser med sin frånvaro. En kvart kvar..Håller med. Det vore väl en sak om det fanns minimalt att gå på, då kan jag ursäkta de flesta röster, men nu finns det väl en hel del efter kvällens diskussioner, så det borde ändå gå att hitta något bättre bland det som skrivits, som ger större chans att få ut en ond.
Nja en sak att fråga om en teori och be någon förklara och men ja jag tycker att du har försvarat Koppen.Just nu skulle jag vilja få lite mer förklaringar från @Tora då jag saknar svar på vissa frågor. Dock är väl hon en av de nya(?) spelarna så det är väl förståelig att reagera på ett för mig annorlunda sätt då, men jag hänger inte med i tankegångarna riktigt ändå.
Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Snurrfian röstar på Mammas
Jag tycker förvisso också det kändes som en vanlig Koppen-kommentar, men det betyder ju inte att Koppen har en god roll eller att man ska undvika att rösta på henne för att hon brukar få röster på sig. Jag är medveten om att Koppen ofta får misstankar på sig, och ibland även åker ut tidigt i lekar, men det känns som att det blir lite överdrivet när man inte får rösta på den man misstänker på, när denne är en sådan som ofta får misstankar på sig. Suck, det känns som om jag bara svamlar, önskar att jag uttryckt mig lika bra som @Hedinn.Alltså, grav tidsbrist gör att jag måste rösta nu och kommer inte in igen före DL (quiz night!).
Jag tycker @cirkus gör det väldigt lätt för sig genom att hugga på @Koppen s kommentar om min kommentar. Visserligen gjorde Koppen likadant i förra leken och var då ond men annars tycker jag det känns som en vanlig Koppenkommentar.
Att lägga första rösten på en spelare som ofta drar på sig röster känns lite för enkelt. Så:
LenaH röstar på cirkus
Hade hon förstått sin roll? Det var väl ett "tror jag", "kanske" och "eventuellt" med. Jag uppfattade inte Koppens kommentar som så skum.
Inte så skum, för att jag tänkte det Koppen skrev när jag läste LenaHs kommentar. Huruvida kommentaren är vettig eller inte kan ju diskuteras.
Mirtai gjorde ju samma reflektion som mig angående Koppens inlägg. Vaför är det bara jag som ska försvara mig?
Försvar? Så du tar i!
Försöker du vända blickarna från dig nu?
Förstod att Lena har en specialroll? Du får det att låta som att det är fakta att LenaH har en specialroll, men det kanske var formuleringen som brast? För vet du, och Koppen, LenaHs roll så vet ni mycket mer än mig!
Jag har svårt att hänga med i Mirtais svängning.
Från det här:
Till det här:
Till att rösta på Koppen. Njaee... jag är inte övertygad om den teorin.
Ytterst skakig teori skrev du @Mirtai va?
Det är jättesvårt att hitta något att gå på såhär i början, men det som är mest misstänkt i mina ögon är inte egentligen @Koppen s kommentar på LenaH's "skämtkommentar" (vilket jag uppfattade den som), jag och de flesta andra tänkte nog samma sak när vi läste det. Att sedan skriva ut det kan dock uppfattas som lite obetänksamt, men om jag tolkar övriga mer erfarna spelare skulle detta också bara kunna vara en typisk "Koppen-grej". Men när sedan @Sedna tar Koppen i försvar blinkar det en liten varningslampa hos mig. Och när hon sedan fortsätter på samma spår i sin röstning och röstar på Mirtai för att hon enligt henne gjort en plötslig vändning angående Koppen ( vilket jag inte uppfattar det som, jag antecknade efter Mirtais första kommentar ang den biten att hon "tänker ungefär som jag men verkar lägga in mer vikt i Koppens kommentar än jag skulle ha gjort") så blir det i mitt huvud ganska troligt att Koppen och Sedna kan sitta i lyan ihop... Men eftersom jag bestämt att jag inte ska haka på något drev såhär första röstningen så röstar jag inte på Koppen utan på den som inte har några röster sedan innan.
Gabby_Ossi röstar på Sedna
Jag förstår inte motiveringen i den mån det finns en. Vad i Mirtais röst är det som står ut?jag har många tankar i huvudet just nu
men tycker fortfarande att det är märkligt att det blivit två snabba följdröster tidigt idag,
svårt att veta något om det, men med tanke på att det inte finns någon info som kan motivera att vilja följa någon så väljer jag att uppfatta båda snabba rösterna som misstänkta
Jag förstår att koppen kan välja att hämndrösta på cirkus så därför står Mirtais röst mest ut för mig idag, så tror det kan dölja sig en ulv bakom detta
Så med anledning av detta
quarter4ever röstar på Mirtai
hm det där var ....
lite redigerat va?
alltså @Toras ursprungsinlägg som du svarade på