En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag reagerade också på den,
Det kändes som ett försvar..
Jag verkar inte ha fått med inlägget du svarade på, och minns inte riktigt heller vad det handlade om, mer än att någon ifrågasatte/skrev sin synpunkt på något. Varför är det ett försvar?

Det har varit en liten diskussion om försvar på senare inlägg mellan Hedinn och Tora, där Hedinn skriver vettigt i #357. Bara för att man kommenterar en annan spelare, så betyder inte det nödvändigtvis försvar.
Varför var inte koppens kommentar skum?
Det är ju som att hon vill hitta en god specialroll ,
väldigt öppet?
Jag tolkade det som ett vanligt påpekande. Sedan du skrev det här inlägget har du dock även lagt till att Koppen kanske letade en ond specialroll. Vet inte om Koppen själv har kommenterat just gällande det, men det är en del som hojtar om att Koppen "outar" Snurrfian med att hon har en god specialroll, och jag undrar varför det tolkas på det sättet? Koppen kan ju lika gärna ha menat att Snurrfian skulle ha en ond specialroll?
Så att Koppen funderade över specialroll förstår jag, inget misstänkt i det. Däremot kan man, precis som @Sedna nämner, ifrågasätta hur klokt det är att peka ut en ev specialroll som Koppen gjorde - ofta är det ju bättre att hålla tyst som god. Där går dock meningarna isär och Koppen är väl dessutom rätt ny, så det är inget jag reagerar särskilt på.
Nej, Koppen har spelat i flera år, dock inte kontinuerligt.
Till viss del förstår jag motiveringen, samtidigt upplever inte jag Koppen som någon som lätt drar på sig röster tidigt utan snarare någon som brukar bli ursäktad för att hon brukar spela så. När jag har spelat med Koppen har hon i alla fall varit kvar ett tag i varje lek, vad jag minns.
Det är väl lite både och? Jag tycker att Koppen brukar lynchas tidigt, å andra sidan har du rätt att hon även brukar bli ursäktad med att bli utröstad tidigt och de som röstar på henne blir då misstänkta.
Däremot finner jag det intressant att koppen högg så hårt på den kommentaren. Varför? Är koppen ond och vet att LenaH är god och försöker övertyga alla andra att hon är ond?
Jag håller med de andra som kommenterat detta, tycker verkligen inte att Koppen högg. På vad sätt anser du att hon gjorde det?
Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad ;) och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Är din andra halva av teorin seriös? Jag vill gärna tro att den inte är det, och att du bara lägger till något lite löst sådär för att förstärka varför du röstar på Mammas. Är du seriös tycker jag din teori är väldigt udda. Hur vanligt är det att ulvar smyger omkring? Jag tycker det är extremt ovanligt. Den vanligaste orsaken till att någon inte är aktiv är för att denne inte har tid, och har således inget med rollen att göra.

Förövrigt tyckte jag Mirtai's vändning var märklig jag med.

@Pilot, när du röstade, så hade du inte hunnit läsa något av leken då eller?
 
Håller med. Det vore väl en sak om det fanns minimalt att gå på, då kan jag ursäkta de flesta röster, men nu finns det väl en hel del efter kvällens diskussioner, så det borde ändå gå att hitta något bättre bland det som skrivits, som ger större chans att få ut en ond.
Bättre motivering skulle jag önskat, men om det ger en större chans att hitta en ond vet jag inte riktigt. Det är svårt att hitta onda första dagen och ingen hittills inklusive mig själv har någon direkt stark teori. Jag önskar att jag själv kunde hitta någon jag verkligen tror är ond men hittills saknar jag det. Däremot är de flesta mer eller mindre skumma när de tassar omkring eller lyser med sin frånvaro. En kvart kvar..
 
Det är jättesvårt att hitta något att gå på såhär i början, men det som är mest misstänkt i mina ögon är inte egentligen @Koppen s kommentar på LenaH's "skämtkommentar" (vilket jag uppfattade den som), jag och de flesta andra tänkte nog samma sak när vi läste det. Att sedan skriva ut det kan dock uppfattas som lite obetänksamt, men om jag tolkar övriga mer erfarna spelare skulle detta också bara kunna vara en typisk "Koppen-grej". Men när sedan @Sedna tar Koppen i försvar blinkar det en liten varningslampa hos mig. Och när hon sedan fortsätter på samma spår i sin röstning och röstar på Mirtai för att hon enligt henne gjort en plötslig vändning angående Koppen ( vilket jag inte uppfattar det som, jag antecknade efter Mirtais första kommentar ang den biten att hon "tänker ungefär som jag men verkar lägga in mer vikt i Koppens kommentar än jag skulle ha gjort") så blir det i mitt huvud ganska troligt att Koppen och Sedna kan sitta i lyan ihop... Men eftersom jag bestämt att jag inte ska haka på något drev såhär första röstningen så röstar jag inte på Koppen utan på den som inte har några röster sedan innan.

Gabby_Ossi röstar på Sedna
 
Jag måste verkligen plugga (hur jag nu ska lyckas med det med DL-spurt :p), men för att försöka sammanfatta lite först:

Snurrfian lade en lite tråkig röst på slutet, skulle kunna vara ett försök att hålla sig borta från "radarn" vilket hon själv anklagar Mammas för men är ganska troligt bara brist på engagemang/tid alternativt att Snurrfian faktiskt inte har sett något skumt alls i diskussionerna som förts och tycker att det är bättre med en vild gissning på någon annan. Även om jag tycker att det finns betydligt bättre stoff för en röst nu när det har hänt en hel del.

quarter4ever tycker jag som jag tidigare skrivit "hugger" en del, men i alla fall två spelare har sedan dess skrivit att hen brukar spela så vilket får mig att avvakta med att misstänka enbart pga det. Som jag skrev i tidigare inlägg så finns det spelare som har den stilen och då får man om möjligt gå på annat i stället - jag har ofta svårt att tolka dessa spelare.

Tora har kommit med i mitt tycke lite märkliga kommentarer typ att Hedinn försvarar Koppen vilket jag inte tolkar det som, men eftersom Tora är ny spelare är det inget jag ser som misstänkt än.

Hedinn resonerar väldigt vettigt, vilket som vanligt absolut inte säger någonting om hennes roll :p.

Koppen placerar jag varken åt det ena eller det andra hållet, men jag håller som jag tidigare förklarat inte med om teorierna/motiveringarna som har framförts mot henne. Därför tycker jag att rösterna som har lagts är lite märkliga, även om jag vet att det är ruggigt svårt första dagen. Det får mig att fundera på cirkus, Mirtai och Artline - mer på de två senare eftersom det känns som enkelt att haka på ett drev som ligger i startgroparna (tänker då inte bara på att det redan ligger en röst på Koppen utan lika mycket på att Koppen har diskuterats flitigt). Med anledning av detta samt inlägget jag skrivit om Mirtai tidigare:

Vira röstar på Mirtai
 
Vet inte om Koppen själv har kommenterat just gällande det, men det är en del som hojtar om att Koppen "outar" Snurrfian.....
Det var väl ändå LenaH det handlade om?
 
Just nu skulle jag vilja få lite mer förklaringar från @Tora då jag saknar svar på vissa frågor. Dock är väl hon en av de nya(?) spelarna så det är väl förståelig att reagera på ett för mig annorlunda sätt då, men jag hänger inte med i tankegångarna riktigt ändå.
Nja en sak att fråga om en teori och be någon förklara och men ja jag tycker att du har försvarat Koppen.
 
Jag är tillbaka och har lärt mig både ta blodprov och ge insulin till hunden.

Ser att röstningen är i full gång och den ser väldigt olik ut hur det var i de två senaste lekarna då det var drevliknande historier i DL1 och än så länge så är rösterna väldigt spridda.

Jag ska försöka läsa ikapp lite - har inte alls hunnit mer än kolla sista sidorna och senaste röstlistan...
 
Jag blir inte riktigt klok på något än så länge och jag skulle behöva lägga min röst nu... Så med en riktigt dålig första dags teori om att @Mammas alltid är ond till motsatsen är bevisad ;) och för att hon dessutom knappt har synts till i tråden vilket gör att jag funderar på om hon försöker hålla sig under radar så lägger jag min röst.
Snurrfian röstar på Mammas

glömmerallt röstar på snurrfian

Det känns som att hon försöker bortfarklara sin röst med att säga att det är en riktigt dålig förstadags teori.

Däremot håller jag med henne om att teorin är riktigt dålig och det är också en orsak till min röst

Sen är jag lite trött på det där tjatet om att just mammas skulle vara extraond, alla är lika tänkbara onda.
 
Meddelande från LL!

Vi har ett avhopp, @Lilltess kan tyvärr inte vara med. Jag ska leta ersättare efter den här DL är utredd, men det betyder att det blir en röst mindre i denna lynch.

Carry on.
 
Alltså, grav tidsbrist gör att jag måste rösta nu och kommer inte in igen före DL (quiz night!).

Jag tycker @cirkus gör det väldigt lätt för sig genom att hugga på @Koppen s kommentar om min kommentar. Visserligen gjorde Koppen likadant i förra leken och var då ond men annars tycker jag det känns som en vanlig Koppenkommentar.
Att lägga första rösten på en spelare som ofta drar på sig röster känns lite för enkelt. Så:

LenaH röstar på cirkus
Jag tycker förvisso också det kändes som en vanlig Koppen-kommentar, men det betyder ju inte att Koppen har en god roll eller att man ska undvika att rösta på henne för att hon brukar få röster på sig. Jag är medveten om att Koppen ofta får misstankar på sig, och ibland även åker ut tidigt i lekar, men det känns som att det blir lite överdrivet när man inte får rösta på den man misstänker på, när denne är en sådan som ofta får misstankar på sig. Suck, det känns som om jag bara svamlar, önskar att jag uttryckt mig lika bra som @Hedinn.

Men jag reagerar i alla fall på att man inte "får" rösta på den man vill, om denne deltagare brukar få misstankar/röstningar på sig. För då gör man det enkelt för sig. På vilket sätt gjorde inte du det enkelt för dig själv i så fall LenaH, genom att rösta på någon som röstat på någon (:p) som ofta blir misstänkt. Det är väl en lika lätt röst?

@Sasse röstar på LenaH för hennes dubbelmoral (och för att jag suckar lite åt den här typen av teorier att man inte får rösta på vissa deltagare "därför att..."
 
jag har många tankar i huvudet just nu
men tycker fortfarande att det är märkligt att det blivit två snabba följdröster tidigt idag,
svårt att veta något om det, men med tanke på att det inte finns någon info som kan motivera att vilja följa någon så väljer jag att uppfatta båda snabba rösterna som misstänkta
Jag förstår att koppen kan välja att hämndrösta på cirkus så därför står Mirtais röst mest ut för mig idag, så tror det kan dölja sig en ulv bakom detta
Så med anledning av detta
quarter4ever röstar på Mirtai
 
Nej nu måste jag lägga en röst.

Ungarna somnade i tid men jag är helt förvirrad.

Jag gillar inte drev men ibland har drevet rätt. Och koppen har skrivit lite skumma saker. Men ett liknade drev var mot Lobelia förra omgången i Ulvleken och då var det fel.

Så jag lägger min röst på Hedinn. Helt enkelt för att hon som @Vira skrev resonerar väldigt vettigt. Frågan är hur man kan göra det så pass tidigt i leken utan att veta mer än vissa andra. Sorry @Hedinn men du skriver för bra och verkar veta för mycket för min smak.

Tora röstar på Hedin
 
Hade hon förstått sin roll? Det var väl ett "tror jag", "kanske" och "eventuellt" med. Jag uppfattade inte Koppens kommentar som så skum.

Inte skum, för att jag tänkte det Koppen skrev när jag läste LenaHs kommentar. Huruvida kommentaren är vettig eller inte kan ju diskuteras.

Mirtai gjorde ju samma reflektion som mig angående Koppens inlägg. Vaför är det bara jag som ska försvara mig? ;)

Försvar? Så du tar i!

Försöker du vända blickarna från dig nu?

Förstod att Lena har en specialroll? Du får det att låta som att det är fakta att LenaH har en specialroll, men det kanske var formuleringen som brast? :) För vet du, och Koppen, LenaHs roll så vet ni mycket mer än mig! ;)

Jag har svårt att hänga med i Mirtais svängning.

Från det här:


Till det här:


Till att rösta på Koppen. Njaee... jag är inte övertygad om den teorin.
Ytterst skakig teori skrev du @Mirtai va?

Det är jättesvårt att hitta något att gå på såhär i början, men det som är mest misstänkt i mina ögon är inte egentligen @Koppen s kommentar på LenaH's "skämtkommentar" (vilket jag uppfattade den som), jag och de flesta andra tänkte nog samma sak när vi läste det. Att sedan skriva ut det kan dock uppfattas som lite obetänksamt, men om jag tolkar övriga mer erfarna spelare skulle detta också bara kunna vara en typisk "Koppen-grej". Men när sedan @Sedna tar Koppen i försvar blinkar det en liten varningslampa hos mig. Och när hon sedan fortsätter på samma spår i sin röstning och röstar på Mirtai för att hon enligt henne gjort en plötslig vändning angående Koppen ( vilket jag inte uppfattar det som, jag antecknade efter Mirtais första kommentar ang den biten att hon "tänker ungefär som jag men verkar lägga in mer vikt i Koppens kommentar än jag skulle ha gjort") så blir det i mitt huvud ganska troligt att Koppen och Sedna kan sitta i lyan ihop... Men eftersom jag bestämt att jag inte ska haka på något drev såhär första röstningen så röstar jag inte på Koppen utan på den som inte har några röster sedan innan.

Gabby_Ossi röstar på Sedna

bollen__ röstar på Gabby_Ossi
Har gått igenom Sednas inlägg och läst de frågor hon fått och svaren hon gett. Sedan såg jag G_O´s röst och jag hittar verkligen inget försvar i Sednas ord. Jag tycker mer att hon ifrågasätter. Och det är ju fler som gjort det. Så jag tycker denna röst är mycket märklig och därför så röstar jag på henne.
 
jag har många tankar i huvudet just nu
men tycker fortfarande att det är märkligt att det blivit två snabba följdröster tidigt idag,
svårt att veta något om det, men med tanke på att det inte finns någon info som kan motivera att vilja följa någon så väljer jag att uppfatta båda snabba rösterna som misstänkta
Jag förstår att koppen kan välja att hämndrösta på cirkus så därför står Mirtais röst mest ut för mig idag, så tror det kan dölja sig en ulv bakom detta
Så med anledning av detta
quarter4ever röstar på Mirtai
Jag förstår inte motiveringen i den mån det finns en. Vad i Mirtais röst är det som står ut?
 
Då jag upplever att jag inte får några ordentliga svar från Tora och jag inte alls förstår hennes syn på försvar mot folk:

Hedinn röstar på Tora
 
hm det där var ....
lite redigerat va?;):D
alltså @Toras ursprungsinlägg som du svarade på

Har inte hunnit läsa efter i eftermiddags någon gång (och det jag läste tom då var inte helt fokuserat. Men detta inlägg är det enda jag reagerade över när jag läste leken förut, något med det skaver, typ jo, givetvis redigerade jag det för att få till en rolig pun, men ja... Därför: Mammas röstar på quarter4ever
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 377
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 986
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 224
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 416
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp