Därav anledning att just kliva ur bilen?
(Nej inte för att ställa sig på vägen och börja meka naturligtvis, men för att flytta sig till ett mer betryggande avstånd från vägen.)
Jag tror du förstod vad jag menade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Därav anledning att just kliva ur bilen?
(Nej inte för att ställa sig på vägen och börja meka naturligtvis, men för att flytta sig till ett mer betryggande avstånd från vägen.)
Och att sätta ut varningstriangeln, det är det den är till för
Den här varningstriangeln som finns monterad på insidan av bakluckor är ett otyg. Folk tror att det är en smart ersättning för en varningstriangel 200m bakom bilen, och inte ett bra komplement medan du promenerar bort med din triangel.Gärna mer än 1 m från egna bilen också..... med reflexvästen på.
Jag vet inte om 8 års arbete med uppfinnande och utveckling av däcktrycksövervakningssystem gav Gudarna anledning att pröva mig extra. 14 av 17 punkteringarna dessutom inträffade under just denna period i mitt liv, endast 3 tillkommande sedan hösten 2007. Kört runt 70000 mil privat och säkert 5000 mil till i tjänsten sedan körkortet togs.
Om det är möjligt, som när motorn skar på min biljävla passat utanför Borås, så går jag på andra sidan räcket om det finns ett sånt om jag sätter ut en triangel. Är det dessutom som då fint väder och sommar sitter jag hellre några meter från bilen i slänten istället för att vänta i bilen.OM det går att göra på ett säkert sätt, dvs beroende på väg och trafik. Det har varit alldeles för mycket i nyheterna om bilar och lastbilar som kör in i stillastående fordon som borde synas betydligt bättre än vad jag som människa gör. Jag riskerar inte mitt liv för att få ut triangeln.
Men absolut ska triangeln upp om det går att göra det säkert.
Det föresätter ju att man tittar upp mellan Facebookuppdateringen med selfien om att man nu äntligen är på väg! och det där sms:et om att man förmodligen blir sen till middagen hos svärmor för det är hemska störningar i trafiken.Fy vad det är otäckt att sitta i en bil på vägrenen på en motorväg! Jag fattar inte varför man inte kan byta fil om man har möjlighet, istället för att ligga kvar och stryka förbi.