Efterdrar du hjulbultarna efter 50 km?

Och att sätta ut varningstriangeln, det är det den är till för :)

OM det går att göra på ett säkert sätt, dvs beroende på väg och trafik. Det har varit alldeles för mycket i nyheterna om bilar och lastbilar som kör in i stillastående fordon som borde synas betydligt bättre än vad jag som människa gör. Jag riskerar inte mitt liv för att få ut triangeln.

Men absolut ska triangeln upp om det går att göra det säkert.

Efterdrar inte på våra bilar men har koll på om det behövs (vi byter däcken själva). Maken efterdrar däremot på jobbets kärra, eftersom den rullar något mer än våra.

Jag vet inte om 8 års arbete med uppfinnande och utveckling av däcktrycksövervakningssystem gav Gudarna anledning att pröva mig extra. 14 av 17 punkteringarna dessutom inträffade under just denna period i mitt liv, endast 3 tillkommande sedan hösten 2007. Kört runt 70000 mil privat och säkert 5000 mil till i tjänsten sedan körkortet togs.

Ironin i det :devil:

Jag hade min ständigt stannande volvo när jag faktiskt jobbade just där men Torslanda kan ju inte lastas för bilar byggda i Gent :angel:. Sen har jag nog varit väldigt förskonad, inga olyckor värre än att jag blivit stående ett par timmar. Den gången bilen havererat utom min kompetens råkade jag veta att det låg en volvoverkstad 600 m bort (underskatta aldrig värdet av onödiga yrkeskunskaper!).

(För att inte verka som att jag smutskastar min fd arbetsgivare så har den bil som stått mest på verkstad varit en fabriksny BMW. Herregud så mycket dumt den hann hitta på under de knappa två år vi hade den.)

OM det går att göra på ett säkert sätt, dvs beroende på väg och trafik. Det har varit alldeles för mycket i nyheterna om bilar och lastbilar som kör in i stillastående fordon som borde synas betydligt bättre än vad jag som människa gör. Jag riskerar inte mitt liv för att få ut triangeln.

Men absolut ska triangeln upp om det går att göra det säkert.
Om det är möjligt, som när motorn skar på min biljävla passat utanför Borås, så går jag på andra sidan räcket om det finns ett sånt om jag sätter ut en triangel. Är det dessutom som då fint väder och sommar sitter jag hellre några meter från bilen i slänten istället för att vänta i bilen.

Fy :devil: vad det är otäckt att sitta i en bil på vägrenen på en motorväg! :eek: Jag fattar inte varför man inte kan byta fil om man har möjlighet, istället för att ligga kvar och stryka förbi. :crazy:

Fy :devil: vad det är otäckt att sitta i en bil på vägrenen på en motorväg! :eek: Jag fattar inte varför man inte kan byta fil om man har möjlighet, istället för att ligga kvar och stryka förbi. :crazy:
Det föresätter ju att man tittar upp mellan Facebookuppdateringen med selfien om att man nu äntligen är på väg! och det där sms:et om att man förmodligen blir sen till middagen hos svärmor för det är hemska störningar i trafiken.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 041
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 547
Senast: Saeta
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 952
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar