Kan nog absolut vara bra att ha nån att prata med för mitt mående, men de kan ju inte ge relationsråd så vet inte hur det blir om man pratar om det.. Vågar inte lyfta det på bcc igen o få höra det är mitt fel alltihop
Jag tror det blir väldigt svårt att få mannen att prata med nån. Han ser det som att han upptäckt att han är för egoistisk och att han helt enkelt inte tycker det är kul att ta hand om e bebis så då vill han inte det. Han vill göra annat och har kommit fram till att han vill vi ska köra på att liten ska tränas i att trösta sig själv när han är ledsen. Och så blir han irriterad när jag kommer springande och inte kan stå ut när liten gråter när pappan har honom och låter honom ligga.
Han är ingen dålig pappa annars när han väl har honom, absolut inte, men jag upplever ibland att liten är omotiverat ledsen när han är med pappan när han inte är i sin "åh jag är med pappa"-lycka. Han kan börja panikskrika som han aldrig gör med mig och pappan säger då att han inte alls vet varför. Men jag har hört honom skrika åt liten att han ska hålla käften och sånt och ja jag vet att detta kan låta som att jag är hypernervös mamma och jag inbillar mig säkert men ibland undrar jag om pappan inte är så snäll som jag tror han är annars. För när jag är på plats i rummet är han ju ingen dålig pappa alls och då kommer inte de där skriken.
Förlåt för rörigt, det kokar över i min skalle just nu. Är så glad att jag har er att bolla med för jag har svårt att prata med andra, den enda jag anförtrott mig åt på riktigt tycker jag ska lämna. Men jag älskar ju honom och hoppas han ska ändra sig och börja tycka om liten.
Jag har redan försökt få honom att ta liten mer för anknytningens skull, men han vill inte va pappaledig alls.