Du uppfödare, vilka raser har du?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 123
  • Visningar Visningar 10 820
Sv: Du uppfödare, vilka raser har du?

Jag kallar mig härmed för uppfödare för första gången. Jag föder ju inte upp några egna djur (än) i ordets bemärkelse, men jag skickar ju simmarna så andra kan göra det. :)

Föder upp arabisktfullblod..En avelshingst och 10 ston varav 5 stycken väntar föl nu i år..

Jag föder upp fullblod för galopp och ädlare halvblod med inriktning mot hoppning och fälttävlan.

Jag föder upp Connemara, halvblod, travare.
3 connemarer var av två ska föla i år vet inte vilka jag ska betäcka nästa år.
4 halvblod ett sto dräktigt i år alla ska betäckas nu i vår.
1 fullblod dräktig med halvblod och ska betäckas om.
1 ridponny är dräktig ska betäckas om.
3 travare två dräktig i år alla ska betäckas om. Travarna är min sambos men han hinner inte med dem så de får jag ta hand om och han brukar säga att det är de som ger pengar så jag kan hålla på med mitt.

Jag kryssade i att jag föder upp ridponnyer. :o Vilket ju inte är hela sanningen, då jag inte har en enda häst egentligen... :angel:

Men hade jag möjlighet skulle jag föda upp ridponnyer, och det är den ras som intresserar mig mest, i nära konkurrens med fjordhäst. :)

Jag föder smått upp Morgans :love:

Hej alla glada uppfödare!

Vi föder upp Nordsvenska brukshästar! Har använt oss av Hajvin, Bronson, Zultan och nu senast med stor spänning ligger det ett föl i magen efter Glomstagutten. Ett par resor till norge blev det men HOPPAS på resultat!! Herregud så grann!! Någon mer nordsvenskuppfödare som har sneglat på norges hingstar??

Men....vi kommer kanske att komplettera eller gå över till avel på shire....för det är RASEN!!! Synd bara att de är så svårt att avla på dem. De har tydligen ganska svåra "förlossningar" sägs det. Men det är ju halva utmaningen.

Fortsatt trevlig Lördagskväll!!!:banana: :bump:

*kl*

Föder upp halvblod. Äger ett sto och har hittills bara fått en avkomma men beräknar i framtiden, när vi har köpt gård, att fortsätta med denna ras.
Är också väldigt sugen på shire och den trevliga lilla ponnyn av märket welsh.

Malin

Jag föder upp halvblod (2 dräktiga ston just nu), och kommer ev. försöka ta fram några trevliga ridponnyer "vid sidan om halvbloden" sedan oxå. Inriktning hopp/fälttävlan.

Har använt oss av Hajvin, Bronson, Zultan och nu senast med stor spänning ligger det ett föl i magen efter Glomstagutten. Ett par resor till norge blev det men HOPPAS på resultat!! Herregud så grann!! Någon mer nordsvenskuppfödare som har sneglat på norges hingstar??
Jag har också sneglat på Norges hingstar. Låter intressant med Glomstadgutten! Är det inte rätt dyrt att köra hästar över den gränsen?

Jo, de tar lite mer betalt för betäckningen i norge, sedan måste man ha vet intyg att hästen är frisk, det var något speciellt papper för tullen, men sedan är det bara att köra på. :bump:

Sv Halvblod fastän avlar in mkt europeiska varmblod såsom oldenburgare, hannoveranare osv....:D

Ridponny (10 tecken eller vad man nu ska göra? Har aldrig fattat det här riktigt!)

Gör livet till en fest, Rid islandshäst. Jag föder upp islandshäst

Jag föder upp New Forest! Väntar ett föl i juni-07...mitt första riktigt egna föl. Har stuteriet ihop med en gubbe, så det är han som stått som uppfödare på alla de andra. Härligt!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 644
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10